Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3005
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yeti »

Na obcasnej ofuk hlavy nepotrebujes kompresor. Jinak si vyber nejnarocnejsi cinnost co tim chces delat a na to dimenzuj vykon.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

Tapan píše:K čemu? Já jich mám taky asi 6 (lidi to nechávají v autech, co mi dávají na demolition derby, a mně je líto to vyhodit), ale že bych někdy sáhnul radši po nůžkáči, to mě ještě nenapadlo
já jich naopak uvažuji několik pořídit, jeden potřebuju na zvedání frézky B-) a aspoň dva chci předělat tak, aby místo oka na kliku měly hlavu šroubu třeba 19 na ovládání rázovým utahovákem...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14825
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tapan »

Máco, jestli na to nespěcháš a nemáš kde k nim snadno přijít, můžu zkusit nějaké opatřit, na derby to není nijak nedostatkové zboží a nikdo to nechce :-) Ale myslím, že na každém vrakovišti si jich za flašku něčeho dobrého budeš moct posbírat kolik uneseš :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

jj, mě napadlo, že poprosím Vrťase. A nespěchám, prezuto už máme, a na další činnosti kolem aut teď není stejně čas...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

yeti píše:Na obcasnej ofuk hlavy nepotrebujes kompresor. Jinak si vyber nejnarocnejsi cinnost co tim chces delat a na to dimenzuj vykon.
Netřeba opět yeti bagatelizovat. Na to na co potřebuju kompresor jsem se opravdu neptal, to nechej v klidu na mě ;) No právě nevím jak dimenzovat kompresor dle mého způsobu využití, čeho s chytit, když jsem krom mini v autě ještě žádný neměl, proto se tady ptám, než někde vyrazím.
Jen se zpětně dívám, že jsem pořádně nepopsal na co vlastně a taky jsem se sekl a má tam být i na oprášení dřeva, železa a ne krom dřeva...Jednoduše vyfoukání, ofuk čehokoliv, strojů po práci, v nutnosti i jejich filtrů, motorovka(hlavně když ji rozdělám) sekačka, všechny možné nástroje co mám v dílně, taky ofuk oken, dveří, ať starých či nově zrobených věcí po broušení , profuk řetězu a kazety na kole, dofuk cyklo pneu, nouzově i na autě,jednoduše běžné věci, kolikrát už by se mě to v minulosti hodilo...To že si můžu případně ofoukat montérky (samozřejmě při činnosti kdy se člověk řádně zasere, broušení, hoblování, řezání, čištění spalinovodů...) a sám sebe a netahám bordel do baráku je mnohdy velice strategické a praktické:-) =) proto bych to nezlehčoval.
Jinak to teda vypadá, že bude stačit nějaký obyčejný, jen měl by mít aspoň nějaké parametry? Pískovat apod věci samozřejmě rozhodně nebudu, to nepřichází v úvahu, takže by mě stačil takový ten "kufříkový" do ruky, tj taky základní předpoklad, ne moc velký a těžký, vzít do jedné ruky, píchnout do zásuvky, žádné hebla opravdu ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

nám říkal školitel na tlakové nádoby, že si nemáme kupovat kompresor s 24l vzdušníkem, že má tenké stěny a praskají na něm sváry, 50l už je v pohodě.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Na to co říkáš, Simo, by ti měl opravdu stačit malý kufříkový třeba s 5l vzdušníkem. Jde jen o to, že samotný motor dokáže udělat tlak, ale ne objem, a tedy i na ofuk potřebuješ aspoň malý zásobník. Pokud není problém si chvíli počkat.
Na pískování, lakování a jakoukoliv podobnou činnost, kde potřebuješ dodávku vzduchu alespoň trochu dlouhodobě se bavíme úplně o jiných objemech nejen vzdušníku, ale i dodávky vzduchu.
Já bych si taky dokázal představit kompresor v garáži. Ale uvažuju stylem "když už, tak už". Takže jo, na 99% věcí by mi stačil malý s 5l vzdušníkem. Taky mi je jasný, že jakmile si tohle pořídím, začnu mít rovnou jiný nároky. A dokážu si představit, že bych sem tam něco potřeboval stříknout lakem. Ale to už se zase bavíme o jiných strojích. Tam prostě žádnej "zlatej střed" není.
Jestli chceš ofukovat dřevo, garáž, hlavu, kolo, ... je úplně jedno. Chce to vědět konkrétní nářadí, který bys rád používal běžně (třeba stříkací pistole s nároky třeba 100 l/min @ 7 Bar) a podle toho si nadimenzovat kompresor. A to třeba i tak, že když bys lakoval menší věci, nebude ti vadit dělat přestávky, tak s 50% pracovním časem ti to kompresor co dá 70 l/min @ 7 Bar utáhne, protože se mezitím dofouká - i když pojede pořád. Doporučit ti to nikdo neporučí, vždycky je lepší mít rezervu, ale i tak se dá pracovat, jednou za čas.
Na bazaru se sem tam objeví nějaký Orlík, na ty jsem slyšel chválu. Pokud opravdu jen malý tak asi cokoliv z hobby řady jako jsou Black & Decker, Stanley, nebo klidně Lidl.
Ale určitě tady jsou schopnější na radu :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř kvě 29, 2019 11:35 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

M a r c e l píše:nám říkal školitel na tlakové nádoby, že si nemáme kupovat kompresor s 24l vzdušníkem, že má tenké stěny a praskají na něm sváry, 50l už je v pohodě.
aha, jsem si nevšiml, že chceš opravdu malé koťátko. Tak k tomu nemám osobní poznatky.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Doro »

Pořiď si nějaký základní olejový se vzdušníkem cca 25l, 160-180l/min., min. 8 barů. Já s tím začínal a spokojenost. Později sem ho vyměnil za věčí a su rád, ale to už používám v dílně na ofukování strojů, delší rozvody aj. a tam se hodí věčí vzdušník a výkonější stroj.

Na to základní kutění po chalupě ideální - je ten 25l ještě lehký (cca 20 kg), takže snadno přeneseš/převezeš a má kolečka, tak kousek si popojedeš.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

Podvlada-o :-) děkuji, to s tou potřebou objemu beru, to jediné je mě jasné a právě proto jsem záměrně vynechal činnosti, které provozovat nebudu- stříkání, lakování, tryskání opravdu ne, mám dost činnosti jiné a vhodné prostory na to taky nemám, musel bych vše zase upravit a hlavně mě to ani nijak popravdě neláká.
Takže něco takového třeba? Stačilo by i tenhle malý hajzlík? :-)
https://www.eva.cz/zbozi/64795/kompreso ... gLLV_D_BwE
Nebo spíš toto:
https://kompresory.heureka.cz/f:q:kompr ... jovy%205l/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

M a r c e l píše:ad hever - proč ne tenhle?: https://www.ahprofi.cz/3705-1602-pojizd ... k-2-5t.htm
Měl jsem ho taky ve výběru, nakonec jsem vybral následující:
https://www.ahprofi.cz/nizkoprofilovy-p ... t83508.htm

s tím, že ho už nikdy nebudu potřebovat měnit. Ten tvůj má max 45cm, můj 53cm. Jsem rád, že jsem si připlatil, ale určitě i tenhle bude super. Rozdíl peněz je dostatečnej na to, aby mělo smysl vybrat jeden nebo druhý. Konstrukci mají téměř shodnou, a ten můj funguje dobře. Jedinou výtku co na něj mám je kloubové spojení tyče a ventilu, je tam nějaká vůle, takže při opatrném spouštění na dotyk kol abych je nejdříve dotáhl s tím chce počítat, pomalu to povolit aby to z lehka klesalo a jakmile dosáhnu správné rychlosti klesání, hned otočím zpět abych vymezil vůli a mohl to ihned zastavit jak se kola dotknou. Ale to je drobnost. Jinak je super, jen to je těžká kráva co má fakt asi 45 kilo a dělá mi trochu problém, když jsem ho potřeboval poponést - chce to fakt rovný záda :-)
sima píše:Podvlada-o děkuji, to s tou potřebou objemu beru, to jediné je mě jasné a právě proto jsem záměrně vynechal činnosti, které provozovat nebudu- stříkání, lakování, tryskání opravdu ne, mám dost činnosti jiné a vhodné prostory na to taky nemám, musel bych vše zase upravit a hlavně mě to ani nijak popravdě neláká.
Takže něco takového třeba? Stačilo by i tenhle malý hajzlík?
https://www.eva.cz/zbozi/64795/kompreso ... gLLV_D_BwE
Nebo spíš toto:
https://kompresory.heureka.cz/f:q:kompr ... jovy%205l/
Stačí klidně "Vláďo" :-) Klidně tyhle, asi ani jednoho bych se nebál. Koukám, že Lidl nemá s malým vzdušníkem, což je škoda. Jde prostě jen o to, aby to mělo aspoň nějaký vzdušník. Takhle z venku stejně nepoznáme, jestli to má píst kovový nebo plastový, jaký to používá motor, ... Něco se dá vyčíst ale známe to.

Mimochodem, u těch objemů pozor, někteří výrobci/prodejci uvádějí informace zmatečně a nerozlišují "sací výkon" a "výstupní výkon". Protože max. sací může být třeba 400 l/min (což je ale s "nulovým" tlakem, resp. přirozeným atmosferickým), ale výstupní při 8 Bar bude třeba kolem 100 l/min (určitě by to šlo spočíst, nevím, jestli tam je nějaká přímá úměra - tyhle dva objemy neberte jako ekvivalent!). Když pak nějaký výrobce uvádí výkon 160 l/min a max tlak třeba 8 Bar, tak by si někdo mohl myslet, že mu to utáhne stříkací pistoli, ale výrobce myslel sací, výstupní bude třeba jen 40. Ale ono to už někdy je vidět na první pohled, je jasný, že malej prevít s 5l vzdušníkem neutáhne lakování, když na to jsou dělaný 2kW dvoupísty s minimálně 50l vzdušníkem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

já už musím trochu špekulovat, brát v potaz malou díru pod STI a proti tomu velkou pod forestery, musím si kleknout vedle STI s metrem a změřit to...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Jestli to chceš jak na Rézu tak i Forestera, bral bych co nejvyšší hlavně kvůli tomu Foresteru.
Je to 85-455 vs 98-535. Min. rozdíl 13mm, pokud to dostaneš pod auto, radši bych větší. Já jsem počítal s Otb, a ten malej klasickej mrzák za 600 kterej se vyrábí ve spoustě variant, ale vždycky stejně, má asi 33 - 35 cm max. A kola se mi sotva odlepily. Tak jsem si říkal, nebudu utrácet 3 litry kvůli extra 10 cm, když už, tak si připlatim o 18 cm navíc. Je supr i to, že většinu zdvihu jde teprve nahoru, až v horní části se hýbe víc horizontálně (kvůli kruhové dráze pohybu ramene), tak to s autem ani nechce tolik posouvat (resp. nemusí tolik jezdit hever pod autem - ale na zámkovce to je tak 50/50 :-D)
Změř a uvidíš, ale pokud rozpočet dovolí, vem vyšší, nebudeš muset řešit hever ani kdybys Forestera nazvedal, nebo pořídil Hiluxe nebo Patrola :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Šímo koupil bych jakýkoliv nejlevnější kompresor s 24 litrovým vzdušníkem. Schepach, Herkules, Parkside. Cokoliv. Nemusí být olejový. Na to co popisuješ stačí ten úplný základ za 3000. Víc bych do toho na tvém místě neinvestoval.
Vzdušník 5 L je k prdu, to je jako když tam není žádnej. Těch 24 L je dost na dofouknutí gumy na autě, který zrovna stojí třeba kus od zásuvky.
Kompresor s 50L vzdušníkem, který je většinou stejně slabý, jako ten s 24 litrovým, je akorát k nasrání, protože mu déle trvá, než se naplní. Ale na občasné ofouknutí pilin je to úplně fuk. Kdysi jsem si to koupil a už bych to nikdy neudělal.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“