Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Musel jsem chvíli hledat jaký podstavec, tak moc tam pasuje
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Jsem rád, že jsi spokojenej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Tak si pomalu začínám hrát v baráku. Poté, co jsem vyvozil bordel jsem se pustil do první úpravy. V patře jsou dvě podkrovní místnůstky z nichž jedna bude šatna a druhá koupelna a hajzlík pro mládež. Obě jsou bez úpravy krovu nepoužitelné. Jako první jsem se pustil do budoucí šatny.
Potřeboval jsem vytvořit průchod do zadní části prostoru, kam se doposud lezlo přes kleštiny a pod vzpěrou. Takže jsem se chtěl zbavit pozednice, vzpěry a kleštin. Když jsem začal vymejšlet rám, kterým to nahradím a do nějž to vynesu, napadaly mě různé jäkly, profily a podobně. Ale pak jsem si to rozmyslel, protože je třeba dělat z toho, co je doma.
A tak jsem to udělal z lešenářskejch trubek a armovacích prutů. Věřím tomu, že by to vynesla i jedna trubka. Ale jistota je jistota, tak jsem ty trubky zdvojil na vejšku. Pod pozednice jsem neviděl, tak jsem nevěděl, že mazanina je kolem nich. Takže ten spodek rámu jsem udělal ze 3 svařenech 16mm prutů původně s myšlenkou, že to bude ležet na mazanině a pak se to překreje nějakou podlahou. Když jsem tuhle pozednici vyřízl, zjistil jsem, že mazanina je dodělaná dodatečně a že pod trámem je mezera. Takže spodek rámu jsem mohl pustit pod úroveň mazaniny.
Ale vyměřené jsem to měl od mazaniny, tak jsem ten rám o kousek podložil. Jinak rám jsem měl vyrobenej jako polotovar na 4 díly. Cca 30 cm kusy stojek jsem měl pod úhly navařené na šikmou vzpěru, abych ty úhly nemusel spasovávat na místě.
Ta šikmá vzpěra je odsazená od krokve o sílu zateplení, které ke krokvi přibyde. Aby mi to nezasahovalo do izolace a netvořilo to tepelný most.
A dneska jsem nahradil druhou část pozednice, kterou bylo nutné překračovat. Už jsem věděl, že to můžu zapustit do podlahy, tak jsem si to podle toho připravil.
Jinak to železo pochopitelně nebude vidět. To co je v podlaze zmizí v podlaze a rám zmizí v sádrokartonu.
Původní stav....
.
.
.
A po úpravě...
.
.
.
Včera a dneska jsem řádně otestoval novou svářečku a svařuje parádně. Jen já mám zatím prd nasvařováno elektrodou, tak ty sváry jsou hnusný.
Potřeboval jsem vytvořit průchod do zadní části prostoru, kam se doposud lezlo přes kleštiny a pod vzpěrou. Takže jsem se chtěl zbavit pozednice, vzpěry a kleštin. Když jsem začal vymejšlet rám, kterým to nahradím a do nějž to vynesu, napadaly mě různé jäkly, profily a podobně. Ale pak jsem si to rozmyslel, protože je třeba dělat z toho, co je doma.
A tak jsem to udělal z lešenářskejch trubek a armovacích prutů. Věřím tomu, že by to vynesla i jedna trubka. Ale jistota je jistota, tak jsem ty trubky zdvojil na vejšku. Pod pozednice jsem neviděl, tak jsem nevěděl, že mazanina je kolem nich. Takže ten spodek rámu jsem udělal ze 3 svařenech 16mm prutů původně s myšlenkou, že to bude ležet na mazanině a pak se to překreje nějakou podlahou. Když jsem tuhle pozednici vyřízl, zjistil jsem, že mazanina je dodělaná dodatečně a že pod trámem je mezera. Takže spodek rámu jsem mohl pustit pod úroveň mazaniny.
Ale vyměřené jsem to měl od mazaniny, tak jsem ten rám o kousek podložil. Jinak rám jsem měl vyrobenej jako polotovar na 4 díly. Cca 30 cm kusy stojek jsem měl pod úhly navařené na šikmou vzpěru, abych ty úhly nemusel spasovávat na místě.
Ta šikmá vzpěra je odsazená od krokve o sílu zateplení, které ke krokvi přibyde. Aby mi to nezasahovalo do izolace a netvořilo to tepelný most.
A dneska jsem nahradil druhou část pozednice, kterou bylo nutné překračovat. Už jsem věděl, že to můžu zapustit do podlahy, tak jsem si to podle toho připravil.
Jinak to železo pochopitelně nebude vidět. To co je v podlaze zmizí v podlaze a rám zmizí v sádrokartonu.
Původní stav....
.
.
.
A po úpravě...
.
.
.
Včera a dneska jsem řádně otestoval novou svářečku a svařuje parádně. Jen já mám zatím prd nasvařováno elektrodou, tak ty sváry jsou hnusný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20642
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Pěkný Tome .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
No...je mi z toho trochu těžko...ale nebojím se, že by to nedrželo
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
No, pěkný to tedy není (původně jsem chtěl napsat, že je to prasárna ). Matlat se s tím z trubek, by se mi nechtělo. To bych je radši odvezl do šrotu a koupil jiný profil.
Ale funkční to asi bude. Nakonec nyní to zase fouká, tak uvidíme zítra.
Ale funkční to asi bude. Nakonec nyní to zase fouká, tak uvidíme zítra.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Nemělo to bejt pěkný, ale funkční. A funkční to bude, tím jsem si jistej. Prasárna proč, že je to z trubek ? Nebo provedení ?
Až budu potřebovat, aby to bylo pěkný, protože to bude vidět, tak to pěkný bude. Ale nevidím nic chytrýho na tom jet do šrotu prodat funkční materiál a pak si jet za dvojnásobek koupit jinej materiál, jen pro daný účel zdánlivě lépe vypadající.
Až budu potřebovat, aby to bylo pěkný, protože to bude vidět, tak to pěkný bude. Ale nevidím nic chytrýho na tom jet do šrotu prodat funkční materiál a pak si jet za dvojnásobek koupit jinej materiál, jen pro daný účel zdánlivě lépe vypadající.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Tome, já Marka celkem chápu, "technologicky" je to šílené A chápu i tebe, že pracuješ s materiálem, který máš, způsobem, jaký velmi dobře ovládáš Fungovat to určitě bude. A každý stavař, který to uvidí, z toho utrpí lehký šok. Tak to prostě je
Je to zhruba na úrovni dávné diskuze s Mišusem, jestli na podvozky starých aut je lepší Dinitrol nebo ta Mišusova kouzelná směs snad z vyjetého oleje, petroleje, pilin a já nevím jakých dalších eko friendly přísad Též věřím, že funguje oboje.
Je to zhruba na úrovni dávné diskuze s Mišusem, jestli na podvozky starých aut je lepší Dinitrol nebo ta Mišusova kouzelná směs snad z vyjetého oleje, petroleje, pilin a já nevím jakých dalších eko friendly přísad Též věřím, že funguje oboje.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tomiq
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1489
- Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš P.
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Tome jak máš zakotvenou tu výztuž v podlaze do toho odřízlého vazného trámu ve zdi - poslední fotka vpravo u kotouče?
Jinak Tapane máš pravdu, ale já v tom vidím už jen funkční řešení (těch "neestetických", který nakonec nejsou vidět, jsem viděl už tolik, že jsem na ně rezignoval )
Jinak Tapane máš pravdu, ale já v tom vidím už jen funkční řešení (těch "neestetických", který nakonec nejsou vidět, jsem viděl už tolik, že jsem na ně rezignoval )
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Tome, vazný trám je primárně namáhaný v tahu, což máš "nějak" řešeno, ale jaks to pořešil ohledně průhybu neboli, kam de zatížení od sloupu, bo tam de dost kN?
Ale je málo fotek na nějaké hodnocení a postřehy. Více nic ....ale odpliv bych si, vidět to na místě , ne z provedení, ale přenosu sil . Vzhledem k obrovským rezervám dřeva vůči normě, to snad vypadá použitelně .
Jinak nahradit vazný trám je obecně obtížné a někdy těžko řešitelné. Jedna z možností je ho posunout níž a spojit s kontrukcí pohlahy. Ale statické schéma se okecat nedá, takže vždy sakra dobře promýšlet. Kleština de nahradit třeba ocelovým páskem šikmo do podlahy - jen tah (ale podlaha to mosí umět přenést, jinak to nejde). Ten svorník, co máš hned u kraje bývalé kleštiny je tam skoro jen na okrasu - před něho můžeš dáv svisle celozávitový vrut (sice tam normově nevleze, ale my víme, že to bude fungovat) nebo pásovinu z boku zbytku kleštiny, protáhnout dozadu a hřebíky nebo podstavčáky min. D10.
Primárním úkolem je zabránit dalšímu dotvarování konstrukce, takže spoje nepodceňuj a dávej raději více.
Budování zdar
Ale je málo fotek na nějaké hodnocení a postřehy. Více nic ....ale odpliv bych si, vidět to na místě , ne z provedení, ale přenosu sil . Vzhledem k obrovským rezervám dřeva vůči normě, to snad vypadá použitelně .
Jinak nahradit vazný trám je obecně obtížné a někdy těžko řešitelné. Jedna z možností je ho posunout níž a spojit s kontrukcí pohlahy. Ale statické schéma se okecat nedá, takže vždy sakra dobře promýšlet. Kleština de nahradit třeba ocelovým páskem šikmo do podlahy - jen tah (ale podlaha to mosí umět přenést, jinak to nejde). Ten svorník, co máš hned u kraje bývalé kleštiny je tam skoro jen na okrasu - před něho můžeš dáv svisle celozávitový vrut (sice tam normově nevleze, ale my víme, že to bude fungovat) nebo pásovinu z boku zbytku kleštiny, protáhnout dozadu a hřebíky nebo podstavčáky min. D10.
Primárním úkolem je zabránit dalšímu dotvarování konstrukce, takže spoje nepodceňuj a dávej raději více.
Budování zdar
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Ještě, náhrada vzpěry přenáší i tlak od sloupů do vazného trámu (teda měla by, není to na fotce vidět) a odlehčuje sloupek (snižuje průhyb vazného trámu). Takže, spoj nahoře musí odpovídat přenesenému zatížení, což takto svorníkem rozhodně neokecáš (nevidím do spoje, tak snad to máš trošku heftnuto/opřeno/zadlábnuto i jinak). Nebo ti to vše pude do podlahy, pokud je dole nosná stěna, je to v pohodě, pokud ne, je na průser zaděláno.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Estetika je v tomhle případě to poslední, o co tu jde. Vidět to nebude. Jde o účel. Dole pod tím je stěna, takže do přízemí se mi to nepropadne. Celej ten rám je svařenec, takže i bez výpočtu jsem si jistej, že se to roznese.
Ta příhradovina z prutů je vložená v kapse ve zdi, kde byl zastrčenej trám. To přijde zabetonovat a dozdít. Do vaznýho trámu jsou zapuštěný ty pasoviny, stažený je to třema svorníkama a celý je to provařený dohromady s tou armovanou příhradovinou.
Jsem si celkem dobře vědom toho, jakými silami jsou jednotlivý prvky v krovu namáhaný. Tak si jsem schopen uvědomit rizika spojený s odebráním, respektive nahrazováním jednotlivých prvků.
Vím, že nejrizikovější kus je ten uříznutej vaznej trám. Ale věřím si.
Ta příhradovina z prutů je vložená v kapse ve zdi, kde byl zastrčenej trám. To přijde zabetonovat a dozdít. Do vaznýho trámu jsou zapuštěný ty pasoviny, stažený je to třema svorníkama a celý je to provařený dohromady s tou armovanou příhradovinou.
Jsem si celkem dobře vědom toho, jakými silami jsou jednotlivý prvky v krovu namáhaný. Tak si jsem schopen uvědomit rizika spojený s odebráním, respektive nahrazováním jednotlivých prvků.
Vím, že nejrizikovější kus je ten uříznutej vaznej trám. Ale věřím si.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
No odvážným štěstí přeje
Ale na druhou stranu v posledních letech padá mnohem méně sněhu než v době, kdy se barák dimenzoval a stavěl, tak snad to bude ok.
Ale na druhou stranu v posledních letech padá mnohem méně sněhu než v době, kdy se barák dimenzoval a stavěl, tak snad to bude ok.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
Přidej tam z obou stran kramle (to červeně...beztak ti zbyly a válí se tam někde na zemi) - přivařit k plechům - vznikne tuhý trojúhelník a mimo to, že ten svorník nahoře začne fungovat, svislý plech přez zářez přenese zbytek.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- nothink
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Stavění, budování, úpravy a různé kutilské počinky...
A těď se to začne sypatRadekN píše:Ale na druhou stranu v posledních letech padá mnohem méně sněhu než v době, kdy se barák dimenzoval a stavěl, tak snad to bude ok.
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014