Naše dílenská technika a nářadí..
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Mimochodem je nějakej fígl na krimpování těch pitomých izolovaných oček těma, defakto stejnýma kleštěma? Tohle je jedna z věcí, co jsem u sebe úplně nezvlád... měl bych mít správnou velikost oček vůči kabelu (aspoň dle datasheetu) a stejně nějaká část po nalisování se hýbe úplně a vyhazuju to, zbylý nějak fungujou, ale mám pocit, že když za to zarvu, tak to vytáhnu taky... celkově mě tahle technologie dost sere, ale občas není zbytý (zrovna teď mám ještě doma šroubovací C13/C14 koncovky kde to bez očka zkompletovat nejde )
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10648
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Bodovačka 100 %
Konečně jsem to nějak slepil dohromady
Na ty tenký bateriový plíšky to funguje bezvadně, a to byl hlavní cíl. Tahle mise splněna.
Bonusovej úkol za extra zkušenosti bylo, aby to vařilo i nějaký další zajímavý věci. Něco tlustšího, podložku k podložce (jinýmu plechu) a tak. Ono to ty dvě věci slepí, ale nic moc to nedrží. Asi to bude chtít vyzkoušet, jestli je lepší dát delší čas nebo větší výkon. Jestli to vůbec pomůže. Svářečka to nebude, to je jasný, s tím jsem nepočítal, ale doufal jsem, že to slepí i větší kousky kovu Tak uvidíme.
(Jak ta ovládací deska reguluje výkon netuším, je tam velkej triak kterej spíná primár trafa, nastavit se to dá od 30 - 99 %. Když jsem měřil napětí na výstupu, měnilo se od asi 1,3 V do cca 2 V.)
Tohle je plný výkon a 100 ms, pásky jsou tlusté 0,2 mm. Spojený až až.
Tady video, to jsem zkoušel znovu i s kratším časem a drží to pořád dobře.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fNmcdAqj5Kk[/youtube]
Stejnou metodou jsem zkusil tlustý jakýsi univerzál ocelový pásek, ale takhle to nedá. To je fakt jenom na ty tenký. Akorát byly horký, mrchy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UDkS44G8rgk[/youtube]
Tak jsem nasadil kleště, zkoušel... vždycky se to trochu slepilo, ale nikdy nic extra. Možná kdybych tomu dal víc napít a pořádně se o to opřel, dělal to venku aby nevadily jiskry, tak by to i šlo. Takhle, protože se toho ještě bojim (:-D) se mi to nechce moc držet, tak to tím megaproudem užere kus matroše a jen to dělá jiskry.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F1lv5H5UAPs[/youtube]
Trochu to umí i hořet...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JI3IqLbSuYo[/youtube]
Zkusil jsem pak ještě podložky, držely o něco líp, ale ne jak bych si představoval.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DK3mF_Yd10A[/youtube]
Výsledek? Hračka dobrá.
Ponaučení? Žádný.
Konečně jsem to nějak slepil dohromady
Na ty tenký bateriový plíšky to funguje bezvadně, a to byl hlavní cíl. Tahle mise splněna.
Bonusovej úkol za extra zkušenosti bylo, aby to vařilo i nějaký další zajímavý věci. Něco tlustšího, podložku k podložce (jinýmu plechu) a tak. Ono to ty dvě věci slepí, ale nic moc to nedrží. Asi to bude chtít vyzkoušet, jestli je lepší dát delší čas nebo větší výkon. Jestli to vůbec pomůže. Svářečka to nebude, to je jasný, s tím jsem nepočítal, ale doufal jsem, že to slepí i větší kousky kovu Tak uvidíme.
(Jak ta ovládací deska reguluje výkon netuším, je tam velkej triak kterej spíná primár trafa, nastavit se to dá od 30 - 99 %. Když jsem měřil napětí na výstupu, měnilo se od asi 1,3 V do cca 2 V.)
Tohle je plný výkon a 100 ms, pásky jsou tlusté 0,2 mm. Spojený až až.
Tady video, to jsem zkoušel znovu i s kratším časem a drží to pořád dobře.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fNmcdAqj5Kk[/youtube]
Stejnou metodou jsem zkusil tlustý jakýsi univerzál ocelový pásek, ale takhle to nedá. To je fakt jenom na ty tenký. Akorát byly horký, mrchy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UDkS44G8rgk[/youtube]
Tak jsem nasadil kleště, zkoušel... vždycky se to trochu slepilo, ale nikdy nic extra. Možná kdybych tomu dal víc napít a pořádně se o to opřel, dělal to venku aby nevadily jiskry, tak by to i šlo. Takhle, protože se toho ještě bojim (:-D) se mi to nechce moc držet, tak to tím megaproudem užere kus matroše a jen to dělá jiskry.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F1lv5H5UAPs[/youtube]
Trochu to umí i hořet...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JI3IqLbSuYo[/youtube]
Zkusil jsem pak ještě podložky, držely o něco líp, ale ne jak bych si představoval.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DK3mF_Yd10A[/youtube]
Výsledek? Hračka dobrá.
Ponaučení? Žádný.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10648
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jestli myslíš tyhle izolovaný, tak tam prostě jinak než to v jednom směru zmačknout asi nevymyslíš. Taky je nemam moc rád. Dřív jsem zkoušel tu izolaci posunout, zalisovat ten plíšek zvlášť pořádně jako neizolovanej a pak přes to dát tu izolaci a lehce zmačknout i tu. Ale už na to dlabu. Mačkám to ještě obyčejnějšíma kleštěma (tenký placatý nejlevnější) a ono to taky nějak funguje. Ty kleštinový jsou aspoň širší a zmačknou to líp, to musí fungovat.spm píše:Mimochodem je nějakej fígl na krimpování těch pitomých izolovaných oček těma, defakto stejnýma kleštěma?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Mám to přesně taky tak, moc na tom nejde vymyslet, teda já na to aspoň neměl trpělivost a nepátral jsem dál.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Očka bez izolace, ale kvalitními kleštěmi a čelistmi to jde taky ...spm píše:Mimochodem je nějakej fígl na krimpování těch pitomých izolovaných oček těma, defakto stejnýma kleštěma? Tohle je jedna z věcí, co jsem u sebe úplně nezvlád... měl bych mít správnou velikost oček vůči kabelu (aspoň dle datasheetu) a stejně nějaká část po nalisování se hýbe úplně a vyhazuju to, zbylý nějak fungujou, ale mám pocit, že když za to zarvu, tak to vytáhnu taky... celkově mě tahle technologie dost sere, ale občas není zbytý (zrovna teď mám ještě doma šroubovací C13/C14 koncovky kde to bez očka zkompletovat nejde )
Blbý je, že když to jde vyškubnout, tak to je natolik nedokonalý spoj, že si koleduješ o to, aby to začalo hořet...
Odesláno z mého SHT-AL09 pomocí Tapatalk
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
No, to me na tom prave stve... asi zkusim koupit jeste ty neizolovany - fastony tema klestema fakt lisuju tak, ze urvu driv tu licnu...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Vláďo skvělý !!! Moc se mi to líbí, především to provedení. Vypadá to jak z fabriky.
Hele vole zkus bodovat nějakej plíšek, co není pozinkovanej, pak to možná spojíš. Bodejť by ti ten zinek nehořel...
Na to bodování silnějších plíšků bych zkusil kleště. Neříkej, že to nebude fungovat, když dáš z každý strany jeden pól ?
Hele vole zkus bodovat nějakej plíšek, co není pozinkovanej, pak to možná spojíš. Bodejť by ti ten zinek nehořel...
Na to bodování silnějších plíšků bych zkusil kleště. Neříkej, že to nebude fungovat, když dáš z každý strany jeden pól ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Bodovačka SUPER!
Krimpování izolovaných oček a FastOnů kleštěma, co jsou na to určený (mají 3 barevné tečky podle průměru) je v pohodě. V práci na montážích i doma jsem měl problém jen vyjímečně, když se mi očko posunulo třeba ve stísněných podmínkách z drátu a cvaknul jsem ho naprázdno. Vyzkoušet správnost zakrimpování tahem je nutnost, ale pokud člověk dá na něco poslední kus, tak se za to tahat nechce, to potvrdím...
Hlavně to nechce se snažit dávat červený na + a modrý na -
Barvy jsou dle průřezu drátu, do 1,5 červená, na 2,5 modrá, na tlustší žlutá. U hodně tenkých drátů, nebo v nouzi, když to poslední správné očko spadne 30m pod stroj do uhlí, tak se dá ta oholená lícna zdvojit a zkroutit, aby se měly ouška do čeho zaseknout. v nouzi nejvyšší přehnout oholenou lícnu přes izolaci a cvaknout to i s ní. Jen se musí počítat, jestli bude spoj namáhán teplem nebo velkým proudem, může izolace utéct a spoj se porouchá. Pokud nejsou k dispozici správné kleště, tak očko svléknout a použít ty laciné placaté kleště, sikovky, kladivo a kolejnici.. Vždy podle podmínek a nutnosti udělat spoj alespoň nějak, když už to nejde udělat pořádně. Lícnu teda před nasunutím do dutinek i oček kroutím, jednak abych se vyvaroval zbloudilého drátku a druhak jsem přesvědčen, že to bude držet a vodit líp než když budou drátky rovnoběžně se silou, co je chce vyškubnout.
Krimpování izolovaných oček a FastOnů kleštěma, co jsou na to určený (mají 3 barevné tečky podle průměru) je v pohodě. V práci na montážích i doma jsem měl problém jen vyjímečně, když se mi očko posunulo třeba ve stísněných podmínkách z drátu a cvaknul jsem ho naprázdno. Vyzkoušet správnost zakrimpování tahem je nutnost, ale pokud člověk dá na něco poslední kus, tak se za to tahat nechce, to potvrdím...
Hlavně to nechce se snažit dávat červený na + a modrý na -
Barvy jsou dle průřezu drátu, do 1,5 červená, na 2,5 modrá, na tlustší žlutá. U hodně tenkých drátů, nebo v nouzi, když to poslední správné očko spadne 30m pod stroj do uhlí, tak se dá ta oholená lícna zdvojit a zkroutit, aby se měly ouška do čeho zaseknout. v nouzi nejvyšší přehnout oholenou lícnu přes izolaci a cvaknout to i s ní. Jen se musí počítat, jestli bude spoj namáhán teplem nebo velkým proudem, může izolace utéct a spoj se porouchá. Pokud nejsou k dispozici správné kleště, tak očko svléknout a použít ty laciné placaté kleště, sikovky, kladivo a kolejnici.. Vždy podle podmínek a nutnosti udělat spoj alespoň nějak, když už to nejde udělat pořádně. Lícnu teda před nasunutím do dutinek i oček kroutím, jednak abych se vyvaroval zbloudilého drátku a druhak jsem přesvědčen, že to bude držet a vodit líp než když budou drátky rovnoběžně se silou, co je chce vyškubnout.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
dělám to stejně
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10648
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Odbočím od bodovačky, díky za ohlasy
Vybral jsem si špatný hever. Zvedá mi auto výše, než dosáhnou podpory
Vybral jsem si špatný hever. Zvedá mi auto výše, než dosáhnou podpory
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak to snad umis vyresit, ne? Koupis si jiny auto...
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10648
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já se bojím, že když si pořídím jiný auto, tak mi ho ten hever zvedne pořád stejně vysoko...
To by bylo lepší si pod heverem vyhloubit díru, aby byl níž
(Ne, vážně, asi si taky pořídím ty větší 6t podpory co tu někdo dával... Námořník?)
K tý bodovačce ještě... pozink! Ty vole. Přemýšlel jsem, že možná to chce zkusit jiný matroš, ale to, že je většina těchhle věcí pozinkovanejch a bude to dělat bordel mi fakt nedošlo
Tak jo, budu muset zajet ne do hobbymarketu ale do železářství a pořídit si něco bez úpravy
Tome, s tím "použít kleště" a "pól z každý strany", myslel jsi to tak, že to nebodovat těmi hroty vedle sebe, ale skrz plochu? Protože kleště pak používám, chytil jsem každý plíšek zvlášť do kleští a stejně to jen hezky jiskřilo a hořelo
Můžu zkusit to propálit skrz plochu, ale hlavně asi nejdřív sehnat něco bez pozinku.
To by bylo lepší si pod heverem vyhloubit díru, aby byl níž
(Ne, vážně, asi si taky pořídím ty větší 6t podpory co tu někdo dával... Námořník?)
K tý bodovačce ještě... pozink! Ty vole. Přemýšlel jsem, že možná to chce zkusit jiný matroš, ale to, že je většina těchhle věcí pozinkovanejch a bude to dělat bordel mi fakt nedošlo
Tak jo, budu muset zajet ne do hobbymarketu ale do železářství a pořídit si něco bez úpravy
Tome, s tím "použít kleště" a "pól z každý strany", myslel jsi to tak, že to nebodovat těmi hroty vedle sebe, ale skrz plochu? Protože kleště pak používám, chytil jsem každý plíšek zvlášť do kleští a stejně to jen hezky jiskřilo a hořelo
Můžu zkusit to propálit skrz plochu, ale hlavně asi nejdřív sehnat něco bez pozinku.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Proto jsem si ty 6t koupil. Mají+- 60cm
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já taky, jsou super a jiné bych nechtěl. Auto se ani nehne.námořník píše:Proto jsem si ty 6t koupil. Mají+- 60cm
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům