Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 293 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další
3D tisk, tiskárny 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
E3D v6 full 1,75 mm

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


úte zář 05, 2017 10:50 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
a nejake poznatky okolo ni? kvalita je predpokladam dobra, vzhledem k tem fotkam vyrobkum, co sem davate, tak nejake prakticke veci. jako jestli se v tom neseka PLA, jak se u celokovu stavalo, atd :-)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


úte zář 05, 2017 10:55 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Nemám srovnání, takže těžko říct. Ale žádný problémy nezaznamenávám. Snad jen na začátku při kalibraci za sebou tahá vlákna.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


úte zář 05, 2017 11:38 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
ok, díky, asi to E3D prubnu :-) Tím že jsem to rozhasil, tak stejně musím něco koupit, s další čínou se asi rozčilovat nechci a zase bych chtěl zkusit něco jinýho, než co je teď na tý pracovní (tam je rebelmod). A nic jinýho krom E3D mě nenapadá :-D Jenom jsem chtěl napřed, než se to podělalo úplně, předělat ty pojezdové tyče (mám tam hlazenky s blbou tolerancí, čínský lineární ložiska a moc se tomu nechtělo jezdit). Takže v podstatě to celý rozkopat a znova postavit :-DDD


úte zář 05, 2017 11:45 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
Tak mi přišel E3D v6 full kit. Má to teda hromadu čurapajtlů v balení, včetně imbus klíčů (ikea hadr :-DDD); to bude ještě zábava složit. Jo a ten pytlík Haribo byl v balíčku taky; trochu se obávám, že je to určený na nervy při montáži :-DDD


Přílohy:
20170914_113830.jpg
20170914_113830.jpg [ 268.36 KiB | Zobrazeno 362 krát ]
čtv zář 14, 2017 10:43 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Haribo a potřebné nářadí dává Průša snad ke všemu. :)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


čtv zář 14, 2017 10:58 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
Jinak jsem to vzal z gruntu. Koupil jsem nové kalené pojezdové tyče v toleranci h6. Místo těch čínských LM8UU, kterým se nechtělo jezdit, jsem objednal nějaká německá kompatibilní lineární pouzdra. Levná zrovna nebyla, takže doufám, že to bude teď jezdit jako z praku :-) (předtím to jakžtakž šlo, ale jenom ježděním tím ložiskem po tyči bylo cítit, že to není ono a obecně jsem do těch motorů pak rval dost proudu a dost se hřály... na to, že předloha má motory při tisku úplně studené). Jenom mě asi ještě čeká hack elektroniky, který budu muset domyslet. Teď tam mám RAMPS, který má ale jenom 3 silové výstupy, na kterých doteď byl heatbed, hotend a větrák na chlazení výtisku. Teď s E3D budu potřebovat ještě větrák na chlazení hotendu (a asi úplně nechci, aby se spínal se zdrojem). Elektroniku se mi asi taky teď jenom kvůli tomuhle měnit nechce, takže asi obšlehnu tu prasárnu, kdy se nakonektoruje transistor mezi digital pin arduina a silové napájení :-)


čtv zář 14, 2017 11:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
U Průši se taky docela hřejou motory, hlavně Zkový. Zřejmě jak to drží někde v mezikroku.

Ale s tuningem taky počítám... lepší tyče, ložiska, uchycení a lepší celou konstrukci Y-axis a napojení na X-axis.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


čtv zář 14, 2017 12:36 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
U Zka je to docela zvláštní - jak máš tu Zkovou osu konstruovanou? U mě je to tak, že 2 Zkový motory točí závitovkama... takže já u Z ty motory dokonce vypínám, pač na posuv to nemá vliv, takže ty jako jediný se mi nehřejou vůbec. Zato X/Y docela peče, protože právě tím, že mi ty ložiska po tom nejezdí zrovna nejlíp, tak jsem přidával proud do motorů a hřejou se.

Ono já to řešim u tý, co jsem si doma postavil sám (s tou kompletní jsem vesměs spokojenej a není co měnit). Holt se člověk učí, dneska bych ty věci řešil jinak od začátku. Ale to se holt musí vyzkoušet :-D

Lineární pouzdra jsem měl předtím LM8UU (předpokládám, že tenhle typ tam asi budeš mít taky), teď jsem místo toho objednával INA KH08PP. Tak věřím, že tohle + ty kalené h6 hlazenky bude už fungovat dobře. Ale podražuje se to, ty čínský LM8UU jsem koupil 12 kusů asi za 150,- INA vyjde na 230,- jedna :-D Snad to bude už na furt... normální kuličkový ložiska po prvotní zkušenosti s těma lineárníma pouzdrama jsem rovnou kupoval SKF, tak ty mě snad už přežijí :-DDD


čtv zář 14, 2017 1:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Zko jsou 2 motory se zabudovanýma hřídelema s trapézovýma závitama. Jenže jak to má ty rovinný korekce, tak vlastně Z furt maká - jemně se hejbe, podle toho, kde zrovna hlava je v X/Y. A vzhledem k tomu, jak jemně se to hejbe, tak bych řekl, že to dělá mezikroky, takže to taky pěkně bude topit.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


čtv zář 14, 2017 1:24 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
Aha, jasně - jestli děláš korekce a hýbeš tím, tak to pak dává smysl, že to topí. Já tohle nepoužívám (na té jedné mám štěstí, že tu desku mám fakt rovnou, na té druhé to snad někdy konečně doladím :-DDD).


čtv zář 14, 2017 1:34 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
Po měsíci hledání slepých uliček na vcelku banální úpravě jsem ten můj peklostroj doma konečně zase rozchodil :-) Tak nějak jsem se pustil do úpravy tiskárny, která byla na začátku funkční - důvodem byl, že mi odešel čínský hotend. A když už jsem to rozebíral, tak jsem řešil i ty lineární ložiska. No, skončilo to tak, že kromě rámu jsem tu tiskárnu rozebral úplně celou, utratil hromadu peněz za hromadu divnýho nářadí a tak podobně :-DDD Takže ve finále vyměnil jsem pojezdové tyče za indukčně kalené s tolerancí průměru h6. Čínská ložiska LM8UU jsem vyměnil za INA KH08-PP, což bylo asi největší peklo. Jaksi se ukázalo, že ty ložiska sice lepší asi jsou, ale taky by měla být odpovídajícím způsobem namontovaná a odpovídající způsob není připáskovat je zip páskou k plastu :-D Takže jsem překresloval součástky, ve kterých jsou umístěny, aby šly stahovat šrouby. Při tom se ukázalo, že ABS na to není vhodný materiál, protože při stáhnutí šroubem praská, takže nastala éra používání PETG (díky tomu ta tiskárna je teď barevně brutální kočkopes, protože jsem už bral do ruky jakýkoliv vyhovující materiál jsem zrovna měl :-D A taky to dost prodlužovalo montáž, protože nevhodná součástka znamenala čekat do dalšího pracovního dne, než jsem si jí na pracovní tiskárně vytisk znova :-D). Osy jsem nakonec nějak rozjezdil, asi to není úplně podle mých představ, ale ten odpor je teď alespoň konstatní a ne nahodilé škubání, jako to bylo na čínských LM8UU. Stáhnul jsem proudy na motorech, na testovacím výtisku je to zatím OK, uvidíme, co to bude dělat dál. Osa Y byla ještě zábavnější - původní plech, který jsem měl jako desku pro montáž heatbedu, nebyl úplně rovný. Což v kombinaci s netolerantníma ložiskama znamenalo, že to nejezdilo už vůbec :-D Takže jsem vyškemral vyřezanou desku z dibondu, se kterou už to jede.

Takže dále pak vyměněný hotend za E3D v6 full. Na RAMPSu jsem nakonec vyměnil ty svorkovnice, co na tom každý mění (ani ne tak preventivně, ale jak jsem si hrál s kabeláží, tak do těch původních svorkovnic nešel narvat 2,5mm2 kabel s dutinkou) a vyrobil jsem si sociální verzi fan extenderu, protože s E3D hotendem přibyl další větrák na řízení (a nechtěl jsem ho mít puštěný furt). A pak poté, co jsem si koupil krimpovací kleště na ty pitomý dupont konektory (a na druhý pokus k nim i správné čelisti), tak jsem překrimpoval a překošilkoval všechnu kabeláž. No, nejšikovnější nejsem, pořád to nevypadá nejlíp, ale oproti tomu předchozímu stavu je to asi o 1000% lepší :-D Když to vezmu celkově, tak na to, že jsem to celé komplet stavěl a sháněl sám, tak je vlastně zázrak, že to vůbec funguje :-DDD

Testovací výtisk z toho vyjel super. Na té fotce to moc nevypadá, jak je to hodně z detailu, ale reálně to vypadá dobře. Zvlášť na to, že to byl úplně první výtisk s nastřeleným nastavením na novém hotendu (patrně půjde teď spousta věcí ve sliceru upravit). Nějaké mouchy na dolazení se objevily (větrák na chlazení výtisku celkem podchlazuje hotend - uvidíme, buď pomůže ta silikonová košilka na heatblock, kterou už jsem navlík anebo potom ve firmwaru povolit PID regulaci větší výkon; moje instalace teflonové vložky do těla plastu extruderu taky není zrovna nejlepší a zavádění plastu je celkem porod; větrák hotendu dělá dost velkej vyrvál (běží teď naplno, musím nastudovat, jestli je vhodné mu snížit otáčky); a pár dalších ptákovin), ale celkově jsem s výsledkem zatím dost spokojený 8-?


Přílohy:
20171104_190333.jpg
20171104_190333.jpg [ 150.59 KiB | Zobrazeno 226 krát ]
20171104_190353.jpg
20171104_190353.jpg [ 153.33 KiB | Zobrazeno 226 krát ]
20171104_202302.jpg
20171104_202302.jpg [ 204.61 KiB | Zobrazeno 226 krát ]
ned lis 05, 2017 1:33 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20002
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Honzo rád různě zmiňuješ, že nejsi šikovný.... Pečlivě jsem přečetl celý příspěvek a jsou jenom 2 možnosti. Buď používáš tu spoustu cizích slov proto, aby tomu nikdo nerozumněl a vypadalo to, že jsi šikovný, nebo to s tou šikovností zase nebude tak hrozný... :-DDD
Ta kachnička je krásná.. =) =)

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned lis 05, 2017 6:03 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2763
Já jsem takový teoretik. Teoreticky vím, jak to má fungovat a co tam má být, ale jak začnu dělat rukama, tak se to začne vzdalovat realitě :-DDD Ale zase se to snad trochu lepší; na téhle přestavbě jsem nějaký vyslovený boty snad neudělal :-D (To když jsem to někdy před 2 rokama stavěl od začátku, tak jenom na tom samotném rámu jsem něco pokaždý namontoval obráceně, nevšim si toho a pak to několikrát celý rozebíral :-DDD ). Díky ;-D


ned lis 05, 2017 9:37 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 21, 2009 8:38 pm
Příspěvky: 1069
Bydliště: Rousínov
ještě bych ti doporučil vodítko filamentu, ušetříš si tím spoustu problémů


Přílohy:
IMG_20171107_204923.jpg
IMG_20171107_204923.jpg [ 134.22 KiB | Zobrazeno 166 krát ]

_________________
Lego BE 2,5 03 a BE 2,5 01
ex:
Impreza 2009 1,5
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
úte lis 07, 2017 8:52 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 293 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: