Řidičské chyby a zlozvyky
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Tak to byl možná stejný, kterého jsem potkal já. Dojel jsem pomalejší auto, za mnou tento stíhač, začnu předjíždět, zařadím se, borec neustále zůstává v protisměru. Trvá to ještě nekolik vteřin, než pochopí, že se mu vlek definitivně vzdaluje. Přede mnou zatáčka a před ní další auto a samo plná čára.
Borec se tam musel nacpat, vprotisměru samozřejmě vyjelo auto, za chvíli ho dojedu na červené, troubím na něj a chcu mu něco hezkého říct. Dělal, že tam není, ani se na mě nepodíval :655:
Pokud někdo s vlekem nejezdí, nebo jen málo, většinou couvání fakt nezvládá a někomu to prostě není dáno a není schopen pochopit smysl točení volantem, ale s tím mají problémy někdy i řidiči náklaďáků.
Borec se tam musel nacpat, vprotisměru samozřejmě vyjelo auto, za chvíli ho dojedu na červené, troubím na něj a chcu mu něco hezkého říct. Dělal, že tam není, ani se na mě nepodíval :655:
Pokud někdo s vlekem nejezdí, nebo jen málo, většinou couvání fakt nezvládá a někomu to prostě není dáno a není schopen pochopit smysl točení volantem, ale s tím mají problémy někdy i řidiči náklaďáků.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
von je taky pořádnej rozdíl mezi couváním s pořádným vlekem a mikrokárkou z obi...s tou mikrokárkou, co neni za autem ani vidět to vyžaduje opravdovej kumšt nebo spíš svalnatý ruce...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
No nazdar. Mě přináší hrůzu borci, kteří s přívěsem jedou jako bez něj. Už jsem zažil situaci, kdy přívěs doslova vlál za autem, tzn. kolečkama se občas dotknul země a jinak visel za kouli. Samozřejmě to dopadlo jak to dopadnout muselo, přívěs něšikovně dopadl do díry na silnici, auto smetl se sebou a celá ta souprava lítala od kraje ke kraji na 3. proudé dálnici.Tomáš1002 píše:A ještě jedna věc související s jízdou s přívěsem: když jedu s prázdným, tak jedu prakticky úplně stejně, jako bez přívěsu.
EDIT: byl to jednonápravový vlek, žádný prcek ala OBI, ale na druhou stranu ani dvounápravový co sám o sobě má tunu - něco mezi.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Určitě by se s vlekem nemělo nijak lítat, ale zas bych to nehrotil. Moderní dvouosáky mají povolené 100km/h, za autem sedí neskutečně a je stabilní i za vysokých rychlostí.
Aby nedošlo k mýlce, já vesměs rychlost dodržuju, mimo pár zrychlení při předjíždění, ono to i leze dost do peněz, lítat s vlekem.
Případ který popisuješ, vypadá na špatně naložený vlek, tj. těžiště příliš vzadu a pak stačí opravdu nerovnost, která zadek rozhodí a ten se chová jako kyvadlo. Pokud se nepodaří snížit rychlost, tak auto hodí nekompromisně do škarpy. Jediná rada je hodně rychle kontrovat a ofafrně brzdit.
Blázny s těmi podomácky vyrobenými vozíky na galuskách taky nechápu a většinou jim odvaha nechybí, pak to taky může dopadnout, jak popisuješ.
Teď čtu tvou editaci, takže jednonáprava vysvětluje vše :850:
Aby nedošlo k mýlce, já vesměs rychlost dodržuju, mimo pár zrychlení při předjíždění, ono to i leze dost do peněz, lítat s vlekem.
Případ který popisuješ, vypadá na špatně naložený vlek, tj. těžiště příliš vzadu a pak stačí opravdu nerovnost, která zadek rozhodí a ten se chová jako kyvadlo. Pokud se nepodaří snížit rychlost, tak auto hodí nekompromisně do škarpy. Jediná rada je hodně rychle kontrovat a ofafrně brzdit.
Blázny s těmi podomácky vyrobenými vozíky na galuskách taky nechápu a většinou jim odvaha nechybí, pak to taky může dopadnout, jak popisuješ.
Teď čtu tvou editaci, takže jednonáprava vysvětluje vše :850:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Mým největším zlozvykem je, že vytvářím nebezpečné situace. Například na dálnici v levém pruhu dodržuji bezpečnou vzdálenost čož vede automaticky k tomu, že se mi někdo přilepí na prdel, tudíž musím vzdálenost ještě prodloužit, protože s lepičem na prdeli nemůžu prudce brzdit. To dotyčného za mnou už přivede k nepříčetnosti, začne mě problikávat, troubit. V obci zase tím, že jedu 55 až 60 tachometrových, po sídlišti plném děcek třeba i 30, což je pro některé "borce" málo a kolikrát mě předjedou na těch nejnemožnějších místech.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Není to chyba ani zlozvyk, ale já strašně nerad jezdím za autem s koly na střeše. Nebo vůbec za vozidlem, co veze něco co se viklá nebo není zaplachotvané. Úplně vždycky vidím, jak se na mě řítí bicykl nebo jak vzlétne kus plechu z vozíku.
Možná i to je motivace lidí k předjeté vozíkáře.
Možná i to je motivace lidí k předjeté vozíkáře.
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Chápu. Na mě už 2x kola z cizího auta spadly. V obou případech jsem se tomu shodou náhod (např. měl jsem kam uhnout a zaregistroval jsem to včas) dokázal vyhnout, ale pokaždé šlo o jednotky centimetrů. Jakmile vidím člověka s koly na střeše, buď radikálně zpomalím nebo ho předjíždím, jakmile to jen trochu jde. Ideální kombinace je nosič z Lidlu, těžká kola a rychlost aspoň 150 :815:PavelG píše:Není to chyba ani zlozvyk, ale já strašně nerad jezdím za autem s koly na střeše.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
No takového machra potkat na dálnici musí být radost. :839: Ale autům s koly na střeše se taky vyhýbám, i když na mne zatím nic nespadlo. Akorát minulý týden jedu z krámu domů za Corolou verso, chci si ji prohlídnout trošku blíž zezadu a vtom mu se střechy odletělo takové to flexi vodítko. No lekla jsem se jako sviňa, ještě že za mnou nic nejelo. Takže myška, brzda, blikačky a šla jsem vodítko sebrat..jsem takovej dobráckej blb, že jsem si říkala, že by jim určitě chybělo, tak je dojedu a vrátím (ne vrhem z okýnka na kapotu ::-DD: ). No nicméně chlapík můj manévr zaznamenal, takže na nejbližší křižovatce zastavil a čekal. A jakou měl radost, když jsem mu vodítko dala :850: No to už jsem ale zase offtopic ::-DD:catana píše:Ideální kombinace je nosič z Lidlu, těžká kola a rychlost aspoň 150 :815:
Forester SG 2.0XT - SíGr
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Petře, to je trochu zbytečně vyhrocená poznámka. Pokud za normální jízdní styl považuješ driftování na suchém asfaltu, pak bys měl samozřejmě pravdu :845: . Pokud ale mluvím o normální, klidné, plynulé jízdě +/- na hranici rychlostních limitů se zatáčkami projížděnými tak, že spolujezdci nesedí přilepení na boční skla, pak prázdný vozík nepředstavuje žádné omezení. S jeho naložením a vzrůstající hmotností se to pochopitelně mění, ale i tak, pokud je to dobrý vozík, tak se nemusíš zbytečně plazit a zdržovat. Je musíš počítat s delší brzdnou drahou, pomalejší akcelerací a v zatáčkách jet o něco pomaleji.catana píše: No nazdar. Mě přináší hrůzu borci, kteří s přívěsem jedou jako bez něj.
Moje původní poznámka směřovala k tomu, že tam, kde by málokoho napadlo mě začít předjíždět, kdybych jel se sólo autem, má více řidičů tendenci se přede mě snažit dostat, když vidí vozík, i když v obou případech jedu stejně rychle. Toť vše.
Subaru Forester 2,5XT 2011
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Přikláněl bych se k tomu co píše M.Z. Tedy, pokud jde o kvalitní dvounápravový vozík (tedy jede si svojí vlastní stopu, což jednonápravový ne), tak s tím můžeš jet podobným způsobem jako poklidnější jízda bez vozíku. Všechny malé, lehké vozíky jsou náchylné na povrch a s trochou smůly strhnou auto s sebou. Zvlášť lehké jednonápravové vozíky jsou v tomto ohledu dost nevyzpytatelné.Tomáš1002 píše:Pokud ale mluvím o normální, klidné, plynulé jízdě +/- na hranici rychlostních limitů se zatáčkami projížděnými tak, že spolujezdci nesedí přilepení na boční skla, pak prázdný vozík nepředstavuje žádné omezení.
Jinak smysl příspěvku chápu. Když jsem vozil za autem koně (2x500 kg + 0.8t konibus), tak jsem se mohl vzteknout z lidí, co mě předjedou za každou cenu, případně využijí bezpečnostní mezery, aby se tam mohli vecpat. Nějak jim nedocházelo, že ta mezera tam byla proto, že mám brzdnou dráhu vlaku a ne proto, aby se tam vešli.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Tohle mě sere obecně, je jedno, jestli máš přívěs nebo ne. Spoustě expertů, co je na silnicích potkávám, pojem "bezpečné rozestupy" neříká lautr nic.catana píše:tak jsem se mohl vzteknout z lidí, co mě předjedou za každou cenu, případně využijí bezpečnostní mezery, aby se tam mohli vecpat. Nějak jim nedocházelo, že ta mezera tam byla proto, že mám brzdnou dráhu vlaku a ne proto, aby se tam vešli.
Forester SG 2.0XT - SíGr
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Co se couvání s vlekem týče, tak s velkou károu zacouvá každej začátečník. Za umění couvání s vlekem považuju právě couvání s krátkou károu, která není za autem vidět. :850:
Aktuálně mám v provozu dva vleky, jeden malej, velmi lehkej. Prázdnej má tak 70 kilo, nosnost 300 kilo. Většinou na něm vozím objemnější, ale lehký věci na chalupu, který se nevejdou do auta. Taky se mi na něj akorát vejde traktůrek na sekání trávy, když si ho vezu domů na servis.
Druhej vlek je velkej 3x1,8 m. Kdysi při stavbě jsem nosnost dimenzoval na kubík betonu, čili cca 2,5 tuny. Prázdnej váží 400 kilo, takže za autem teda fakt nelítá, ačkoli je pouze jednoosej. Má sice listový pera, ale taky tlumiče. Za autem je naprosto stabilní a ani ve 120 se nikam nehne. Úměrně s váhou nákladu snižuju rychlost jízdy, od tuny nahoru nejezdím přes 80, právě kvůli zmíněnýmu rozhoupání při rychlým manévru.
Ačkoli s vlekama jezdím vždycky "cotodá", respektive co mi výkon auta dovolí, nepovažuju to za žádnej zlozvyk. Mám s vlekama najeto víc ,než kde kdo bez vleku a vím, co si můžu dovolit. :850:
Aktuálně mám v provozu dva vleky, jeden malej, velmi lehkej. Prázdnej má tak 70 kilo, nosnost 300 kilo. Většinou na něm vozím objemnější, ale lehký věci na chalupu, který se nevejdou do auta. Taky se mi na něj akorát vejde traktůrek na sekání trávy, když si ho vezu domů na servis.
Druhej vlek je velkej 3x1,8 m. Kdysi při stavbě jsem nosnost dimenzoval na kubík betonu, čili cca 2,5 tuny. Prázdnej váží 400 kilo, takže za autem teda fakt nelítá, ačkoli je pouze jednoosej. Má sice listový pera, ale taky tlumiče. Za autem je naprosto stabilní a ani ve 120 se nikam nehne. Úměrně s váhou nákladu snižuju rychlost jízdy, od tuny nahoru nejezdím přes 80, právě kvůli zmíněnýmu rozhoupání při rychlým manévru.
Ačkoli s vlekama jezdím vždycky "cotodá", respektive co mi výkon auta dovolí, nepovažuju to za žádnej zlozvyk. Mám s vlekama najeto víc ,než kde kdo bez vleku a vím, co si můžu dovolit. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tazzy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 720
- Registrován: úte dub 03, 2012 9:55 am
- Jméno a příjmení: Silvie Šajdáková
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
tak mě prosím Tě vysvětli kolik se tedy může jet , protože žádná značka není, když sjíždím z dálnice z Otrokovic......pak je po pár set metrech 50......až do Zlína a každý jezdí jak prase 60-70, opačně to samé.......kamarád policajt mě tvrdí, že je po celém úseku dana 50......je mě jasné ýe ve špičku se trckám pomalu a kor těmi úpravama.....co trvají již několik let..... :diky:Martjas píše:...
Co mě vytáčí tak:
Spáči na semaforech/v kolonách-ve Zlíně už znám jak které semafory dávají zelenou tak už se připravuju a na oranžovou pouštím spojku.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Dosť ma zlostia vodiči, čo nejak nepochopili význam blikania :713: - denne v Prahe pri ceste do práce a späť stretnem minimálne dvoch - a to ako pri zmene smeru, tak i "iba" pri zmene jazdných pruhov či pri výjazde z kruhového objazdu. A ak ich nakoniec zapnú až v polovičke manévru, tak už je to beztak neskoro, to už vačšinou pre istotu stojím na brzde ja.
Nervózny som zo "samovrahov" - typicky chlapík, čo sebou nečakane mrskne krížom na cestu 10 metrov od prechodu alebo mamička, čo spoza zaparkovaných áut vtlačí pred sebou kočík do vozovky skôr, než má sama možnosť pozrieť, či niečo ide.
Viac ma potom štvú "frajeri na diaľnici" - typicky v BMW rady X, Volva XC90 a prekvapivo Superby. Klasika, dvojprúdová diaľnica, v pravo fronta áut v rýchlosti 100-110 km/h, vľavo predbiehací manéver dvoch-troch áut za sebou v rýchlosti 130 km/h. A keď sa zaradím za ne, tak zásadne mi za zadok nalepí frajer v rýchlosti cez 180 km/m, bliká a keď sa konečne dostanem do pravého pruhu, tak ignorujúc bezpečné rozostupy tam vlezie a "z pasie" vybrzdí - či už mňa ako posledného, alebo niektorého z nešťastníkov predo mou, čo výjde narovnako. Našťastie si dôsledne strážim priestor pred sebou - čo zasa žiaľ časť vodičoch často chápe ako pozvanie, aby sa tam nacpali. :713:
Čo by som ale "vytrieskal na holú" sú mamičky s hlavou pod volantom, pretože z autosedačky miminu vypadol dudlík, prípadne vyťukávači SMSiek a vôbec všetku tú pakáž, čo si čumí pod nohy miesto pred auto. :815:
Pravidlo zipu, neskorý štart na semafore - to sú veci, čo ma rozhádzať nedokážu. Že niekto pozná zip ma skôr príjemne prekvapí. A druhé menované sa mi tiež občas podarí, pretože prvé vozidlo na semafore má vačšinou to "šťastie", že semafor mu stojí v mŕtvom uhle a nie každý vydrží dve minúty v predklone či inom úklone s krkom zalomeným nahor.
Avšak napokon, vždy keď mi niekto na ceste dvihne adrenalín, si spomeniem na prednášajúceho zo štatistiky: Uvedomte si, aký je "priemerný človek" vlastne blbec. A keď to už máte, tak si k tomu skúste predstaviť, že polovička obyvateľstva je na tom ešte horšie. ::-DDD:
Ale že nie som dokonalý - plynulé brzdenie mi ešte nie vždy výjde, do križovatky stále občas vchádzam až na zelenú, držať volant oboma rukami sa musím nútiť, mestom jazdím skôr 60kou (ak je dobrý výhľad), než obligátnych 50km/h a stále mám tendenciu sa hrať s klimatizáciou a/alebo strešným oknom (ale s očami na ceste). :bp:
Nervózny som zo "samovrahov" - typicky chlapík, čo sebou nečakane mrskne krížom na cestu 10 metrov od prechodu alebo mamička, čo spoza zaparkovaných áut vtlačí pred sebou kočík do vozovky skôr, než má sama možnosť pozrieť, či niečo ide.
Viac ma potom štvú "frajeri na diaľnici" - typicky v BMW rady X, Volva XC90 a prekvapivo Superby. Klasika, dvojprúdová diaľnica, v pravo fronta áut v rýchlosti 100-110 km/h, vľavo predbiehací manéver dvoch-troch áut za sebou v rýchlosti 130 km/h. A keď sa zaradím za ne, tak zásadne mi za zadok nalepí frajer v rýchlosti cez 180 km/m, bliká a keď sa konečne dostanem do pravého pruhu, tak ignorujúc bezpečné rozostupy tam vlezie a "z pasie" vybrzdí - či už mňa ako posledného, alebo niektorého z nešťastníkov predo mou, čo výjde narovnako. Našťastie si dôsledne strážim priestor pred sebou - čo zasa žiaľ časť vodičoch často chápe ako pozvanie, aby sa tam nacpali. :713:
Čo by som ale "vytrieskal na holú" sú mamičky s hlavou pod volantom, pretože z autosedačky miminu vypadol dudlík, prípadne vyťukávači SMSiek a vôbec všetku tú pakáž, čo si čumí pod nohy miesto pred auto. :815:
Pravidlo zipu, neskorý štart na semafore - to sú veci, čo ma rozhádzať nedokážu. Že niekto pozná zip ma skôr príjemne prekvapí. A druhé menované sa mi tiež občas podarí, pretože prvé vozidlo na semafore má vačšinou to "šťastie", že semafor mu stojí v mŕtvom uhle a nie každý vydrží dve minúty v predklone či inom úklone s krkom zalomeným nahor.
Avšak napokon, vždy keď mi niekto na ceste dvihne adrenalín, si spomeniem na prednášajúceho zo štatistiky: Uvedomte si, aký je "priemerný človek" vlastne blbec. A keď to už máte, tak si k tomu skúste predstaviť, že polovička obyvateľstva je na tom ešte horšie. ::-DDD:
Ale že nie som dokonalý - plynulé brzdenie mi ešte nie vždy výjde, do križovatky stále občas vchádzam až na zelenú, držať volant oboma rukami sa musím nútiť, mestom jazdím skôr 60kou (ak je dobrý výhľad), než obligátnych 50km/h a stále mám tendenciu sa hrať s klimatizáciou a/alebo strešným oknom (ale s očami na ceste). :bp:
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Řidičské chyby a zlozvyky
Snad všechny prohřešky ohledně chování v provozu už byly vyjmenovány, takže jen shrnu ty, za které bych bral papíry: neblikání při vyjíždění z kruháče a neblikání obecně, ježdění brzda-plyn, lepení na zadek a nesmyslné svícení mlhovkami. A sekal bych hlavy za předčasné najíždění z přípojného pruhu na dálnici - šetřílek bojící se podřadit a šlápnout na plyn to pošle v 70ti do pravého pruhu, i když by mohl ještě X set metrů zrychlovat v připojovacím, ohrozí desítky aut a kamionů a všem jim pokazí plynulou jízdu
Obecně mám dost problémy s řidiči, kteří mají buď auta s "motorem" z šicího stroje, nebo svojí očividně eko jízdou omezují všechny ostatní. Jezdit hlavou a na spotřebu jde i tak, aniž bych ostatním vadil nebo byl za vola :713: ... no a konečně bych zabíjel lidi, kteří netuší, že převodovka je od toho, aby se pomocí s ní podřazovalo, a otáčkoměr je cejchován do 6000 proto, aby tam člověk točil, když je potřeba
A teď jdu na trh se svojí kůží:
a) díky tomu, že celý život jezdím jen cca 6 tras furt dokola, na nich jezdím furt rychleji a rychleji, absolutně na nich nesleduji značky a tím, že trasy znám nazpaměť a jsou pro mě monotónní, si je snažím zpestřit děláním kravin ... např. zkouším všechny možnosti projíždění apexů, speciální slalomy mezi kanály, nebo stále posunuji hranice, jak rychle zatáčky ještě jdou projet ..... tohle je moc zlý :686:
b) obecně moc nesleduji značky - protože díky bodu a) nejsem na sledování značek zvyklej :686: a navíc např. ohledně rychlostí zbytečně moc uplatňuju přístup, že správné rychlosti umím odhadnout lépe, než nějaká značka
Já se (mám ten pocit) obecně chovám tak, jako by žádné značky a zákony nebyly - protože na silnici jsme každej sám za sebe a každej průser co způsobíme, schytáme v první řadě my ... lidštěji řečeno jezdím podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, které považuji za nadřazené nějakým značkám a zákonům, často vzniklým někde od stolu nebo z buzeračních důvodů. Prosím neberte to tak, že tím pádem nedbám na ostatní. V životě bych si nezkrátil zatáčku vnitřkem klidně jen o 10 cm za čáru, pokud do zatáčky dokonale nevidím. Stejně tak rád pustím někoho z vedlejší nebo udělám místo vozidlu s vyšší "morální hodnotou" - autobusu, sanitce bez houkaček, ...
Když jedu s někým jako spolujezdec, tak nenávidím:
a) chybné držení volantu (tj. jakékoli jiné než permanentní úchop 2 rukama v poloze 3/4 na tři)
b) dobržďování až na kufr
c) jízdu po dálnici s tempomatem stylem "nevypnu, nevypnu a nevypnu ten tempomat, i kdybyby to bylo na centimetry" - tohle začal dělat taťka, co si pořídil nového Otíka s tempomatem. Klasicky dvoupruhá dálnice, člověk jede 120-130 pravým pruhem na tempomat a pomalu dojíždí kamion. Zároveň vidí, že levým se blíží zezadu někdo v BMW třeba 160. Normálně by člověk třeba sundal nohu z plynu, nechal ho předjet a hezky bezpečně sám předjel kamion. Takhle taťka jede "nešáhnu na tu páčku, nešehnu a nešahnu!". Tj. počítá s tím, že ho BMW předjede a on bez změny tempa stihne uhnout do levého. Samozřejmě to vždy končí úplně na limitu, kdy se zařazuje pár metrů za BMW a v tom momentu má k nárazníku kamionu div ne 2 metry :713: - i proto tempomat nenávidím - dělá z řidičů líné nepozorné idioty :6066:
Obecně mám dost problémy s řidiči, kteří mají buď auta s "motorem" z šicího stroje, nebo svojí očividně eko jízdou omezují všechny ostatní. Jezdit hlavou a na spotřebu jde i tak, aniž bych ostatním vadil nebo byl za vola :713: ... no a konečně bych zabíjel lidi, kteří netuší, že převodovka je od toho, aby se pomocí s ní podřazovalo, a otáčkoměr je cejchován do 6000 proto, aby tam člověk točil, když je potřeba
A teď jdu na trh se svojí kůží:
a) díky tomu, že celý život jezdím jen cca 6 tras furt dokola, na nich jezdím furt rychleji a rychleji, absolutně na nich nesleduji značky a tím, že trasy znám nazpaměť a jsou pro mě monotónní, si je snažím zpestřit děláním kravin ... např. zkouším všechny možnosti projíždění apexů, speciální slalomy mezi kanály, nebo stále posunuji hranice, jak rychle zatáčky ještě jdou projet ..... tohle je moc zlý :686:
b) obecně moc nesleduji značky - protože díky bodu a) nejsem na sledování značek zvyklej :686: a navíc např. ohledně rychlostí zbytečně moc uplatňuju přístup, že správné rychlosti umím odhadnout lépe, než nějaká značka
Já se (mám ten pocit) obecně chovám tak, jako by žádné značky a zákony nebyly - protože na silnici jsme každej sám za sebe a každej průser co způsobíme, schytáme v první řadě my ... lidštěji řečeno jezdím podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, které považuji za nadřazené nějakým značkám a zákonům, často vzniklým někde od stolu nebo z buzeračních důvodů. Prosím neberte to tak, že tím pádem nedbám na ostatní. V životě bych si nezkrátil zatáčku vnitřkem klidně jen o 10 cm za čáru, pokud do zatáčky dokonale nevidím. Stejně tak rád pustím někoho z vedlejší nebo udělám místo vozidlu s vyšší "morální hodnotou" - autobusu, sanitce bez houkaček, ...
Když jedu s někým jako spolujezdec, tak nenávidím:
a) chybné držení volantu (tj. jakékoli jiné než permanentní úchop 2 rukama v poloze 3/4 na tři)
b) dobržďování až na kufr
c) jízdu po dálnici s tempomatem stylem "nevypnu, nevypnu a nevypnu ten tempomat, i kdybyby to bylo na centimetry" - tohle začal dělat taťka, co si pořídil nového Otíka s tempomatem. Klasicky dvoupruhá dálnice, člověk jede 120-130 pravým pruhem na tempomat a pomalu dojíždí kamion. Zároveň vidí, že levým se blíží zezadu někdo v BMW třeba 160. Normálně by člověk třeba sundal nohu z plynu, nechal ho předjet a hezky bezpečně sám předjel kamion. Takhle taťka jede "nešáhnu na tu páčku, nešehnu a nešahnu!". Tj. počítá s tím, že ho BMW předjede a on bez změny tempa stihne uhnout do levého. Samozřejmě to vždy končí úplně na limitu, kdy se zařazuje pár metrů za BMW a v tom momentu má k nárazníku kamionu div ne 2 metry :713: - i proto tempomat nenávidím - dělá z řidičů líné nepozorné idioty :6066:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<