Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Zářez málem pokračoval, bo rozměklé sněhukupy stroje řádně prověří
XV v manuálu se snažilo dostat k chalupě, ale nic moc. Nakonec sem do toho sed a pomalu se prokousával pod chalupu. Ta Elektronika je totální sfinstfo, ze kterého se mi chtělo .....
Pod chalupu sem nakonec dojel, no ale za jakého úsilí. Vědět to dopředu, dal sem nejdřív forestrem stopu dolů a navrch a XV by pak projelo asik na jeden zátah, ale takto .
Motor se omezoval na výkonu dle vlastního uvážení a bylo jedno, co tam zakážu a navolím. Od silničního modelu sem nečekal zázraky, ale totok mě dost zklamalo.
Další drobnosti, že bez zmáčknuté spojky se nedá nastartovat, to jen podtrhly. Su dost zklamán, kam se ten vývoj dal...
XV v manuálu se snažilo dostat k chalupě, ale nic moc. Nakonec sem do toho sed a pomalu se prokousával pod chalupu. Ta Elektronika je totální sfinstfo, ze kterého se mi chtělo .....
Pod chalupu sem nakonec dojel, no ale za jakého úsilí. Vědět to dopředu, dal sem nejdřív forestrem stopu dolů a navrch a XV by pak projelo asik na jeden zátah, ale takto .
Motor se omezoval na výkonu dle vlastního uvážení a bylo jedno, co tam zakážu a navolím. Od silničního modelu sem nečekal zázraky, ale totok mě dost zklamalo.
Další drobnosti, že bez zmáčknuté spojky se nedá nastartovat, to jen podtrhly. Su dost zklamán, kam se ten vývoj dal...
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
ale tos mi neudělal radost, páč jsem si na XV brousil zuby jako na příští auto...
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Fakt zvlastne pri manuali (to potom odpada jedna z poslednych vyhod manualu). Asi blba otazka, ale to fakt ignorovalo aj VDC off (ci co je na tom tlacitku, ani si uz nepamatam ) ? Predpokladam, ze aj XV ma toto vypinatelne.Doro píše:Motor se omezoval na výkonu dle vlastního uvážení a bylo jedno, co tam zakážu a navolím.
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
startovani se spojkou ma uz muj OTB 08, ale dalsi elektronika se tam - evidentne nastesti - krom ABS, nekona
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Úplně to ta mrcha ignorovala. Řešil jsem kombinace tlačítek, ale jak se to rozhodlo, nedbaje, že noha na plynu až na podlaze, motor chcípal (furt sem byl na sněhu, takže to má točit na plno).Času na zkoušení bylo dost, bo škrábal sem se vždy po několika metrech. Ale nemosel sem se aspoň rozjíždět až od mostu, ale dalo se pak rozjet i v kopci, ale moselo to být už projeté. Chyběla redukce, to bylo zřejmé, jak to pomalu jede líp, ale to bylo už na hranici chcípnutí.Makovica píše: Asi blba otazka, ale to fakt ignorovalo aj VDC off (ci co je na tom tlacitku, ani si uz nepamatam ) ? Predpokladam, ze aj XV ma toto vypinatelne.
Nejhorší, že vypnutí protiskluzu (asi ESP) bylo zbytečné, neboli, úplná ignorace vypnutí. Myslím, že se s tím takto nedá ani pořádně smykovat na cestě.
Ale berte to aj tak, že sem dojel pod chalupu. S forýskem bych už byl jistě doma, ale nebylo nutné XV tahat. A bylo sněhu dost na zapadnutí - nezapadlo to nikde. Škoda, že to bylo vůbec projeté, moh sem kouknout, jak to projede Jimmy . Mimoto, myslivec s tím zapad na odbočce k brodu (na tom zhupu doprava, jak je dřevěná zábrana nad potokem). Lopatoval tam jak krtek, ale vyjel . Je mi záhadou, proč tam zastavil a jak by by mu bylo horko, dyby tam to dřevo nebylo.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
to je naprd... obcas ten plnej vykon ve snehu clovek fakt potrebuje, aby se dostal dom
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Já myslím, že asi v XV to VDC úplně vypnout ani nejde. Sice se to tváří, že VDC off protože se rozsvítí kontrolka, ale furt to do toho kecá. Chce to fakt důkladně prostudovat návod. Jak říkal Clarkson u nějakého auta, aby jste vypnuli VDC musíte nejdřív přečíst celou knihu.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
a nechce to to VDC tlačítko podržet? Někde se stisknutím vypne jen ASR a až podržením nebo více stisky ESP
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24197
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Hmmm Doro,takže hýčkat,převelice si hýčkat naše staré vrány,na tyhle potřeby jo,škoda,převeliká škoda,kam to ten "vývoj posunul".Naštěstí se nechystám měnit auto co to jen půjde,ale kdo ví,kdy mě tahle volba potká,i přes mé odhodlání,ale co,ještě se furt pár dobrých starých kousků na trhu najde.
Jasně,pro běžné ježdění to bohatě bude stačit,pro sem tam využití v mírném terénu taky,ale dost mě zarazilo to scípání motoru,když člověk třebuje co největší výkon,tj hodně špatně I pro mě,ne takého ortodoxe už jo,protože taky sem tam naháním výkon motoru,když jsou podmínky špatné,když dělám z forejse traktůrek,to přeci člověk logicky vyžaduje maximum,redukovaná jednička a plný-frrr,ne to naopak omezovat něčím,čímkoliv...stará škola no,proč ten výkon ještě něčím omezovat...
Jasně,pro běžné ježdění to bohatě bude stačit,pro sem tam využití v mírném terénu taky,ale dost mě zarazilo to scípání motoru,když člověk třebuje co největší výkon,tj hodně špatně I pro mě,ne takého ortodoxe už jo,protože taky sem tam naháním výkon motoru,když jsou podmínky špatné,když dělám z forejse traktůrek,to přeci člověk logicky vyžaduje maximum,redukovaná jednička a plný-frrr,ne to naopak omezovat něčím,čímkoliv...stará škola no,proč ten výkon ještě něčím omezovat...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16117
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Chtělo by to vyzkoušet ve stejné situaci forestíka MY13+ s CVT . Přijde mi, že XV nemá takovou výbavu do terénu jako forestík, navíc CVT má X-mode .
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1048
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Co sem viděl na trubce videa tak ten X mod celkem funguje...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Doro a ostatní: U forejse SJ s manuálem mi tlačítko funguje naprosto normálně. Stisknu a hrabu podle toho, jak šlapu na plyn - žádné omezení výkonu se nekoná. Takže bych spíš předpokládal, že tam má něco rozbité?!? Jedině že by si málo šlapal na plyn a dusilo se to, ale to v tvém případě opravdu nepředpokládám.
Při stisknutém tlačítku to prakticky vypne jen protiskluz a na kola pošle co máš na pedálu plynu. Elektronika funguje stále a když se hrabeš do kopce, tak to občas nějaké kolo přibrzdí..., jakože "elektronická uzávěrka", jak tomu někteří říkají.
Když jsme předloni jezdili tam u tebe, tak po přesednutí k Dušanovi na závěrečnou část jsem pozoroval jediný rozdíl a sice, že nový forejs je daleko stabilnější a potřeba korekcí směru na volantu byla v porovnání s Dušanovým ručkováním tak čtvrtinová. Prostě to jede furt tam, kam jsou zatočená kola a tomu elektronika hodně pomáhá. U XV bych předpokládal hodně podobné chování.
Můj dojem a zkušenost je taková, že nejvíc dělají gumy. O víkendu jsem něco pojezdil v tom těžkém sněhu a při rozměru 225/60 R17 (jsem si skoro jist, že XV má rozměr stejný) to fakt není to pravé ořechové a dost to hrabe i tam, kde by to člověk často ani nečekal. Ale používám Nokiany WR SUV3 a ty jsou fakt spíš na silnici a nedovedu si představit, že by ta guma absolvovala něco, co sem občas posíláš na videu. To fakt ne!!! Na ledu či na prašanu výborný, ale těžký sníh či břečka zrovna není silnou stránkou této pneumatiky. No a hlavně ten široký rozměr. Pokud má někdo třeba R15 či R16 a gumu širokou třeba okolo 195mm, tak to bude v podmínkách těžkého sněhu fakt značný rozdíl.
Při stisknutém tlačítku to prakticky vypne jen protiskluz a na kola pošle co máš na pedálu plynu. Elektronika funguje stále a když se hrabeš do kopce, tak to občas nějaké kolo přibrzdí..., jakože "elektronická uzávěrka", jak tomu někteří říkají.
Když jsme předloni jezdili tam u tebe, tak po přesednutí k Dušanovi na závěrečnou část jsem pozoroval jediný rozdíl a sice, že nový forejs je daleko stabilnější a potřeba korekcí směru na volantu byla v porovnání s Dušanovým ručkováním tak čtvrtinová. Prostě to jede furt tam, kam jsou zatočená kola a tomu elektronika hodně pomáhá. U XV bych předpokládal hodně podobné chování.
Můj dojem a zkušenost je taková, že nejvíc dělají gumy. O víkendu jsem něco pojezdil v tom těžkém sněhu a při rozměru 225/60 R17 (jsem si skoro jist, že XV má rozměr stejný) to fakt není to pravé ořechové a dost to hrabe i tam, kde by to člověk často ani nečekal. Ale používám Nokiany WR SUV3 a ty jsou fakt spíš na silnici a nedovedu si představit, že by ta guma absolvovala něco, co sem občas posíláš na videu. To fakt ne!!! Na ledu či na prašanu výborný, ale těžký sníh či břečka zrovna není silnou stránkou této pneumatiky. No a hlavně ten široký rozměr. Pokud má někdo třeba R15 či R16 a gumu širokou třeba okolo 195mm, tak to bude v podmínkách těžkého sněhu fakt značný rozdíl.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24197
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Alb dík za fotku a co ten šroubovací mezikus,ten jsi vzal kde,co jsem narazil letmo na žehličky,tak jsem nic takového neviděl,to se dá koupit i s žehličkou?Jakou si volil tonáž,počítám,že když na tahání,tak aspoň ty 2 tuny?Kupoval jsi na netu,nemáš odkaz?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3126
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
ten mezikus vyrobil soustružník ...
mám asi tu verzi, na kterou jsem dal odkaz, TT-2 (nevidím tam nějaké rozdíly), na 2.3t
mám asi tu verzi, na kterou jsem dal odkaz, TT-2 (nevidím tam nějaké rozdíly), na 2.3t
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24197
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...
Myslel jsem typ žehličky,její tonáž,to je hodně důležité...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98