Palivové dřevo a vše kolem něj

Odpovědět
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Subaru70 »

....aháá :-D , tak to potom chápu. Taky jsem o tom kdysi přemýšlel že si kamna na chalupě postavím sám a na internetu jsem našel spoustu zajímavých návodů, ale nakonec jsem šel cestou jednoduší a pořídil jen krbová kamna protože jsou zatím nejefektivnější vzhledem k rekreačnímu užívání chalupy...Pak se pochlub pokud je budeš stavět ,,,,| (*_^) |,,,,
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od racmaster »

jedna sa len o upgrade existujuceho krbu, dorobis donho trubky, co si cez ne bude termodynamicky nasavat vzduch, cestou sa ohreje a nad ohnom vylezie z trysiek - velmi zjednodusene. taky chiptuning existujuceho krbu...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Subaru70 »

...pokud máš na stávajícím krbu krbová dvířka, tak je optimální mít horní nasávání vzduchu s regulací. Jinak bych to u krbu neřešil. Máš krb zděný a nebo je tam už vložka?
Jinak co se týká trubek, tak se musíš rozhodnout zda povedou z venku nebo interiéru. pokud z venku, tak když je uděláš bez klapek, bude ti nasávat v noci ledový vzduch do kamen a rychle vystydnou protože nebudeš v noci přikládat, což je velká nevýhoda, krom toho že to bude kondenzovat a pod.. Pokud dáš trubky z interiéru, pak se ti bude krásně čistit vzduch v místnosti (optimální řešení), ale je nutné si dát pozor na různé podtlaky jako otevřená okna, dveře a tak, kdy se může zhoršit tah krbu...nevýhoda je že to může mít pak až zbytečně velký tah, což bys musel řešit klapkou na přívodu a nebo externím přívodem vzduchu na komínu aby se tah snížil..Takže z toho všeho mi nejlépe vychází mít dvířka s horním vzduchem a je vystaráno...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od racmaster »

Subaru70 píše:...pokud máš na stávajícím krbu krbová dvířka, tak je optimální mít horní nasávání vzduchu s regulací.
ja mam klasicky obycajny liatinovy krb, nieco ako toto

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Z61y8ylIee

cize neviem, ako s tymi hornymi dvierkami, ale pridavne spalovanie mienim riesit nejako podobne ako napriklad tu...

https://www.youtube.com/watch?v=f1Lsd2plvL0
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Subaru70 »

..to je hodně zásadní řešení hodné odborného zásahu a do toho bych se já osobně nepouštěl abych krbovou vložku nezničil. Zajímavé řešení to je, vzduch se krásně ohřeje, je tam samostatné uzavření,ale jak říkám, příjde mi to jako dost složité řešení.
Pokud bych na dvířkách nad sklem vyříznul nebo navrtal otvory a dal tam šoupací zavírání jako je ve spodní části na primárním vzduchu, tak je otázka zda to nesplní stejný smysl jako to trubkovité řešení..Do vložky bych ale já nezasahoval...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od racmaster »

pravdupovediac, aj ja mam respekt pred narusenim tej vlozky, neviem presne, co by ta liatina spravila. on je to sice makky kov, cize vrtat donho je lahke. ale co by pri tepelnej roztaznosti urobili nove diery....?

preto som skor rozmyslal nad tym, ze by som to sanie priviedol cez suflik na popol bez toho, aby som narusoval celistvost vlozky. v podstate by sa len zmensil priestor pre popol, co by nemal byt problem. a takisto vyberatelny popolovy rost, z toho zrezat by tiez nemal byt problem, neni to pevna sucast... co povies
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Subaru70 »

..je to otázka řešení, tedy přes popelník proč né, ale na druhou stranu by bylo nutné vymyslet to tak, aby to nepřisávalo falešný vzduch mezi popelníkem a rourami pokud mi rozumíš. Nevím jak ta tvoje vložka má přesně řešený popelník. Když zavřeš popelník pořádně, máš přivřen i přísun vzduchu, ale pokud tam povedeš roury tak vznikne prostor pro falešné sání. Současně je nutné zachovat i pohyblivost a prostorový rozsah popelníku (popel a tak) nebo šamotové výstelky kolem roštu.. Pokud bys chtěl vrtat kolem popelníku nebo i do něj,případně řezat rošt, tak tam je také roztažnost materiálů, takže to může nadělat problémy. Jak říkám, já bych do toho nešel...neboť tak jako tak musíš do kamen zasáhnout což není díky tomu jak jsou stavěné (litina) a dimenzované, optimální..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od racmaster »

no prioritne to chcem spravit tak, aby som nezasahoval do skeletu vlozky. pokial sa to nebude dat, tak som zatial rozhodnuty do toho nejst. ale ak ano, tak mi neni zrejmy zasadnejsi problem...

utesnit falosne sanie okolo trubiek by az taky problem byt nemusel. daju sa tam dat sklene vlakna, original lanove tesnenia, ci silikon... a suflik je len plechovy, cize to odstrihnes, zohnes a je... v podstate ma liatinove len priecelie a to je len zavesene na dvoch nitoch.

vzduch saje cez suflik, v podstate ponad popol. vacsina otvorou v roste, cez ktory nasava vzduch je nakoniec aj tak zanesena popolom, co je dost nestastne riesenie, ale funguje to aj tak vcelku dobre. hovorim to preto, ze vdaka takemu rieseniu tu aj tak neni nejake exaktne davkovanie vzduchu. cize takato zmena by velky rozdiel v zasobovani vzduchom zospodu sposobit nemala. v podstate by to malo byt v intervale cisty krb az zaplneny suflik...

suflik sa zanesie v case, ked uz sa vacsina dreva zmeni na popol. teda v case, ked krb este ma dostatocne vysoku teplotu a stale je tam dostatocna zerava pahreba. podla mna v tomto momente je najvacsia strata tohto krbu. proste uz neprisava dostatok vzduchu na ciste dohorenie a zacina dymovat az nakoniec nespali vsetky uhliky. pokial teda nezasiahnem, a to vacsinou neurobim, lebo spim :-D ono by to samo o sebe nebol az taky problem. skor ide o to, ze v tejto faze by to pridavne spalovanie vzduchu mohlo byt velmi vyzivne...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

Máte někdo osobní zkušenosti s detektory CO2?Potřebuju hlavně,ať to samozřejmě monitoruje nepřetržitě a celkově to funguje max spolehlivě.Detektor na momentální-vynucené změření obsahu CO2 je mě k ničemu.
Předvybral jsem si tenhle:
https://www.alemat.cz/honeywell-xc100d- ... paign=feed (cenu neřešit,dá se sehnat i levněji)
Firma je to špičková,když už,tak to má i informační displej s nam.úrovní CO2.
Jen si říkám,aby to neřvalo furt,prodavač tvrdil,že jeho šéf to vypl,že to zachytí kde co,že je to až moc citlivé-nevím možná jen tlachy,možná mu tam fakt něco někde utíkalo,v každém případě je to risk a raději ať to hlásí.Jde jen o to,jestli je vždy obsažen nějaký CO2?Aby to furt neřvalo zbytečně.Nevíte jak to je?
Rád uvítám osobní tipy či zkušenosti s tímhle či jiným zařízením =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od goha »

Jen poopravím ...
CO2=kysličník uhličitý - neškodný, je v nápojích.
CO=kysličník uhelnatý - bez chuti a bez zápachu .. smrtelně jedovatý!!!
Ale jinak dobré téma, něco podobného jsem se pokoušel taky řešit a zatím jsem k ničemu nedospěl.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od sima »

Jen CO<:-< samozřejmě =) a to jsem přitom dělal v kotelnách,kde tohle silně hrozilo,přímo jsme tam nuceně ve velkém množství spalovali tenhle CO-tichý zabiják.Taky jsem chodíval na školení,takže překlep jak prase,díky za opravu =)
No a bublinky CO2 vyrábíme zase hned vedle,kousek od našeho kanclu :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Subaru70 »

..budu kupovat motorovou pilu a rád bych zda tu není někdo kdo se vyzná lépe než já. Hledám náhradu za mou dosloužilou pilu, takže optimální s výkonem cca kolem 2,5kw páč řežu i silnější stromy jako např. akát a pod. Množství nemám velké, jedná se ročně o cca 10 metrů dřeva, takže se mi moc nechce dávat 15 tis zase za Husqvarnu. Napadla mě levnější varianta jako např. - https://www.mall.cz/motorove-pily/hecht-956 . Máto karbec Walbro, Oregon lištu,měla by být i dobře odpružená..ale nemám s ní zkušenosti z hlediska kvality. Na netu jsou v celku pozitivní recenze.. Děkuji za případné rady porady..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od petr »

osobně bych nešetřil a koupil něco od Stihl třeba 261 je skvělá, je to investice na třeba 30 i více let při domácím řezání, takže když to rozpočítáš na roky tak je to nic, ale je fakt že na tak malé množství vydrží asi všechno , prý jsou fajn i dolmary a jsou levnější ale osobně nemám zkušenost, měl jsem 2x husq. a už nechci řežou super ale kazí se , teď používám stihl 026 od roku 2000 vyřezáno cca 2500 litrů benzínu nedávno výměna pístních kroužků a řeže zas :) , dál mám stihl 362 taky fajn ale je těžší na doma zbytečně silná...
nebo možná na doma by byla levnější nějaká z farmářek od Stihl třeba něco jako 271 taky super kvalita za menší cenu a nejsou tak vyhoněné do otáček třeba vydrží ještě víc ;-D
Uživatelský avatar
Pavlos
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 789
Registrován: ned zář 06, 2009 8:23 pm
Jméno a příjmení: Pavel šajdák
Bydliště: Chropyně

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od Pavlos »

Saburafu tady někde na foru prodává Stihl 361 bo tak nějak je to číslo sám mám Stihl 211
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6341
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Palivové dřevo a vše kolem něj

Příspěvek od cleo »

Hecht rozhodně neber, nic to nevydrží. Já jsem před léty řešil stejný problém, ročně 10-15 m dřeva vytěžit a porezat. Nakonec jsem volil Dolmar a nelituju. Mám 420 s 30 lištou a je to neskutecnej pracant a už ji mám 9 let. Největší oprava byla do 1500 Kč a to jen jednou, jinak pravidelná údržba.
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“