Jaké kolo pro vlastní pohyb
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Když to vezmeš jako pracovní prostředek, tak to určitě smysl má. Už jsem ale viděl i elektro kola pro děti. To je podle mne totální nesmysl.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Souhlas, elektriku do kola uvažuju 60+ .... dokud můžu makám ....jezdím pro zábavu a kondici.....kdo jezdí do práce léto i zima a pak musí fungovat, tak chápu že jezdí elektro.....dělal bych to stejně
Subaru Levorg 1.6 2019
Suzuki Swift 2015 mama car
Suzuki Swift 2015 mama car
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
no pro ty děcka je to fakt blbost , ale jako kluka to baví ne že né když může tak mi ho zabaví a lítá kolem baráku jak dábel, má to jak motorku , kolo váží asi 20kg a kluk necelých 30kg
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Hele to si dovolím oponovat. Samozřejmě to asi nemá smysl pro děti řekněme 12+, ale jinak to nemusí být úplná blbost. Pokud člověk jezdí a chce jet třeba do Alp nebo někam 80+ km, může dítě vzít a ono to pořád ujede. Jinak by dřepělo doma na zadku nebo by se musela upravovat trasa. Pro děti (samozřejmě jen pro ty menší) a důchodce mi to naopak nepřijde jako úplnej nesmysl. Druhá strana mince je, jestli má smysl smradům kupovat elektrokolo za 50+ tisíc. Já jim to nekoupím, jen ať makajnámořník píše:Už jsem ale viděl i elektro kola pro děti. To je podle mne totální nesmysl.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Jinak k těm řetězům - ano, průměrná životnost řetězu na zdravou výměnu (aby nedošlo k poškození kazety a převodníku) je u většiny kolem 1000-1500km. Spoustu lidí to překvapí, protože ho přece neměnili na 30 let starým Olpranu nikdy a ono to pořád jezdí. Jasně, on bude fungovat do první výměny čehokoli z komponentů řazení, protože je to vytahaný podle sebe Ale u moderního kola, kde stojí třeba jen kazeta 6000 Kč a víc to může zabolet. Kámoš taky neměřil a jezdí hodně, jezdil tak až se mu řetěz začal "lepit" na převodník, totálně vytahanej... blbě už fungovala i kazeta, nakonec ho to stálo 9 000 Kč :D Takže investice pár stovek do řetězu se vyplatí... Pochopitelně životnost pastorků není nekonečná, opotřebovávají se stejně, ale ne tak rychle.
Jinak k tématu moc relevantních zdrojů není, ale mně se kdysi podařilo vyšťourat toto: https://cyclingtips.com/2019/12/the-bes ... cy-tested/ - hodně zajímavé čtení. Na základě toho jsem na moje kolo nebral už řetěz GX, ale X01
Jinak za zmínku tam stojí informace o tom, že zrovna u 12s SRAMu X01 a XX1 jsou obyč. měrky neposlehlivé - dobré vědět. Na SRAMu budu řešit jen origo, ale na Shimanu jsem měl lepší zkušenost s KMC než s originálem.
Jinak k tématu moc relevantních zdrojů není, ale mně se kdysi podařilo vyšťourat toto: https://cyclingtips.com/2019/12/the-bes ... cy-tested/ - hodně zajímavé čtení. Na základě toho jsem na moje kolo nebral už řetěz GX, ale X01
Jinak za zmínku tam stojí informace o tom, že zrovna u 12s SRAMu X01 a XX1 jsou obyč. měrky neposlehlivé - dobré vědět. Na SRAMu budu řešit jen origo, ale na Shimanu jsem měl lepší zkušenost s KMC než s originálem.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Se synem, když mu bylo asi 8 let jsme jeli z Mědence do Děčína. Za 3 dny a denně to šlo přes 1000 vejškovejch. Osobně si myslím, že když nevyjde nahoru, tak tam nemá co dělat. Ono se taky musí dolů a na to zrovna v horách potřebuješ taky sílu . Samozřejmě nemluvím o sjezdařích, to jsou jiný pacienti, žejo Láďo .
Taky si myslím a nemám s tím problém, přizpůsobit se a vybrat trasu podle toho slabšího, je lepší řešení
Taky si myslím a nemám s tím problém, přizpůsobit se a vybrat trasu podle toho slabšího, je lepší řešení
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
já a sjezdař? ja maximalně tak vysloužilej freerajdr
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
takže dneska opět vyrážím na delší jízdu , vyměnil jsem teda řetěz pro jistotu, když už mám nakoupené nové 3ks, po 1500km měl 132,7 mm, dal jsem nový na kterém jsem naměřil 132,4mm až je všechny natáhnu na těch 132,7 tak to zase začnu točit dokola
jinak na nový řetěz žádná změna, řadí to pořád skvěle nic nepřeskakuje takže asi vše ok
ještě jsem se bavil o těch řetězech s jedním nadšencem a ten to dělá taky takhle, ohledně mazání mi řekl že ať si to dělám jak chci , on prý na to celkem kašle , že prý kdysi poctivě mazal čistil a stejně se to natahuje pořád přibližně stejně, občas to mázne trochu, spíš aby to šlo tiše a nebyl odpor, ale že už si s tím tak nehraje jako dřív
jinak jak viděl moje kolo jak je od bahna tak říkal že s tím stejně nic nenadělám že bych musel kolo čistit každý den a pak znova vše mazat , že prý jsem zabitý případ, no ja se snažím aspoň trochu čistit a mazat řetěz a vidlice , ale zbytek kašlu to bych nedělal nic jiného než si hrál s kolem
nevím jestli nějak řešit ty čepy které se hýbou při pružení zadní vidlice , má se to taky nějak čistit a mazat ? moc se mi do toho nechce teda a ani nevím jak
jinak na nový řetěz žádná změna, řadí to pořád skvěle nic nepřeskakuje takže asi vše ok
ještě jsem se bavil o těch řetězech s jedním nadšencem a ten to dělá taky takhle, ohledně mazání mi řekl že ať si to dělám jak chci , on prý na to celkem kašle , že prý kdysi poctivě mazal čistil a stejně se to natahuje pořád přibližně stejně, občas to mázne trochu, spíš aby to šlo tiše a nebyl odpor, ale že už si s tím tak nehraje jako dřív
jinak jak viděl moje kolo jak je od bahna tak říkal že s tím stejně nic nenadělám že bych musel kolo čistit každý den a pak znova vše mazat , že prý jsem zabitý případ, no ja se snažím aspoň trochu čistit a mazat řetěz a vidlice , ale zbytek kašlu to bych nedělal nic jiného než si hrál s kolem
nevím jestli nějak řešit ty čepy které se hýbou při pružení zadní vidlice , má se to taky nějak čistit a mazat ? moc se mi do toho nechce teda a ani nevím jak
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Petr -> co a čím mazat lze nejlíp zjisti přes youtube kanály (např. Trail hunter nebo slovenský MTBIKER). Je tam toho spoustu, krok za krokem i s nějakými doporučeními. Jo a mažou se i čepy zadní stavby.
Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Test Rider Šíma prověřuje "Obludu". A prý dobrá...., Susede, dík.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Co dobrá, výborná, luxusní je obludka!!! Šaman mě překvapil sotva jsme dojeli na chalupu, ani jsem neměl vybaleno a odpřahoval teprve vozík a já musel logistikovat a chladit dovezený proviant apod...
Ani jsem se nechtěl nejdřív projet. No paráda co mám vykládat.
Jsem normální uživatel, tak jen můj pohled, první dojmy. Kolo jede na ty tlusťochy papuče velice překvapivě lehce! Posez vynikající, úchop taky na jedničku. Sedlovka pístová tj krásná vychytávka a co by mě nej vyhovovalo je trend- jedno kolco vpředu, dvanáct či jakýkoliv počet pak už jen vzadu. Uživatelsky velice příjemné. Ano víc se bude opotřebovávat řetěz, ale tu zas záleží kolik kdo najede, v mém případě by to nebyl vůbec problém, jen koupit dobrý řetěz...
Vím to vše je už pro většinu zde běžný standart, jsou to jen mé dojmy.
Kolo vypadá nádherně, temně a přitom vzývá, láká na projetí
Už se těším, až vytáhnu svůj loňský kup, zase jsem se s ním dnes okem mazlil na půdě a vzal jej aspoň za řidítka Ty posezy co se dají všelijak přizpůsobit a člověk pak sedí jak mu to max vyhovuje to je pro mě nej, tělo nebolí, to je ono, pak je jízda max příjemná.
Susede dobře jsi koupil, sakra dobře, za ty peníze a jak jsi říkal sám, tyto kola včil nejsou.
Snad se letos konečně projedem, uvidím co ty moje podkolení sem tam bolesti, nemládnu
Ani jsem se nechtěl nejdřív projet. No paráda co mám vykládat.
Jsem normální uživatel, tak jen můj pohled, první dojmy. Kolo jede na ty tlusťochy papuče velice překvapivě lehce! Posez vynikající, úchop taky na jedničku. Sedlovka pístová tj krásná vychytávka a co by mě nej vyhovovalo je trend- jedno kolco vpředu, dvanáct či jakýkoliv počet pak už jen vzadu. Uživatelsky velice příjemné. Ano víc se bude opotřebovávat řetěz, ale tu zas záleží kolik kdo najede, v mém případě by to nebyl vůbec problém, jen koupit dobrý řetěz...
Vím to vše je už pro většinu zde běžný standart, jsou to jen mé dojmy.
Kolo vypadá nádherně, temně a přitom vzývá, láká na projetí
Už se těším, až vytáhnu svůj loňský kup, zase jsem se s ním dnes okem mazlil na půdě a vzal jej aspoň za řidítka Ty posezy co se dají všelijak přizpůsobit a člověk pak sedí jak mu to max vyhovuje to je pro mě nej, tělo nebolí, to je ono, pak je jízda max příjemná.
Susede dobře jsi koupil, sakra dobře, za ty peníze a jak jsi říkal sám, tyto kola včil nejsou.
Snad se letos konečně projedem, uvidím co ty moje podkolení sem tam bolesti, nemládnu
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Jestli jsou čepy zadní stavby na ložiskách, tak imho není co mazat? Spíš očistit a pozor třeba s vapkou, abys tam nenatlačil vodu. Ale takových míst je na kole spoustu, proto se to nedoporučuje obecně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
tak včera delší výlet cca 80km čistě na eko režim málem jsem vypustil duši baterka skoro prázdná, nechápu ty udávané dojezdy od výrobce, to by muselo být leda po rovině s větrem v zádech …
silně unaven byl to samý kopec jsem čuměl na ten youtube , shlédl jsem pár videí a zjistil jsem že tu udržbu dělám vlastně správně, pokud teda nějakou dělám , sem tam to ostříkám hadicí studenou vodou a pak jen péče o řetěz a vidlice a tlumič a nějaké to seřízení brzd a přehazovačky moc to ani není potřeba, no a nic víc se vlastně ani nedělá v domácích podmínkách , zadní stavba je na těch ložiscích , takže tam celkem asi taky nic , leda pak jejich výměna až bude problém, někdo tam dělal výměnu maziva v těch ložiscích no otázka je zda je to potřeba , jestli se tam nedostane právě víc bordelu než když se to nechá tak , no a pak jen už takové to čištění přehazovaček zadní kazety , s tím se štvát moc nebudu vezmu na to kompresor , je to ho méně než na Subaru
To šamanovo kolo fakt moc hezké , Sima má správnou cyklo obuv
silně unaven byl to samý kopec jsem čuměl na ten youtube , shlédl jsem pár videí a zjistil jsem že tu udržbu dělám vlastně správně, pokud teda nějakou dělám , sem tam to ostříkám hadicí studenou vodou a pak jen péče o řetěz a vidlice a tlumič a nějaké to seřízení brzd a přehazovačky moc to ani není potřeba, no a nic víc se vlastně ani nedělá v domácích podmínkách , zadní stavba je na těch ložiscích , takže tam celkem asi taky nic , leda pak jejich výměna až bude problém, někdo tam dělal výměnu maziva v těch ložiscích no otázka je zda je to potřeba , jestli se tam nedostane právě víc bordelu než když se to nechá tak , no a pak jen už takové to čištění přehazovaček zadní kazety , s tím se štvát moc nebudu vezmu na to kompresor , je to ho méně než na Subaru
To šamanovo kolo fakt moc hezké , Sima má správnou cyklo obuv
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Nebyl čas řešit cvičky náhodou jsem si zkusil terénní vlnku a výjezd po trávě, kdo umí umí netřebuje spešl cvičky
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Petře: Jak říkáš, to bude asi měřeno v lab.podmínkách. V tych krpáloch kolem Vás to bylo vlastně vítězství, žes dal 80km. Nedávno jsem funěl po cestičkách ze Starých Hamrů na Grúň a bylo to náročné
Šíma si nechal masírovat chodidla, bo z tych platforem trčí sice nehezké trny, ale zase na tom drží pěkně každá bota. I Šímova testovací obuf
Díky za ocenění pro "Obludu" - včera jsem zkusil 30km po asfaltu a rovném povrchu a ono to jede. Hukot od předního kola už přestávám vnímat - 29 prstů je fakt jiná liga než 26"
Sima: Susede, dík za pozitivní ohodnocení. Dáme společnou jízdu až svojého bajka sneseš na zemský povrch.
Šíma si nechal masírovat chodidla, bo z tych platforem trčí sice nehezké trny, ale zase na tom drží pěkně každá bota. I Šímova testovací obuf
Díky za ocenění pro "Obludu" - včera jsem zkusil 30km po asfaltu a rovném povrchu a ono to jede. Hukot od předního kola už přestávám vnímat - 29 prstů je fakt jiná liga než 26"
Sima: Susede, dík za pozitivní ohodnocení. Dáme společnou jízdu až svojého bajka sneseš na zemský povrch.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)