Novostavba - rady, tipy, informace
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
No mě to nešlo do hlavy právě
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14879
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Už jsem sem nechtěl moc přispívat, protože jak se v diskuzi o tepelných izolacích pro výstavbu poprvé objeví tvrzení, že zeď musí dýchat, beru čáru (avšak dům dýchat musí, to ano, od toho má okna nebo rekuperační jednotku)
romull: jak je na tom PUR pěna s pružností? Krov pracuje, vlhkost taky není celý rok konstantní, nemáš obavu z "utrhnutí" pěny od krokve v případě drobných rozměrových změn? A horko jí nevadí? Pod taškami umí být pěkně horko, zvlášť při dnešní oblibě černé střešní krytiny. Výhody neslehání v šikmých a svislých konstrukcí pěně (oproti měkkým variantám vaty nebo foukané vatě) rozhodně neupírám, to je zkrátka fakt. Nicméně tvrdá PUR pěna jako jediná parozábrana...ne, tohle (uznávám, že zřejmě převážně pocitově) akceptovat nemůžu
Pánové, diskuze je to nesmírně zajímavá, mísí se tu spousta praktických zkušeností s nastudovanými informacemi, ale pokud jeden píšete o staré chalupě bez hydroizolace, druhý o rekonstruovaném starém domku, další o sendvičových dřevostavbách a já do toho dhvilkama vstoupím se zděnou novostavbou, těžko se někdy dobereme nějaké shody
A ještě pro zajímavost - otázka pro bystré hlavičky - který tepelný most se mi doma nepodařilo uspokojivě vyřešit, stejně jako asi většině majitelů pasivních domů, a teď v zimě mi na něm masivně kondenzuje vlhkost, ve větších mrazech možná bude i promrzat a neumím s tím za rozumné náklady nic udělat? Za pár dnů sem hodím fotku
Je to sice kapku mimo téma, ale při výpadku elektřiny na větší části území na více než týden je průser. A to průser takový, že to komín nezachrání, bavíme-li se o městě nad 1000 obyvatel. Řešit snížení tepelné pohody v situaci, kdy celému městu neteče voda a neodtéká hajzl, krám je zavřenej a potraviny a pitnou vodu přiváží armáda je legrační. Odhady uvádějí, že v případě déletrvajícího blackoutu dojde k prvním případům násilí a rabování do týdne. Ty máš postaveno na konci světa a kolem tebe nikde nic, vodu máš pravděpodobně ze studny (ruční pumpa je možná taky k dispozici, nebo záložní zdroj pro čerpadlo) a odpad bude na elektřině taky nezávislý...pak je fajn zamyslet se na nezávislosti na elektřině i v případě tepla. Z podstaty věci to ale tak nemá většina a postavit si v satelitu u Prahy s tím, že mám krbovky, takže mě týdenní blackout nerozhází (jak se tu v náznacích objevuje), je dosti iluzorní. Bavíme-li se o reálnějším scénáři, že elektřina vypadne na pár dnů, u domu s velmi malou tepelnou ztrátou a elektrickým vytápěním to může řešit elektrocentrála, což bude řešení s pořizovací cenou podstatně nižší než topeniště na tuhá paliva vč. komínu a zachová zároveň funkci ledničky a mrazáku, případě dalších spotřebičů s nicotným příkonem. Že může mít elektrocentrála mnohem širší využití než při apokalypse, zatímco krbovky v pasivním domě spíš ne, je snad taky jasné. Neuvádím to jako nejvhodnější řešení pro všechny, ale zatvrzelé opakování, že dům musí mít komín, jinak vypadne elektřina a my tam zmrzneme...toho už jsem si vyslechl dostDoro píše:Bez el. je věčina národa fprd.... Zlatá to dědina a ty naše zapadákovy. Půl roku bez el.? No a co, přežijem i tak, ale že bych f tom viděl nějaké snížení konfortu bydlení, se mi moc nezdá. Pasiv je pak zcela závislý na el., pokud s tím projektant neuvažoval, to je to pak fprd... celé.
romull: jak je na tom PUR pěna s pružností? Krov pracuje, vlhkost taky není celý rok konstantní, nemáš obavu z "utrhnutí" pěny od krokve v případě drobných rozměrových změn? A horko jí nevadí? Pod taškami umí být pěkně horko, zvlášť při dnešní oblibě černé střešní krytiny. Výhody neslehání v šikmých a svislých konstrukcí pěně (oproti měkkým variantám vaty nebo foukané vatě) rozhodně neupírám, to je zkrátka fakt. Nicméně tvrdá PUR pěna jako jediná parozábrana...ne, tohle (uznávám, že zřejmě převážně pocitově) akceptovat nemůžu
Mám z PUR pěny přesně stejné pocity...a přiznávám, jsou to jenom pocity, praktickou zkušenost nemám a "na papíře" vypadá pěna dobře. Přesto jsem o ní ani na chvilku neuvažoval.VDC píše:Musím říct, že ačkoli se mi ta stříkaná PUR pěna líbí jako technologie, tak to co se vám kluci nelíbí na aplikaci do krovu celkem chápu. Trošku mě taky na tom odrazuje ta totální umělohmotnost. A nerozebiratelnost.
Ale vzduch je přeci úžasný izolant! Jen je potřeba zabránit jeho proudění. Většina izolací je v podstatě jen mřížka plná vzduchu, uvězněného bez možnosti proudit Švagr má v tom podkroví něco špatně - 40 cm vaty je ok, v tloušťce problém nebude a ve volbě izolantu taky ne. Nedostane se mu to tam střešními okny? Vnitřní zastínění jako by nebylo, musel by mít zastíněno zvnějšku.romull píše:Jen ještě taková malá poznámka, zkuste to vzít úplně jednoduše, takovým tím selským rozumem a zamyslete se nad tím, jak asi může izolovat něco co je plný vzduchu ...
To je imho dost odvážné tvrzení. Jistě, u stavby k bydlení nikdy nemůžeme čekat dosažení 100% hermetičnosti, to si asi nemyslí nikdo. Od toho máme blower door test a jeho vyhodnocovací kritéria. Mně se zdá, že tu někteří nechápou (ne, teď nemyslím Tebe), že smyslem difuzně uzavřeného systému je ochránit izolaci od vlhkosti, jejímž zdrojem je člověk a jeho aktivita. Pokud se tato vlhkost do izolace nedostane (popř. té konkrétní izolaci nevadí, protože v ní ke kondenzaci nedochází, např. EPS) a zvnějšku do ní nezatéká, má izolace své deklarované parametry (pokud výrobce nekecá, ale od toho máme atesty, kterým můžeme a nemusíme věřit). Pokud se tato vlhkost do izolace dostane, pak v ní v zimním období kondenzuje. Pokud stíhá vysychat (odvětrávat se směrem z domu ven), izolace má vlivem kondenzované vlhkosti zhoršené parametry, ale dům funguje. Pokud zkondenzovaná vlhkost dlouhodobě vysychat nestíhá, máme průser. Ať se nad tím zamýšlím, jak se nad tím zamýšlím, nikde nevidím důvod, proč by difuzně uzavřený systém neměl u novostavby fungovat lépe než difuzně otevřený a už vůbec ne, proč by neměl fungovat vůbec. Je však potřeba opustit předpoklad, že parozábrana nefunguje (ale ano, jen je potřeba nejen tam fláknout folii a slepit pruhy k sobě, ale také ošetřit detaily) a připustit, že existují i jiné difuzně uzavřené stavby, než je sendvič z trámků, vaty a OSB.Doro píše:V závěru pochopíte, že dif. uzavřený systém nemá budoucnost (a to žádnou!). Pokud chcete zdravě bydlet - on sám v sobě v podstatě nefunguje, bo i požadavky na stavbu jako takovou jsou ohledně těsnosti nerealizovatelné.
Pánové, diskuze je to nesmírně zajímavá, mísí se tu spousta praktických zkušeností s nastudovanými informacemi, ale pokud jeden píšete o staré chalupě bez hydroizolace, druhý o rekonstruovaném starém domku, další o sendvičových dřevostavbách a já do toho dhvilkama vstoupím se zděnou novostavbou, těžko se někdy dobereme nějaké shody
A ještě pro zajímavost - otázka pro bystré hlavičky - který tepelný most se mi doma nepodařilo uspokojivě vyřešit, stejně jako asi většině majitelů pasivních domů, a teď v zimě mi na něm masivně kondenzuje vlhkost, ve větších mrazech možná bude i promrzat a neumím s tím za rozumné náklady nic udělat? Za pár dnů sem hodím fotku
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Tapan: tak s pružností je na tom měkká PUR pěna výborně a kdyby se prvky krovu rozlezly v metrovém poli třeba o 2 cm, tak je jí to jedno, bude chodit na rozdíl od ostatních izolantů s ním. U té vaty tam vznikne mezera, ale tohle už jsem popisoval v dřívějších příspěvcích. Ani teplota do 80°C jí nevadí a ani tvrdá PUR pěna jako pojistná parozábrana nevadí a tak fungující parozábrany prakticky ani nejsou......Tapan píše: romull: jak je na tom PUR pěna s pružností? Krov pracuje, vlhkost taky není celý rok konstantní, nemáš obavu z "utrhnutí" pěny od krokve v případě drobných rozměrových změn? A horko jí nevadí? Pod taškami umí být pěkně horko, zvlášť při dnešní oblibě černé střešní krytiny. Výhody neslehání v šikmých a svislých konstrukcí pěně (oproti měkkým variantám vaty nebo foukané vatě) rozhodně neupírám, to je zkrátka fakt. Nicméně tvrdá PUR pěna jako jediná parozábrana...ne, tohle (uznávám, že zřejmě převážně pocitově) akceptovat nemůžu
Mám z PUR pěny přesně stejné pocity...a přiznávám, jsou to jenom pocity, praktickou zkušenost nemám …
Z papíru se to chlapi opravdu dá těžko objektivně posoudit, chce si to vyzkoušet, sáhnout si na ni, protožen to není anií v nejmenším ta pěna co jste jí zapěnovávali okna nebo dveře, ta je úplně něco jiného...... a vzduch jako dobrý izolant? I tak se to dá říci třeba ve srovnání s kamenem nebo betonem. Vzduch funguje jen chvilku a stěny mezi kterými je vzduchová mezera jsou zprvu v pohodě, ale po chvilce když je za jednou +22°C a za tou druhou -15°C, tak to už je zle. Ne že by jsi zmrzl, ale energetická bilance bude hodně mizerná. Podobným systémem se dříve u nás stavělo z důvodu jak úspory materiálu, tak i zlepšení vlastností zdiva a celé stěny. Staré plné pálené cihly se kladly na sebe tak, že stěna byla tvořena prakticky spoustou malých dutých prostor. Pokaždé když jsem to viděl, tak jsem se divil že jim to nespadlo na hlavu ........ale to jsem už moc odbočil . Takže pokud použiješ jen jednu stěnu a namísto té druhé a vzduchové mezery použiješ vatu, tak to bude už lepší, ale ten vzduch v ní obsažený se za určitý čas stejně ohřeje nebo zchladne, podle toho jaké prostředí na styku s ní bude. Pokud ale použiješ izolant s uzavřenou buněčnou skrukturou, tzn. polyš nebo tvrdou PUR pěnu, tak tě prostředí na druhé straně vůbec nezajímá ...... U toho švagra je to dáno tím, že střecha s betonovou krytinou orientovaná na jih při těch teplých létech která v poslední době jsou nestačí přes noc dostetečně schladnout a to naakumulované teplo mu tam po někalika dnech prakticky prozáží a ten vzduch obsažený ve vatě ohřeje. Oproti mému podkroví je to opravdu znatelné, já mám jen 300 mm PUR pěny a podhledy nehřejí vůbec a teplota je oproti přízemí v podkroví vyšší o necelý stupeň C. Je to opravdu znatelný rozdíl a byl to i jeden z důvodu proč jsem pěnu volil. Protopit o 3,4 tisíce ročně víc člověka nepoloží, ale nemoci usnout z toho že je mi hic by mě strašně sralo ..... Vy co máte přízemní domky to těžko posoudíte, ale ti co vědí co obnáší život v podkroví mi určitě porozumí
A ani ta nerozebíratelnost nevadí, kolik bude třeba se vyřízne a potom zase dostříkne. Ona ani ta vata co se po nějaké havírii musí vyndat zpátky už dát nedá a dá se nová .....jen s mezerama
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Vase starosti na mou hlavu. Ja mam v podkrovi jen 16cm vaty, vic se neveslo, protoze by z podkrovi uz nic nezbylo (sto let starej barak, sedlova strecha a sirka jen 7m)... A jak byly predloni 6 tydnu ty hice, tak jsem v podkrovi travil hodne casu, protoze spodek nebyl hotovej a ja delam z domova a to bylo peklo, ktery nikomu nepreju. Dokonce jsem vzdycky vecer kropil strechu vodou, protoze jinak neslo ani spat, teplota venku nesla pod 20 stupnu a vevnitr pod 25... Jak jsem psal, testoval jsem ruzny PUR peny a krom te nejdrazsi me zadna nepresvedcila. Ovsem ta draha vysla v 16cm tloustce na pro mne neskousnutelnych 1000Kc/m2.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
A ještě pro zajímavost - otázka pro bystré hlavičky - který tepelný most se mi doma nepodařilo uspokojivě vyřešit, stejně jako asi většině majitelů pasivních domů, a teď v zimě mi na něm masivně kondenzuje vlhkost, ve větších mrazech možná bude i promrzat a neumím s tím za rozumné náklady nic udělat? Za pár dnů sem hodím fotku [/quote]
Větrání z digestoře?
Větrání z digestoře?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Slavek_xxx: nic si z toho nedělej, ono kdyby jsi toho tam dostal 2x tolik, tak by na tebe to teplo taky dosáhlo, jen o trošku pozdějc . Zrovna ty jsi byl zralý na aplikaci PUR pěny a věřím že tvých zkušenostech s teplem by tě přesvědčila. Ani tvrdá PURka by to být nemusela a v 16 cm by to zvládli za 460,- Kč. Nakonec by jsi tam měl 20 za 575,- a byl by jsi spokojenýSlavek_xxx píše:Vase starosti na mou hlavu. Ja mam v podkrovi jen 16cm vaty, vic se neveslo, protoze by z podkrovi uz nic nezbylo (sto let starej barak, sedlova strecha a sirka jen 7m)... A jak byly predloni 6 tydnu ty hice, tak jsem v podkrovi travil hodne casu, protoze spodek nebyl hotovej a ja delam z domova a to bylo peklo, ktery nikomu nepreju. Dokonce jsem vzdycky vecer kropil strechu vodou, protoze jinak neslo ani spat, teplota venku nesla pod 20 stupnu a vevnitr pod 25... Jak jsem psal, testoval jsem ruzny PUR peny a krom te nejdrazsi me zadna nepresvedcila. …
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Já znovu zopakuji, že se tu bavíme o zděných stavbách versus dřevostavbách, o kterých mluví Doro. A já vím o čem mluví, páč jsem to studoval. I když proti Markovi jsem neznalec a břídil.
Jestliže máte pasiv, kdy zevnitř máte nějaký ten vápenopísek nebo beton a nemáte to z vnitřní strany napajcovaný asfaltem nebo ten beton kletovaný, tak vám ta zeď prostě dýchá, protože nějakou vzdušnou vlhkost pojímá a zase uvolňuje. To je přirozené chování jakékoliv zdi. Když tam poběží rekuperace, bude to množství vodních par marginální, ale prostě z podstaty tam schopnost absorbovat vlhkost je.
U difuzně uzavřené dřevostavby žádná taková možnost není. Na vnitřní straně sendvičové konstrukce je sádrokarton nebo sádrovlákno a pod ním parozábrana.
Tam nemá co tu vlhkost absorbovat. A jakákoliv chyba v parozábraně se dříve či později projeví. A že ty chyby téměř nelze eliminovat je nabíledni. Jo možná, když si to dělá někdo svépomocí a fakt všechno poctivě přelepí. Ale žádné firmě bych nevěřil. Vůbec žádné.
Difuzně otevřený systém u sendvičové konstrukce není něco co dýchá chlapci. Nefunguje to tak, že ta konstrukce vodfukuje teplo do lesa. To si asi nemyslíte ne ? Ale skladba stěny je navržena z takových materiálů, které zkrátka umožňují difuzi vodních par. A opravdu taková konstrukce není energeticky méně výhodná, než betonový sarkofág oblepený polystyrenem, je-li dobře navržena. A to je alfa a omega všeho.
Správný návrh konstrukce a dobře realizovaná stavba...
Jinak k tomu vzduchu v izolacích. Na větších či menších vzduchových buňkách v izolačních materiálech je přece postaven celý jejich princip fungování. Možná v té PUR pěně ty bubliny nejsou plný vzduchu, tedy směsi plynů ve vzduchu obsažených, ale třeba jen CO2, ale principielně to jsou furt vzduchový bubliny, větší či menší.
Jestli to chápu blbě, tak jsem se ve škole špatně učil a vysvětlete mi to.
Jestliže máte pasiv, kdy zevnitř máte nějaký ten vápenopísek nebo beton a nemáte to z vnitřní strany napajcovaný asfaltem nebo ten beton kletovaný, tak vám ta zeď prostě dýchá, protože nějakou vzdušnou vlhkost pojímá a zase uvolňuje. To je přirozené chování jakékoliv zdi. Když tam poběží rekuperace, bude to množství vodních par marginální, ale prostě z podstaty tam schopnost absorbovat vlhkost je.
U difuzně uzavřené dřevostavby žádná taková možnost není. Na vnitřní straně sendvičové konstrukce je sádrokarton nebo sádrovlákno a pod ním parozábrana.
Tam nemá co tu vlhkost absorbovat. A jakákoliv chyba v parozábraně se dříve či později projeví. A že ty chyby téměř nelze eliminovat je nabíledni. Jo možná, když si to dělá někdo svépomocí a fakt všechno poctivě přelepí. Ale žádné firmě bych nevěřil. Vůbec žádné.
Difuzně otevřený systém u sendvičové konstrukce není něco co dýchá chlapci. Nefunguje to tak, že ta konstrukce vodfukuje teplo do lesa. To si asi nemyslíte ne ? Ale skladba stěny je navržena z takových materiálů, které zkrátka umožňují difuzi vodních par. A opravdu taková konstrukce není energeticky méně výhodná, než betonový sarkofág oblepený polystyrenem, je-li dobře navržena. A to je alfa a omega všeho.
Správný návrh konstrukce a dobře realizovaná stavba...
Jinak k tomu vzduchu v izolacích. Na větších či menších vzduchových buňkách v izolačních materiálech je přece postaven celý jejich princip fungování. Možná v té PUR pěně ty bubliny nejsou plný vzduchu, tedy směsi plynů ve vzduchu obsažených, ale třeba jen CO2, ale principielně to jsou furt vzduchový bubliny, větší či menší.
Jestli to chápu blbě, tak jsem se ve škole špatně učil a vysvětlete mi to.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
S větráním digestoře bych potřeboval poradit, protože se mi na trubce kondenzuje vlhkost a kape ni to na linku (trubka u stropu). Díky
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Vcelku to tak lze chápat Tome, jen některé izolanty ten vzduch obsahují "volný", tzn. že jimi může prostupovat a umožňuje tak průchod teplu nebo chladu. Když to řeknu úplně blbě, tak přes vatu foukneš jak nic, přes polystyren by ti u tpho vypadli oči .a možná ještě něco...... U té střechy je zrovna tohle hodně znát a i když to bude provětrávaná tříplášťová konstrukce, tak to sálavé teplo vyzařované nahřátou krytinou je hrozný zmetek. Teplo ti v zimě neuteče nikam "do lesa", i když trošičku stejně ano, ale v létě je ten prostup tepla větší potíž než minimální únik v zimě...... a jak už jsem uváděl, izolovat je fajn tím co má dobré parametry a nemusíme tak mít ani příliš mohutné a těžké konstrukce ......a třeba v mrazáku by při jejím použití muselo být taky hodně vaty, byla by to šílená bedna a stejně by to bylo špatně.... Difúzně otevřených je i drtivá většina PUR pěn a je nutno i u nich aplikovat parozábranu. Oproti vatě jsou však prakticky nenasákavé a nemění svůj objem, to vata když už na to dojde vodu nasaje, slehne a i když potom i náhodou vyschne, tak svůj objem do toho původního už nikdy nezvětší a je na výměnu.VDC píše:Jinak k tomu vzduchu v izolacích. Na větších či menších vzduchových buňkách v izolačních materiálech je přece postaven celý jejich princip fungování. Možná v té PUR pěně ty bubliny nejsou plný vzduchu, tedy směsi plynů ve vzduchu obsažených, ale třeba jen CO2, ale principielně to jsou furt vzduchový bubliny, větší či menší.
Jestli to chápu blbě, tak jsem se ve škole špatně učil a vysvětlete mi to.
Nechci ale tvrdit, že vata je špatně, není a bude se používat ještě dlouho, ale jsou i výhodnější materiály a už i za stejný peníze a vlastně i skoro bez práce, dříve byly o dost dražší
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Systém nuceného větrání máš nebo nemáš?Levap píše:S větráním digestoře bych potřeboval poradit, protože se mi na trubce kondenzuje vlhkost a kape ni to na linku (trubka u stropu). Díky
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Mám okna
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Jasně, to nezpochybňuju, že vata je prodyšná a PUR ne. Ale principiálně jsou to furt dutinky vzduchu, které izolují. I fleecová mikina hřeje proto, že mezi těma chlupama je vzduch.
A vata přece není prodyšná, pokud tomu proudění vzduchu brání nějaká bariéra. A nemusí to být zrovna parozábrana.
A vata přece není prodyšná, pokud tomu proudění vzduchu brání nějaká bariéra. A nemusí to být zrovna parozábrana.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
To jo, ta mikina je jasná a v tý bejt uzavřenej jak izolace pod parozábranou bych nechtěl a jasně že ty bublinky vzduchu izolují, to nepopírám. Ani v baráku přes tu vatu nefouká, ať už je tam parozábrana nebo OSB desky, jen se v ní ty přírodní zákonitosti líp šíří.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
Tak to navrhuji komín zrušit a instalovat odsavač s vnitřní cirkulací a větrat těmi okny. S vývodem přes střechu se toho moc dělat nedá a nepomůže ani ho izolovat, leda ho vyhřívat a to je blbost......Levap píše:Mám okna
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Novostavba - rady, tipy, informace
já ji mám sice přes stěnu, ale pomohla mi zpětná klapka do potrubí a od té doby bez problému a bez průvanuLevap píše:S větráním digestoře bych potřeboval poradit, protože se mi na trubce kondenzuje vlhkost a kape ni to na linku (trubka u stropu). Díky