technika řízení na sněhu

Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od cerv »

Učit se nemusíš, podle toho co jsi napsal jsi už naučen dost a víš, že když je led nezastaví tě nic a žádný systém ti moc nepomůže což nevědí ostatní a pak když se něco stane, tak čuměj...včera mírný kopeček délka tak 10m trochu do pravý zatáčky, na konci křižovatka, já potřeboval doleva a věděl, že je tam led, tak jsem jel tak, že se mi ani neodlepila ručička tachometru a stejně jsem i s ABS jel skoro rovně a bylo štěstí, že nic nejelo a pod kopečkem jsem to ubrzdil jen tak tak, že jsem neskončil v protějším baráku, kdyby tam někdo jel 20-30km/h tak ten barák jistě napálil a pak na ledu na dálnici ve 100km/h radši nepomyslet. :713:
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od romull »

Přesně tak jak píše cerv :850: víš toho určitě dost, já mám taky podstatně větší respekt při cestě z kopce a občas mě tak předjede nějaký blázen co potom před první zatáčkou vlaje jak hadr na holi a neví jak to tam stočit. Do kopce si to ale zase vynahradím :845:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od johyyy »

Ahoj lrmaty, koukám že jsi ze Sokolova, to můžem někdy něco spáchat jako trenink ;) jinak Outback 2.5 MT 07 se na sněhu chová asi takto [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gCzto0Kh ... Yw&index=2[/youtube] Takže to prostě chce jen cvik akorát nevím jestli na letišti :1774: Tam je moře platzu a nic tě vlastně nenutí držet nějakou stopu... lepší jsou odlehlý nepoužívaný silnice :-)
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od catana »

Levap píše:Tak nevím jak to všichni dělaj, že se nebojí a pustí si to z kopce a do zatáček.
Asi mají na těch služebních Superbech a Oktávkách hřebíky :ironie: O víkendu jsem měl na horách podobné dojmy jako ty.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od romik »

U těch aut modernějších aut s ESP po zatočení předního kola to zadní vnitřní přibržďuje a pomáhá tu zatáčku utahovat. O víkendu mi tak z kopce ujel Focus, když jsem jel z Kohútky, to jest tam, kde bude jarní sraz. Ten náš zadek prostě přetlačuje předek a čím prudší kopec, nejlépe prosolený, tím horší. Ve výjezdu a otáčení na ledu je ale ta lehkost ovládání plynem k nezaplacení.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od u-geen »

no ja teda z kopce jezdim obvykle jako po... protoze tak nejak mam zkusenosti co se obcas stane a hledam alternativy kam to poslat :)
Uživatelský avatar
Pumbaa
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 193
Registrován: čtv led 05, 2012 12:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od Pumbaa »

Zaujímavé že aj s 92kW Forestrom sa dá na snehu užiť kopec srandy, som zvedavý čo to musí byť napr. s 2,5 XT.

Včera som na prázdnom zasneženom parkovisku skúšal nedotáčavý šmyk, ktorý je v podstate v bežnej premávke oveľa pravdepodobnejší, ale nepodarilo sa mi prísť na to ako to zrovnať, furt ma to tlačilo rovno, skúšal som to pretočiť ale to ma hodilo ešte viac do boku. Máte niekto nejaký tip na to ako sa popasovať s takouto situáciou ? Chcel by som si to trošku natrénovať. Ešte musím spomenúť, že mám letné gumy ::-DD: Takže moc ďaleko nejazdím keď je nasnežené.
Momentálne už bez auta...
Pozrite aj môj e-shop s pivom
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od joedog »

No v podstatě ubrat plyn, lehce srovnat tak, aby se to chytlo a až se to chytne zkusit znova zatočit. Nic moc účinné, ale jak jsme si vyzkoušeli v jihlavě, rozhodně lepší než nic.

Čistě teoreticky by možná šlo vychýlit zadek ručkou, aby se auto srovnalo (čili bylo nasměrováno tam kam chci celé, ne jen přední kola) a pak přidat plyn. No ale v tom fofru a na kluzku myslím, že tohle bude jen způsob, jak to poslat do škarpy rychleji :845:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od Levap »

Na sucho se to špatně popisuje, ale v Jihlavě učí vyrovnávat smyk krátkým srovnáním kol do přímého směru. Dokud jsem to neviděl nechápal jsem.
V praxi to vypadá tak, že člověk rychle trhne volantem do přímého směru (tj srovnáš kola) a okamžitě návrat zpět do zatáčení. Celá operace je tak na 0,1-0,2s :-)

Teorie k tomu je taková, že se kola chytí a pak zase začnou zatáčet, přičemž dochází také ke snížení rychlosti, neboť nepřidáváme plyn.

Lépe to nepopíšu, chce to zažít a vyzkoušet. Já jsem stejně měl strach to na silnici vyzkoušet, furt máš někde stromy, auta v protisměru atak. Hodně zdaru.

PS: o ručce bych asi moc nemluvil
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od MMira »

Pumbaa
0) zachovat chladnou hlavu
1) pri nedotacivem smyku rozhodne neslapat na plyn
2) nebrzdit
4) seslapnout spojku
5) narovnat kola a pak zacit zpet zatacet s tim, ze je treba hledat adhezi, tedy to, co popisuje levap. narovnani delat rychle, zataceni pomaleji, at se kola neutrhnout
6) pokrocilejsi si muzou zkusit impuls, tedy narovnat, povolit spojku, popr lehulince brknknout o brzdu (tim prenest vahu na predek) a soucasne prudce trhnout volantem do zatacky. a pak hura na plyn a stylem ala Collin ven :-)

dodatek:
1) na rucku je treba nalepit velkou nalepku NEPOUZIVAT
2) trenovat trenovat trenovat
3) nejezdit nad sve moznosti

P.S. ja jsem ve stavu znalosti teorie a jsem schopen to udelat, kdyz se soustredim. na ceste radeji jedu pomaleji, abych to vubec nemusel delat.
ex Reza WRX 2,5 combi
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od joedog »

Určitě souhlas s poslední větou MMíry - Metody zvládání smyku jsou fajn, ale jediná spolehlivá je ten smyk prostě nedostat - zkrátka jak říká můj děda - "čím pomaleji tím menší rána a od prostředka je dál do škarpy" (jezdil celý život autobusovou linku)
V Jihlavě to vypadalo celkem O.K. a dalo se s tím lecos zachránit, ale tam to bylo o rychlostech cca 30-45 km/h a už v téhle rychlost na to bylo velmi málo času.
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“