Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
To ano, ale musí se do správného driftu nejprve dostat.
Tango: :850: to víš, to je pro každého, vždycky je to poprvé :sick:
Tango: :850: to víš, to je pro každého, vždycky je to poprvé :sick:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Taky začínám přemejšlet o tlustších stabilizátorech :850: . Jak je to s objednávkou těch Whiteline ze zahraničí, má někdo zkušenost?
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Zeptej se Dusta, ten je teď nedávno montoval. Myslím, že je bral z GB, ale nevím přesně.JakubHQV píše:Taky začínám přemejšlet o tlustších stabilizátorech :850: . Jak je to s objednávkou těch Whiteline ze zahraničí, má někdo zkušenost?
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4035
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Ja bych se taky nejspise pridal,kdyby nekdo bral a podelil se pripadne o postovne.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Lukas_McPraask
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 637
- Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
- Bydliště: Žamberk
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Chlapi, to se ozýváte brzo. Ani né měsíc zpět jsem objednával přední tyčky stabilizátoru z GB. Bral jsem tadyhttp://www.camskill.co.uk, maj nejlepší ceny, co jsem našel. Platit se dá kartou, přišlo to asi do týdne
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Seatik: Ja jsem objednaval Whiteline 22mm dopredu tady: http://www.balancemotorsport.co.uk/, 108GBP + 10GBP postovny (vcetne dane). Musis mit stesti, ze to maji zrovna skladem, objednavaj to z Australie primo od Whiteline.
Ale POZOR, jestli chces dozadu 20mm (podle me to staci), da se to sehnat i levne v Cechach z nejaky imprezy. Napriklad mne tu zadni tyc sehal Bim za 2 tisice + prace
Ale POZOR, jestli chces dozadu 20mm (podle me to staci), da se to sehnat i levne v Cechach z nejaky imprezy. Napriklad mne tu zadni tyc sehal Bim za 2 tisice + prace
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4035
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
ahoj Vojto,diky za tip.Ja bych rad dopredu 22mm,dozadu 20mm. Co sem koukal,tak je to opravdu shodne s imprezou.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
po delsi dobe a nabranych zusenostech si dovoluji oprasit tohle tema a pokusim se predat to, co jsem nasbiral.
ptal jsem se, jaky je spravny zpusob poslani imprezy do pretaciveho smyku. plynem to nejde, rozkyvanim to nejde, nefungovalo mi na ni nic, co jsem znal odjinud. pak jsme, diky Catanovi, s par dalsimi prosli kurzem dynamicke jizdy na snehu, kde jsme se ucili impulzni technice, kdy se spojuje prenos hmotnosti a prace s volantem. na ledu to pri spravnem provedeni opravdu dokazalo poslat auto do driftu zcela lehce.
zacal jsem s tim pracovat i na mokru a nasledne na suchu a dostal jsem se do stavu, kdy si umim rezu poslat kdyz ne dvermi napred, tak alespon zabranit nedotacivemu smyku na libovolnem povrchu. je to hodne dynamicka technika a je k ni potreba urcita hybnost, v nizkych rychlostech to nefunguje.
je to trochu rozvinuta jiz zminena impulzni technika, kdy ze vseho nejvice zalezi na co nejvetsim odlehceni zadni napravy. delam to tak, ze pri dojizdeni do zatacky ostre brzdim, tesne pred ni povolim, tim se zhoupne auto vzad a soucasne s nasazenim do oblouku prudce pribrzdim a trhnu volantem. odlehceny zadek se pak urve uplne nebo se prece jen zacne hrnout ven, coz umozni rychlejsi prujezd a hlavne drivejsi akceleraci na vyjezdu. da se to jeste zkombinovat se bocnim rozhoupanim, to uz je docela narocne na koordinaci.
vse zminene chce cvik a neustaly trenink, protoze bez spravneho nacasovani to nefunguje.
ptal jsem se, jaky je spravny zpusob poslani imprezy do pretaciveho smyku. plynem to nejde, rozkyvanim to nejde, nefungovalo mi na ni nic, co jsem znal odjinud. pak jsme, diky Catanovi, s par dalsimi prosli kurzem dynamicke jizdy na snehu, kde jsme se ucili impulzni technice, kdy se spojuje prenos hmotnosti a prace s volantem. na ledu to pri spravnem provedeni opravdu dokazalo poslat auto do driftu zcela lehce.
zacal jsem s tim pracovat i na mokru a nasledne na suchu a dostal jsem se do stavu, kdy si umim rezu poslat kdyz ne dvermi napred, tak alespon zabranit nedotacivemu smyku na libovolnem povrchu. je to hodne dynamicka technika a je k ni potreba urcita hybnost, v nizkych rychlostech to nefunguje.
je to trochu rozvinuta jiz zminena impulzni technika, kdy ze vseho nejvice zalezi na co nejvetsim odlehceni zadni napravy. delam to tak, ze pri dojizdeni do zatacky ostre brzdim, tesne pred ni povolim, tim se zhoupne auto vzad a soucasne s nasazenim do oblouku prudce pribrzdim a trhnu volantem. odlehceny zadek se pak urve uplne nebo se prece jen zacne hrnout ven, coz umozni rychlejsi prujezd a hlavne drivejsi akceleraci na vyjezdu. da se to jeste zkombinovat se bocnim rozhoupanim, to uz je docela narocne na koordinaci.
vse zminene chce cvik a neustaly trenink, protoze bez spravneho nacasovani to nefunguje.
ex Reza WRX 2,5 combi
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob úno 03, 2024 10:18 am
- Jméno a příjmení: Adam Kysel
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Zdar borci, včera jsem to málem narval do chodníku na kruháči, silnice jemně vlhká, teplota cca 6 stupňů, letní gumy tak jsem tomu na 2. rychlostní stupeň šlápnul a jel jsem spíš rovně, než že by se to začalo trhat. Auto má skutečně spoustu mechanického gripu. Kdykoliv jsem chtěl jet bokem, tak jsem musel vzít za ručku a pak už to dál vyřešit plynem a kontra, ale hodit to volantem jsem zatím nezjistil jak, ale teprve se učím jak to auto ovládat. Když jsem stejný den zkusil na širokém parkovišti jet kolečka a šlápnout tomu, tak auto nemá tendenci se utrhnout zadkem, ale spíše se předek veze nedotáčivě. Chtělo by to STi. :D
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1712
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
To řekl bych, že naopak pneumatiky grip nemají. Když chceš zatočit a přidáš plyn, tak se ti předek akcelerací nadlehčí a tedy grip z předních kol zmizí. V extrému je to wheelie, co umí např upravený muscle cars - s předníma kolama ve vzduchu si pak můžeš točit volantem jak chceš a nic se dít nebude. Kdežto zadni kola se akcelerací přitlačí (=víc gripu) tak zaberou. Ale zadní naprava je neřiditelná, tak tě to vede po tečně ven.
Jestli chceš hodit zadkem, tak musíš naopak ve správnou chvilku prudce dupnout na brzdu, tím se přitíží předek, zatočit kam chceš a pak přidat. Auto si tím nadměruješ dovnitř a přidáním zas začnezabírat zadek a tím ho hodíš ven. Ale pozor,když to uděláš moc, tak dostaneš hodiny.
Dalši level, je "skandinávský švih", kde si jízdou pod plynem rozhodíš prdel a nasměruješ si auto do zatáčky. Tam je asi nejhorší na zvládnutí (alespoň pro mě) toho psychického bloku, kdy musíš těsně před zatáčkou zatočit volantem ven ze zatáčky.
Ad1: tyhle techniky nikdy nezkoušej v provozu. Je to nezodpovědné hlavně vůči druhým řidičům.
Ad2: na okruzích (např. ve Vysokým Mítě, nebo Bělé) působí učitelé sportovní jízdy, který tě to naučí 100x líp jak ty sám nebo dle rad z internetu
Ad3: pro HonzuCZ - nehlídal jsem si úplně spravnost termitů, tak dopředu sorry
Ad4: nejsem úplně plackař, tak třeba se tě někdo zkušenější ujme a projede se s tebou. Nebo tě proveze.
Jestli chceš hodit zadkem, tak musíš naopak ve správnou chvilku prudce dupnout na brzdu, tím se přitíží předek, zatočit kam chceš a pak přidat. Auto si tím nadměruješ dovnitř a přidáním zas začnezabírat zadek a tím ho hodíš ven. Ale pozor,když to uděláš moc, tak dostaneš hodiny.
Dalši level, je "skandinávský švih", kde si jízdou pod plynem rozhodíš prdel a nasměruješ si auto do zatáčky. Tam je asi nejhorší na zvládnutí (alespoň pro mě) toho psychického bloku, kdy musíš těsně před zatáčkou zatočit volantem ven ze zatáčky.
Ad1: tyhle techniky nikdy nezkoušej v provozu. Je to nezodpovědné hlavně vůči druhým řidičům.
Ad2: na okruzích (např. ve Vysokým Mítě, nebo Bělé) působí učitelé sportovní jízdy, který tě to naučí 100x líp jak ty sám nebo dle rad z internetu
Ad3: pro HonzuCZ - nehlídal jsem si úplně spravnost termitů, tak dopředu sorry
Ad4: nejsem úplně plackař, tak třeba se tě někdo zkušenější ujme a projede se s tebou. Nebo tě proveze.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Napsal si to Tade vesměs dobře. Akorát ten skandinávec se nezačíná pod plným plynem, protože jak si správně napsal, pod plným plynem odlehčíš přední kola, a tím pádem to moc nezatáčí. Takže i skandinávec začíná brzdama a přenesením váhy na přední kola.
Ještě si zapomněl na jednu variantu, a tím je DCCD, které docela pomůže ochotě utrhnout zadní nápravu, ale taky to není všespásné.
Adame, předpokládám, že máš návyky z nějaké německé zadokolky, takhle to u subaru skutečně nefunguje. Doporučuju trénovat na sněhu, kde je nedostatek gripu, a je na všechno dostatek času a vše se děje v malých rychlostech. Podobně to pak funguje na asfaltu, akorát je všechno znásobeno jeho gripem (čas, rychlost, ...).
Kdybys měl zájem, tak až napadne sníh, tak jsem budu zase k dispozici, viz tohle téma, akorát to máš pres celou republiku, přímo rovně na sever.
Ještě si zapomněl na jednu variantu, a tím je DCCD, které docela pomůže ochotě utrhnout zadní nápravu, ale taky to není všespásné.
Adame, předpokládám, že máš návyky z nějaké německé zadokolky, takhle to u subaru skutečně nefunguje. Doporučuju trénovat na sněhu, kde je nedostatek gripu, a je na všechno dostatek času a vše se děje v malých rychlostech. Podobně to pak funguje na asfaltu, akorát je všechno znásobeno jeho gripem (čas, rychlost, ...).
Kdybys měl zájem, tak až napadne sníh, tak jsem budu zase k dispozici, viz tohle téma, akorát to máš pres celou republiku, přímo rovně na sever.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24197
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Já na tebe zhore zrovna dnes myslel, jedu na šumpersko příští týden, budu mít hodinku, dvě času, ale bohužel jak píšeš, cesty suché jsou...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4205
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
taky to tam vidim
STi s DCCD to samozrejme usnadni, ale za me je lepsi "approach" se szit s kinetikou auta/pohonem/podvozkem a pokud se zadari - z vlastni zkusenosti vim, ze neni po trose cviku problem na mokru zablbnout i s atmo Rezou/Forejsem, natoz pak s turbem
dej tomu cas, energii a palivo , idealne, jak uz bylo receno, na snehu, event. blato (toho je ted taky vsude dost a pravidelne seceny, prostorny louky nekde stranou jsou neskutecnej a relativne bezpecnej zdroj zabavy)
a nejlip pod necim vedenim samozrejme
jinak krasny auto
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Já to pohození zadkem praktikuju ještě trochu jinak, než píše Cliffer.
Vletím do zatáčky a zatočím koly. Teprve pak dupnu na brzdy, čímž dojde k odlehčení zadku a zároveň má auto se zatočenými koly tendenci se převrátit.
Urve se zadek, jde bokem a já už jedu pod plynem ze zatáčky ven.
A mám DCCD, takže tohle praktikuju se zavřeným diffem.
Nevím, jestli u WRX by ta moje technika fungovala.
Vletím do zatáčky a zatočím koly. Teprve pak dupnu na brzdy, čímž dojde k odlehčení zadku a zároveň má auto se zatočenými koly tendenci se převrátit.
Urve se zadek, jde bokem a já už jedu pod plynem ze zatáčky ven.
A mám DCCD, takže tohle praktikuju se zavřeným diffem.
Nevím, jestli u WRX by ta moje technika fungovala.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2871
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Technika jizdy - uvedeni do pretaciveho smyku
Jj, tímhle si taky pomáhám, nemaje dccd. Ale s tou brzdou v zatáčce, zejména ze začátku, opatrně.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09