Jaké kolo pro vlastní pohyb

Odpovědět
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3654
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od StandaB »

vrtasp píše:Taky mám kolo:)
Tak to je "vehikl" jen pro ty nejodvaznejsi. :-DDD
vrtasp
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1201
Registrován: čtv říj 01, 2009 9:40 pm
Jméno a příjmení: Petr Vrtilka
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od vrtasp »

Přesně:)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22706
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od spm »

18 procent klesani :-) na hardtailu. Byl jsem tak konsternovanej sledovanim okoli, ze nebyl cas se ani bat :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od petr »

mám trochu problém s blátem , hrozně se to všude chytá , jak se ty elektrokola myjou? prý se to vapkou nemá , ručně se mi s tím teda moc srát nechce pokaždé , nebo to neřešit a nemýt ? auto ovalím vapkou jednou za rok po zimě a na stk to stačí, ale na tom kole mě to štve, je to všude , řetěz, přehazovačka , vidlice tím asi trochu trpí :-/
Přílohy
20200529_104712.jpg
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od roura74 »

Normálně hadicí. Wapku bych nepoužíval ani na normální kolo.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
PetrAT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: pon dub 10, 2017 9:52 am
Bydliště: Beskydy

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od PetrAT »

[quote="petr"][/quote]
Jak píše Roura74 , hadice
Na motor můžeš použít jemnou rozprašovací trysku
Ten zadní blatník chrání záda, ale pro kolo toho moc nedělá
Osvědčil se mi blatník do vidle . Aspoň ten malý . Pochytá ten největší balast, co by jinak šel na čep
Řetěz můžeš rozdělat a "vyprat"
Vidle klasika , ošetřit, tlumič totéž , sedlovka ...
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od seatik »

Já se snažím v čistotě udržovat vidlici po každé jízdě silikon spray na vidle, propružit a otřít, držet řetěz a pastorky v čistotě suchým hadrem včetně přehazovačky. Co se týče rámu, kašlu na to, pokud na tom není silná vrtsva. Aspoň ti to trochu chrání rám. Určitě používat jen studenou vodu a mírný tlak k opláchnutí. Nepoužívej teplou, má snahu vzlínat do ložisek. Pokud jezdíš většinou v suchu, ber suché mazivo na řetěz, nazývá se většinou dry lube. Pak se ti nenabaluje prach na řetěz. Pokud máš v dílně bezolejový kompresor, velmi dobrý pomocník ke zbavení prachu z pastorku, řetězu, prachu z brzdových třmenů a k osušení kola. Nedám na něj dopustit. A pokud trochu víc jezdíš, tak řetěz mi vydrží tak cirka 1500-2000km, tak ho včas vyměn. Dobrá poůcka je měrka řetězu. Prodává se to okolo 150.-, vyplatí se to. Pokud se vytáhne víc jak by měl, ničíš kazetu a převodník, kolo blbě řadí.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od petr »

cože? dyť 1000km najedu za měsíc to mám co dva měsíce měnit řetěz ??
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2214
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od martinant »

MISTRI3 píše:
To můj rekord je zatím 72kmh GPS na enduru a bez motoru z kopce ale to už jsem měl fakt celkem strach
88k/h Na obycejnym horaci mereno obycejnym kolotachometrem. V zime na urolbovany zmrzly sjzdovce. V Rokytnici n. J. na Studenove.
Odesláno z rozežranýho jabka.

Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od bonboniera »

Merka dobra, nebo suplera, urcite mas. Roztahni ji na 132 mm a zastrc ji packy na vnitrni mereni do retezu. Pak zastrcenou roztahni na max. Pokud nameris 132,6, uz bych necekal a dal novej retez. Jak nameris jeste vic, pak je definitivne v haji. (Pak uz jsou mozna nacaty i zuby na prevodniku i kazete, takze das novej retez a nebude to dobre fungovat. Na to bacha).
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10649
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od podvlada »

Co se týče opotřebení řetězu.
1) Varianta neřešit nic, jen občas namazat, až se na předním převodníku udělat špičatý zuby jak žraločí ploutve. Pak vyměnit převodník, kazetu, řetěz. To je trochu extrém, má smysl jen u těch, co tu 1000 km najedou za rok, ne za měsíc; a na low-end výbavě.
2) Řešit trochu. Řetěz rozumně čistit a mazat, mazat tak aby byl namazaný uvnitř ale čistý zvenku, aby se nelepil bordel. Pravidelně měřit, jak se dostaneš na těch "132.6mm" tak vyhodit, koupit novej řetěz.
Intermezzo - ano, pozor, novej řetěz na starý kazetě může na některých převodech skákat. Typicky se to děje u uživatelů, kteří jezdí silově vyšší převody, maj tak ojeto "7-8-9-..." daleko víc než "1-2-3-4-5-6" a s novym řetězem jim to začně skákat. A samozřejmě za to může výrobce řetězu nebo servis, protože s jejich starým řetězem to fungovalo dobře B-)
3) Řešit hodně. Tohle je z hlediska nejvyššího nájezdu nejlepší, ekonomicky nejvýhodnější. Koupit třeba 4 řetězy. První jezdit 1000 km, vyměnit za druhý. S každým takhle najezdit 1000 km a pak opět dát první. Samozřejmě to chce rovnoměrně sjíždět i kazetu a převodníky, resp. umět k tomu šlapat a nebejt "tupej kulturista" co to rve. Je potřeba důslednost, měnit poctivě, zaznamenávat si nájezd, mít řetězy správně označený, abyste věděli kterej přijde další.

Pro někoho kdo to nechce zase tak moc řešit je prostě jednoduchý řetěz pravidelně měřit a měnit za novej. Šuplera je ideál, tam je obvykle zaručená nějaká přesnost, ty "měrky" řetězu se vyrábí s různýma tolerancema a nemáš jak moc ověřit, jestli je dobrá nebo ne. 132,6 mm je jistota.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22706
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od spm »

Hlavně bych řekl, že na tom petrovo elektrokole ta životnost řetězu bude ještě nižší, než co uvádíte u vás, co jezdíte na normálních... protože tipuju, že nejvíc se vytahá tím silovým taháním, což u normálního kola může udělat akorát dostatečně silný kulturista, ale na tom elektrokole to udělá motor :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od bonboniera »

To me bude zajimat, jak to bude s retezem na elektrokole. Teoreticky by naopak ten retez mohl vydrzet vic. Ten motor ma sice poradnou silu, ale on proste toci v otackach, kolo v podstate porad plynule jede. Zatimco u beznyho kola casto tlacis nekde na limitu svejch fyzickejch moznosti, kopec jak krava, do toho koren nebo sutr a v podstate stojis a tlacis na miste. Vsechno napnuty na max. Tohle u elektriky asi odpada. Teoreticky.
V kolech se hrabu pres tricet let, ale tohle netusim, jak se bude chovat. Ale nedivil bych se, kdyby retez s motorem zvladnul vic.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od petr »

ta třetí možnost mě trochu zaujala - koupit 4 řetězy po 1000km je měnit a pak začít tím prvním zase , jakože očíslovat si je 1,2,3,4 a takhle pořád dokola po těch 1000km ? Jakože kvůli postupnému opotřebení koleček ? Logiku to může mít , tys to teda zkoušel ?
no on ten řetěz je díky motoru namáhaný sakra víc, ono to násobí sílu šlapání podle režimu až o cca 300% v to nejvyšším, takže jestli to chápu dobře když tlačím do pedálu 10kg tak motor přidá až dalších 30kg a vše to jde na řetěz a z něj na zadní kolečka
Naposledy upravil(a) petr dne pát kvě 29, 2020 6:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od RadekN »

Jj myšlenka toho točení 4 řetězů je v tom, že se ti průběžně ojizdi všechny řetězy i kazeta... A až ojedes ty 4 řetězy, vyměnís komplet vše a jedeš znova :-).

Jinak řetěz jsem si změřil a mám 132,58mm... Po 500km za 14 dní na elektrokole. Tak to není nic moc :-D. Doprčic.
Odpovědět

Zpět na „Hobby, sport“