Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10665
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

plukovník: Ok, utahování a povolování beru zpět. A co to utahování nejdřív přes trubku, pak normálně a pak v polovině úchopu, k tomu se nějak vyjádříš?
Našel jsem to video. Zamáčkni slzy třeba dvě, ale nejdřív se na to podívej.
https://www.youtube.com/watch?v=RsMxtEx0uik

Yeti: Argumentovat tady momentem síly = síla * páka, je mimo, protože, píšu to už poněkolikátý, jde i o to, že to místo lámání není v ose otáčení, ale o něco vzdálené. TAM to měří moment, protože TAM se to láme. Představ si extrém, kdy je momentový klíč dlouhý 1m, láme se v 50cm (v polovině) a jednou ho chytneš na konci (1m) a jednou hned těsně za tím zlomem (51cm). Opravdu si myslíš, že pokaždé cvakne stejně?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yeti »

plukovník píše:yeti,
tipoval bych, že ty kozy podsune pod vozidlo ve sníženém nastavení a potom, tak jak vozidlo tím měchem přizvedává, postupně i zvyšuje ty kozy. Proto mají trojdílnou stojinu a tolik děr...

VDC,
ta vykružovací korunka zřejmě nebyla značky Ridgid ?

No, mě by hlavně zajímalo, jak potom podkládá ten zvedák, když už je auto nad rozsahem zvedáku. Když jsem viděl ty dvě podložky svařený z roxorů, tak by mě zajímalo, jak to funguje. Navíc asi ještě musí zvedat zvlášť postupně předek a zadek.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
plukovník

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od plukovník »

yeti píše:

No, mě by hlavně zajímalo, jak potom podkládá ten zvedák, když už je auto nad rozsahem zvedáku. Když jsem viděl ty dvě podložky svařený z roxorů, tak by mě zajímalo, jak to funguje. Navíc asi ještě musí zvedat zvlášť postupně předek a zadek.
No, tak samozřejmě to dá větší šmatačku, než práce s profesionálním servisním zvedákem na vozidla, ale zase to nestojí půl mega ;-D
plukovník

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od plukovník »

podvlada,
tohle je praktický momenťák, který se obejde bez nějakých kloubů ;-D
Přílohy
img.asp.jpg
img.asp.jpg (8 KiB) Zobrazeno 1130 x
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49288
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

plukovník píše:yeti,
tipoval bych, že ty kozy podsune pod vozidlo ve sníženém nastavení a potom, tak jak vozidlo tím měchem přizvedává, postupně i zvyšuje ty kozy. Proto mají trojdílnou stojinu a tolik děr...
Přesně tak. Doposud jsem používal trojnožky, které jsem vyráběl kdysi před lety a které mají tlustý trapéz. Je sice bezvadný, že se dají díky tomu nastavovat po milimetru, ale při takovémhle zvedání aut je to úplně na hovno. :-) Takže teď jsem používal 2 trojnožky nastavené na nižší zdvih a 2 trojnožky nastavené na vyšší zdvih a k tomu stoličky, co jsem dělal na začátku opravy Kredence. A zvedal jsem to kombinací paleťáku, pákovýho heveru a následně hydraulický panenky zvedaný vzduchem. Respektive jednou nápravou jsem si najel na nájezdy a zvedal to až z nájezdů a druhou nápravu od země. Takže trošku voser.
A maximum těch stávajících podpěr, bylo 70 cm od podlahy.
Teď je to 95 cm a pod tím už se dá skor sedět. :-)
Až budu zvedat dalšího adepta, tak ti to yeti natočím.

plukovník píše:VDC,
ta vykružovací korunka zřejmě nebyla značky Ridgid ?
Nebyla. Byla to HSS vykružovací korunka z Číny, kterou jsem objednal před vánoci na zkoušku.
Na to kolik stála toho zvládla dost. Běžně takovéhle množství děr, tohoto průměru, vyvrtám za několik let. Takže naštvanej nejsem a klidně si ji objednám znova. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od RadekN »

Celou dobu řešíme situaci, kdy utahovaná matice není v ose čtyřhranu momentového klíče, ale tato utahovaná matice je až 40cm za osou čtyřhranu. A já tvrdím a za tím si stojím, že pokud matice není v ose čtyřhranu, tak výsledný moment může být výrazně jiný a pak záleží i na tom, kde se momentový klíč drží. A to vše podle výpočtu, který jsem sem dával.

Mohl bych to ještě víc rozvést, ale už na to nemám sílu. Asi to neumím správně vysvětlit a ve výsledku jsem akorát za hňupa - jako ten blbeček, co to umí blbě spočítat a přitom to neumí používat :-). Plukovník a námořník o voze, já o koze. No nic. Já už se k tomu vracet nebudu. Nikam to nevede a ostatní to už asi dost otravuje.

------------------------------------------------------------------------------
VDC píše:...
Krásná práce. Jak dlouho trvá dostat auto do této výšky?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49288
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Radku vlastně ještě nevím, protože Geraltovo WRX jsem původně zvednul na předchozí podpěry a když jsem dostal od ženy volno o víkendu, tak jsem teprve vymyslel, že udělám tyhle nové podpěry a podložky pod zvedák. A včera, když jsem je dopoledne dodělal, jsem jen WRX přizvedl a podložil novými podpěrami.
Až budu zvedat dalšího adepta, tak to změřím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od plukovník »

tipoval bych hodinu, maximálně dvě... ;-D
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yeti »

RadekN: ten mnovův případ a tvé vysvětlení nijak nerozporuju. Já jsem reagoval na podvladu a rozdíly v držení klíče.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49288
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

plukovník píše:tipoval bych hodinu, maximálně dvě...
Hodinu, maximálně 2 mi to trvalo stávajícími metodami. Já tipuju půl hodinky. Tak to schválně opravdu změřím a uvidíme, kde je pravda. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od plukovník »

VDC píše:
Hodinu, maximálně 2 mi to trvalo stávajícími metodami. Já tipuju půl hodinky. Tak to schválně opravdu změřím a uvidíme, kde je pravda.
Dvě hodiny by to trvalo mně, protože bych dělal pomalu a rozvážně, neb bych se bál, aby mně to nespadlo na hlavu :-DDD
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49288
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

To já ale taky dělám pomalu a rozvážně, protože jsem si dobře vědom toho, co by se mohlo stát. Přece jen se pod těma autama pohybuju celkem intenzivně. :-) A ačkoliv Subaru miluju, nepotřebuju zrovna skončit s ním na prsou. :-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od ok1mpx »

No, já bych taky něco takovýho potřeboval... Ale skoro se bojím to svařit sám, COčko to neprovaří, a elektrodama udělám i sváry, který vypadají hezky (do oklepání strusky).
A určitě bych si na ty "knížky", co dáváš pod hever, udělal zámky, aby se to nesesunulo.. :-)
Nechci o Tobě číst v černý kronice...

Kdysi mi někdo v práci, když jsem si něco fušoval, říkal, to nemusíš tolik vařit, centimetr sváru udrží 100kg. Moje odpověď bylo, "Jó sváru, ale ne poprskanýho železa..."
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49288
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Zbyňku jestli těma knížkama myslíš ty moje podložky, tak tam samozřejmě zámky jsou. A jsou na fotkách celkem jasně vidět. Stačí se pořádně podívat. :-)
To tě snad ani nemohlo napadnout, že bych to na sebe skládal na tupo. :-)

Cočko máš nějaký slaboučký, že to neprovaří ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yeti »

Proto jsem to chtel videt v praxi. Take jsem si zadnyho bezpecnostniho prvlu nevsiml...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“