Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od VDC »

Jak říkám, až mi to Dejve v praxi ukážeš tu tvojí teorii, alespoň jednou, tak tomu začnu věřit. Do tý doby je to jenom planý vychloubání.
To ti teda mimochodem jde fakt dobře, ale my, co tě známe, dobře víme, že největší péro teda nemáš i když se nám to snažíš opakovaně tvrdit ... :-DDD :-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od davidherda »

VDC píše:Jak říkám, až mi to Dejve v praxi ukážeš tu tvojí teorii, alespoň jednou, tak tomu začnu věřit. Do tý doby je to jenom planý vychloubání.
To ti teda mimochodem jde fakt dobře, ale my, co tě známe, dobře víme, že největší péro teda nemáš i když se nám to snažíš opakovaně tvrdit ...
:-DDD No tak to tě večer asi navštívil Tigr, bo Marcel říká úplně něco jiného :-DDD

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od alman »

Minulý víkend jsme podnikli výlet do zasněžených Pasek nad Jizerou, kolega nabídl svezení ve Octavii, tak proč ne. Nemá tedy 4x4, ale má to ASR. Myslel jsem, že to aspoň trochu pomůže, ale tedy vůbec k ničemu to není, bych řekl. Na uježděném sněhu do kopce si ani neškrtl. Před x lety jsem měl na to samém místě ten samý problém s tím samým výsledkem s Touranem bez ASR.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od VDC »

davidherda píše:
No tak to tě večer asi navštívil Tigr, bo Marcel říká úplně něco jiného
:-DDD :-DDD :-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22679
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od spm »

alman píše:Minulý víkend jsme podnikli výlet do zasněžených Pasek nad Jizerou, kolega nabídl svezení ve Octavii, tak proč ne. Nemá tedy 4x4, ale má to ASR. Myslel jsem, že to aspoň trochu pomůže, ale tedy vůbec k ničemu to není, bych řekl. Na uježděném sněhu do kopce si ani neškrtl. Před x lety jsem měl na to samém místě ten samý problém s tím samým výsledkem s Touranem bez ASR.
ASR na koncernu je dobrý akorát na to, abys to auto naboural nebo hodil do škarpy. Už jsem to s tím viděl několikrát - když se rozjedeš rychle, tak to stejně hrabe, takže to nefunguje. A když to postavíš někam, kde nemáš trakci (v ulici to v kopci blbě zapřeš o obrubník, prudká cesta na nezpevněném povrchu), tak ten systém sice nedovolí prohrábnutí kol, ale sebere ti to výkon. Parkoval jsem s tím jednou ve městě v prudkém kopci do řady. Při tom couvání jsem právě byl zapřený o nějaký rigol, obrubník nebo něco takového, stáhlo mi to výkon a auto se tím pádem rozjelo z kopce dolů do toho auta zaparkovaného předemnou. Fakt super věc; kdybych už z dřívějška nevěděl, že se to takhle idiotsky chová, tak jsem ho tenkrát naboural.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5154
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od petr »

aby zabrala viskóza určitě 15 sekund nestačí , aspoň né na mém autě , několikrát jsem málem zhobloval pneu a stejně nic a nebo to ani nedokáže větší rozdíl udržet, stejně jsem nakonec musel na prokluzující napravu dát řetězy a nebo se nechat vytáhnout, a ta ručka a hrátky s brzdou a plynem naráz taky moc nepomůžou jen nepatrně a stejně hned smrdí z takových blbostí spojka , zkuste si to a pak uvidíte sami , stačí najet třeba předkem do příkopy s bahnem a zadek nechte na cestě a zjistíte že se z toho bez řetězů dostat nejde ale je to chuťovka ty řetězy tam nasazovat :-D
jo ajinak viskóza se mi natvrdo spojila jen párkrát a to když jsem to řádně a dlouho trápil ve sněhu a pořádně to hrabalo asi každá náprava rozdílně nebo ani nevím a trvalo to minimálně několik minut
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od VDC »

Petře vždyť David to jenom slyšel od nějakýho odborníka, že to takhle funguje. =)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Slavek_xxx »

No aby se viskoza humpla, to musi byt slusnej ficak. Mne se to povedlo jen jednou na Impreze, kdyz jsem se uhybal protijedoucim ocasum (ja jel do kopce, oni dolu) a spolkla me krajnice. Ti smejdi samozrejme ujeli a ja se hezkych par minut drapal ven... Na redukci, bez spojky, ale viskoza dostala zabrat. Nicmene vyhrabal jsem se.....
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3623
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od bushman1 »

Panove, ASR funguje tak, ze ubira otacky plynule. Pri prudkem pridani plynu mu to tudiz chvili trva, nez ty otacky snizi. Jinak pri rozjizdeni na snehu se pocita s tim, ze se ASR vypne, proto jsou v koncernovych autech na to tlacitka u radici paky. Nebo se to da vypnout v menu, kdyz mate LCD obrazovku.
Na jizdu na snehu ma koncern krome haldexu jine vychytavky (EDS, ESP...), ale nebyva to u nejlevnejsich vybav.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22679
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od spm »

Takže funkce úplně k :(B-ooO protože při blbym rozjezdu to stejně nesníží otáčky tak, aby to nehrabalo a na kluzkym povrchu je potřeba to vypnout :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1625
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Harous »

Když je auto s otevřenýma nápravovýma difama v křížení tak se děje co? Protáčí se jedno kolo vepředu a jedno kolo vzadu ne? Takže na mezinápravě není rozdíl otáček a ta viskóza nemá důvod proč by měla začít zavírat. [?]
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22679
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od spm »

To tak bude, ale mezináprava bude v tomhle případě stejně k ničemu - ona točí kolama na obou nápravách... takže by bylo potřeba dostat ten krouťák na to kolo na zemi, což by teoreticky měl řešit samosvor na nápravě, ale otázka, kolik toho přenese.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od alman »

bushman1 píše:Na jizdu na snehu ma koncern krome haldexu jine vychytavky (EDS, ESP...)
Aha, tak já jsem si myslel, že ASR funguje jako to EDS. Máte někdo s EDS zkušenosti? Tedy s EDS bez 4x4.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
maur
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 268
Registrován: úte črc 24, 2012 10:16 pm
Jméno a příjmení: Martin Urban
Bydliště: Praha-Západ

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od maur »

bushman1 píše: Na jizdu na snehu ma koncern krome haldexu jine vychytavky (EDS, ESP...), ale nebyva to u nejlevnejsich vybav.
Ano, nas prvni vuz (VW Touran, 2006) ma EDS, ESP, MDR, ARD, ZDF atd.
Musim rict, ze s tou elektronikou (bydlime na kopci) se dostaneme daleko a vse funguje dobre. Pro info, je to naftak a predek je tezky, to pomuze taky.
Vedle fofrklacku je vypinac a timto muzu tu celou elektroniku vypnout. Pak to auto zacina hrabat. Pred tydnem jsem musel vyzkouset co to auto umi.
Abych se dostal domu, tak jsem jel v protismeru (jednosmerka) do kopce nahoru. Tam byl jeste cisti snih a Touran se vyhrabal nahoru.
Bylo videt a hlavne citit jak elektronika pracovala, ubrala na tom kole plyn, ktere zacalo prokluzovat. ESP blikalo skorem celou dobu do kopce ale auto to dalo. Pro info, je to ten kopec z Mechenic do Sloupu, smer Hvozdnice.
Hlavni silnice byla od tech debilu ktere maj letni gumy tak vysmirglovana, uplne do cista, ze to byl uz jenom led. A to bych se uz vubec nedostal zpet domu.
Vazne jsem hodne nadaval, je to kazdy rok to same. Napadne snih a ridice ktere bydleji na kopci maj stale letni gumy.
Pak stoji na miste, motor ma cca 4000 az 5000 otacek a pomalu se souraj nahoru. A nebo stojej v pulce kopci a blokuji sinici.
Ten podpis co delaj letne gumy na snehu na jednom miste , to je nadhera, je to "abstrakni umeni"
Ne u semaforu ale v zatáčce se potkáme
Subaru Forester, MY 2008 manuál s rozmazleným moturkem
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3623
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od bushman1 »

alman píše: Aha, tak já jsem si myslel, že ASR funguje jako to EDS. Máte někdo s EDS zkušenosti? Tedy s EDS bez 4x4.
Já mám EDS na Erese a nemám čtyřkolku. Měl jsem to kdysi i na jedničkové Oktávce, kterou jsem dotáhl z Reichu. Myslím, že v ČR se EDS na jedničkové Oktávce v té době vůbec neprodávalo.
Docela to pomáhá, když ti to klouže na sněhu a nemůžeš se rozjet. Když se to sepne, tak systém přibržďuje jednotlivá kola, tak jak detekuje prokluz a pomalu tě to posouvá vpřed. Od kol se ozývá chroupání, jako kdyby se ti tam vysypaly ložiska, ale funguje to.
Pak se ten systém aktivuje při ostré jízdě v zatáčkách, kdy ti jedno kolo prokluzuje a druhé zabírá. Zase ti to přibržďováním kol udržuje trakci.
http://cs.skoda-auto.com/models/hotspot ... technology

Já to nemám moc rád, protože třeba jedu pilu a najednou v polovině zatáčky cítím, jak mi zabraly brzdy a sníží se mi rychlost.
Takže moje první reakce, když sednu do auta je, že všechny asistenty povypínám.
Dokonce i když se potřebuji vyhrabat po náledí, tak radši si vše dělám sám plynem a brzdami.
Ale to je moje osobní nastavení.

Jinak u koncernu (a nejen tam) to magické tlačítku u řadičky vypne jen ASR - tedy systém bránící prokluzu kol. Ostatní systémy jako je ESP a EDS zůstávají nadále aktivní. Úplné vypnutí všech systémů je už dnes oficiálně nemožné (nedovoluje to legislativa). Nicméně existuje možnost to vypnout neoficiálně přes zásah do softwaru vozu.
U sportovních verzí aut (což je právě Eresa) se dají asistenti naštěstí hodně omezit v menu vozu, takže to hojně využívám.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“