Naše dílenská technika a nářadí..
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Mno, fakt je potřeba na tahání sebou momentový klíč?
Jinak už vím co mě na tom štvalo, když jsem řešil čím dotáhnout šroub na olejové vaně. 1/4" momentové klíče mají typicky hodně nízký rozsah momentů (ten šroub alespoň u suzuki se měl dotahovat na 44Nm, Outback to asi bude mít podobné, 1/4" ráčny jsou obvykle do 30Nm). 1/2" klíč je vždycky moc dlouhý na to, aby se s ním člověk vešel pod auto. Takže ideální velikost byly 3/8" kde ty krátké ráčny jsou na momenty okolo 50Nm. Takže zase nepoužitelné na skoro cokoliv jinýho. A koupit si ráčnu za trojku a k ní spešl hlavici jenom na výměnu oleje, to je fakt levnější to někam vozit Nedělaj někde kalibraci rukou, že bych si nacvičil cit do ruky, abych to na takový kraviny nepotřeboval?
Jinak už vím co mě na tom štvalo, když jsem řešil čím dotáhnout šroub na olejové vaně. 1/4" momentové klíče mají typicky hodně nízký rozsah momentů (ten šroub alespoň u suzuki se měl dotahovat na 44Nm, Outback to asi bude mít podobné, 1/4" ráčny jsou obvykle do 30Nm). 1/2" klíč je vždycky moc dlouhý na to, aby se s ním člověk vešel pod auto. Takže ideální velikost byly 3/8" kde ty krátké ráčny jsou na momenty okolo 50Nm. Takže zase nepoužitelné na skoro cokoliv jinýho. A koupit si ráčnu za trojku a k ní spešl hlavici jenom na výměnu oleje, to je fakt levnější to někam vozit Nedělaj někde kalibraci rukou, že bych si nacvičil cit do ruky, abych to na takový kraviny nepotřeboval?
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14702
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jeníku, ještě je to řešitelné takhle:
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
To chci, zvladne to Tomas namontovat?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6320
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Že váháš, otázka zní jen kdy?
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Asik bych si to raději rozmyslel....... aby ti potom první větev nevypustila olejspm píše:To chci, zvladne to Tomas namontovat?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48960
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
spm: Tak dýlka momenťáku se liší podle momentu, ne podle velikosti čtyřhranu, ne? To je jedno, jakou tam daj vložku do tý ráčny, jestli s 1/2" nebo 3/8" čtyřhranem. Navíc existují takové věci jako redukce. Těch 20-110 Nm mi přišlo optimální. A 3/8" je směr, kterým se chci vydat (zatím mám jen základ, jak jsem psal), tak jsem vzal momenťák s tím. Tahat ho s sebou samozřejmě nebudu, ale tak nějak plynule jsme přešli od momeťáku na gola sadu, tak se bavíme o tahání tý, ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jo, to asi jo. Ale zase na těch 44Nm utaženej šroub to povolím i krátkou obyčejnou ráčnou a to jsem chcípák Ale u momenťáků se asi operuje s tím, že to má jít zlehka, aby to člověk po kliknutí stejně neurval
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
spm: nejde o povolování, ale utahování. Takovej momenťák je dobrej na svíčky a brzdy. Jinak stačí hlava a cit :o))
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak zrovna svíčky jsem dorval rukou Tam mi přišlo, že urvat ten závit dá dost práce, narozdíl od plíšku na olejový vaně
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
To jsi docela vtipnej. Na vaně, kde je závitová vložka a závit s poměrně velkym průměrem, se bojíš, ale svíčku do hliníkový hlavy, která se má utahovat 21 Nm, takže zase ne tak moc, tak zarveš?spm píše:Tak zrovna svíčky jsem dorval rukou Tam mi přišlo, že urvat ten závit dá dost práce, narozdíl od plíšku na olejový vaně
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
spm:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já je měnil na Swiftovi. Ten jsem teda myslel, že má litinovej motor, ale wikipedie tvrdí že ne. Ale na to jsou motory v každym příkopu Outback je svatyně, na ten radši nehrabuHonzaCZ píše:To jsi docela vtipnej. Na vaně, kde je závitová vložka a závit s poměrně velkym průměrem, se bojíš, ale svíčku do hliníkový hlavy, která se má utahovat 21 Nm, takže zase ne tak moc, tak zarveš?
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
No tak blok možná litinovej je, i když taky pochybuju, ale hlava je hliníková určitě. A 21 Nm je sice na OTB BHE, ale to je u většiny svíček podobný. U těch s kónickou dosedací plochou to bude asi ještě míň.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Podle wiki to má hliníkový blok, hlavu a písty. Servisní manuál k tomu nemám, těžko říct, ale na internetu se u svíček k tomu obvykle vyskytuje údaj mezi 20 - 30Nm, nejčastějš asi 28Nm. To bych tam jako od oka mít mohl (nerval jsem to brutální silou, ale taknějak jak mi přišlo, že by tam mohl držet). Ale teda na pohled mi ta svíčka a hlava toho motoru přišla jako dost silnější materiál, než jeho olejová vana (Na OTB nevim, tam jsem se zatím nikdy neodvážil ani na ten olej... a hlavně teda mezi intervalama na výměnu oleje se tam stejně podělalo ještě něco jinýho, takže jsem to ani neřešil ).