Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
..jj, je to boj
Takže třeba totok:
- 56 m2 asfalt Sklodek 40 Special Dekor (9 rolí) 8000,- (jako podklad neco pískovaného za cca 1500, ale ide to aj bez teho)
- zemní vrut (klidně aj ty dražší, 8ks) 4000,-
- konstrukce cca 1,7 m3 + bedno 1,5 m3 (12+6,5 tis)
- spojovak cca 2000,- (vruty, svorníky, hřebík)
Ale bo dřevo roste v hoře, tož to aj za tých 15 vidím vcelku reálně.
Neco iného by bylo, dybych to cenil jako zakázku....ale to tu neřešíme .
Takže třeba totok:
- 56 m2 asfalt Sklodek 40 Special Dekor (9 rolí) 8000,- (jako podklad neco pískovaného za cca 1500, ale ide to aj bez teho)
- zemní vrut (klidně aj ty dražší, 8ks) 4000,-
- konstrukce cca 1,7 m3 + bedno 1,5 m3 (12+6,5 tis)
- spojovak cca 2000,- (vruty, svorníky, hřebík)
Ale bo dřevo roste v hoře, tož to aj za tých 15 vidím vcelku reálně.
Neco iného by bylo, dybych to cenil jako zakázku....ale to tu neřešíme .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
masha: tak v každém případě bych to dělal na patkách, ne na pasech (výkop na patky se snese udělat růčo a nemusíš tam hned tahat bagr). Kolem zámkovky pak betonový obrubníky (a zámkovku bych trochu naopak vytáhnul mimo půdorys, zhruba s přesahem střechy). Na KVH hranol bych se taky vybodnul, však to není pohledový dřevo v interiéru, ale blbej přístřešek pro auto. Na střechu bych nedával plech, ale vzal bych betonový tašky, co nám kde zbyly, a dokoupil nezbytné minimum (Nevím, na kolik vyjde ten plech, ale myslím, že tašky nemůžou vyjít dráž.) No a dál nevím, víc už ses nerozepsal. Ale tím jsme asi stejně na konci, ono tam kromě dřeva, krytiny a betonu nic není
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Dyž sem dělal základy (já je dělal cca 3 měsíce, kolega z práce o pár km vedla 2 týdny ... ...ale to bylo o místě, zemině aj.), tož sem sa dostal kola 110-120 tis. komplet. Dojel raz súsed na návštěvu (je ze stavebního oboru, má přístup k technice a dělají založení) a že za teho čtvrt mega by to šlo.... No aj tak to ide.
Ale užil sem si své, jako výkop do dvoch dní zasypaný, bo sa to svezlo, tož znovu a ručně nebo sa bagr negde minul o cca 30 cm, tak ručně opraviť. - přístup omezený, mazlavá zemina atd.
Ale užil sem si své, jako výkop do dvoch dní zasypaný, bo sa to svezlo, tož znovu a ručně nebo sa bagr negde minul o cca 30 cm, tak ručně opraviť. - přístup omezený, mazlavá zemina atd.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Doro, ad. základy - ta cena, co jsem psal, byla, že by nemusel ani jednou obléknout montérky. Samozřejmě že bez práce by to bylo míň. Nechápu, jak se svépomocí mohl dostat na vyšší cenu. Ale dá se
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Jako Doro jo, ale to, že dřevo roste v hoře, taky není zadarmo. Musíš ho nějak natěžit, navozit, zpracovat, horu musíš koupit/podědit, o horu se starat atd atd. Takže sice z účtu pošleš max 15k, ale zase tě to stojí čas. A čas jsou peníze. Takže seš na těch 100k a ani o tom nevíš
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
masha > ...a dle normy by tam sloupky z KVH být neměly bo TP3, ale neboj, ono ti to tam chvilu vydrží, než začne delaminace
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
To je pěkná blbosť , ale to těžko vysvětlovať. Semtam to pravda stojí tých pár tisíc na pořez, ale aj to už sa řeší.RadekN píše:Jako Doro jo, ale to, že dřevo roste v hoře, taky není zadarmo. Musíš ho nějak natěžit, navozit, zpracovat, horu musíš koupit/podědit, o horu se starat atd atd. Takže sice z účtu pošleš max 15k, ale zase tě to stojí čas. A čas jsou peníze. Takže seš na těch 100k a ani o tom nevíš
Dřevo roste zadara a poky je ho dosť, tak sa to neřeší a řešiť nebude.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
dřevo smrk je dneska prakticky zadarmo, historicky minimum, jak kde. Kolik? 400 kč/m3? ale na pile se snížená cena suroviny teda neprojevila. 6000-7000 kč/m3?
pokud je možnost navozit klády na zahradu, traktor, mobilní katr, spřízněný tesař, dá se dneska udělat střecha hodně za levno.
pokud je možnost navozit klády na zahradu, traktor, mobilní katr, spřízněný tesař, dá se dneska udělat střecha hodně za levno.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Když máš známý, co mají les, vybavení, nic za to nechtějí, transportuješ to firemní dodávkou na firemní naftu a neuvažuješ cenu vlastní práce, tak jo, je to prakticky za nula. Ale to nejsou reálné podmínky většiny lidí. To už můžeme fakt říct, že nejlevnější je to zdědit
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Myslím, že nemá cenu polemizovat co by kdo za kolik postavil. Jakýkoliv šetření bude vždy o nějakém ústupku, buď v použitých materiálech nebo "odlehčení" konstrukce, základů a všeho okolo, myslím, že zatím ta investice co za to dal je zcela běžná, když opomenu případy když je někdo schopen sehnat materiál za "děkuju" a nebo vyrobit svépomocí, ale né každý má ty možnosti. Takže pokud se vše ofiko koupí za běžné ceny, které jsou všude +- podobné , tak je to vždy pálka i za přístřešek pro auta. Sám jsem si tím prošel rok nazpět, kdy jsem dostavěl tedy o poznání větší cca 110m2 zastřešené plochy a jen materiálem jsem byl na 150 tis. a jsem si jistej , že prostě levněji by to o moc nešlo při dodržení, použitých dimenzí trámů, velikosti základů a celkově použitých materiálů (krytina, KVH latě, hlavní lepenej nosník atd.)
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Ono to je na patkach samozřejmě To co je na pravé straně postavené z bednění je opěrná zídka protože jsem ve svahu (mírném, ale jsem)
Kvhčko tam být nemuselo, ale cena kubíku obyč dřeva když k tomu připočtu že se to musí opracovat (ohoblovat atd..) se tomu kvh prakticky rovná
Střecha jak píšeš, s taškou bych se dostal asi +- na stejno to jsem nepočítal. Bral jsem plech kvůli tomu aby to bylo rychle s co nejmenší námahou
Doro: já tě jakoby chápu a nechápu vlastně Já lesem nedisponuji tudíž musím dřevo koupit, lepenku na střechu bych si dal tak na psí boudu a normy neznám takže netuším proč nemůže být kvh na stojkach. Staví se takhle normálně i dřevostavby (jasně tam je to v konstrukci schované) a problém to není. Navíc je to natřené takže ošetřené...
Ty tvé výpočty vypadají pěkně. Pokud to rozjedeš ve velkém za tyhle peníze tak ti lidi ruce utrhaj
Radši se ani neptej kolik stál barák celkově.. Za to by jsi měl forestry 3 a nové a ještě by zbylo na víkendovku BRZ a dvě sady kol...
Já si to nepotřebuji ospravedlnit za každou cenu. Dostal jsme několik rozpočtů, rozhodl jsem se jít touhle cestou a každopádně ušetřím. Levněji mi to nikdo nenabídl....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kvhčko tam být nemuselo, ale cena kubíku obyč dřeva když k tomu připočtu že se to musí opracovat (ohoblovat atd..) se tomu kvh prakticky rovná
Střecha jak píšeš, s taškou bych se dostal asi +- na stejno to jsem nepočítal. Bral jsem plech kvůli tomu aby to bylo rychle s co nejmenší námahou
Doro: já tě jakoby chápu a nechápu vlastně Já lesem nedisponuji tudíž musím dřevo koupit, lepenku na střechu bych si dal tak na psí boudu a normy neznám takže netuším proč nemůže být kvh na stojkach. Staví se takhle normálně i dřevostavby (jasně tam je to v konstrukci schované) a problém to není. Navíc je to natřené takže ošetřené...
Ty tvé výpočty vypadají pěkně. Pokud to rozjedeš ve velkém za tyhle peníze tak ti lidi ruce utrhaj
Radši se ani neptej kolik stál barák celkově.. Za to by jsi měl forestry 3 a nové a ještě by zbylo na víkendovku BRZ a dvě sady kol...
Já si to nepotřebuji ospravedlnit za každou cenu. Dostal jsme několik rozpočtů, rozhodl jsem se jít touhle cestou a každopádně ušetřím. Levněji mi to nikdo nenabídl....
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Dneska ke KVH hranolům přistupuji úplně stejně.... Už bych asi stavěl jen z toho, když opomenu třeba krov atd. ale jakýkoliv přístřešek , pergolu, terasu asi jedině už KVH, když si vezmu kolik času stálo ty trámy z pily ohoblovat, opracovat, kroutí se to , praská, tak ve výsledku raději ten ušetřený čas a námahu investuji do práce která mi s rezervou vyrovná ten rozdíl v ceně. Aspoň na latě jsem se nechal přemluvit a použil KVH, jelikož je to vše pohledové a nedokážu si představit že bych třeba hobloval 300ks 5m latí ze všech 4 stran (stavěl jsme z toho i zábradlí na terasu)masha píše: Kvhčko tam být nemuselo, ale cena kubíku obyč dřeva když k tomu připočtu že se to musí opracovat (ohoblovat atd..) se tomu kvh prakticky rovná
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
To se na to koukáme stejně. Když si porovnáš tu práci se surovým dřevem tak ten čas můžeš investovat jinam... Tohle jsem bral v potaz když jsem se rozhodoval mezi KVH a obyč dřevem... Minulý rok když se to kupovalo byl rozdíl cca 3-4tis na kubíku. Musel bych to nechat někam odvézt a opracovat a zase přívézt (já na to vercajk nemám a to ti taky jen tak někdo nepůjčí) takže na těch cca 2kubíkach jsem si připlatil cca 8 tis za kvh... Pokud bych měl řešit normální dřevo tak bych se podle mě na tu cenu dostal takyjanos666 píše:
Dneska ke KVH hranolům přistupuji úplně stejně.... Už bych asi stavěl jen z toho, když opomenu třeba krov atd. ale jakýkoliv přístřešek , pergolu, terasu asi jedině už KVH, když si vezmu kolik času stálo ty trámy z pily ohoblovat, opracovat, kroutí se to , praská, tak ve výsledku raději ten ušetřený čas a námahu investuji do práce která mi s rezervou vyrovná ten rozdíl v ceně. Aspoň na latě jsem se nechal přemluvit a použil KVH, jelikož je to vše pohledové a nedokážu si představit že bych třeba hobloval 300ks 5m latí ze všech 4 stran (stavěl jsme …
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Široká hoblovka z půjčovny za kolik, 600 za den? Nevím, jestli by se mi chtělo hoblovat 300 latí, ale těch pár trámků je za chvíli hotových. Někam převážet netřeba. Argument ohledně kroucení a praskání beru, ale na to bych hleděl spíš u interiérového pohledového dřeva. On to s tím kroucením a praskáním není zas takový Saigon.
Ale o té delaminaci by se mohl Doro rozepsat trochu víc, to mě zajímá
Ale o té delaminaci by se mohl Doro rozepsat trochu víc, to mě zajímá
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Já měl tedy jediný štěstí , že jsem měl možnost si půjčit od táty velkej hoblík a všechny ty trámy si sám ohobloval, ale práce to byla záživná a docela jsem se u toho i nadřel abych pravdu řekl ono to bylo třeba plácnu přes 5 m3 řeziva, a vše celkem těžký, krokve 12x16 v 5 metrech, pozednice 14x18 ve 4m a vše jsem tahal sám, nejsem hold žádnej vazoun, tak mi to dalo zabrat. Oproti KVH, ze kterých jsem stavěl balkón, tak jsem jen dovezl, nakrátil, ošetřil a hurá na stavbu.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"