Tak to je "vehikl" jen pro ty nejodvaznejsi.vrtasp píše:Taky mám kolo:)
Jaké kolo pro vlastní pohyb
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1202
- Registrován: čtv říj 01, 2009 9:40 pm
- Jméno a příjmení: Petr Vrtilka
- Bydliště: Kyšice okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Přesně:)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22741
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
18 procent klesani na hardtailu. Byl jsem tak konsternovanej sledovanim okoli, ze nebyl cas se ani bat
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
mám trochu problém s blátem , hrozně se to všude chytá , jak se ty elektrokola myjou? prý se to vapkou nemá , ručně se mi s tím teda moc srát nechce pokaždé , nebo to neřešit a nemýt ? auto ovalím vapkou jednou za rok po zimě a na stk to stačí, ale na tom kole mě to štve, je to všude , řetěz, přehazovačka , vidlice tím asi trochu trpí
- roura74
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2017
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Horák
- Bydliště: Ruda u Rýmařova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Normálně hadicí. Wapku bych nepoužíval ani na normální kolo.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
[quote="petr"][/quote]
Jak píše Roura74 , hadice
Na motor můžeš použít jemnou rozprašovací trysku
Ten zadní blatník chrání záda, ale pro kolo toho moc nedělá
Osvědčil se mi blatník do vidle . Aspoň ten malý . Pochytá ten největší balast, co by jinak šel na čep
Řetěz můžeš rozdělat a "vyprat"
Vidle klasika , ošetřit, tlumič totéž , sedlovka ...
Jak píše Roura74 , hadice
Na motor můžeš použít jemnou rozprašovací trysku
Ten zadní blatník chrání záda, ale pro kolo toho moc nedělá
Osvědčil se mi blatník do vidle . Aspoň ten malý . Pochytá ten největší balast, co by jinak šel na čep
Řetěz můžeš rozdělat a "vyprat"
Vidle klasika , ošetřit, tlumič totéž , sedlovka ...
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Já se snažím v čistotě udržovat vidlici po každé jízdě silikon spray na vidle, propružit a otřít, držet řetěz a pastorky v čistotě suchým hadrem včetně přehazovačky. Co se týče rámu, kašlu na to, pokud na tom není silná vrtsva. Aspoň ti to trochu chrání rám. Určitě používat jen studenou vodu a mírný tlak k opláchnutí. Nepoužívej teplou, má snahu vzlínat do ložisek. Pokud jezdíš většinou v suchu, ber suché mazivo na řetěz, nazývá se většinou dry lube. Pak se ti nenabaluje prach na řetěz. Pokud máš v dílně bezolejový kompresor, velmi dobrý pomocník ke zbavení prachu z pastorku, řetězu, prachu z brzdových třmenů a k osušení kola. Nedám na něj dopustit. A pokud trochu víc jezdíš, tak řetěz mi vydrží tak cirka 1500-2000km, tak ho včas vyměn. Dobrá poůcka je měrka řetězu. Prodává se to okolo 150.-, vyplatí se to. Pokud se vytáhne víc jak by měl, ničíš kazetu a převodník, kolo blbě řadí.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
cože? dyť 1000km najedu za měsíc to mám co dva měsíce měnit řetěz ??
- martinant
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
- Jméno a příjmení: Martin Antoš
- Bydliště: Rokytnice n. Jiz.
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
88k/h Na obycejnym horaci mereno obycejnym kolotachometrem. V zime na urolbovany zmrzly sjzdovce. V Rokytnici n. J. na Studenove.MISTRI3 píše:
To můj rekord je zatím 72kmh GPS na enduru a bez motoru z kopce ale to už jsem měl fakt celkem strach
Odesláno z rozežranýho jabka.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Merka dobra, nebo suplera, urcite mas. Roztahni ji na 132 mm a zastrc ji packy na vnitrni mereni do retezu. Pak zastrcenou roztahni na max. Pokud nameris 132,6, uz bych necekal a dal novej retez. Jak nameris jeste vic, pak je definitivne v haji. (Pak uz jsou mozna nacaty i zuby na prevodniku i kazete, takze das novej retez a nebude to dobre fungovat. Na to bacha).
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Co se týče opotřebení řetězu.
1) Varianta neřešit nic, jen občas namazat, až se na předním převodníku udělat špičatý zuby jak žraločí ploutve. Pak vyměnit převodník, kazetu, řetěz. To je trochu extrém, má smysl jen u těch, co tu 1000 km najedou za rok, ne za měsíc; a na low-end výbavě.
2) Řešit trochu. Řetěz rozumně čistit a mazat, mazat tak aby byl namazaný uvnitř ale čistý zvenku, aby se nelepil bordel. Pravidelně měřit, jak se dostaneš na těch "132.6mm" tak vyhodit, koupit novej řetěz.
Intermezzo - ano, pozor, novej řetěz na starý kazetě může na některých převodech skákat. Typicky se to děje u uživatelů, kteří jezdí silově vyšší převody, maj tak ojeto "7-8-9-..." daleko víc než "1-2-3-4-5-6" a s novym řetězem jim to začně skákat. A samozřejmě za to může výrobce řetězu nebo servis, protože s jejich starým řetězem to fungovalo dobře
3) Řešit hodně. Tohle je z hlediska nejvyššího nájezdu nejlepší, ekonomicky nejvýhodnější. Koupit třeba 4 řetězy. První jezdit 1000 km, vyměnit za druhý. S každým takhle najezdit 1000 km a pak opět dát první. Samozřejmě to chce rovnoměrně sjíždět i kazetu a převodníky, resp. umět k tomu šlapat a nebejt "tupej kulturista" co to rve. Je potřeba důslednost, měnit poctivě, zaznamenávat si nájezd, mít řetězy správně označený, abyste věděli kterej přijde další.
Pro někoho kdo to nechce zase tak moc řešit je prostě jednoduchý řetěz pravidelně měřit a měnit za novej. Šuplera je ideál, tam je obvykle zaručená nějaká přesnost, ty "měrky" řetězu se vyrábí s různýma tolerancema a nemáš jak moc ověřit, jestli je dobrá nebo ne. 132,6 mm je jistota.
1) Varianta neřešit nic, jen občas namazat, až se na předním převodníku udělat špičatý zuby jak žraločí ploutve. Pak vyměnit převodník, kazetu, řetěz. To je trochu extrém, má smysl jen u těch, co tu 1000 km najedou za rok, ne za měsíc; a na low-end výbavě.
2) Řešit trochu. Řetěz rozumně čistit a mazat, mazat tak aby byl namazaný uvnitř ale čistý zvenku, aby se nelepil bordel. Pravidelně měřit, jak se dostaneš na těch "132.6mm" tak vyhodit, koupit novej řetěz.
Intermezzo - ano, pozor, novej řetěz na starý kazetě může na některých převodech skákat. Typicky se to děje u uživatelů, kteří jezdí silově vyšší převody, maj tak ojeto "7-8-9-..." daleko víc než "1-2-3-4-5-6" a s novym řetězem jim to začně skákat. A samozřejmě za to může výrobce řetězu nebo servis, protože s jejich starým řetězem to fungovalo dobře
3) Řešit hodně. Tohle je z hlediska nejvyššího nájezdu nejlepší, ekonomicky nejvýhodnější. Koupit třeba 4 řetězy. První jezdit 1000 km, vyměnit za druhý. S každým takhle najezdit 1000 km a pak opět dát první. Samozřejmě to chce rovnoměrně sjíždět i kazetu a převodníky, resp. umět k tomu šlapat a nebejt "tupej kulturista" co to rve. Je potřeba důslednost, měnit poctivě, zaznamenávat si nájezd, mít řetězy správně označený, abyste věděli kterej přijde další.
Pro někoho kdo to nechce zase tak moc řešit je prostě jednoduchý řetěz pravidelně měřit a měnit za novej. Šuplera je ideál, tam je obvykle zaručená nějaká přesnost, ty "měrky" řetězu se vyrábí s různýma tolerancema a nemáš jak moc ověřit, jestli je dobrá nebo ne. 132,6 mm je jistota.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22741
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Hlavně bych řekl, že na tom petrovo elektrokole ta životnost řetězu bude ještě nižší, než co uvádíte u vás, co jezdíte na normálních... protože tipuju, že nejvíc se vytahá tím silovým taháním, což u normálního kola může udělat akorát dostatečně silný kulturista, ale na tom elektrokole to udělá motor
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To me bude zajimat, jak to bude s retezem na elektrokole. Teoreticky by naopak ten retez mohl vydrzet vic. Ten motor ma sice poradnou silu, ale on proste toci v otackach, kolo v podstate porad plynule jede. Zatimco u beznyho kola casto tlacis nekde na limitu svejch fyzickejch moznosti, kopec jak krava, do toho koren nebo sutr a v podstate stojis a tlacis na miste. Vsechno napnuty na max. Tohle u elektriky asi odpada. Teoreticky.
V kolech se hrabu pres tricet let, ale tohle netusim, jak se bude chovat. Ale nedivil bych se, kdyby retez s motorem zvladnul vic.
V kolech se hrabu pres tricet let, ale tohle netusim, jak se bude chovat. Ale nedivil bych se, kdyby retez s motorem zvladnul vic.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
ta třetí možnost mě trochu zaujala - koupit 4 řetězy po 1000km je měnit a pak začít tím prvním zase , jakože očíslovat si je 1,2,3,4 a takhle pořád dokola po těch 1000km ? Jakože kvůli postupnému opotřebení koleček ? Logiku to může mít , tys to teda zkoušel ?
no on ten řetěz je díky motoru namáhaný sakra víc, ono to násobí sílu šlapání podle režimu až o cca 300% v to nejvyšším, takže jestli to chápu dobře když tlačím do pedálu 10kg tak motor přidá až dalších 30kg a vše to jde na řetěz a z něj na zadní kolečka
no on ten řetěz je díky motoru namáhaný sakra víc, ono to násobí sílu šlapání podle režimu až o cca 300% v to nejvyšším, takže jestli to chápu dobře když tlačím do pedálu 10kg tak motor přidá až dalších 30kg a vše to jde na řetěz a z něj na zadní kolečka
Naposledy upravil(a) petr dne pát kvě 29, 2020 6:58 pm, celkem upraveno 1 x.
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Jj myšlenka toho točení 4 řetězů je v tom, že se ti průběžně ojizdi všechny řetězy i kazeta... A až ojedes ty 4 řetězy, vyměnís komplet vše a jedeš znova .
Jinak řetěz jsem si změřil a mám 132,58mm... Po 500km za 14 dní na elektrokole. Tak to není nic moc . Doprčic.
Jinak řetěz jsem si změřil a mám 132,58mm... Po 500km za 14 dní na elektrokole. Tak to není nic moc . Doprčic.