Jaké kolo pro vlastní pohyb
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
no tak to půjdu schválně změřit teda, od koupě mám taky ujeto cca 500km, z kopce pohon vypínám tak to asi neměří km takže vlastně víc než 500km, jako řadí to uplně luxusně všechny převody, nikde žádný problém zatím
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Já tu variantu s více řetězy nikdy nezkusil, ale vím z bike-fora o více lidech co to takhle točili.
Já byl taková komponentová děvka a víc jsem se v tom kole hrabal, prohazoval, měnil, že vlastně ani nemůžu říct kolik kol jsem měl, teda ono to neni závratný číslo, ale dřív prostě došlo k nějaký další výměně a zkoušce, než bych ten řetěz doopravdy sjel. Nebo jsem měnil "preventivně". Když složíš "novej" bajk, tak tam nebudeš cpát tu zamaštěnou zablácenou černotu a radši tam dáš novej řetěz, protože jsi koupil na kupkole v akci, když stály 250,-.
Prostě trochu jako Subaru. Víc servisu než jsem doopravdy najezdil
Já byl taková komponentová děvka a víc jsem se v tom kole hrabal, prohazoval, měnil, že vlastně ani nemůžu říct kolik kol jsem měl, teda ono to neni závratný číslo, ale dřív prostě došlo k nějaký další výměně a zkoušce, než bych ten řetěz doopravdy sjel. Nebo jsem měnil "preventivně". Když složíš "novej" bajk, tak tam nebudeš cpát tu zamaštěnou zablácenou černotu a radši tam dáš novej řetěz, protože jsi koupil na kupkole v akci, když stály 250,-.
Prostě trochu jako Subaru. Víc servisu než jsem doopravdy najezdil
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
aháá , no tak nevím jestli jsem zrovna tohle chtěl slyšet
pořád ale mi to není uplně jasné, koupím 4 řetězy s každým najedu 1000km pak znova se všema 1000km to je 8000km, není to to samé jako postupně s každým najet 2000km x 4řetězy což je opět 8000km? Nebo jakože to pak teoreticky díky opotřebení koleček lépe sedí a najedu třeba na každý řetěz třeba 4000km protože je použiji 4x což by teda vycházelo víc? Nevím jak to lépe naspat
pořád ale mi to není uplně jasné, koupím 4 řetězy s každým najedu 1000km pak znova se všema 1000km to je 8000km, není to to samé jako postupně s každým najet 2000km x 4řetězy což je opět 8000km? Nebo jakože to pak teoreticky díky opotřebení koleček lépe sedí a najedu třeba na každý řetěz třeba 4000km protože je použiji 4x což by teda vycházelo víc? Nevím jak to lépe naspat
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
No teoreticky, jde o to, že na jeden řetěz jsi schopen najet třeba pro jednoduchost třeba 4000 km. Pokud to najedeš s jedním, a dáš nový, je riziko, že to bude skákat a musel bys měnit víc - převodníky, kazetu.
Pokud koupíš řetězy 4, a najedeš na každý jen 2000 km, celkem najedeš 8000 km a kolečka budou v lepším stavu, než po jednom řetězu s 4000 km. V tuhle chvíli pokud koupíš další 4 nový řetězy, mělo by to být v pohodě. Nebo, pokračuješ se stávajícími řetězy dál a tu sadu prostě dojezdíš "do mrtva" nakonec tak nenajedeš 8000 km, ale třeba i dvojnásobek. Teoreticky. Vyzkoušený to nemám.
Tohle funguje, protože "vytahanej" opotřebenej řetěz ojíždí převodníky a kazetu nerovnoměrně, daleko výrazněji, než řetěz novej. Tím, že točíš víc řetězů v lepším stavu tedy způsobuješ míň opotřebení.
V tom nejextrémnějším pro nás pozitivním případě, bude kazeta sjetá po jednom řetězu na 4000 km stejně, jako po 4 řetězech který jsi točil a najel celkem 16000 km.
Pokud koupíš řetězy 4, a najedeš na každý jen 2000 km, celkem najedeš 8000 km a kolečka budou v lepším stavu, než po jednom řetězu s 4000 km. V tuhle chvíli pokud koupíš další 4 nový řetězy, mělo by to být v pohodě. Nebo, pokračuješ se stávajícími řetězy dál a tu sadu prostě dojezdíš "do mrtva" nakonec tak nenajedeš 8000 km, ale třeba i dvojnásobek. Teoreticky. Vyzkoušený to nemám.
Tohle funguje, protože "vytahanej" opotřebenej řetěz ojíždí převodníky a kazetu nerovnoměrně, daleko výrazněji, než řetěz novej. Tím, že točíš víc řetězů v lepším stavu tedy způsobuješ míň opotřebení.
V tom nejextrémnějším pro nás pozitivním případě, bude kazeta sjetá po jednom řetězu na 4000 km stejně, jako po 4 řetězech který jsi točil a najel celkem 16000 km.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
aha takže vlastně nešetříš ani tak řetězy jako kazetu už to asi chápu, díky
no byl jsem to hned změřit a samozřejmě 132,5 až 132,6 přesněji to neumím , pro zajímavost jsem změřil i řetěz na mém 20 letém trekovém authoru a tam je 133,2 najeto cca 12000km na jeden řetěz a jako že by s tím něco bylo a špatně to řadilo no neřekl bych , tak nevím no , nehrotí se to trochu zbytečně? Kolik je vůbec ta hodnota u nového řetězu?
RadekN : Co včil jak to budeš řešit ? Jsem na tom teda podobně taky mám 132,6, osobně jsem najel cca 600km, kolik najel ten přede mnou nevím , ale tvrdil že od posledního servisu skoro nic , i bych tomu věřil
no byl jsem to hned změřit a samozřejmě 132,5 až 132,6 přesněji to neumím , pro zajímavost jsem změřil i řetěz na mém 20 letém trekovém authoru a tam je 133,2 najeto cca 12000km na jeden řetěz a jako že by s tím něco bylo a špatně to řadilo no neřekl bych , tak nevím no , nehrotí se to trochu zbytečně? Kolik je vůbec ta hodnota u nového řetězu?
RadekN : Co včil jak to budeš řešit ? Jsem na tom teda podobně taky mám 132,6, osobně jsem najel cca 600km, kolik najel ten přede mnou nevím , ale tvrdil že od posledního servisu skoro nic , i bych tomu věřil
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
U e-kola není nic vyjímečného, že řetěz nevydrží ani 1000 km
Několikrát jsem narazil v diskuzi na majitele co měnili po 700 km
Ono hodně záleží na jezdci , co má v hlavě (stejně jako když jezdí s autem)
Lidi to neřeší a je to vlastně fajn , bo i ty servisy chtějí z něčeho žít
Několikrát jsem narazil v diskuzi na majitele co měnili po 700 km
Ono hodně záleží na jezdci , co má v hlavě (stejně jako když jezdí s autem)
Lidi to neřeší a je to vlastně fajn , bo i ty servisy chtějí z něčeho žít
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
tak já se snažím jezdit tak abych nejezdil silově , ale jezdím hodně do prudkých kopců takže to zabrat dostane , často používám i ty nejlehčí převody , ale je fakt že často zapínám tu nejvyšší přípomoc to zas jo
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Novej retez zhruba 132,2 nebo 132,3. Pokud mas retez vytahanej jak na authorovi, tak ojizdis vse do mrte a hlavne stejne. Retez, prevodniky, pastorky. Porad si to vuci sobe seda, takze to funguje. Hur a hur, razeni zacina mit malou prodlevu, ale funguje. Dokud to komplet nezbrousi zuby do ztracena. V kazdem pripade ted na toho authora dat novej retez, tak to fungovat nebude.
Ten rozdil v retezech je videt nejlip, kdyz je povesis vedle sebe. Novej a z tvyho authora bude rozdil centimetr. A ten se musi vejit mezi zuby. Nevejde, ale on si to misto udela
Ten rozdil v retezech je videt nejlip, kdyz je povesis vedle sebe. Novej a z tvyho authora bude rozdil centimetr. A ten se musi vejit mezi zuby. Nevejde, ale on si to misto udela
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
no jo to věřím
teď to zrovna studuju a hledám , píše se , že na vyhození je řetěz při 132,9mm, pokud se to mění už při těch 132,6mm tak je asi fakt ideální točit více těch řetězů, někde zas píšou , že se to na těch 132,6 natáhne skoro hned a pak to ještě dost dlouho trvá něž je to na těch 132,9mm, no ještě to promyslím
Zas mám brouka v hlavě, doteď jsem jezdil v klidu 20 let a žádný řetěz neřešil Ale je fakt že daleko méně km , protože bez elektřiny se mi do kopců moc nechtělo , teď mě to baví
teď to zrovna studuju a hledám , píše se , že na vyhození je řetěz při 132,9mm, pokud se to mění už při těch 132,6mm tak je asi fakt ideální točit více těch řetězů, někde zas píšou , že se to na těch 132,6 natáhne skoro hned a pak to ještě dost dlouho trvá něž je to na těch 132,9mm, no ještě to promyslím
Zas mám brouka v hlavě, doteď jsem jezdil v klidu 20 let a žádný řetěz neřešil Ale je fakt že daleko méně km , protože bez elektřiny se mi do kopců moc nechtělo , teď mě to baví
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Vůbec zatím nevím ... Asi zkusím se o něj lépe starat. Teď jsem ho ani jednou nečistil a jen 2x namazal ... A nebo zkusím někde splašit nějaký heavy duty ... A nebo možná koupím nějaký obyč řetěz za 250Kč a uvidím, co to vydrží... Pak je taky varianta to předělat jen na 8speed, řetězy by tam měly bejt širší a stojí 250Kč jak řetěz, tak kazeta ... Teď mám 10s 11-36, tak přejít na 8s 11-34 by mohlo být ok . No ale fakt ještě nevím ...petr píše: RadekN : Co včil jak to budeš řešit ? Jsem na tom teda podobně taky mám 132,6, osobně jsem najel cca 600km, kolik najel ten přede mnou nevím , ale tvrdil že od posledního servisu skoro nic , i bych tomu věřil
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Ono právě to není jako dřív, kdy byly 5 kolečka apod. To byly nesmrtelné řetězy. Ale s tím, jako kazety měly více koleček, s tím ten řetěz je fórovější, velké křížení a váha udělali prostě své. Já kupuji na své GX 11 kolečko střední třídu kolem 400.- za řetěz a beru jich kolem 5-6 a néjaký měsíc mi to vydrží. Jezdím se svýma synama hobby závody a do toho tréninky... ono se to nasčítá. Já dám těch 1500-2000km se svýma 62-65kg , kluci tak 3000km se svýma 40kg... Inu už to není ten nesmrtelný favorit. Dnes ty kola něco stojí a musí se dělat častěji servis a je to dražší než kdysi.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Kup si měrku na řetěz a pravidelně kontroluj. Jak už bylo řečeno, pokud nebudeš měnit, odnese to i kazeta a šlapák, takže místo pár stovek je pak výměna pár tisíc. Já jezdím Campagnolo Veloce na mtb i na silnici a s mojím nájezdem v poslední době mě asi přežijí
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
no koukám po řetězech na elektrokola, mám 10ti kolečko a 124 článků a moc velký výběr teda není, teď je tam nějaký KMC, musí se dodržet přesný počet článků , nebo se z delšího ubere na potřebný počet? 122 článků je běžnější než těch 124 co tam mám já
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Pokud ti to ted funguje dobre, dej tam stejny pocet clanku.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Zkrátit nový řetěz na menší počet článků není problém, to se dělá běžně.
Nevím jak to máš aktuálně, třeba by to zvládlo ještě o dva články kratší (a tím by ses dostal do širšího výběru), ale to si netroufnu tvrdit bez toho, abych u toho kola byl.
Jde o to, že když zařadíš velká vpředu, velká vzadu (jakoby do křížení, takhle bys jezdit neměl, ale může se stát že to někdy omylem zařadíš), tak ti to nesmí urvat přehazovačku A stejně tak, pokud zařadíš malá malá (opět do křížení), musí to ještě přehazovačka napnout.
Nevím jak to máš aktuálně, třeba by to zvládlo ještě o dva články kratší (a tím by ses dostal do širšího výběru), ale to si netroufnu tvrdit bez toho, abych u toho kola byl.
Jde o to, že když zařadíš velká vpředu, velká vzadu (jakoby do křížení, takhle bys jezdit neměl, ale může se stát že to někdy omylem zařadíš), tak ti to nesmí urvat přehazovačku A stejně tak, pokud zařadíš malá malá (opět do křížení), musí to ještě přehazovačka napnout.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!