Naše dílenská technika a nářadí..
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
To máš určitě pravdu,že bezpečnost na prvním místě. Ale na tý tvárnici to na první pohled poznáš.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
přesněTapan píše:A zas je tu diskuze beton vs. dřevo Bohouši, pokud by ty tvárnice byly nějak drolivé nebo měly snahu praskat, poznal bys to na nich. Pokud to Marcel odborně staticky posoudil tak to jistě bude ok.
Navíc ta tvárnice je asi půl roku stará...
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Betonová tvárnice je na rozdíl od dřeva křehká. Praskne a spadne to to.Ale třeba ne.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Zkus ji takhle na vejšku rozbít
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1344
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já bych se takhle na vejšku taky nebál, kdyby byly 3 na sobě, tak to už jo...
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14703
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Kdyby to byla obyč šalovka, osobně bych váhal, ale tohle je podle svislého vrypu uprostřed tzv. "půlka", která má uprostřed zdvojenou příčku navíc, aby se dala rozříznout na dvě poloviční a ta už je pevná dost. Každopádně bych před každým použitím zkontroloval, jestli se někde nerýsuje nějaká prasklina. Nebo bych tu tvárnici vyplnil betonem a pak unese i náklaďák
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1344
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
případně do toho zalít i roxor, aby se to zafixovalo i skrz gumu
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Pak nemusíš zatahovat ručku
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Pro valnou většinu aplikací si vystačíš s Mig/Mag, MMA. Konkrétně na to příležitostné svaření hliníku je asi nejjednodušší cesta koupit pár elektrod na hliník a svařit to MMA, to samý nerez. Pokud plánuješ opravdu příležitostné použití. Mag bude funkční, nicméně krkolomná cesta, úplně si nedokážu představit, že bych potřeboval svařit pár drobností z hliníku a šel kvůli tomu vyměnit špulku s drátem, lahev s plynem, bowden za teflon, průvlak na hořáku a vodící kladky... To je trošku moc úkonů.Doro píše:Zatím to vypadá, že lepší výběr nebude, bo není z čeho vybírat.
https://www.svarecky-obchod.cz/akcni-se ... ev-co2.htm
Hned vedle měli vystavenou pulzní svářečku na Al ...ceny podobné
S touto svářečkou na Al asi jen s Migem a samostatným hořákem - netřeba mít extra kvalitní svár, ale svařit Al tím pude.
Uplatnění pro Tig zatím nemám a nerez pude řešit stejně jako Al, případně mi to někdo ještě upřesní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Pro mig na Al uvažuju přibrat samostatný už upravený hořák (3m, min. zahnutý, teflon bovden, jiná kontaktní trubička a hubice), stačí pak jen prohodit flašku a kladku, což není tak náročné, bo to bude jen semtam v akci. Výměna špulky už je to poslední a de se vařit. Jelikož to bude několikrát za rok, tak je to výměna napohodu. Pokud by to bylo často, je to opruz, to se jasně shodnem. Jiný stroj na Al by stál dalčích 20 tis., a to nevyužiju ani omylem. Jiný vhodnější stroj, kerý by to vše uměl, sem ale nenaše.
Tadyk sou foto (pegas 200 mig man + vaření Al)
https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg ... 173106.jpg
https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg ... 173036.jpg
Nevypadá to úplně špatně. Jasně, svár bude už z principu mírně porézní vhledem k tegnologii vaření, nižší pevnost, ale mělo by to být použitelné na zavaření plechu na lopatě a semtam něco přiheftnout. Nevím, jen zvažuju a kdo to už zkusil, može upřesnit.... budu jen rád.
S elektrodou s mma je to spíše zoufalost a co sem čet, tak u Al spíš dílo náhody. U nerezi si už nejsem migem jistý, jestli jen vyměnit drát místo oceli za nerez a Argon nebo to s migem je otolik horší, že jedině s tigem....nevím, nemám zkušenost. To bych pak zvážil použít i tig hořák, bo by mi ho dalí v sadě za levnějš, ikdyž další investice navíc a nerezi moc nevařím ....zatím. Ale to je jako u všeho, dokud nebyla možnost to dělat, nepotřeboval sem to . Jenže, válí se mi tu 2 pračky, kde je nerez buden.... no, nevyužijte to .
S mma už sem vařil i litinu a s celkem úspěchem - minimum vad a pěkně provařeno. Drží to doteď a to už je cca 20 rokůch, né-li věc.
Tadyk sou foto (pegas 200 mig man + vaření Al)
https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg ... 173106.jpg
https://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Peg ... 173036.jpg
Nevypadá to úplně špatně. Jasně, svár bude už z principu mírně porézní vhledem k tegnologii vaření, nižší pevnost, ale mělo by to být použitelné na zavaření plechu na lopatě a semtam něco přiheftnout. Nevím, jen zvažuju a kdo to už zkusil, može upřesnit.... budu jen rád.
S elektrodou s mma je to spíše zoufalost a co sem čet, tak u Al spíš dílo náhody. U nerezi si už nejsem migem jistý, jestli jen vyměnit drát místo oceli za nerez a Argon nebo to s migem je otolik horší, že jedině s tigem....nevím, nemám zkušenost. To bych pak zvážil použít i tig hořák, bo by mi ho dalí v sadě za levnějš, ikdyž další investice navíc a nerezi moc nevařím ....zatím. Ale to je jako u všeho, dokud nebyla možnost to dělat, nepotřeboval sem to . Jenže, válí se mi tu 2 pračky, kde je nerez buden.... no, nevyužijte to .
S mma už sem vařil i litinu a s celkem úspěchem - minimum vad a pěkně provařeno. Drží to doteď a to už je cca 20 rokůch, né-li věc.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Nerez se vaří Migem dobře, potřebuješ nerez drát a argon s 2%CO2. V čistém argonu má svár příliš vysokou teplotu a je to na prd.
Pak máš na nerez možnost pořídit nerezový trubičkový drát od firmy Boehler, což je asi jediná firma na světě, která ho vyrábí a s tím se pak svařuje nerez pod CO2. Ten trubičkový drát je o kus dražší, cca 850 Kč/kg, ale jednak se ušetří za argon, za lahev, za přehazování flašek a navíc se s tím svařuje naprosto skvěle. Jen nejmenší návin, který mají, jsou 3kg
Ale já po vyzkoušení už nechci nic jinýho. Používám to na větší svařence, kdy jde víc o rychlost, než o estetiku. Tig je fajnovka, ale pomalá.
Jen teda svařování bubnu z pračky je teda vyšší dívčí. To je tak maximálně 0,8 plech a to zavařit není úplně sranda.
S tím hliníkem uvidíš. Druhej šlauch je samozřejmě řešení. A párkrát do roka se to dá absolvovat.
Pak máš na nerez možnost pořídit nerezový trubičkový drát od firmy Boehler, což je asi jediná firma na světě, která ho vyrábí a s tím se pak svařuje nerez pod CO2. Ten trubičkový drát je o kus dražší, cca 850 Kč/kg, ale jednak se ušetří za argon, za lahev, za přehazování flašek a navíc se s tím svařuje naprosto skvěle. Jen nejmenší návin, který mají, jsou 3kg
Ale já po vyzkoušení už nechci nic jinýho. Používám to na větší svařence, kdy jde víc o rychlost, než o estetiku. Tig je fajnovka, ale pomalá.
Jen teda svařování bubnu z pračky je teda vyšší dívčí. To je tak maximálně 0,8 plech a to zavařit není úplně sranda.
S tím hliníkem uvidíš. Druhej šlauch je samozřejmě řešení. A párkrát do roka se to dá absolvovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Mají jen čistý argon https://www.svarecky-obchod.cz/prisluse ... htm#tabs-3
Na směs bych se mosel kouknout jinde. Pro Al je ale dle zjišťování nutný argon čistý.
Uvidíme, jak to u nerezi pude. Bo su schopný s mma svařit aj článek na tenkém řetazu nebo plech pod 2 mm (ne běžně, ale dyž je potřeba, tak to hold svařím s cca 80% úspěšností), tak by to jít mělo, až přídu na to, jak
Na ten nerez drát kouknu, dík za tip.
A začnu hledat, kde mi naplní hlašu..... zatím sem v okolí nenašel.
Na směs bych se mosel kouknout jinde. Pro Al je ale dle zjišťování nutný argon čistý.
Uvidíme, jak to u nerezi pude. Bo su schopný s mma svařit aj článek na tenkém řetazu nebo plech pod 2 mm (ne běžně, ale dyž je potřeba, tak to hold svařím s cca 80% úspěšností), tak by to jít mělo, až přídu na to, jak
Na ten nerez drát kouknu, dík za tip.
A začnu hledat, kde mi naplní hlašu..... zatím sem v okolí nenašel.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Je to ono - Böhler EAS 2 PW-FD?
https://www.svarecky-obchod.cz/-/39493- ... 4-1-kg.htm
https://www.metaweld.cz/eshop/svareci-t ... -9-200-mm/
https://www.svarecky-obchod.cz/-/39493- ... 4-1-kg.htm
https://www.metaweld.cz/eshop/svareci-t ... -9-200-mm/
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Ano, to je ono. Máš to dobře nastudovaný, na hliník čistý argon. Takže ten boehler trubičkový drát je pro tebe cesta, jak neřešit jednu lahev s plynem a moct skvěle svařovat nerez.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Ten stroj nemá HV zapalování, tak bych o TIGu neuvažoval.Doro píše: To bych pak zvážil použít i tig hořák, bo by mi ho dalí v sadě za levnějš, ikdyž další investice navíc a nerezi moc nevařím ....
Ale já jsem jenom pražák.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT