Co na vyprošťování ???
Re: Co na vyprošťování ???
shnilej_richard: Problém je, že ta kurta je dělaná na 2t dynamické zatížení, při rázech se to násobí. To elastické lano je taky dělaný na 2t. Když je auto na silnici, tak stačí dost málo síly, aby se táhlo. Ale když leží celym břichem na zmrzlym sněhu, tak bylo vidět, že je potřeba podstatně větší síla, než 2t (to quicklyho elastický lano by při tom malém škubnutí prasklo jak nic). No a nebo tam ty karabiny dát 2, to by mohlo pomoct. Ale viděl jsem i nějaké větší, takže se asi dělaj i na větší zatížení, ne?
Ovšem chce to dát pozor při výběru, protože kolem tažných ok nebejvá zrovna 2x moc místa.
Ovšem chce to dát pozor při výběru, protože kolem tažných ok nebejvá zrovna 2x moc místa.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm
Re: Co na vyprošťování ???
A s jakou pevnosti mas ty sekly? A co konkretne znamena pojem "dynamicke zatizeni"? O jake dynamice se tu bavime? Prece zalezi na tom, pri jake pusobici sile uz dojde k destrukci daneho prostredku, jak se teto sily dosahne je uz vec druha (zda-li proste v tahu, nebo treba lehci bremeno v padu).HonzaCZ píše:shnilej_richard: Problém je, že ta kurta je dělaná na 2t dynamické zatížení
A dalsi vec, nema nekdo k dispozici silomer? Fakt by me zajimalo, jake sily pri tahani v soustave pusobi. Ja silne pochybuju, ze to kdy presahne 2t. A silne taky pochybuju, ze quicklyho pruzne lano ma pevnost v tahu 2t. Na trhacku s tim, at vime, na cem jsme:)
Re: Co na vyprošťování ???
Ty kurty jsou 2t dynamické zatížení s bezpečnostním koeficientem 7. Tzn. praskají při 14t statického zatížení. Dynamické zatížení, o kterém se bavíme je takové, jako když jeřáb zvedá kontejner. Když na 2t kontejner použiju 2x 1t kurty, tak jsou na to dělané. Zdvihání, spouštění, rázy atd... Ty šekly jsou taky 2t - odpovídajcí pro použítí s těma kurtama.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm
Re: Co na vyprošťování ???
Tzn. maji certifikaci na 140 kN v tahu? To mi prijde docela hodne, na tolik bych jim zase neveril:)HonzaCZ píše:Ty šekly jsou taky 2t - odpovídajcí pro použítí s těma kurtama.
Nic to nemeni na tom, ze podle me 2t pri vyprostovani auta nedosahnes ale varim z vody a spocitat to dost dobre nejde. Fakt by me to zajimalo, zmerit to...
Re: Co na vyprošťování ???
Jakou maj certifikaci netušim, mám je teď v autě, takže ani nevim, jestli na nich něco napsanýho je
Každopádně nesnažim se "dokázat", že ty karabiny jsou špatný. Jen polemizuju se statickým a dynamickým zatížením. Prostě na tom elastickym lanu, na kterym se s trochou cviku dá táhnout docela těžký auto, bylo jasně vidět, že to je na prd.
Kurta se osvědčila, sice je podle mě zbytečně předimenzovaná (stačila by poloviční), ale zas tak velká, abych jí neuvez, není
Jinak pro změnšení zatížení těch karabin by se dala udělat jednoduchá věc - protáhnout smyčku kurty okem a karabinou jí připnout ke kurtě samotný - tím by se při zanedbání tření snížilo její zatížení na polovinu - v reálu ještě víc.
Každopádně nesnažim se "dokázat", že ty karabiny jsou špatný. Jen polemizuju se statickým a dynamickým zatížením. Prostě na tom elastickym lanu, na kterym se s trochou cviku dá táhnout docela těžký auto, bylo jasně vidět, že to je na prd.
Kurta se osvědčila, sice je podle mě zbytečně předimenzovaná (stačila by poloviční), ale zas tak velká, abych jí neuvez, není
Jinak pro změnšení zatížení těch karabin by se dala udělat jednoduchá věc - protáhnout smyčku kurty okem a karabinou jí připnout ke kurtě samotný - tím by se při zanedbání tření snížilo její zatížení na polovinu - v reálu ještě víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Co na vyprošťování ???
To žluté elastické lano na 2t je pěkný šmejd. Tahl jsem před dvěma dny Nissana Mikru do opravny s poruchou benzinového čerpadla. Při malém cuknutí se rozpletl a vytrhl úvazek háku u taženého auta, po zasukování se v mírném kopci při plynulém tahu AT rozpletl úvazek a vytrhl u druhého háku. Ta tažná síla rozhodně nebyla 2t, takže hovořit o 7t je utopie. Lano je navíc poměrně krátké a táhnout auto po náledí jde jen velmi pomalu, jinak ho máte v zadním nárazníku. Možností jak to řešit moc není, buď si nechat prošít u výrobce kurtů z 5t pásu spec. pás na tahání, nebo se pokusit o výrobu z námořnických nebo horolezeckých lan.
Re: Co na vyprošťování ???
Pavel-XT, co je speciálnějšího na pásu na tahání aut než na zvedacím pásu s dvěma prošitýma okama na konci?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Co na vyprošťování ???
Standardně se pásy v délce cca 6-8 m se dvěma trojúhelníkovými oky nevyrábí. Mám asi 10 ks upínacích pásů s ráčnami, ale s dvěma oky jsem v nábídce neviděl. Vím, že mě na přání a téměř na počkání ušijí co budu chtít, firma je v Brně, ale je to přece jen speciální výrobek. Horší je to s tou elasticitou. Asi se pustím do výroby nějaké speciální tyče, ta jízda po náledí na krátkém laně v hustém provozu naprosto netolerantních řidičů byl horor.
Re: Co na vyprošťování ???
http://www.monteco.cz/shop/textilni-vaz ... tilni-pasy pásy s 2 oky na konci 1 - 10 metrů, 1 - 10 tun.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3141
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Co na vyprošťování ???
pokud jde o běžná lana - jak už jsem někde psal, já MÁM běžný tažný lano, jen jsem prostě koupil silnější (5t myslím), s háky, a věřte mi, to NEJDE PŘEŠKUBNOUT !!! :845:
to bych se spíše bál že se něco hne na kastli, na to bacha !
pokud někdo fakt řeší JEN TO že běžné lano (takové to o průměru 1cm za 100kč i s lékárničkou) moc nevydrží, ať prostě koupí silnější ...
to bych se spíše bál že se něco hne na kastli, na to bacha !
pokud někdo fakt řeší JEN TO že běžné lano (takové to o průměru 1cm za 100kč i s lékárničkou) moc nevydrží, ať prostě koupí silnější ...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co na vyprošťování ???
Albi, necu ti kazit radost, ale ty žluté lana sou určeny jen k tažení, ne k vyprošťování. Sice je dobře, vzít to pevnější, ale věř, že i to de za jistých okolností přeškubnout..... prostě, se těm lanům nedá najisto věřit (kritický je zejména uzel).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co na vyprošťování ???
Albi, já jsem nejdřív chtěl kupovat lano na 5 tun (co má HonzaHK, 4 m), ale ta kurta ( HonzaCZ, 5 m), se kterou jsem tahal tanga ze závěje se mi moc líbila (dostatečné vzdálenost) a hlavně vypadá dost festovně.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Co na vyprošťování ???
Moze na tento ucel nieco chybat statickemu nylonovemu lanu 10,5 (pouzivanemu na vyskove prace),cca 1,6 Eur/m???
Forester 2,0 XT 130kW MT 2003
Forester 2,0 92kW MT 1998
Forester 2,0 92kW MT 1998
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Co na vyprošťování ???
přiklíním se k quicklymu, tak kurta je parádní, a autí šlo dobře ven, když jsem to posadil na břicho tak s lanem, ktéré máme téměř všichni je naprd :850:
quickly , ještě jednou díky za vyproštění, Forestík dehet , začínám přmýšlet čím dál tím víc :845: :pr:
quickly , ještě jednou díky za vyproštění, Forestík dehet , začínám přmýšlet čím dál tím víc :845: :pr:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm
Re: Co na vyprošťování ???
Presne to pouzivam. Doporucuju na dvakrat, ale tomu verim na 100%. Zbytkovou metraz sezenes urcite i levneji. Za 29.5m das od 600 do 800 stovek.tolu píše:Moze na tento ucel nieco chybat statickemu nylonovemu lanu 10,5 (pouzivanemu na vyskove prace),cca 1,6 Eur/m???