Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22705
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od spm »

Mimochodem je nějakej fígl na krimpování těch pitomých izolovaných oček těma, defakto stejnýma kleštěma? Tohle je jedna z věcí, co jsem u sebe úplně nezvlád... měl bych mít správnou velikost oček vůči kabelu (aspoň dle datasheetu) a stejně nějaká část po nalisování se hýbe úplně a vyhazuju to, zbylý nějak fungujou, ale mám pocit, že když za to zarvu, tak to vytáhnu taky... celkově mě tahle technologie dost sere, ale občas není zbytý (zrovna teď mám ještě doma šroubovací C13/C14 koncovky kde to bez očka zkompletovat nejde :-/ )
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10648
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Bodovačka 100 %
Konečně jsem to nějak slepil dohromady :-D
Na ty tenký bateriový plíšky to funguje bezvadně, a to byl hlavní cíl. Tahle mise splněna.
Bonusovej úkol za extra zkušenosti bylo, aby to vařilo i nějaký další zajímavý věci. Něco tlustšího, podložku k podložce (jinýmu plechu) a tak. Ono to ty dvě věci slepí, ale nic moc to nedrží. Asi to bude chtít vyzkoušet, jestli je lepší dát delší čas nebo větší výkon. Jestli to vůbec pomůže. Svářečka to nebude, to je jasný, s tím jsem nepočítal, ale doufal jsem, že to slepí i větší kousky kovu :-) Tak uvidíme.
IMG_1166.JPG
IMG_1167.JPG
IMG_1168.JPG
(Jak ta ovládací deska reguluje výkon netuším, je tam velkej triak kterej spíná primár trafa, nastavit se to dá od 30 - 99 %. Když jsem měřil napětí na výstupu, měnilo se od asi 1,3 V do cca 2 V.)

Tohle je plný výkon a 100 ms, pásky jsou tlusté 0,2 mm. Spojený až až.
IMG_1164.JPG
IMG_1165.jpg


Tady video, to jsem zkoušel znovu i s kratším časem a drží to pořád dobře.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fNmcdAqj5Kk[/youtube]


Stejnou metodou jsem zkusil tlustý jakýsi univerzál ocelový pásek, ale takhle to nedá. To je fakt jenom na ty tenký. Akorát byly horký, mrchy :-D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UDkS44G8rgk[/youtube]


Tak jsem nasadil kleště, zkoušel... vždycky se to trochu slepilo, ale nikdy nic extra. Možná kdybych tomu dal víc napít a pořádně se o to opřel, dělal to venku aby nevadily jiskry, tak by to i šlo. Takhle, protože se toho ještě bojim (:-D) se mi to nechce moc držet, tak to tím megaproudem užere kus matroše a jen to dělá jiskry.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F1lv5H5UAPs[/youtube]


Trochu to umí i hořet...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JI3IqLbSuYo[/youtube]


Zkusil jsem pak ještě podložky, držely o něco líp, ale ne jak bych si představoval.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DK3mF_Yd10A[/youtube]


Výsledek? Hračka dobrá.
Ponaučení? Žádný. ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10648
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

spm píše:Mimochodem je nějakej fígl na krimpování těch pitomých izolovaných oček těma, defakto stejnýma kleštěma?
Jestli myslíš tyhle izolovaný, tak tam prostě jinak než to v jednom směru zmačknout asi nevymyslíš. Taky je nemam moc rád. Dřív jsem zkoušel tu izolaci posunout, zalisovat ten plíšek zvlášť pořádně jako neizolovanej a pak přes to dát tu izolaci a lehce zmačknout i tu. Ale už na to dlabu. Mačkám to ještě obyčejnějšíma kleštěma (tenký placatý nejlevnější) a ono to taky nějak funguje. Ty kleštinový jsou aspoň širší a zmačknou to líp, to musí fungovat. :-)
Přílohy
229885-229013-kabelova-oka-kruhovy-tvar-izolovane-modre-100-ks-knipex-9799174.jpg
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

Mám to přesně taky tak, moc na tom nejde vymyslet, teda já na to aspoň neměl trpělivost a nepátral jsem dál.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

spm píše:Mimochodem je nějakej fígl na krimpování těch pitomých izolovaných oček těma, defakto stejnýma kleštěma? Tohle je jedna z věcí, co jsem u sebe úplně nezvlád... měl bych mít správnou velikost oček vůči kabelu (aspoň dle datasheetu) a stejně nějaká část po nalisování se hýbe úplně a vyhazuju to, zbylý nějak fungujou, ale mám pocit, že když za to zarvu, tak to vytáhnu taky... celkově mě tahle technologie dost sere, ale občas není zbytý (zrovna teď mám ještě doma šroubovací C13/C14 koncovky kde to bez očka zkompletovat nejde )
Očka bez izolace, ale kvalitními kleštěmi a čelistmi to jde taky ...

Blbý je, že když to jde vyškubnout, tak to je natolik nedokonalý spoj, že si koleduješ o to, aby to začalo hořet...

Odesláno z mého SHT-AL09 pomocí Tapatalk
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22705
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od spm »

No, to me na tom prave stve... asi zkusim koupit jeste ty neizolovany - fastony tema klestema fakt lisuju tak, ze urvu driv tu licnu...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Vláďo skvělý !!! Moc se mi to líbí, především to provedení. Vypadá to jak z fabriky.
Hele vole zkus bodovat nějakej plíšek, co není pozinkovanej, pak to možná spojíš. Bodejť by ti ten zinek nehořel...
Na to bodování silnějších plíšků bych zkusil kleště. Neříkej, že to nebude fungovat, když dáš z každý strany jeden pól ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od ok1mpx »

Bodovačka SUPER!

Krimpování izolovaných oček a FastOnů kleštěma, co jsou na to určený (mají 3 barevné tečky podle průměru) je v pohodě. V práci na montážích i doma jsem měl problém jen vyjímečně, když se mi očko posunulo třeba ve stísněných podmínkách z drátu a cvaknul jsem ho naprázdno. Vyzkoušet správnost zakrimpování tahem je nutnost, ale pokud člověk dá na něco poslední kus, tak se za to tahat nechce, to potvrdím...
Hlavně to nechce se snažit dávat červený na + a modrý na -
Barvy jsou dle průřezu drátu, do 1,5 červená, na 2,5 modrá, na tlustší žlutá. U hodně tenkých drátů, nebo v nouzi, když to poslední správné očko spadne 30m pod stroj do uhlí, tak se dá ta oholená lícna zdvojit a zkroutit, aby se měly ouška do čeho zaseknout. v nouzi nejvyšší přehnout oholenou lícnu přes izolaci a cvaknout to i s ní. Jen se musí počítat, jestli bude spoj namáhán teplem nebo velkým proudem, může izolace utéct a spoj se porouchá. Pokud nejsou k dispozici správné kleště, tak očko svléknout a použít ty laciné placaté kleště, sikovky, kladivo a kolejnici.. Vždy podle podmínek a nutnosti udělat spoj alespoň nějak, když už to nejde udělat pořádně. Lícnu teda před nasunutím do dutinek i oček kroutím, jednak abych se vyvaroval zbloudilého drátku a druhak jsem přesvědčen, že to bude držet a vodit líp než když budou drátky rovnoběžně se silou, co je chce vyškubnout.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od M a r c e l »

dělám to stejně
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10648
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Odbočím od bodovačky, díky za ohlasy :-)
Vybral jsem si špatný hever. Zvedá mi auto výše, než dosáhnou podpory ;-D
Přílohy
EA7C570F-B974-46C8-BC6F-9A6CC0AA8E26.jpeg
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yohn »

Tak to snad umis vyresit, ne? Koupis si jiny auto...
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10648
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Já se bojím, že když si pořídím jiný auto, tak mi ho ten hever zvedne pořád stejně vysoko...
To by bylo lepší si pod heverem vyhloubit díru, aby byl níž :-DDD
(Ne, vážně, asi si taky pořídím ty větší 6t podpory co tu někdo dával... Námořník?)

K tý bodovačce ještě... pozink! Ty vole. Přemýšlel jsem, že možná to chce zkusit jiný matroš, ale to, že je většina těchhle věcí pozinkovanejch a bude to dělat bordel mi fakt nedošlo :-D
Tak jo, budu muset zajet ne do hobbymarketu ale do železářství a pořídit si něco bez úpravy :-)

Tome, s tím "použít kleště" a "pól z každý strany", myslel jsi to tak, že to nebodovat těmi hroty vedle sebe, ale skrz plochu? Protože kleště pak používám, chytil jsem každý plíšek zvlášť do kleští a stejně to jen hezky jiskřilo a hořelo :-D

Můžu zkusit to propálit skrz plochu, ale hlavně asi nejdřív sehnat něco bez pozinku.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

Proto jsem si ty 6t koupil. Mají+- 60cm
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od tomix »

námořník píše:Proto jsem si ty 6t koupil. Mají+- 60cm
Já taky, jsou super a jiné bych nechtěl. Auto se ani nehne.Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“