Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Já taky přidám věci, které považuju za velmi užitečné a zpříjemňující jízdu:
- automatická klimatizace a topení (ovšem skutečně automatické, ne verze Forester 2008 :839: :839: )
- elektrická okna a zrcátka
- navigace
- samonivelační tlumiče - to je geniální!
- xenony
- centrální zamykání
Rád mám taky slušnou audiosoustavu, teď jsem se kdesi doslechl, že se prodává nějaké auto (korejské??), které nemá RDS. Bez toho mi přijde rádio nepoužitelné.
Co bych klidně ještě oželel jsou vyhřívaná sedadla a střešní okno, ani jedno nepoužívám prakticky vůbec, střešním oknem na mě akorát fučí a pere mi slunce do pleše, což nerad :666: .
- automatická klimatizace a topení (ovšem skutečně automatické, ne verze Forester 2008 :839: :839: )
- elektrická okna a zrcátka
- navigace
- samonivelační tlumiče - to je geniální!
- xenony
- centrální zamykání
Rád mám taky slušnou audiosoustavu, teď jsem se kdesi doslechl, že se prodává nějaké auto (korejské??), které nemá RDS. Bez toho mi přijde rádio nepoužitelné.
Co bych klidně ještě oželel jsou vyhřívaná sedadla a střešní okno, ani jedno nepoužívám prakticky vůbec, střešním oknem na mě akorát fučí a pere mi slunce do pleše, což nerad :666: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
me teda neprijde za by me tempomat nejak zurive zvedal spotrebu, a na dalnici na nej nedam dopustit, resp kdyz je volno a teda kdyz to funguje ::-DDD:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
A je fakt, že u Forýska funguje skvěle, přidává a ubírá absolutně sametově bez jakýchkoli i sebemenších škubání či rázů. Spotřebu podle mě zvyšuje naprosto zanedbatelně.ladis77 píše:me teda neprijde za by me tempomat nejak zurive zvedal spotrebu, a na dalnici na nej nedam dopustit, resp kdyz je volno a teda kdyz to funguje ::-DDD:
Subaru Forester 2,5XT 2011
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Střešní a panoramatická okna jsou v dnešní době jedním z největších oblbováků na zákazníky. "Nasolte pane 60.000 Kč, zvýší se vám těžiště vozu, podstatně sníží prostor nad hlavou, interiér se Vám bude mnohem víc prohřívat, okno si stejně neotevřete, protože máte klimatizaci a navíc se Vám zvýší pojistná částka na auto! No neberte to!" Kapitolou samou pro sebe je do střechy protažené čelní sklo (viz. Citroen C3). Výměna skla s pavoučkem od kamínku vyjde nejspíš na cenu nového auta :666:Tomáš1002 píše:Co bych klidně ještě oželel jsou vyhřívaná sedadla a střešní okno, ani jedno nepoužívám prakticky vůbec, střešním oknem na mě akorát fučí a pere mi slunce do pleše, což nerad :666: .
Střešní okna měla smysl v dobách bezklimatizačních a navíc v podobě, kdy byla otevírací (dnes už to rozhodně není pravidlem :713: ).
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
On asi bude dost rozdíl mezi benzínem a dieslem. Když Otíkovi s 2,5kou naložíme 500 kg a rakev na střechu, na kopcovité dálnici ten tempomat spotřebu úplně zabije. Diesel s mnohem větším krouťákem si s tím poradí mnohem lépe. ... Tempomat prostě neumí to, že by s kopce skoro "zadarmo" nabral rychlost a do kopce potom nedusil plyn na 100% :839:Tomáš1002 píše: A je fakt, že u Forýska funguje skvěle, přidává a ubírá absolutně sametově bez jakýchkoli i sebemenších škubání či rázů. Spotřebu podle mě zvyšuje naprosto zanedbatelně.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
ja mam 2,5, tomas 2,0 oba beno, to co ti zveda spotrebu je rakev a ne tempomat. jasny ze cokoliv mimo idealni obtok auta zvedne spotrebu. ja normalne jezdim cca 9, tedka sme byli na kolach a bylo tam 11
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Já ale porovnávám stav, kdy stejnou trasu se stejnou rakví pojedu s tempomatem a nebo bez tempomatu. Nejnázornější je trasa z Prahy na Rozvadov na lyžovačku, kde trasa odjetá za stejný čas bez tempomatu znamená v mém případě přes 1 litr úspory oproti tempomatu. Tempomat prostě nemyslí a nekalkuluje s terénními nerovnostmi. ... Samozřejmě čím rovnější dálnice, tím víc se rozdíl smazává.ladis77 píše:ja mam 2,5, tomas 2,0 oba beno, to co ti zveda spotrebu je rakev a ne tempomat. jasny ze cokoliv mimo idealni obtok auta zvedne spotrebu. ja normalne jezdim cca 9, tedka sme byli na kolach a bylo tam 11
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Tempomat má výhodu hlavně u pomalejších nebo dočasně pomalejších aut - k nezaplacení je například v případě tažení vozíku po dálnici, kdy se zařadí za 4, na tempomatu cca 90 (2500 ot) a volným převalováním pryč. Jestli má ten diesel pak spotřebu 9.0 nebo 10.0 je fuk (je to vozejk na 1,3t s plachtou širší než auto a s výškou asi 2,5m) takže aerodynamika se limitně blíží aerodynamice zdi.
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Tak tohle naprosto beru. Jenže to je vcelku okrajové využití tempomatu ...joedog píše:Tempomat má výhodu hlavně u pomalejších nebo dočasně pomalejších aut - k nezaplacení je například v případě tažení vozíku po dálnici, kdy se zařadí za 4, na tempomatu cca 90 (2500 ot) a volným převalováním pryč. Jestli má ten diesel pak spotřebu 9.0 nebo 10.0 je fuk (je to vozejk na 1,3t s plachtou širší než auto a s výškou asi 2,5m) takže aerodynamika se limitně blíží aerodynamice zdi.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Já tempomat používám hlavně na okreskách, když je více vesnic za s sebou. Na tempomatu nastavím 53 tacho a jedu v klidu - všichni většinou jedou rychleji než já. Nebo na D11 a od Mohelnice do Hranic, když jedu na pohodu a klídek.Subaru4ever píše:Jenže to je vcelku okrajové využití tempomatu ...
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Myslim, ze u tempomatu by byla fajn funkce nastaveni dvoji rychlosti. Blizim se k mestu, jednim tlacitkem precvaknu na nastavenych 50, vyjizdim z nej, vracim se zase jednim cudlem na 90. Mozna to nektere maji, ja to ale jeste nevidel.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Tak nemám auto zrovna nejnovější - poslední model starýho dobrýho Forestra ježděnej tři roky.
Co mi vadí je, že při spuštění ostřikovačů se okamžitě dají do pohybu stěrače. Nějaká prodleva nebo nezávislé ovládání by neškodilo. Kolikrát to bere ten prach hned nasucho. Ostřikování světel prodlevu má, takže stačí sklo ostřikovat přerušovaně a nespustí. To u feldy stříkali na světla okamžitě, takže pokud jsem je nevypínal byla nádržka prázdná natošup.
Střešní okno si užívám, na dvě třetiny otevřený do 100km/h tacho, podle mne lepší jak klima.
Tomáši1002, pražení slunce na pleš (už se mi taky vobjevuje) řeším vhodnou pokrývkou hlavy ::-DDD:
Když už používám tu "automatickou" klimatizaci, dávám všechny tři ovladača na režim auto (teplota, intenzita, průduchy) a teplotu max. na úroveň teploty venkovní nebo i vyšší. Níž už je mi to nepříjemný. Jinak klima výborná na odmlžení oken.
Tempomat, skvělá věc na dálnici - spotřebu neřeším a moc se mi nezdá že by to na ni mělo vliv. Nastavím si tak 135 - 140km/ tacho, když potřbuju zrychlit jenom přišlápnu plyn a po jeho povolení se dostanu zpátky na původní rychlost. Když potřebuju ubrat, jenom ťuknu spojku a po sepnutí páčky se opět dostanu na nastavenou rychlost.
Parkovací asistent mi nijak nechybí, ale mít ho v autě, asi bych neprotestoval.
Pípání nezapnutýho pásu při pojížďkách třeba u nás ve fabrice řeším zapnutím pásu spolujezdce do klipsny řidiče.
Vyhřívání sedaček, zrcátek a stěračů - docela dobrej bonus.
Štve mi že u vypnutýho motoru i když je klíček na půl žerdi a ještě hraje rádio, nejde el. votvírání oken.
Tak to asi vše z mé strany k tomuto tématu.
Co mi vadí je, že při spuštění ostřikovačů se okamžitě dají do pohybu stěrače. Nějaká prodleva nebo nezávislé ovládání by neškodilo. Kolikrát to bere ten prach hned nasucho. Ostřikování světel prodlevu má, takže stačí sklo ostřikovat přerušovaně a nespustí. To u feldy stříkali na světla okamžitě, takže pokud jsem je nevypínal byla nádržka prázdná natošup.
Střešní okno si užívám, na dvě třetiny otevřený do 100km/h tacho, podle mne lepší jak klima.
Tomáši1002, pražení slunce na pleš (už se mi taky vobjevuje) řeším vhodnou pokrývkou hlavy ::-DDD:
Když už používám tu "automatickou" klimatizaci, dávám všechny tři ovladača na režim auto (teplota, intenzita, průduchy) a teplotu max. na úroveň teploty venkovní nebo i vyšší. Níž už je mi to nepříjemný. Jinak klima výborná na odmlžení oken.
Tempomat, skvělá věc na dálnici - spotřebu neřeším a moc se mi nezdá že by to na ni mělo vliv. Nastavím si tak 135 - 140km/ tacho, když potřbuju zrychlit jenom přišlápnu plyn a po jeho povolení se dostanu zpátky na původní rychlost. Když potřebuju ubrat, jenom ťuknu spojku a po sepnutí páčky se opět dostanu na nastavenou rychlost.
Parkovací asistent mi nijak nechybí, ale mít ho v autě, asi bych neprotestoval.
Pípání nezapnutýho pásu při pojížďkách třeba u nás ve fabrice řeším zapnutím pásu spolujezdce do klipsny řidiče.
Vyhřívání sedaček, zrcátek a stěračů - docela dobrej bonus.
Štve mi že u vypnutýho motoru i když je klíček na půl žerdi a ještě hraje rádio, nejde el. votvírání oken.
Tak to asi vše z mé strany k tomuto tématu.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
- Spinner
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 223
- Registrován: pon bře 01, 2010 3:20 pm
- Jméno a příjmení: Richard Krywult
- Bydliště: Rychvald
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Já si GT bez temponatu nedokážu představit. Díky tomu, že jej používám téměř stále, jsem se dostal při svých ECO Rally i na spotřebu 8,2 l/100 km.
Co mně však irituje, je Hill Holder. Nedokážu pochopit, proč si jej musím zapínat sám a není zapnutý defaultně? :839: Navíc ta elektronická brzda by mohla mít taky i jiné využití, viz. třeba VW Passat CC, který ji aktivuje automaticky vždy, když stojím na brzdě více, jak 3 s (automat - červená na křižovatce).
Co mně však irituje, je Hill Holder. Nedokážu pochopit, proč si jej musím zapínat sám a není zapnutý defaultně? :839: Navíc ta elektronická brzda by mohla mít taky i jiné využití, viz. třeba VW Passat CC, který ji aktivuje automaticky vždy, když stojím na brzdě více, jak 3 s (automat - červená na křižovatce).
2010 SUBARU Legacy 2,5GT Sport 195 kW/265 HP, 350 Nm
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Ja jsem naopak rad ze neni hill holder aktivni neustale, protoze pred garazi to mam z kopce a musim se otocit, takze staci kdyz jen vyslapnu spojku a couvnu si aniz bych musel prerazovat, kdezto s hill holdrem to nejde.Spinner píše:Já si GT bez temponatu nedokážu představit. Díky tomu, že jej používám téměř stále, jsem se dostal při svých ECO Rally i na spotřebu 8,2 l/100 km.
Co mně však irituje, je Hill Holder. Nedokážu pochopit, proč si jej musím zapínat sám a není zapnutý defaultně? :839: Navíc ta elektronická brzda by mohla mít taky i jiné využití, viz. třeba VW Passat CC, který ji aktivuje automaticky vždy, když stojím na brzdě více, jak 3 s (automat - červená na křižovatce).
Tak mozna maj vsichni inzenyri v japonsku garaze z kopce a proto to neni aktivni defaultne. ::-DD:
Re: Výbava nových aut - co je k něčemu dobré a co je pro vztek
Tak jen víceméně v bodech.
Co mám rád:
- vyhřívané čelní okno (celé, jako má např. Ford)
- vyhřívané a ventilované kožené sedačky
- inteligentní klimatizace
- automatická převodovka
- střešní okno (mám na něm tmavé folie, v létě si zatáhnu roletku přes, v zimě odtáhnu a krásně se prosvětlí interiér v tmavých zimních dnech; po dlouhém stání na sluníčku po nastartování vypínám klímu a vyvětrám horký vzduch právě střešním oknem a klímu zapínám až po chvíli)
- stabilizace jízdy (ESP/VDC)
- kontrolka hladiny oleje (!!!)
- možnost ovládat el. okýnka bez zapnutých klíčků; automatické otevírání a zavírání okýnek (např. podržením odemknout/zamknout na dálkovém ovladači)
- posilovač řízení, brzd
- automatické problíkávání třetí brzdovky a/nebo spouštění varovných blinkrů při prudkém brzdění
- tempomat
...
A co nemusím nebudu vyjmenovávat, protože toho je kopec a akorát bych se u toho ještě zbytečně vztekal ::-DD:
Co mám rád:
- vyhřívané čelní okno (celé, jako má např. Ford)
- vyhřívané a ventilované kožené sedačky
- inteligentní klimatizace
- automatická převodovka
- střešní okno (mám na něm tmavé folie, v létě si zatáhnu roletku přes, v zimě odtáhnu a krásně se prosvětlí interiér v tmavých zimních dnech; po dlouhém stání na sluníčku po nastartování vypínám klímu a vyvětrám horký vzduch právě střešním oknem a klímu zapínám až po chvíli)
- stabilizace jízdy (ESP/VDC)
- kontrolka hladiny oleje (!!!)
- možnost ovládat el. okýnka bez zapnutých klíčků; automatické otevírání a zavírání okýnek (např. podržením odemknout/zamknout na dálkovém ovladači)
- posilovač řízení, brzd
- automatické problíkávání třetí brzdovky a/nebo spouštění varovných blinkrů při prudkém brzdění
- tempomat
...
A co nemusím nebudu vyjmenovávat, protože toho je kopec a akorát bych se u toho ještě zbytečně vztekal ::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno