Naše dílenská technika a nářadí..
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10665
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
plukovník: Ok, utahování a povolování beru zpět. A co to utahování nejdřív přes trubku, pak normálně a pak v polovině úchopu, k tomu se nějak vyjádříš?
Našel jsem to video. Zamáčkni slzy třeba dvě, ale nejdřív se na to podívej.
https://www.youtube.com/watch?v=RsMxtEx0uik
Yeti: Argumentovat tady momentem síly = síla * páka, je mimo, protože, píšu to už poněkolikátý, jde i o to, že to místo lámání není v ose otáčení, ale o něco vzdálené. TAM to měří moment, protože TAM se to láme. Představ si extrém, kdy je momentový klíč dlouhý 1m, láme se v 50cm (v polovině) a jednou ho chytneš na konci (1m) a jednou hned těsně za tím zlomem (51cm). Opravdu si myslíš, že pokaždé cvakne stejně?
Našel jsem to video. Zamáčkni slzy třeba dvě, ale nejdřív se na to podívej.
https://www.youtube.com/watch?v=RsMxtEx0uik
Yeti: Argumentovat tady momentem síly = síla * páka, je mimo, protože, píšu to už poněkolikátý, jde i o to, že to místo lámání není v ose otáčení, ale o něco vzdálené. TAM to měří moment, protože TAM se to láme. Představ si extrém, kdy je momentový klíč dlouhý 1m, láme se v 50cm (v polovině) a jednou ho chytneš na konci (1m) a jednou hned těsně za tím zlomem (51cm). Opravdu si myslíš, že pokaždé cvakne stejně?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
plukovník píše:yeti,
tipoval bych, že ty kozy podsune pod vozidlo ve sníženém nastavení a potom, tak jak vozidlo tím měchem přizvedává, postupně i zvyšuje ty kozy. Proto mají trojdílnou stojinu a tolik děr...
VDC,
ta vykružovací korunka zřejmě nebyla značky Ridgid ?
No, mě by hlavně zajímalo, jak potom podkládá ten zvedák, když už je auto nad rozsahem zvedáku. Když jsem viděl ty dvě podložky svařený z roxorů, tak by mě zajímalo, jak to funguje. Navíc asi ještě musí zvedat zvlášť postupně předek a zadek.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
No, tak samozřejmě to dá větší šmatačku, než práce s profesionálním servisním zvedákem na vozidla, ale zase to nestojí půl megayeti píše:
No, mě by hlavně zajímalo, jak potom podkládá ten zvedák, když už je auto nad rozsahem zvedáku. Když jsem viděl ty dvě podložky svařený z roxorů, tak by mě zajímalo, jak to funguje. Navíc asi ještě musí zvedat zvlášť postupně předek a zadek.
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
podvlada,
tohle je praktický momenťák, který se obejde bez nějakých kloubů
tohle je praktický momenťák, který se obejde bez nějakých kloubů
- Přílohy
-
- img.asp.jpg (8 KiB) Zobrazeno 1129 x
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Přesně tak. Doposud jsem používal trojnožky, které jsem vyráběl kdysi před lety a které mají tlustý trapéz. Je sice bezvadný, že se dají díky tomu nastavovat po milimetru, ale při takovémhle zvedání aut je to úplně na hovno. Takže teď jsem používal 2 trojnožky nastavené na nižší zdvih a 2 trojnožky nastavené na vyšší zdvih a k tomu stoličky, co jsem dělal na začátku opravy Kredence. A zvedal jsem to kombinací paleťáku, pákovýho heveru a následně hydraulický panenky zvedaný vzduchem. Respektive jednou nápravou jsem si najel na nájezdy a zvedal to až z nájezdů a druhou nápravu od země. Takže trošku voser.plukovník píše:yeti,
tipoval bych, že ty kozy podsune pod vozidlo ve sníženém nastavení a potom, tak jak vozidlo tím měchem přizvedává, postupně i zvyšuje ty kozy. Proto mají trojdílnou stojinu a tolik děr...
A maximum těch stávajících podpěr, bylo 70 cm od podlahy.
Teď je to 95 cm a pod tím už se dá skor sedět.
Až budu zvedat dalšího adepta, tak ti to yeti natočím.
Nebyla. Byla to HSS vykružovací korunka z Číny, kterou jsem objednal před vánoci na zkoušku.plukovník píše:VDC,
ta vykružovací korunka zřejmě nebyla značky Ridgid ?
Na to kolik stála toho zvládla dost. Běžně takovéhle množství děr, tohoto průměru, vyvrtám za několik let. Takže naštvanej nejsem a klidně si ji objednám znova.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Celou dobu řešíme situaci, kdy utahovaná matice není v ose čtyřhranu momentového klíče, ale tato utahovaná matice je až 40cm za osou čtyřhranu. A já tvrdím a za tím si stojím, že pokud matice není v ose čtyřhranu, tak výsledný moment může být výrazně jiný a pak záleží i na tom, kde se momentový klíč drží. A to vše podle výpočtu, který jsem sem dával.
Mohl bych to ještě víc rozvést, ale už na to nemám sílu. Asi to neumím správně vysvětlit a ve výsledku jsem akorát za hňupa - jako ten blbeček, co to umí blbě spočítat a přitom to neumí používat . Plukovník a námořník o voze, já o koze. No nic. Já už se k tomu vracet nebudu. Nikam to nevede a ostatní to už asi dost otravuje.
------------------------------------------------------------------------------
Mohl bych to ještě víc rozvést, ale už na to nemám sílu. Asi to neumím správně vysvětlit a ve výsledku jsem akorát za hňupa - jako ten blbeček, co to umí blbě spočítat a přitom to neumí používat . Plukovník a námořník o voze, já o koze. No nic. Já už se k tomu vracet nebudu. Nikam to nevede a ostatní to už asi dost otravuje.
------------------------------------------------------------------------------
Krásná práce. Jak dlouho trvá dostat auto do této výšky?VDC píše:...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Radku vlastně ještě nevím, protože Geraltovo WRX jsem původně zvednul na předchozí podpěry a když jsem dostal od ženy volno o víkendu, tak jsem teprve vymyslel, že udělám tyhle nové podpěry a podložky pod zvedák. A včera, když jsem je dopoledne dodělal, jsem jen WRX přizvedl a podložil novými podpěrami.
Až budu zvedat dalšího adepta, tak to změřím.
Až budu zvedat dalšího adepta, tak to změřím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
RadekN: ten mnovův případ a tvé vysvětlení nijak nerozporuju. Já jsem reagoval na podvladu a rozdíly v držení klíče.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Hodinu, maximálně 2 mi to trvalo stávajícími metodami. Já tipuju půl hodinky. Tak to schválně opravdu změřím a uvidíme, kde je pravda.plukovník píše:tipoval bych hodinu, maximálně dvě...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Dvě hodiny by to trvalo mně, protože bych dělal pomalu a rozvážně, neb bych se bál, aby mně to nespadlo na hlavuVDC píše:
Hodinu, maximálně 2 mi to trvalo stávajícími metodami. Já tipuju půl hodinky. Tak to schválně opravdu změřím a uvidíme, kde je pravda.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
To já ale taky dělám pomalu a rozvážně, protože jsem si dobře vědom toho, co by se mohlo stát. Přece jen se pod těma autama pohybuju celkem intenzivně. A ačkoliv Subaru miluju, nepotřebuju zrovna skončit s ním na prsou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
No, já bych taky něco takovýho potřeboval... Ale skoro se bojím to svařit sám, COčko to neprovaří, a elektrodama udělám i sváry, který vypadají hezky (do oklepání strusky).
A určitě bych si na ty "knížky", co dáváš pod hever, udělal zámky, aby se to nesesunulo..
Nechci o Tobě číst v černý kronice...
Kdysi mi někdo v práci, když jsem si něco fušoval, říkal, to nemusíš tolik vařit, centimetr sváru udrží 100kg. Moje odpověď bylo, "Jó sváru, ale ne poprskanýho železa..."
A určitě bych si na ty "knížky", co dáváš pod hever, udělal zámky, aby se to nesesunulo..
Nechci o Tobě číst v černý kronice...
Kdysi mi někdo v práci, když jsem si něco fušoval, říkal, to nemusíš tolik vařit, centimetr sváru udrží 100kg. Moje odpověď bylo, "Jó sváru, ale ne poprskanýho železa..."
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Zbyňku jestli těma knížkama myslíš ty moje podložky, tak tam samozřejmě zámky jsou. A jsou na fotkách celkem jasně vidět. Stačí se pořádně podívat.
To tě snad ani nemohlo napadnout, že bych to na sebe skládal na tupo.
Cočko máš nějaký slaboučký, že to neprovaří ?
To tě snad ani nemohlo napadnout, že bych to na sebe skládal na tupo.
Cočko máš nějaký slaboučký, že to neprovaří ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Proto jsem to chtel videt v praxi. Take jsem si zadnyho bezpecnostniho prvlu nevsiml...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98