Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1374
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Dušan »

Als to vystihl přesně podle mého gusta. Komu ježdění dělá radost a potěšení, nepotřebuje všelijaké ty automatické serepetičky a raději rozhoduje a ovládá auto sám. Komu je řízení spíš na obtíž, přenechává rád co nejvíc všemožných funkcí a rozhodnutí automatice. Pro druhou skupinu by bylo asi ideálem robotické auto dle vize Google - http://www.hybrid.cz/clanky/google-ma-r ... sama-video - však se na tom už pracuje a za pár let, nedej bože, tím budou muset jezdit všichni.

Podle mne: pokud nějaké funkce automatizovat, tak vždy s možností vypnutí > volby.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Subaru4ever »

Ta Hardwarovost (starších) Subárek je to, proč je máme všichni tak rádi. To souznění člověka se strojem dělá hrozně moc :subaru:
Já už poslední dobou přestávám používat i rádio, protože se mi bez něj mnohem lépe jezdí. Mnohem lépe se orientuju v provozu, a mnohem lépe naslouchám autu. Jakmile člověk vnímá motor, převodovku a jednotlivá kola i ušima, je jízda mnohem zábavnější a ve výsledku kvalitnější :drive:
Mě chybí jen 6tý rychloběžný převodový stupeň a možnost přehrát Mp3. Oboje když náhodou jedu po dálnici - tam už to poslouchání ušima není to pravý ořechový :845:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od PavelG »

Jojo, přesně, nejradši za jízdy poslouchám auto. Jednou mě dostal náš čokl, který se vezl vzadu v kufru a já na něj zapomněl. Najednou slyším jakoby zezadu divné šustění. Přidám plyn, jestli se frekvence změní s rychlostí... a přestalo to. A za chvilku zas .. trošku jsem polechtal brzdy, jestli to nejde od nich. Tak jsem chvilku experimentoval a nakonec Reenuša vystrčila hlavu s vyplazeným jazykem.
Je ale fakt, že zvuk motoru ocení docela často i lidi co je vezu.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od yeti »

Tomáš1002 píše: Pro mě to je zcela jednoznačně
- "doporučení správného rychlostního stupně" u MT
- hlášení o tom, že jsem překročil nějakou rychlost, mám tachometr, ne??
- dešťový senzor a automatické stěrače - ty chci vždy ovládat sám podle aktuální situace
- jakákoli debilní hlášení, která nejdou deaktivovat

Jaké jsou vaše názory?

No, těch prvků výbavy k ničemu by se dalo napočítat víc než dost.
Krom toho co píšeš mě irituje "croner" fuknce, nebo jak říkají té blbosti, že když zatáčím, tak se rozsvěcuje mlhovka... To naštěstí na legu nemám :diky:
Ale vadí mi pípání spolujezdcových pásů - jsem zvyklej si na sedadlo spolujezdce položit tašku, která občas i něco váží a už to řve :6066:
Obecně mě sere všechno co se snaží myslet za mě a dělá to většinou blbě. Teda kromě denních světel, který se mi zapínají automaticky, když už si páni vymysleli dení svícení.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od VDC »

Myslím, že Als to vystihl přesně. :826: Mám k těmhle pí**vinám v novejch autech doslova nenávistnej postoj. Když vidím reklamu na novej koncernovej slepenec Passat, jak úžasnej senzor hlídá abys nenaboural, další úžasnej senzor hlídá abys nevyjel z pruhu a další úžasnej senzor ti najde parkovací místo a sám zaparkuje, tak i kdyby to nebyl koncernovej slepenec, tak vím, že takovejhle sráč bych si nikdy nekoupil. Stejně tak to mám, když vidím ty desítky polofunkčních vozů po městě, co jim svítí jen jedna mlhovka. :713: Pípání nezapnutýho pásu je taky strašná stupidita, ale tu svým způsobem chápu, protože pytel je schopnej nezapnutýmu člověku zlomit vaz. Naopak mi nevadí parkovací senzory vzadu, ty jsem si na auto dal a fakt mě baví. Automatický spouštění čehokoli, ať světel nebo stěračů sice nemám, ale asi by mi to úplně nevadilo. Ta elektrifikace vozidel se měla zastavit u centrálu, stahování oken a štelování zrcátek, to jsou příjemný věci. Všechno ostatní je zbytečný, ale dobře, dokud mi to nekecá do řízení, tak to přežiju. Kecá-li, pryč s tím ! :6066:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od ladis77 »

ja myslim ze se nerozsveci mlhovka, ale druha zarovka v mlhovce. kazdopadne je to vynalez na 3.14cu, uplne vo :zachod: ale kdo to ma, urcite rika, ze se mu, zvlast ve dne, jezdi lip ::-DDD:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Albi »

no já nevím, já bych někdy na dálnici rád přepnul na autopilota :845:
to samé po Praze ...

lidé budou mít opačný problém; jak tu říkáte že automatika ano, ale aby šla vypnout, aby se člověk mohl svézt; jenže když člověk bude jezdit na autopilota, a pak se bude někdy chtít svézt ... nebude to umět! naučit se jezdit je o statisících najetých km ...
(a ještě pak způsobí problém v provozu)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Mira »

Všechno co mi kecá do řízení nesnáším (včetně spolujezdců). Jedně pípání pásu je smysluplný, já osobně bez pásů nevyjíždím. Vím o čem mluvím, min. 2x mě to zachránilo kůži.
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od joedog »

Jak už vesměs vyplývá z předchozích příspěvků, je to jak co. IMHO bych to viděl následovně, něco i z říše snů:

Rozhodně ano, z říše snů:
- Motorová brzda (zaškrcení čerpadla a klapka ve výfuku) - super, bohužel se do os. aut nedává - nevím proč :686:
- Převodovka: Ideální by byl normální manuál (s ručně(nožně) ovládanou spojkou) s možností přepnutí na automat - výhradně na zácpy nebo kochací jízdu :657:
- redukce (bohužel Subaru 6-rychlostní převodovna už nemá :686: ) hlavně do D by se hodina, kvůli rychlému stálému převodu (prostě na 1 a na volnoběh jede moc rychle) I když co třeba 5kvalt+redukce nebo 6kvalt jako výběr na přání?? Nešlo by, kluci japonský? :4690:
- Nějaká ta špéra pro fajnšmekry :811:
- Rezerva, rezerva a ještě jednou rezerva :4690: ach jo. nebo alespoň předplatné UAMK :bp:
- Teploměr oleje a tlakoměr oleje (opět zlatá Karosa) - ale zde překvapil Peugeot 508
Čvachťák specific:
- Elektronický analyzátor kvality nafty + přídavný filtr pro diesely s veeelikou kontrolkou
- kontrolka vypalování DPF (svítí když se vypaluje, byť automaticky)
- Kontrolka kalibrace vstřikovačů
- Spešl vstřikovač nafty před DPF (lepší vypálení bez kur**** oleje nespálenou naftou)


Klasika, která pomůže
- Tempomat - výborná věc, zvláště s vozíkem
- Xenony - navzdory všem nevýhodám, vidět je základ...
- Omezovač rychlosti - podobné jako tempomat, akorát se musí držet skoro plný plyn a ono to drží nastavenou rychlost - dobré tam, kde je na tempomat ještě moc velký provoz (má MB)
- Vyhřívané přední sklo (i když to vyhřívání části skla pod stěrači taky není špatné)
- Standard jako Klima, el. ovládaná okna, centrál s DO, vyhřívaná zrcátka
- ABS+ESP - ESP zásadně vypínatelné, u aut do terénu i ABS (k tomu ESP - smyk na letišti je super, na okrsce jak kdy, na dálnici ve 150 nic moc)
- Senzory vzdálenosti vzadu za autem (i když jak u jakého auta, záleží jaksi na "kulatosti zadku" - ¨např. u Karosy se odhaduje místo vzadu lépe, než v Octavii :839: )
- Kontrola žátovek a schopnost jejich nahrazení jinou v případě, že nesvítí - nař jak bylo (je?) na některých Mercedesech
- Bluetooth handsfree

Neutrál - jak kdy
- dešťový senzor - může být o.k. ale co jsem viděl tak většinou moc dobře nefunguje :6066:
- El. parkovací brzda. - váhám, zda-li ji nezařadit do odstavce néže, ale pravda je, že přítelkyně má někdy problém s odjištěním ručky :850:
- Navigace - záleží na priritách. Na jednu stranu otupuje, ale když hledám v nějakém cizím městě nějakou ulici tak je to jednodužší, než kupovat mapu nebo dělat předodjezdovou přípravu na internetu.

Co rozhodně NE:
- Různá pípátka nezapnutosti/rozepnutnosti pásů a podobně - kontolka je O.K. pípátka ne :666:
- Alkohol tester - to beru jako urážku
- Různé šipečky na řazení - už i Brutus totiž Subaru - naštěstí např. u OTB2010 nejsou moc nápadné...
- DPF... ach jo.
- Dalších na 6 půlek ekoteroristických nesmyslů, které nás již potkaly, nebo které nás čekají, jako např. gumy se sníženým valivým odporem, různé ekonoměrky, různé kytičky jako u Hondy Insight, ekospojky (dejavu), eko*.*
- Stop/Start systém - napřostá hrůůůůza :fuckoff: :fuckoff: až donutí tuhle hrůzu přidat i do Subaru, tak doufám, že to bude možné vypojit a zrušit a použít to tlačítko na něco jiného...

A vůbec, Způsob posledního vývoje zdá se mi poněkud nevhodný... V každém případě, i v návaznosti na další ekoteroristické systémy a fakt, že z z emisí CO2 nad 130 g/km se platí cca 92 EUR za každý gram navíc a auto (průměr z prodaných aut, za 3 první g se platí méně) :sibenice: bych řekl, že je nejvyšší čas koupit si poslední jakž-takž auto, neb nebudou...
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Ivooos »

Ach jo chlapi, prekvapuje me vas negativni postoj temer ke vsemu co jizdu zprijemnuje nebo dela ,,bezpecnejsi,, a argument je temer pokazde stejny a to ze kdo rad jezdi nic z tech priblblejch novinek nepotrebuje.

Ja v tomto nejsem zajedno. Jednak temer vse co tady bylo zmineno jde vypnout, takze je jen a jen na rididici co z toho bude pouzivat. A pak hlavne kolik casu travite v aute pro radost a kolik protoze se proste musite dostat z bodu A do bodu B a ne zrovna mate naladu uzivat si jizdu. Pro mne jsou auta a vse kolem nich celozivotni konicek a radost, ale proste 90% casu na silnici stravim protoze musim a to jsem rad ze se alespon o par prkotin auto postara za mne a nemyslim si ze bych byl nejaky obycejny uzivatel, ktery ma na vse jednoduchy konzumni nazor ,,pred pouzitim zatrepat a po pouziti vyhodit,,.

Tim chci jen rict, ze Subaru pro mne zejmena znamena motor typu boxer a pohon vsech kol a pokud bude pipat jak o zivot a do vseho mi kecat, tak je to to posledni co by mne odradilo si ho koupit.

Ale jinak ten radce razeni je fakt na ho...
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od VDC »

Ivane možná že některý ty otravný krávoviny jízdu zpříjení, ale dokud je to nastaveno tak, že je to defaultně zapnuto a já to musím vypínat, tak to v autě nechci. Kdyby to bylo opačně, že by to bylo vypnuto a jestliže se já milostivě rozhodnu, tak si to zapnu, tak ať to tam třeba je. Tempomat si taky zapínáš ty, když ho potřebuješ, to samý klimatizaci, to je v pořádku. Ale veškerý další pípání, který nemůžu ovlivnit je prostě jenom vopruz.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od ozawasan »

Tak nasednete do kokpitu - systém Vám oznámí, že sescanoval Vaše tělesné míry a váhu - oznámí Vám třeba váhový přírůstek po včerejší večeři - odhadne nárůst hmotnosti dnes - sestaví případný jídelníček, který oznámí na následující odpočívadlo do restaurace. Z dechu diagnostikuje přítomnost alkoholu a při splnění zákonem stanovené hranice nastartuje vůz, případně nenastartuje a oznámí nejbližší policejní hlídce pokus o jízdu pod vlivem alkoholu - ta přijede a domluví Vám - že takhle opravdu ne pane řidiči.... Takže máte nastartováno - tedy naelektrizováno a ozve se "check systemsů - a Vy jako v letadle - provedete podle manuálu předletovou přípravu.... Po cca dvaceti minutách vyrážíte.........

A teď vážně - střetávají se tu dva světy - jeden - čistá radost z jízdy - minimum kurvítek a maximum "stroje" a pak technický přístup, kdy "fíčury" zpříjemňují život a taky trošku můžete sekat patky před "vidláky" na starých strojích - |Hele - hlídá mi to pruhy, hlídá mi to hlavu, abych neklimbnul, hele ono si to se mnou povídá, hele ono to chcíplo..........

Pokud to všechno funguje - je to parádička a mně se blikátka líbí - hezky to vypadá - připomíná mi to gamesu a zároveň si tak nějak připadám, jako že ještě zvládám postup doby a nepatřím mezi důchodce........ na druhou stranu mně to děsí - až si jednou jeden blbej šváb někde uvnitř usmyslí, že mně zastaví s rodinou cestou na dovolenou.............. zlatá škoda 100 - kladivo a kleště a jelo to furt......spravil to každej kovář...........holt doba nečeká............. je jen na nás jestli se jí pokusíme držet...........a jak...........
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Ivooos »

VDC píše:Ivane možná že některý ty otravný krávoviny jízdu zpříjení, ale dokud je to nastaveno tak, že je to defaultně zapnuto a já to musím vypínat, tak to v autě nechci. Kdyby to bylo opačně, že by to bylo vypnuto a jestliže se já milostivě rozhodnu, tak si to zapnu, tak ať to tam třeba je. Tempomat si taky zapínáš ty, když ho potřebuješ, to samý klimatizaci, to je v pořádku. Ale veškerý další pípání, který nemůžu ovlivnit je prostě jenom vopruz.
Jo jo v tom jsme za jedno. Pokud neco nejde vypnout tak je to fakt vopruz, zejmena pokud se nejak stracim smysl toho systemu [napr. na Honde nemohu nechat klicek v zapalovani a otevrit dvere aniz by to nezacalo zbesile pipat, takze trebas kdyz nekde stojim a sedim v aute tak nemuzu ani pustit radio a otevrit dvere aby me to nebuznilo].

V predeslem kometari jsem mel spis pocit, ze prevlada nespokojenost i s vecmi jako je napr. ten tempomat, sterace, prekroceni rychlosti, parkovaci senzory a podobne prkotinky, kdy ten vyber vzdy je.

Ale ono to je asi stejne jedno. Ten pokrok stejne nezastavime a co si bude ta prevazujici konzumni a uzivatelska populace zadat , to tam ty automobilky stejne budou montovat.

Jen se desim doby kdy Subaru nabidne Forestra s pohonem pouze prednich kol a radovym trivalcem, protoze to lidi proste chtej. :670:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od ozawasan »

Ivo - neděs.........i když ekoteroristé spějí právě k této představě..........
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek

Příspěvek od Subaru4ever »

Ivooos píše:Jen se desim doby kdy Subaru nabidne Forestra s pohonem pouze prednich kol a radovym trivalcem, protoze to lidi proste chtej. :670:
Jelikož se Subaru asi z principu nevzdá boxeru ::-DD: , vidím to spíš na dvouválec. Ležatý tříválec by nebylo to pravý ořechový :6066:

Jediné co jsem ochoten uznat je: digi klima, zadní park. senzory, okna a zrcátka v elektrice a senzor stěračů. Samozatmavovací zrcátko v Yetim mě přivádí k šílenství, tempomat nemám rád, protože značně zvyšuje spotřebu a nebezpečnost jízdy. Elektrická ruční brzda je metla lidstva, rádce řazení a ekonoměr naprostá hovadina.

Jediné co bych uvítal, by byl "plynomat". Jenže ho zatím nikdo nevymyslel. Alternativa tempomatu, která ne, že by udržovala konstantní rychlost, ale udržovala by konstantní tok paliva. Dalo by se s tím dosáhnout na dálnici zajímavé spotřeby.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“