Co na vyprošťování ???

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od HonzaCZ »

shnilej_richard: Problém je, že ta kurta je dělaná na 2t dynamické zatížení, při rázech se to násobí. To elastické lano je taky dělaný na 2t. Když je auto na silnici, tak stačí dost málo síly, aby se táhlo. Ale když leží celym břichem na zmrzlym sněhu, tak bylo vidět, že je potřeba podstatně větší síla, než 2t (to quicklyho elastický lano by při tom malém škubnutí prasklo jak nic). No a nebo tam ty karabiny dát 2, to by mohlo pomoct. Ale viděl jsem i nějaké větší, takže se asi dělaj i na větší zatížení, ne?

Ovšem chce to dát pozor při výběru, protože kolem tažných ok nebejvá zrovna 2x moc místa.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
shnilej_richard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 299
Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od shnilej_richard »

HonzaCZ píše:shnilej_richard: Problém je, že ta kurta je dělaná na 2t dynamické zatížení
A s jakou pevnosti mas ty sekly? A co konkretne znamena pojem "dynamicke zatizeni"? O jake dynamice se tu bavime? Prece zalezi na tom, pri jake pusobici sile uz dojde k destrukci daneho prostredku, jak se teto sily dosahne je uz vec druha (zda-li proste v tahu, nebo treba lehci bremeno v padu).
A dalsi vec, nema nekdo k dispozici silomer? Fakt by me zajimalo, jake sily pri tahani v soustave pusobi. Ja silne pochybuju, ze to kdy presahne 2t. A silne taky pochybuju, ze quicklyho pruzne lano ma pevnost v tahu 2t. Na trhacku s tim, at vime, na cem jsme:)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Ty kurty jsou 2t dynamické zatížení s bezpečnostním koeficientem 7. Tzn. praskají při 14t statického zatížení. Dynamické zatížení, o kterém se bavíme je takové, jako když jeřáb zvedá kontejner. Když na 2t kontejner použiju 2x 1t kurty, tak jsou na to dělané. Zdvihání, spouštění, rázy atd... Ty šekly jsou taky 2t - odpovídajcí pro použítí s těma kurtama.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
shnilej_richard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 299
Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od shnilej_richard »

HonzaCZ píše:Ty šekly jsou taky 2t - odpovídajcí pro použítí s těma kurtama.
Tzn. maji certifikaci na 140 kN v tahu? To mi prijde docela hodne, na tolik bych jim zase neveril:)
Nic to nemeni na tom, ze podle me 2t pri vyprostovani auta nedosahnes ale varim z vody a spocitat to dost dobre nejde. Fakt by me to zajimalo, zmerit to...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Jakou maj certifikaci netušim, mám je teď v autě, takže ani nevim, jestli na nich něco napsanýho je :-)

Každopádně nesnažim se "dokázat", že ty karabiny jsou špatný. Jen polemizuju se statickým a dynamickým zatížením. Prostě na tom elastickym lanu, na kterym se s trochou cviku dá táhnout docela těžký auto, bylo jasně vidět, že to je na prd.

Kurta se osvědčila, sice je podle mě zbytečně předimenzovaná (stačila by poloviční), ale zas tak velká, abych jí neuvez, není :-)

Jinak pro změnšení zatížení těch karabin by se dala udělat jednoduchá věc - protáhnout smyčku kurty okem a karabinou jí připnout ke kurtě samotný - tím by se při zanedbání tření snížilo její zatížení na polovinu - v reálu ještě víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Pavel-XT
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: pon zář 07, 2009 7:38 pm

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od Pavel-XT »

To žluté elastické lano na 2t je pěkný šmejd. Tahl jsem před dvěma dny Nissana Mikru do opravny s poruchou benzinového čerpadla. Při malém cuknutí se rozpletl a vytrhl úvazek háku u taženého auta, po zasukování se v mírném kopci při plynulém tahu AT rozpletl úvazek a vytrhl u druhého háku. Ta tažná síla rozhodně nebyla 2t, takže hovořit o 7t je utopie. Lano je navíc poměrně krátké a táhnout auto po náledí jde jen velmi pomalu, jinak ho máte v zadním nárazníku. Možností jak to řešit moc není, buď si nechat prošít u výrobce kurtů z 5t pásu spec. pás na tahání, nebo se pokusit o výrobu z námořnických nebo horolezeckých lan.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Pavel-XT, co je speciálnějšího na pásu na tahání aut než na zvedacím pásu s dvěma prošitýma okama na konci?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Pavel-XT
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: pon zář 07, 2009 7:38 pm

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od Pavel-XT »

Standardně se pásy v délce cca 6-8 m se dvěma trojúhelníkovými oky nevyrábí. Mám asi 10 ks upínacích pásů s ráčnami, ale s dvěma oky jsem v nábídce neviděl. Vím, že mě na přání a téměř na počkání ušijí co budu chtít, firma je v Brně, ale je to přece jen speciální výrobek. Horší je to s tou elasticitou. Asi se pustím do výroby nějaké speciální tyče, ta jízda po náledí na krátkém laně v hustém provozu naprosto netolerantních řidičů byl horor.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od HonzaCZ »

http://www.monteco.cz/shop/textilni-vaz ... tilni-pasy pásy s 2 oky na konci 1 - 10 metrů, 1 - 10 tun.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od Albi »

pokud jde o běžná lana - jak už jsem někde psal, já MÁM běžný tažný lano, jen jsem prostě koupil silnější (5t myslím), s háky, a věřte mi, to NEJDE PŘEŠKUBNOUT !!! :1774: :845:
to bych se spíše bál že se něco hne na kastli, na to bacha ! :1774:
pokud někdo fakt řeší JEN TO že běžné lano (takové to o průměru 1cm za 100kč i s lékárničkou) moc nevydrží, ať prostě koupí silnější ...
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od Doro »

Albi, necu ti kazit radost, ale ty žluté lana sou určeny jen k tažení, ne k vyprošťování. Sice je dobře, vzít to pevnější, ale věř, že i to de za jistých okolností přeškubnout..... prostě, se těm lanům nedá najisto věřit (kritický je zejména uzel).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od quickly »

Albi, já jsem nejdřív chtěl kupovat lano na 5 tun (co má HonzaHK, 4 m), ale ta kurta ( HonzaCZ, 5 m), se kterou jsem tahal tanga ze závěje se mi moc líbila (dostatečné vzdálenost) a hlavně vypadá dost festovně.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
tolu
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: stř zář 09, 2009 10:10 pm
Bydliště: Prešov

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od tolu »

Moze na tento ucel nieco chybat statickemu nylonovemu lanu 10,5 (pouzivanemu na vyskove prace),cca 1,6 Eur/m???
Forester 2,0 XT 130kW MT 2003
Forester 2,0 92kW MT 1998
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od tango »

přiklíním se k quicklymu, tak kurta je parádní, a autí šlo dobře ven, když jsem to posadil na břicho tak s lanem, ktéré máme téměř všichni je naprd :850:
quickly , ještě jednou díky za vyproštění, Forestík dehet , začínám přmýšlet čím dál tím víc :845: :pr:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
shnilej_richard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 299
Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm

Re: Co na vyprošťování ???

Příspěvek od shnilej_richard »

tolu píše:Moze na tento ucel nieco chybat statickemu nylonovemu lanu 10,5 (pouzivanemu na vyskove prace),cca 1,6 Eur/m???
Presne to pouzivam. Doporucuju na dvakrat, ale tomu verim na 100%. Zbytkovou metraz sezenes urcite i levneji. Za 29.5m das od 600 do 800 stovek.
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“