Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tapan »

Ty si teda umíš dělat radost, Jirko! :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

Občas se zadaří :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od hamoun »

kurna .. z dalky to vypadalo jak zavesny lodni motor ... :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6340
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od cleo »

Pekna svarecka, s tou bych neumel


Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
honzab
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 465
Registrován: stř zář 02, 2009 10:06 pm
Jméno a příjmení: Jan Bařák
Bydliště: Hošťálková 554

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od honzab »

Jirko, parádní náčiní, s tím se dají dělat hezké věci.
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od bushman1 »

Prave ted...
Přílohy
20210402_130004.jpg
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

Uměl Pavle :-). Koupil jsem si synergii pro blbce a ono to funguje :-). Hned jsem si spíchnul stůl na sváření a pak stojan na mazání běžek :-). Se sebou spokojenej nejsem, ale se svářečkou jo '-)
Přílohy
20210402_104421_compress31.jpg
20210402_174537_compress41.jpg
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od spm »

Tak jsem letos poprvé s tím 400Nm Ryobi utahovákem prohrál a nepřezul kolo. Nicméně v tvrdém souboji to nakonec prohrál asi nejspíš šroub :-D Ono je to teda spíše do nadzvednutých mandlí... nicméně odborník, co zaručeně správně opravil na škodovce zatuhnutý mechanismus ručky na brzdiči (čti něčím to prostříkal, letos to odvaří další brzdy), zajebal ty šrouby jak nejvíc to šlo. Na jednom kole jsem ty šrouby utahovákem po chvíli trápení sundal (tam mu asi došel vzduch), na druhém kole, když jsem ten utahovák pustil na plno, se mi začal ten 6 hraný kalený ořech protáčet přes hlavu šroubu. Nechápu, tohle jsem ještě neviděl :-DDD Nicméně jak to byl šroub a ne matka, tak bylo vidět, že ořech se pomalinku točí, šroub ne. Z 5 šroubů na kolech to dělali všechny. Paradoxně to jinak asi všechno přežilo bez úhony, ořech vypadá v pohodě, hlavy šroubů taky nevypadaly nějak extra dojebaný a rukou a stejným ořechem jsem to nakonec povolil (musel jsem to pustit na zem, pač ručka to taky ani omylem neudržela a bral jsem to vší silou momenťákem, pač to byla nejdelší 1/2" ráčna, co jsem vůbec měl).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tapan »

Kup si teleskopickou ráčnu, na tohle je super a nebudeš muset...ehm...takto nestandardně používat momenťák. Jinak když povoluju kola, první odtržení šroubu z dotažení dělám, když je auto na zemi. Když to budeš dělat tak, ušetříš si případné starosti s povolením dorvaného nebo přirezlého šroubu.
Jinak...když už to děláš skoro jako profík, tohle máš?
https://www.bo-import.cz/rucni-naradi/p ... 14020.html
Je to bezva :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od spm »

Tak kola, který jsem naposled utahoval sám, tím utahovákem povolím úplně v pohodě... I auta ze servisů, kam je dávám já, mají ty kola sice typicky víc utažený, ale utahovák s tím nemá problém... Chodit okolo auta s ráčnou a povolovat to ručně by mě sralo, se svojí tělesnou konstitucí bych ty 3 auta za den pak ani nedal :-D Jediný, co povoluju ručně, je ten bezpečnostní šroub na korejci. A ten mě upřímně dost sere a dal bych ho do pryč, kdyby nějakej umělec nezmrvil jednu z těch originálních matek (takže min. 1 ten bezpečák musim použít, pač tam jinak nemám co dát :-D).

Jinak jo, v podstatě přesně takovýhle hlavice mám, akorát od Kennedy. A stejně se na tom protočila :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tapan »

Nemusíš ručně, můžeš to, dokud je auto na zemi, utrhnout utahovákem, kde to půjde. On šroub může i přireznout apod., jednou jsem na Foresteru ohnul křížový klíč na kola a druhým to povolilo až s pomocí metrový trubky, ostatní šrouby na tom kole šly normálně. Přijde mi teda logický udělat to, když je auto na zemi, než povolovat to kolo držený ručkou / kvaltem / Pčkem automatický převodovky.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od spm »

Jo no, já když to povoloval klíčem, tak jsem to dělal taky vždycky na zemi... utahovákem jsem to začal dělat ve vzduchu, pač ten se nesnaží tím kolem otáčet. To včera bylo z nouze, protože jsem zjistil, že utahovák to nedá a auto už v tu chvíli bylo zvednutý, tak jsem to zkusil. Jinak teda mě šroub zatím nikdy nezareznul a to to většinou ani nemažu (max když stříkám něco na dosedací plochu, tak se něco dostane i na závit). Narozdíl od přireznutí kola k náboji a to bylo labůžo :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3176
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

Já mám tedy v návodu na momenťák velké varování, že se nikdy nesmí používat jako povolovací nástroj.
Na to jsem si koupil za pár korun půlmetrové kloubové vratidlo. Stím povolím absolutně vše téměř bez námahy.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od spm »

Já tu měl kulový... mám akorát gola sadu od narexu, tou bych to stejně nepovolil... momenťák je nějakej čínskej, takže úplně hyper přesný měřidlo to taky nebylo. Jestli se rozbil, tak budu mít alespoň nástroj na to, kterým příště takovýho debila, co to takhle utáhne, přetáhnu přes hlavu :-DDD

Vratidlo tu jinak nějaké mám, ale je furt kratší, než ten momenťák a má něco většího, než 1/2", takže jsem na něj zase neměl ořech.

Víc je mi spíš záhadou, jak se ořech mohl přes tu hlavu protočit... a to ještě tak, že ta hlava šroubu přitom zůstala relativně celá.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tapan »

No z podstaty věci bys buď musel ukroutit šroub, oholit šroub nebo ořech a nebo jsi měl vlčí mlhu. Variantu si vyber :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“