Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 212 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další
Střešní stan 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2835
Bydliště: Valašsko
Moc bych byl rád, dyby jste se podělili o své návrhy na střešní stan, neboli, co upravit a změnit a vůbec, každá rada dobrá :718: :655: :657: :pr: ...objevujem ameriku :690:
Mám jednoduchý návrh, s vyklápěním do strany (což je jednodušší, tužší konstrukčně) nebo třeba výklopné dopředu (což zase potřebuje více místa na délku)...je zakreslen půdorys a řez...jen schematicky
Rozměrově je to vpodstatě jedno, uvedené je pro nás menčejší. Malé schody se dají uložit buďto dovnitř nebo pod konstrukci, dle libosti. Úpravu proti zatečení a vodě pořeším přesahy horního víka a gumovým těsněním, např. ala okna dveře a jiné STV. odolnost pořeší nátěr (dá se to i přelaminovat, ale myslím, že nutné to není, navíc, laminovat jen epoxydem popř. přelakováním, styrenem ani omylem - akce na jeden večer a pak přebroušení)

Vše je ze dřeva, jak jinak..... je to skoro zadara a vůbec.

Aerodynamiku bych teď neřešil - vše jde jednoduše upravit a zaoblit - snižovat odpor vytvářením vhodného profilu řešit ale fakt asi nebudu.
Hmotnostně se to vleze do limitu 80 kg určitě...ještě to spočítám, mělo by to vážit max. kolem 50 kg, tj. pro dva k montáži v pohodě....sem zvědaf, ale možností jaký dřevěný matroš je vícero.

Tl. matrace by asi stačila menší a více místa nad matrací, pro něco, asi taky...no prostě, téma k diskusi otevřeno. Nic pro náročné, ale na přespání na cestách by to stačit mohlo.
Jako, kupovat si to za 50 tis. Kč....děkuji, necu. Tadyk klííďo přežiju i destrukci a rozříznutí na topení. Nějaký mechanismus na plošné zvednutí jde taky pořešit, ale v jednoduchosti je zase ta krása a funkčnost.

:pr: :pr: :718:


Přílohy:
střešní stan.pdf [41.71 KiB]
369 krát

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
pon čer 28, 2010 9:07 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm
Příspěvky: 1349
Není to sice na Forestera, ale pro inspiraci je to dobré, je tam i skládací stan.
Nejlepší je ten malý naviják s vaničkou na střelenou zvěř, to jsem ještě neviděl.
http://www.isuzu-prodej.cz/isuzu-d-max/ ... ravy.php#5
Vůbec jsem netušil, jaké všemožné příslušenství lze pořidit.
To by mohl být pro Tebe nástupce Forestera, je to také japonec, festovní podvozek, minimum elektroniky a užitná hodnota vzhledem k ceně vysoká.

_________________
romik
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek


pon čer 28, 2010 11:15 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 18822
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Doro sám jsi zmínil, že konstrukcí je několik. Já mám osobní zkušenost s modelem Overcamp, kterej mám k dispozici. Firma co to vyrábí není žádná velká továrna, je to taková malá manufaktura a na těch stanech je to vidět, jednak na materiálu a druhak na způsobu provedení. Myslím to samozřejmě pozitivně. Plachta není žádnej šusťák z pet lahví, ale pořádná plachtovina a konstrukce stanu není plast, ale voděvzdorná překližka. Trubky stanu jsou normálně zinkovaný železný. Ono je to taky znát na váze, stan má 70 kilo. Prostor pro úsporu váhy zde určitě je.
Obrázek
Jinak konstrukčně je tenhle model nejjednodušší. Skládá se pouze ze základové desky, uvnitř jsou 3 šponovací rámy a plachta, nic víc. Žebříček je teleskopickej (trubka v trubce, zajištěná kolíkem), kterej slouží pro podepření poloviny stanu, když je vyklopen takhle mimo auto. Také slouží pro vyrovnání terénních nerovností. A v neposlední řadě se používá pro otevření a zavření stanu, v podstatě jako prodloužená páka.
Zavřenej stan je proti povětrnostním vlivům chráněnej plachtou, která se na něj navleče a zajistí se za háčky, přišroubované zespodu k základové desce.
Obrázek
Všechno je to naprosto jednoduchý a funkční.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


úte čer 29, 2010 9:35 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2483
Bydliště: Praha 5
Jak to tu tak postupně čtu, docela se těším, až zanedlouho přijde Forester se třemi napevno uzavíratelnými diferenciály, navijákem vyvedeným z klikové hřídele, pneumatickým podvozkem (-5 až + 25 cm), pevnostními nárazníky a integrovaným rámem podvozku ::-DDD: :wink: :subaru: ... nemluvě o tom, že Ken Block dokázal, že na Subaru pasují i sněžné pásy :657:

PS (teď už vážně): víte jak se na expediční offroady montují na střechy takové ty rozkládací stany? Jde o to, že sama ta legrace bude vážit cirka 50 kg, plus dva spáči 130 - 200 kg podle štíhlosti partnerky. No a všichni známe číslo v kolonce technického průkazu "nosnost střechy". Takže otázka zní: co je na té 80-kilové nosnosti pravdy, a zdali by byla možnost to na nějaké "expediční" Subo hodit? 8) Díky.

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


Naposledy upravil Subaru4ever dne pon pro 13, 2010 11:17 pm, celkově upraveno 1



pon pro 13, 2010 10:55 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1641
Bydliště: u Prostejova
Subaru4ever: ja to vzdy chapal jako nosnost za jizdy

_________________
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH


pon pro 13, 2010 10:58 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2483
Bydliště: Praha 5
hetzer píše:
Subaru4ever: ja to vzdy chapal jako nosnost za jizdy

Tak o tomhle vůbec nemám šajnu a nikdy jsem nikde nenarazil na to, že by o tom někdo psal. Na jednu stranu si říkám, že kastle auta musí být tak pevná, aby se pokud možno nezbortila při převržení na střechu. Takže to by implikovalo nosnost střechy kolem 1,5 tuny :657: . Navíc v USA auta testují i na pád na střechu a Subaru si tam tuším dlouhodobě udržuje dominantní pozici nejbezpečnějších aut v tomto ohledu. Na stranu druhou tyhle stany mívají většinou jen samé rámové off-roady, které jsou přeci jen kapánek festovější. Takže já fakt nevím :655:

A když se kouknu na ta krásná bezrámová okénka a ty velmi tenké sloupky karoserie, přes které je tak pěkný výhled z auta, nějak hodně zatěžovat by se mi to nechtělo :690:

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


pon pro 13, 2010 11:15 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 08, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1053
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Predpokladam ze to chces naistalovat na lyziny.Co sem mel videt stresni stany u kluku,kteri vnich pravidelne nocuji,tak ti ten stan rozlozi vahu rovnomerne na celou strechu.Paklize vtom stanu nebudes delat vylomeniny :845: ,tak bych se toho nebal.

_________________
Legacy 3.0 R 04
Outback 2.5 - to polepené z Jablonce


pon pro 13, 2010 11:20 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 02, 2009 7:44 pm
Příspěvky: 1002
Bydliště: Ostrava
Subaru4ever:
Můžeš být úplně klidný. Nosnost střechy uváděná v TP je skutečně při dynamickém zatížení, to je za jízdy. Statická nosnost se počítá v tunách. Už jsem to někde psal, ale možná to bylo na prawebu. Já ze střešním stanem jezdím už 22 let na různých autech, spíme tam dva a nikdy u žádného auta k poškození střechy nedošlo.

_________________
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl


pon pro 13, 2010 11:30 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2483
Bydliště: Praha 5
Děkuji všem. To mi spadl kámen ze srdce :supeer:

Na druhou stranu ani nevím, proč to zatím řeším, když na spaní nádherně pohodlně používám interiér. V Outbacku je ložná plocha přeci jen někde jinde než třeba ve Forestrovi. Až budu mít jen trochu víc času, půjdu konečně ušít kompletní záclonový systém, a nejspíš i vyrobit "nástavce sedaček", abych tu ložnou plochu prodloužil i nad hlavové opěrky :850: (až to bude, pochlubím se)

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


pon pro 13, 2010 11:37 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 02, 2009 7:44 pm
Příspěvky: 1002
Bydliště: Ostrava
Origo střešní stany se běžně motují na dva příčníky. Jsou ale většinou přizpůsobeny i k montáži na 3 nebo 4 příčníky. Ty pak musí být v jedné rovině, což u každého auta bez úprav nejde, protože podélné hagusy jdou do oblouku v linii střechy. Co vídávám, tak osobní auta a SUV mívají stany na dvou příčnících.

Podívej, co našel na netu. Ještě máš obavy?

Příloha:
mod_foto6.jpg
mod_foto6.jpg [ 67.63 KiB | Zobrazeno 4705 krát ]

_________________
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl


Naposledy upravil Dušan dne pon pro 13, 2010 11:59 pm, celkově upraveno 1



pon pro 13, 2010 11:43 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2483
Bydliště: Praha 5
Navíc bych řekl, že dost zásadně záleží na typu hagusů. Nejčastější typ "tyč na třech nožičkách" může být náchylná k nadměrnému lokálnímu zatížení. Kdežto frekventované Subaristické řešení v podobě kontinuální kolejnice přímo ve střeše dokáže hmotnost roznášet a snášet mnohem lépe. Nemluvě o té posuvné svobodě v podélném směru :subaru:

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


pon pro 13, 2010 11:50 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pon říj 12, 2009 10:03 pm
Příspěvky: 231
Bydliště: Ostrava
No a jednoduchá expediční výbavičkahttp://www.swissroombox.com/swissRoomBox-4x4.html - namontovat a vyrazit

_________________
Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999


pon pro 13, 2010 11:57 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 02, 2009 7:44 pm
Příspěvky: 1002
Bydliště: Ostrava
Sem si to hned neuvědomil, ale na střešní stany je samostatné vlákno:

viewtopic.php?f=2&t=655&hilit=st%C5%99e%C5%A1n%C3%AD+stan

_________________
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl


úte pro 14, 2010 12:19 am
Profil
Online
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 9215
Bydliště: Hradubice
Vlákno ohledně stanu na střeše přesunuto
Dušane :diky:

_________________
quickly

Forester 2.0i-L Comfort CVT MY13
Legacy sedan 3.0R H6 Spec.B AT MY06 na prodej
ex Forester 2.0D Active MY09


úte pro 14, 2010 1:03 am
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 18822
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Dušan píše:
Podívej, co našel na netu. Ještě máš obavy?

Příloha:
mod_foto6.jpg
mod_foto6.jpg [ 42.7 KiB | Zobrazeno 4636 krát ]


K tomuhle si dovolím konstatovat, že se jedná o ilustrační foto, tím jsem si zcela jist, protože jeden ten Overcamp má téměř 70 kilo. Takže to punto by mělo na střeše metrák a půl.
Už jsem to psal dříve. Overcamp není žádnej výrobek z hi-tech kosmických materiálů. Všechno je to poctivý dřevo, železo a plachtovina. To je na jednu stranu výhoda, protože se nepřeklesají mikrovlákna, nezkřehne plast, nezoxiduje hliník. Ale na druhou stranu je to prostě těžký jako kráva... :850:

Vožení dvou Overcampů si dovedu představit tímhle způsobem. Tohle řešení se mi hodně líbí.
Příloha:
4x4HummerOpenM.jpg
4x4HummerOpenM.jpg [ 20.78 KiB | Zobrazeno 4630 krát ]

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


úte pro 14, 2010 10:33 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 212 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: