Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Hašení ohně, hasící přístroje 
Autor Zpráva
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20007
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Thanantos píše:

Mě dnes udělala radost taková blbinka že jsem si konečně do TypeR pod sedadlo spolujezdce udělal úchyt na malý hasicí přístroj :845: Věřím že to je lepší umístění než v kufru pod rezervou :811:
(s ohledem na zákon scvhálnosti to považuji za účinné opatření k tomu aby oheň vůbec nevznikl)


Rozhodně je to lepší umístění, než v kufru. Důležitý je, hlavně ho u sebe vůbec mít. Zákon schválnosti si často pro zažehnutí ohně vybere bílé místo na mapě, kde žijí lvi. :) Zrovna před dvěma dny jsem posílal hasiče na požár osobního vozu, doprostřed lesů nedaleko státní hranice na Domažlicku. Dojezd první jednotky asi tak 25 minut. Nemusím asi rozvádět, co z toho auta zbylo... :)
Tak jako ve většině případů, příčina technická závada na elektroinstalaci...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř črc 02, 2014 6:55 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12862
Bydliště: Středozem B-)
Ono to ale stejně většinou i s hasicakem v autě,i když je po ruce,skončí špatně,vetsinou ještě s bonusem ve formě popaleneho řidiče,protože lidi neumějí auto hasit a v dobré víře většinou haubnu pod kterou hoří otevřou,čímž to nakrmi vzduchem,blafne jim to do xichtu a v tu chvíli hacici přístroj tak leda zahodí a utíkají stranou...

_________________
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
MULTICAR M25 4x2 MULA
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastova Tatra<odrazedlo<kocarek


stř črc 02, 2014 7:00 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Příspěvky: 465
Bydliště: Ostrava
A jak to teda správně hasit? Nebo utíkat rovnou a neriskovat zbytečně spálený xicht? Že přísun vzduchu = nakrmení plamene je jasné, ale jak se k tomu ohni jinak dostat?

Ad elektroinstalace - ještě pořád vzpomínám na jiskřičky, které vesele sršely mezi rozvody starého půjčeného otíka (ale jen když byla mlha) ... a majitel to komentoval slovy "ty furt něco řešíš, furt posloucháš nějaké zvuky, pusť si rádio a budeš v klidu ..." :655:

Takže zpětně mi může udělat radost, že jsem měla více štěstí než rozumu a auto vrátila dříve, než se něco fatálního stalo. A můj "anděl strážný" si musel taky oddechnout :-)

_________________
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Legacy GX 2.5 4AT
American Quarter Horse, all hoof ride off road


stř črc 02, 2014 8:51 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12862
Bydliště: Středozem B-)
U motoru neotvirat a fouknout to tam spodem...
Nebo to jen priotevrit,teď jsou auta dost poctivě zakrytovany a kolikrát to tam není kudy poslat...

_________________
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
MULTICAR M25 4x2 MULA
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastova Tatra<odrazedlo<kocarek


stř črc 02, 2014 9:44 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
No říká se, že kapotu jen opatrně pootevřít a hasit škvírou. Nebo tam nacpat třeba deku, ale to jsou teorie. Jde zejména o to, jak moc to už hoří. Hořící benzín na povrchu motoru by se asi nejlépe uhasil tou dekou, ale jak chytnou nějaký plasty, hadice, izolace atd, tak to je asi dost marný.

Jinak pozor na práškové hasící přístroje. Pokud se s nimi uhasí motor, tak je pak potřeba udělat zřejmě kompletní rozborku a vyčistit od toho prášku.

Koukal jsem, že do auta by se hodil ještě CO2 a halon, ale u CO2 je jaksi problém s objemem (na stejný hasící výkon je mnohem větší hasičák) a halon je drahej jak prase a zdraví škodlivej.

Prosím, kdyžtak předsedu, aby upřesnil, případně vyvrátil nějaké omyly.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř črc 02, 2014 9:50 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3347
Bydliště: Brno-venkov
No já byl kdysi na nějaké sportovní motoristické akci a záchranáři tam používali něco co se jmenovalo pokud se nepletu "Pyrokul" a podle nich to byl v té době zázrak.
Asi by to chtělo někoho kdo tomu rozumí, aby to uvedl na správnou míru, prostě neznám tyhle věci jak se nechat upéct v peci ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


stř črc 02, 2014 11:14 am
Profil
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20007
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Když tak to pak Honzo přesuň do samostatnýho vlákna, jestli budeš mít chvilku, nebo to udělám večer....
Je to tak, hasit motorový prostor se musí v první fázi přiotevřenou haupnou, tedy škvírou, která tam vznikne. Spodem se uhasí prd, když je to dneska všechno zadeklovaný. Jak psal Honza, práškový hasící přístroj je výbornej pomocník, ale motor spolehlivě zničí. :) Prášek se na ty rozžhavený části napeče a co nezničil oheň, dokončí prášek. Ale hasí bezvadně. :) Ideální do auta je bohužel dnes zakázaný halonový přístroj, což byly buď chlorbromové nebo tetrachlorové hasící přístroje. Způsob, kterým hasí je na principu inhibice, neboli chemicky zabrání hoření jako takovému. Do auta ideální. Bohužel, halony dělají ozonovou díru, tak jsou zakázaný.
Pyrocool je fajn, ale sám jsem se ztrapnil kdysi na jednom srazu, kde jsem předváděl hasící schopnosti pyrocoolového spreje a nechal jsem trochu rozhořet pneumatiku. Dva spreje jí neuhasily a víc jsem jich neměl. Naštěstí v publiku byl k dispozici práškový přístroj, tak se to s ním uhasilo. :) Pamětníci tuto humornou historku jistě neopomenou připomenout... :):)
CO2 by bylo fajn, ale je to tlaková lahev a při teplotách 60 a více stupňů si nejsem jistej, co by na to říkal ventil. Myslím, že by to céóčko postupně ušlo. Ale nejsem odborník na tlakové lahve, tak trošku vařím z vody.

Takže když to shrnu, co vozit v autě, toho co je dnes běžně dostupné, tak asi prášek a klidně k tomu jeden ten sprej. Možná, že jsou na trhu ještě nějaké další alternativy, o kterých nevím, protože přece jen už dlouho sedím na operačním středisku a reálně už jsem 12 let nehasil. Ale ať je to, co je to, lepší si zmrvit motor práškem, než stát a koukat, jak to hoří celý. Je to dost tristní pohled. :)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř črc 02, 2014 11:34 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
No úplně zakázaná tato technologie nebude, někde jsem četl, že vyvinuli náhradní hasiva se stejným efektem, ale menší (žádnou?) škodlivostí. Našel jsem Halotronové hasící přístroje, přímo určené k použití v autě, ale verze s 0,9kg hasiva stojí kolem 2-3 tisíc... eh, 2kg pak 3-4 tisíce...

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř črc 02, 2014 11:56 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12862
Bydliště: Středozem B-)
tetrachlorovej jsem mel ve Š120, ale jednou mi do nej omylem Netopyr kopnul tak sikovne, ze ho otevrel a vyhnalo me to z auta ven, skoda zadna, jen jsem o nej prisel...

letos jsem k vanocum dostal od brachy hasicak do auta (dojdu se kouknout co to je vlastne za typ), neprisel jsem na zadne rozumne misto, kam ho bezpecne a pritom dosazitelne umistit, pod sedacku na pricku, tedy za nohy ridice, nebo spolujezdce, se mi ho davat nechce, pac mam strach, aby mi to neprerazilo nohy, v kufru jsem ho vozil nekolik dni a tak me sralo, jak se to tam porad nekde valelo a kutalelo, ze jsem ho dal v garazi na ponk a tam je doted, nekde...
bracha ho ma v merglu vedle sedacky v prostoru dveri ridice rovnobezne s podelnou osou auta, to mi prijde naprosto idealni, ale do FORESTa se to bohuzel nevejde B-(


ted jsem koukal v praci a prasek ma teplotni rozmezi -20 > +60, CO2 -30 > +60, ale nikde jsem tam nenasel, v jakych teplotach se to smi skladovat...

_________________
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
MULTICAR M25 4x2 MULA
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastova Tatra<odrazedlo<kocarek


stř črc 02, 2014 12:06 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Příspěvky: 3357
Bydliště: Praha
..sice to není uplně k věci,ale před mnoha lety jsem měl Sierru a fičel jsem si to rychlostí blesku :drive: , když tu na mě lidi zezadu blikaj jako vzteklý a ukazovali mi na kola..ťukám si na hlavu :713: ,,vo co jim jako de" No při asi pátem člověku co na mě blikal jsem se podíval z okýnka a mě šlehaly plameny z motoru podběhem ven....Jééénže, jak už jsem jel asi dlouho s hořícím motorem (bylo mi asi 22let..ehm)..tak mi normálně někde prohořela hadice od vody (nebo se uvolnila svorka)..no a mě tim tlakem ta voda ten oheň uhasila..Takže hasící systém výbornej...Záhy jsem zjistil, že jsem měl děravý (prorezavělo) ventilový víko kudy mi vylítal olej a všechno tam pěkně čaplo..

_________________
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Obrázek Spotřeba SUBARU FORESTER 2.0D-L Comfort
Subaru Forester 2,0D MY11 Ex
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i


stř črc 02, 2014 12:13 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12862
Bydliště: Středozem B-)
jak je vlastne udelanej hasici system u zavodnich aut?

ovladani je v kabine a venku, veskera vystroj je predpokladam nekde vzadu za sedackama, pekne prikurtovana a hadicema vse rozvedeno do motoroveho prostoru? nebo i po kabine?

_________________
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
MULTICAR M25 4x2 MULA
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastova Tatra<odrazedlo<kocarek


stř črc 02, 2014 12:20 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Subaru70: Co jsi to měl za Sierru? Správná Sierra má ventilový víko plastový :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř črc 02, 2014 2:17 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Příspěvky: 3357
Bydliště: Praha
..tady byl plech..na něm bylo oko (zde to prohnilo ))a skrze něj šlo nějaký táhlo a už si ani nepamatuju k čemu vedlo. Bylo to cupé a rok výroby někdy kolem 1988...Modrá klasika s dvojitým karbecem...

_________________
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Obrázek Spotřeba SUBARU FORESTER 2.0D-L Comfort
Subaru Forester 2,0D MY11 Ex
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i


stř črc 02, 2014 2:28 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
OHC s karbecem, tak to jo :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř črc 02, 2014 2:52 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Tome, na tvoje neúspěchy nikdo rozhodně vzpomínat nebude, to už je dávno zapomenuto.

Ale mám tady jedno takové asi čtyřminutové video o tom, jak je pyrocool na hořící kapaliny nevhodný a malý práškový hasičák na hořící pneu nedostačující ::-DD: ::-DDD:


_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


stř črc 02, 2014 3:33 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: