Naše dílenská technika a nářadí..
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Hliník potaženej mědí je zcela normální postup, když chce někdo vyrobit levný hliníkový dráty, který vypadaj jako drahý měděný. Drát, co je takto vyrobenej má pro stejnosměrnej proud cca 50-60% vodivost oproti čistý mědi.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Honza bere v potaz i skin efekt.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já mám doma spojky, co jsou z jedné strany Al a z druhé Cu. Ale tam je to úmyslně na to dělané a asi nějak vymyšlené, aby to fungovalo. Taky byly drahý jak prase (jedna za násobky cen těch kabelů ).
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Hliník potažený mědí se zcela běžně používá, například i na šíny rozvaděčů...mack píše:A hliník potažený mědí??To je dobrá kravina,to se přece nenávidí...Dělal jsem si kabely sám,zašel do elektra koupil kábl,svorky,použil i izolačku a ejhle,káble na světě
Odesláno z mého P330X pomocí Tapatalk
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Honzo-vím,že ty kábly nejsou žádná hitparáda,ale myslím,že funkční budou.Kdysi dávno jsem měl úplné krámy,tenčí dráty a tam to šlo teda už blbě,ale nakonec to chytlo,tak tohle bude jen lepší,horší ne.
Hamoune-já četl popisek,ale popisek je jedna věc a funkčnost druhá a počítat zda je průměr vodiče už přijatelný,nebo není to jsem teda přiznám se nedělal,moje lenost,spíš rychlý dotaz zde.Tak proto jsem se ptal,třeba je někdo má a má je odzkoušené.Jinak mě 14 mm nepřijde úplně špatně,jsou i tenčí.Ale určitě je lepší mít rezervu pro větší objemy motoru a v případě velkého mrazu ani nemluvě!!!
No takže jsem zas skončil na tom,že si ty káble udělám,už je dělám pěkných pár let Dokonce jsem si už sehnal naddimenzované kábly,ale zas neměli v obchodě žádné svorky,natož nějaké svářečské a obcházet celé město jsem vzdal.
Macku-ale ani pár metrů řádného káblu a pár kvalitních svorek nejsou zadarmo,jistá je jen pak funkčnost,cenově v tom žádnou extra výhodu nevidím.
No ale vše je jak jinak,než zase jinak zítra cestou na chalupu koupím nějaký matrjoš dá se říct stavební a valašskou dálniční známku přes místní les a tak se kellyně vyhnu nejspíš obloukem,protože se snažím něco ušetřit na jarní práce na chalupě a to šetření mě nikdy moc nešlo,tak se snažím no Takže priority jsou dány a vaše reakce(yetiho taky) mě uklidnily,že nemusím nic řešit
Ale ty start kábly si sám slibuju,že je zrealizuju,to bude výkon kua
Hamoune-já četl popisek,ale popisek je jedna věc a funkčnost druhá a počítat zda je průměr vodiče už přijatelný,nebo není to jsem teda přiznám se nedělal,moje lenost,spíš rychlý dotaz zde.Tak proto jsem se ptal,třeba je někdo má a má je odzkoušené.Jinak mě 14 mm nepřijde úplně špatně,jsou i tenčí.Ale určitě je lepší mít rezervu pro větší objemy motoru a v případě velkého mrazu ani nemluvě!!!
No takže jsem zas skončil na tom,že si ty káble udělám,už je dělám pěkných pár let Dokonce jsem si už sehnal naddimenzované kábly,ale zas neměli v obchodě žádné svorky,natož nějaké svářečské a obcházet celé město jsem vzdal.
Macku-ale ani pár metrů řádného káblu a pár kvalitních svorek nejsou zadarmo,jistá je jen pak funkčnost,cenově v tom žádnou extra výhodu nevidím.
No ale vše je jak jinak,než zase jinak zítra cestou na chalupu koupím nějaký matrjoš dá se říct stavební a valašskou dálniční známku přes místní les a tak se kellyně vyhnu nejspíš obloukem,protože se snažím něco ušetřit na jarní práce na chalupě a to šetření mě nikdy moc nešlo,tak se snažím no Takže priority jsou dány a vaše reakce(yetiho taky) mě uklidnily,že nemusím nic řešit
Ale ty start kábly si sám slibuju,že je zrealizuju,to bude výkon kua
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jen bych podotkl, že to není 14 mm, tedy průměr, ale 14 mm2, tedy průřez, což je cca 4,2 mm průměru. K tomu při parametrech těch odkazovaných (14 mm2, 3 m délka), tak pro hliníkový (tedy čistě hliníkový bez mědi) je při 150 A zátěži úbytek 2,2 V, tedy z 12 V zbyde 9,8 V. U mědi to je jenom 1,1 V, tedy zůstane 10,9 V. To je podle mě dost zásadní rozdíl a to neuvažujeme maximální zátěž ani pokles napětí na zdrojové baterce v průběhu zátěže. Ale samozřejmě to CCA to trochu zlepší oproti čistýmu hliníku.
Já bych teda chtěl čistou měď, protože vím, jak blbě fungujou blbý kabely. Tím nechci říct, že tyhle nemohou posloužit, ale na takový věci je dobrý moct se spolehnout.
Já bych teda chtěl čistou měď, protože vím, jak blbě fungujou blbý kabely. Tím nechci říct, že tyhle nemohou posloužit, ale na takový věci je dobrý moct se spolehnout.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
To jsem úplně zazdil ten průřez,já vůl,dyť to už praští do oka,1,4 cm průměr to by byl kábl jak kokot Já si tak tlustý kábl ani v tomhle výrobku nepředstavoval,spíš jsem vůbec neuvažoval.Jen vím,že jsem měl kdysi start kábly tenké jak žiletka,ale za to vypadaly klasicky jak kábl k cirkulárce,holt silná bužírka
Díky za výpočet úbytku napětí.
Jinak souhlas a když už tak měď a pořádné kábly+svorky.
Díky za výpočet úbytku napětí.
Jinak souhlas a když už tak měď a pořádné kábly+svorky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
dik Honzo za opravu prumeru vodice ...
jinak ... funkcni kable se daji koupit i v supermarketu (ja kupoval v Globusu) ... v akcich byvaji za cenu kolem 600kc ... mivaji i solidni kleste.
mnohokrat jsem je overil pri startovani R6, V8 ...
ony se ty kleste i vodice uz od pohledu lisi od tech za 300kc ...
jen nejsou uplne skladne
Odesláno pomocí Tapatalk
jinak ... funkcni kable se daji koupit i v supermarketu (ja kupoval v Globusu) ... v akcich byvaji za cenu kolem 600kc ... mivaji i solidni kleste.
mnohokrat jsem je overil pri startovani R6, V8 ...
ony se ty kleste i vodice uz od pohledu lisi od tech za 300kc ...
jen nejsou uplne skladne
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
ja mel asi neco takoveho:
https://m.alza.cz/hobby/compass-startov ... 899039.htm
kdysi jsem mel nejake ty "300A" kable na S105 a Feldu, ale po pouziti u 2,5l R6 se temer roztekly ...
a tyhle uz mi pak vydrzely ...
Odesláno pomocí Tapatalk
https://m.alza.cz/hobby/compass-startov ... 899039.htm
kdysi jsem mel nejake ty "300A" kable na S105 a Feldu, ale po pouziti u 2,5l R6 se temer roztekly ...
a tyhle uz mi pak vydrzely ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
já mám doma kabely z nabíječek na retraky, nicméně jsme si pořídili startovací zdroje, výhodou je, že si pomůžeš sám, nepotřebuješ druhé auto...
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Koupil jsem na doporučení tyto Hearth+Buss https://www.autodily-pema.cz/startovaci ... s-52289848.
16mm2 průřez, čistá měď to není, ale v -5°C Forestera s vytřískanou baterkou na 6V nastartovaly jako by se nechumelilo. A to vedlejší Golf měl zdechlý motor a startoval jsem v podstatě ihned po připojení kabelů.
Simo, než za litr tuhle Boschku, tak to bych raději koupil za půlku nabíječku z Lidlu
16mm2 průřez, čistá měď to není, ale v -5°C Forestera s vytřískanou baterkou na 6V nastartovaly jako by se nechumelilo. A to vedlejší Golf měl zdechlý motor a startoval jsem v podstatě ihned po připojení kabelů.
Simo, než za litr tuhle Boschku, tak to bych raději koupil za půlku nabíječku z Lidlu
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
RadekN: jo, to je fakt. Viděl jsem někde na YT test a byl jsem teda hodně překvapenej, jak ta malá "blbost" zafungovala.
edit: překvapení ve mně vyvolal ten startovací zdroj s powerbankou 8000mAh (cca 1500,-) U těch větších bych funkčnost i předpokládal...
edit: překvapení ve mně vyvolal ten startovací zdroj s powerbankou 8000mAh (cca 1500,-) U těch větších bych funkčnost i předpokládal...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Jj, o tom zdroji jsem taky uvažoval, ale člověk to musí udržovat v kondici. A v zimě ty Li-polky moc nefungujou. Leda, že by v tom bylo něco jinýho.
Jinak startovat přes kabely, co jsem tak slyšel a dává to i smysl, by se mělo s vypnutým motorem. Kvůli přetěžování alternátoru. Potažmo pro různý el. vybavení auta mi to přijde bezpečnější, když je vypnutý... stát se může ledacos.
Jinak startovat přes kabely, co jsem tak slyšel a dává to i smysl, by se mělo s vypnutým motorem. Kvůli přetěžování alternátoru. Potažmo pro různý el. vybavení auta mi to přijde bezpečnější, když je vypnutý... stát se může ledacos.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Zase na druhou stranu pokud není baterka v "dárcovském" autě úplně v kondici, může se stát, že nakonec se bude shánět třetí autoHonzaCZ píše: Jinak startovat přes kabely, co jsem tak slyšel a dává to i smysl, by se mělo s vypnutým motorem. Kvůli přetěžování alternátoru. Potažmo pro různý el. vybavení auta mi to přijde bezpečnější, když je vypnutý... stát se může ledacos.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
A v létě zase moc dlouho ne... tomu kdo tyhle šmejdy začal cpát do notebooků bych nacpal ten článek někam, měníme teď jednu za druhou...HonzaCZ píše:Jj, o tom zdroji jsem taky uvažoval, ale člověk to musí udržovat v kondici. A v zimě ty Li-polky moc nefungujou.