Auto x MHD

Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Tomáš1002 »

Merlin: :supeer: Vždycky, když přijde řeč na používání auta x MHD, se objeví argumenty tohoto typu. Pomačkaný, zpocený, okradený a vystresovaný chudák s obrovskými zavazadly, s nosem plným směsice zápachu bezdomovců a laciných parfémů se doplazí do práce, kde na něj již čekají veselí, odpočatí, voňaví a vyrovnaní kolegové, kteří tamtéž přijeli svobodně autem :845: . Závěrem vždy musí být ještě kalkulace dokazující, že to vlastně není až tak o moc dražší, která počítá s cenou té nejdražší možné jízdenky na straně MHD a pouze cenou benzínu na straně auta, tedy kalkulace zcela nesmyslná :811: . Za mimořádně obohacující a originální považuju jen argument o škodlivosti náhlých tepelných přechodů při cestování metrem, to je neotřelá novinka ::-DDD: . Udivuje mě, že jsem si toho dosud nevšiml a nevnímal to jako kopanec do žaludku. Možná to ale bude tím, že jsem vybaven tělesnou termoregulací :850: .
Já tomu velmi rozumím, byl jsem také kdysi závislým na autě (psychicky) a přesně stejným způsobem jsem si svou závislost odůvodňoval. Ještě k tomu musím přidat jednu věc: auto jsem považoval za znak svého rostoucího společenského statutu. Mladý bloud :845:
Zbavení se téhle závoslosti považuju za větší životní výhru, než třeba opuštění cigaret.
Když jsem tuhle zmínku do tohoto vlákna dával, tak jsem čekal prakticky výhradně reakce podobného typu, jsme ostatně na fóru automobilistů. Překvapilo mě - mile, že nejsem ani tady jediný, kdo se dokáže na svět okolo sebe dívat i jinýma očima, než skrz volant a šaltpáku.
Znám několik lidí, kteří prošli cyklem: vynucené užívání MHD (dokud neměli auto) - závislost na autě - dobrovolné užívání MHD po prozření. Nedávno mě jeden bývalý kolega, dnes generální ředitel jedné firmy, šokoval líčením, jak se vždycky baví, když jede tramvají Ječnou ulicí a sleduje auta trčící v zácpě směrem k magistrále. Je to člověk, kterého by ještě před pár lety myšlenka na užití MHD nemohla napadnout.
Samozřejmě si každý své důvody najde. Co mi na tom všem vadí je jen to, jak vypadají naše města, jak brutálně je auta a jejich řidiči okupují a vadí mi, když to někdo dělá jen kvůli svému pohodlí, protože to považuju za bezohlednost.
Subaru Forester 2,5XT 2011
OndraH
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 609
Registrován: stř zář 09, 2009 4:39 pm
Bydliště: Střimelice

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od OndraH »

Před cca sedmi lety jsem pracoval v Praze, dojížděl jsem z Velkých Popovic kombinací autobus-vlak-autobus. Cesta mi zabrala necelou hodinu a půl tam a hodinu a půl zpátky, autem jsem tam byl za asi čtyřicet minut. A víte co - jezdil jsem MHD. Jenom z toho prostého důvodu že to co bych projezdil autem za měsíc jsem měl na čtvrt roku ježdění MHD. Časová ůspora mě tehdy vážne nevytrhla. Když dneska jedu do prahy s chutí nechám auto na P+R a jedu do centra metrem. Zaparkuju v klidu, nemusím řešit kde to auto v centru nechám, (ve spoutě míst je skoro nemožné zaparkovat) parkovné je pár korun a metrem jsem tam za půl hodinky.
Ale je to jako se vším. MHD není samospásná záležitost která nás bez problémů zbaví aut, spousta lidí jezdí autem protože nemají jinou možnost. Ať si každý jezdí tím co sám uzná za vhodné.
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Subaru4ever »

Včera jsem (poprvé v životě !!!) jel celou D1 Praha-Brno na otočku tam a zpátky. Cesta do Brna v "chalupářském" provozu byla zničující, navíc jsem velmi spěchal. Ale cesta zpět večer už byla relaxace na prázdné dálnici. Ale o D1 mluvit nechci. Opět jsem si připomněl jeden šílený dálniční zlozvyk řidičů (a možná jsem ho i párkrát spáchal, než jsem si to uvědomil a začal to dělat správně.). Totiž jízda na tempomat stylem "nepřidám a nepřidám".

Klasika - jedno auto jede na tempomat 121 km/h a druhé na tempomat 122 km/h. Je jasné že ďábelský předjížděcí manévr trvá asi půl hodiny a omezí a zablokuje všechny "rychlé" v levém pruhu. A nebo si jedu na tempomat na spotřebu piánko třeba 120 km/h a pomalu dojíždím autobus jedoucí 100kou. Vidím, že se daleko zezadu blíží auto odhadem 140kou, a je možné, že nestihnu bus předjet, než on dorazí. Ale přesto začnu bus předjíždět (120kou na tempomat). Samozřejmě to vždy dopadne tak, že to auto zezadu přijede a musí zabrzdit, protože to o vteřinku nevyšlo. ... To je tak těžké na to i při předjíždění na dálnici šlápnout? Na okresce taky nikdo nepředjíždí "pomalu", tak proč se tak lidi chovaj na dálnici? :baseball:

BTW jsem potkal na těch 400 km D1 4 dieslové Forestry a jedno STI bez kufru :850: (ale jel jsem Oktávkou :845: )
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 689
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od merlin »

Subaru4ever: Chápem, že akékoľvek prišliapnutie brzdy tempomat vypne, čo môže byť považované za nepríjemnosť a preto sa tomu bude niekto vyhýbať. Ale pri zrýchlení to tak predsa nie je - keď prestanem šliapať na plyn, tak sa rýchlosť vráti na hodnotu nastavenú v tempomate. Prečo by TOTO malo niekomu spôsobovať problém, to teda nechápem.

Tomáš1002: Som rád, že som nesklamal ::-DD: . Asi budem teda závislý, aj keď teda nechápem, prečo je ako závislosť (na aute) označované LOGICKÉ uprednostňovanie vlastného pohodlia pri cestovaní pred.. čím vlastne? Ekonomičnosťou? Rýchlosťou? Spoločenským prínosom? Láskou k ľuďom okolo mňa? ...

Ako závislosť by som skôr označil objektívnu NElogičnosť nejakého správania. A tú vo svojom prístupe nejako nebadám.
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Subaru4ever »

Protože přeci "jedu ekologickou jízdu a přišlápnutí plynu na 10 vteřin by stálo hróóózně moc benzínu". Takže místo propálení 0,002 Kč radši omezím ostatní řidiče. :gunhim:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Subaru4ever »

Já bych řekl, že v té Tomášem vyvolané disputaci "City-MHD-riders" vs. "City-car-riders" jsou si obě strany kvit. :bp:

Modelová situace: ječná směrem na I.P. Pavlova. Ti v tramvaji se smějí těm v autům, jak tam tak zoufale poskakují v koloně a jak je to drahé a pomalé. Ti v autech se smějí těm v tramvaji, jak se tam tlačí a jak se tam uvnitř pečou. Co do praktičnosti je to každého svobodná volba ...

Váhy se samozřejmě obrátí na stranu MHD-riderů v okamžiku, kdy započítáme negativní vlivy na ŽP a město: tedy hluk, prašnost, emise a (lehce subjektivní) vizuální stránku věci (prázdné/narvané město). Ale tohle už je spíš apel na morálku, toleranci a ohleduplnost - tedy na věci, které u většiny dnešních lidí nehrají roli :666: :655:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Tomáš1002 »

Merline, odkazem na logiku tomu nasazuješ korunu ::-DDD: V rozhodování auto/MHD totiž hraje logika zcela podružnou roli, protože to je rozhodování ve většině případů čistě emocionální.
Hluboce souhlasím se Subaru4ever, že velkou roli v tom hraje ohleduplnost a schopnost vidět věci i z jiného pohledu, než z čistě mého vlastního zájmu a že tohle mnoha lidem chybí.
Ale jak už jsem napsal, neodsuzuju to, byl jsem taky takový a jako bývají odnaučení kuřáci nejagresivnějšími nekuřáky, tak já jako odnaučený automobilista také ve věci ucpávání měst auty zastávám velice radikální názory :pr: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 689
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od merlin »

Tomáš1002:
Rád som Ťa pobavil, ale stále nevidím logickú vadu :bp: . Obviňuješ ma z emocionálneho rozhodovania, ale stále nikto nerozporoval ani jeden z mojich pragmatických (s výnimkou posledného, ktorý emocionálny je) argumentov a ani nepredložil žiaden protiargument (taký, ktorý by som neuviedol i sám). Tak kto sa tu riadi vierou a kto logikou?

Z viery v obetovanie sa pre vyššie blaho "spoločnosti" som už vyrástol. Ak mám zmeniť správanie, musí to byť (priamym či nepriamym spôsobom) výhodné predovšetkým pre mňa. Ak je teda používanie MHD výhodnejšie než auto, tak sa pýtam, že v čom?

- Uznávam problém parkovania, preto do určitých oblastí Prahy skutočne autom nejazdím - vlastne tam nechodím skoro vôbec.
- Argument ceny tiež chápem, ale rozdiel nevyváži vymenované nevýhody. Mimochodom, 24Kč lístok mi na cestu nevystačí a pri tých dvoch cestách sa mi ani žiadna pražská "lítačka" nevyplatí. A čo ešte okrem spáleného benzínu by som mal teda počítať?
- Rýchlosť je skutočne podstatná iba pre špecifické prípady a navyše i o univerzálnej platnosti "rýchlejšej MHD" by sa dalo ešte diskutovať.
Takže, čo mi uniká?

Teda okrem toho, že som pohodlný sebecký šmejd :811: ::-DDD:
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od catana »

Tomas1002: K tomu MHD x auto, ono se to nedá generalizovat. Osobně preferuji MHD pokud je smysluplná. V denní špičce při dojíždění do práce přes celou Prahu se metro časově vyplácí a můžu si v klidu číst, tudíž pokud to aspoň trochu jde, jedu metrem. Na druhou stranu vracet se pozdě večer k nám domů MHD je šílená záležitost. Nebaví mě stát v kolonách a následně 15 minut kroužit ve snaze najít volné místo méně než 2 km daleko. Na druhou stranu mě vytáčí čekat 20 minut na spoj, který dorazí s dalším zpožděním. Všechno by se mělo používat smysluplně.

Jinak uvažovat pouze náklady na benzín při rozhledňování ceny auta je dost málo. Když odmyslím amortizaci vozidla, tak s každým vyjetím opotřebuji gumy, přiblížím servisní prohlídku, ... Reálně se pod 8 Kč/km moc nedostaneš.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od catana »

Subaru4ever píše:Váhy se samozřejmě obrátí na stranu MHD-riderů v okamžiku, kdy započítáme negativní vlivy na ŽP a město: tedy hluk, prašnost, emise a (lehce subjektivní) vizuální stránku věci (prázdné/narvané město). Ale tohle už je spíš apel na morálku, toleranci a ohleduplnost - tedy na věci, které u většiny dnešních lidí nehrají roli :666: :655:
Hezká fikce. Na druhou stranu, když zohledníš celkovou obsazenost vozidel MHD a jejich emisní normy, nemůže celkově vyjít jako ekologičtější. V dopravní špičce ano, ale když vezmeš hodinu, kdy městem krouží poloprázdné autobusy, tak tu ekologii tam nevidím. Kolik busů jezdící v Praze splňuje alespoň Euro IV? Ze zbytku padají saze. Ostatní prostředky jsou elektrické (tramvaj, metro), ty zas pro změnu emise posílají za město.
Ve výběru MHD x auto IMHO nehraje roli nějaká zodpovědnost, ale preference co je pro daného jednotlivce výhodnější. Do MHD nedostane víc lidí agitace, ale spíš zvýšení její konkurenceschopnosti. Tím tedy nemyslím to, že zavedou více autobusových pruhů, zruší parkovací místa, apod. V mém případě je cesta do práce, když už tam musím jet, v denní špičce rychlejší (40 minut metro+chůze x 75 minut auto), levnější (max. 32 Kč x min 64 Kč za naftu). Na druhou stranu při volném průjezdu např. večer mi to autem trvá 15 minut. K tomu MHD má večer intervaly blížící se k nekonečnu.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Ivooos »

Tomasi teda, a zrovna ty, ktery si koupi vozidlo co zere i travu kolem silnice, nekolikanasobne presahuje veskere spolecensko pripuste vykonove a ekologicke normy a vyuzia jej zemena k uspokojeni svych dusevnich potreb, nez aby veskere jezdeni omezil na lidstvu prospesne veci, odsuzujes nas par pracujicich, kteri si dopravame toho luxuxu a preferujeme cestovani do prace auty, misto MHD, cimz vam vsem ostatnim davame prostor se v ranim busu, alespon trosku nadechnout. Schovavas se za potrebu pomoci precpanym mestum, coz je naprosto proti vsem pravidlum, protoze auta, kolony, problemy s parkovanim a smog k mestu patri a pokouset se to zmenit, znamena dostat se do role meho kolegy, ktery se odstehoval na dedinu a ted obchazi staveni a nadava vsem za v noci stekajici psi, prilis brzo kokrhajici kohouty a pachnouci staje s touhou to zmenit. :ironie: (Teda to s tim kolegou ironie neni ::-DDD: )

A ted trosku vazne. Nikdo snad netvrdi, ze cestovani mestem na ukor MHD je levnejsi, takhle naivni doufam nikdo neni. Zda je to rychlejsi nebo pomalejsi, zalezi jen na konkretni situaci. V kazdem pripade, prestoze nejsem vylozene kazdodenni kravatak, tak proste nechci jezdit do prace spoceny, zmokly, udychany a nasra... nebavi me po ranu komunikovat s lidma, otirat se o ne, cuchat je , strkat se, stat na jedne noze, buzerovat omladinu, ani cist si noviny v buse, bavi me si pustit radio v aute, v klidu si prdnout kdy se mi zlibi a do prace prijet s usmevem na tvari. Nemluve ze vozim malou do skolky a bez auta by to proste neslo.

Samozrejme mas pravdu, ze je to o pohodli. Kdo z nas ma auto na jiny duvod nez pohodli a kdo z vas, alespon obcas nesedne do auta a nedojede si nekam v klidu , prestoze ma dalsich deset jinych alternativ, ktere by zcela jiste nikoho neobtezovaly a nic nezatezovaly. Nabizi se rict, kdo je bez viny at hodi kamenem. Predpokladam, ze takovy tady neni a pokud to nekdo udela jednou za mesic a jiny 20x, tak pro mne jsou oba bezohledni stejne. Nevim v kolika letech chodi to prozreni, doufam ze jsem jej jeste neprosvihl, protoze mam vazne pocit, ze se toho jen tak nedockam a prozrel jsem spise opacnym smerem, nebot cestovanu MHD jsem si mohl par let uzivat. V budoucnu proste nemam v planu spasit ani svet a lidstvo a ani nase mesta a myslim, ze statu na vsech danich a poplatcich za to ze mam auto a pouzivam jej, odvadim dostatecne dost, abych odcinil, vse co s autem ve meste napacham. Krome toho mam v jezdeni opravdu zalibu a dojizdeni me proste bavi a i v zacpe dokazu v pohode relaxovat a odpocinout si, tak abych po navratu z prace mohl s usmevem polibit manzelku :bp:

Ja osobne nejsem zadny moralista, moralistu je zejmena na internetu a v novinach asi 100x vic nez v realu, proto nikoho za nic neodsuzuju a nemam potrebu ho pretvaret, ani zde vypisovat nejake hesla o kterych je jasne, ze se s nima musi souhlasit, protoze jsou preci spravna. Vazim si vsak kazdeho, kdo opravdu dela to co verejne hlasa a pokud takovych lidi bude vetsina, tak je to jen dobre. Vsichni stejni vsak byt nemuzeme a nez abych se zaradil mezi tech 99% co kazou vodu a pijou vinu, tak se radeji priznam k tomu, ze do prace jezdim autem.

BTW: Muj reditel zrejme take prozrel, nebot posledni rok uz do prace nejezdi svojim autem ale vozi ho ridic.
Naposledy upravil(a) Ivooos dne sob kvě 26, 2012 11:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 689
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od merlin »

catana píše:Reálně se pod 8 Kč/km moc nedostaneš.
Tak vzorec na tento výpočet by ma celkom zaujímal. Odhadujem, že tam bude niečo o strate tržnej hodnoty auta v priebehu času, servis, výmena "spotrebných" častí a doplňovanie prevádzkových kvapalín. A trochu čakám, že by som sa nižšie dostať mohol.

:subaru: ešte nemám ani rok, takže na nejaké odhady vedľajších servisných nákladov je ešte skoro (náklady na spravenie auta po predchádzajúcom majiteľovi sem nepočítam, to som zahrnul do "nákupnej" ceny). Ale viem už teraz, že tržnú hodnotu auta riešiť asi ani nemusím a predávať ho nebudem, pretože nikto mi zaň nedá toľko, na koľko si ho cením ja :845: . Pokiaľ ide o pneumatiky, tie mám nové (letné) a skoro-nové (zimné) a pri odhadovanom nájazde cca 6 tis. km/rok mi vychádza, že pravdepodobne skôr budem pneumatiky meniť kvôli starobe, než kvôli zjazdenému vzorku. Ušetrením cca 2000 km/rok na cestu autom do práce na tom nič nezmením. Pokiaľ ide o hrdzu (pre neskôr narodených, "rez"), o koľko rýchlejšie sa (pri normálnej údržbe) stáva problémom pri jazdení po Prahe než pri parkovaní v podzemí? Tu budú asi najväčšiu rolu hrať zasolené zimné cesty, pravda?.
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od Subaru4ever »

Pánové, nechte se :unami:

Všichni mají důvod být spokojeni. Ti v tramvaji jsou spokojení, jak šetří čas, peníze i spoluobčany. A musí být rádi o to víc, že jim v už tak plných spojích ještě nezvyšují hustotu lidí ti, co v ten čas sedí v autech.

Ti v autech jsou spokojení, že si sedí jak v bavlnce a pouštějí si k tomu klimatizaci a Mozarta. A jsou rádi o to víc, že kdyby všichni ti v tramvaji v tu dobu seděli v autech, bylo by nejetelno.

Je to oboustranně prospěšná symbióza vytvářející rovnováhu :unami: :ironie:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od catana »

merlin píše:Tak vzorec na tento výpočet by ma celkom zaujímal.
Provozní náklady (3,7 Kč / km):
Nafta 7 litru/100 km (7*38 Kč / 100) = 2,7 Kč
Servis (10 kkč / 15 000 km) = 0,6 Kč (cena servisní prohlídky)
Pneu (12 kkč / 30 000 km) = 0,4 Kč

Ostatní náklady (individuální):
pojištění auta (26 000 Kč / rok) = 1,3 Kč / km
amortizace auta (4 roky výměna) = 3 Kč / km
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Řidičské chyby a zlozvyky

Příspěvek od romull »

Takhle nějak by to mohlo sedět a celkově to vychází na 8,- Kč / km. Ale je to jenom úplný základ. Já bych raději přidal na amortizaci alespoň na 3,90, jak to uznává také FÚ pokud používáš soukromé auto na služební cesty. V tom jsou ale již započítány opravy i servisky a pneu. Jakmile však začneš něco vylepšovat a ladit, dávat autu nadstandardní spotřebák, nebo se podělá něco po záruce tak je to úplně jinak :686:
Pokud však někdo počítá jiným způsobem - do tohoto výpočtu zahrne pořizovací náklady na auto, cenu všech pojištění, cenu paliva za celou dobu provozu, cenu pravidelného servisu, cenu všech opravy a pneu, nakonec od té sumy odečte za co auto prodal a výsledek podělí najetými km, tak jsou čísla většinou podstatně vyšší.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“