Jaké kolo pro vlastní pohyb
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Tak! tak! Je třeba si dělat radost. Hajbajk vypadá dobře. Včera jsem se na podobném svezl, borec ho má už delej a je spokojený.
Zkusil jsem dokopec a kde s HT 7km/h tam s elektřinou 18. A pak sem si sedl na svého záložního harttajla a .... Musel sem zabrat
Dobře děláš. Když už elektro, tak full.
Ať Ti to jezdí a dělá radost furt. Napiš pak svoje dojmy, recenzi atd.
Zkusil jsem dokopec a kde s HT 7km/h tam s elektřinou 18. A pak sem si sedl na svého záložního harttajla a .... Musel sem zabrat
Dobře děláš. Když už elektro, tak full.
Ať Ti to jezdí a dělá radost furt. Napiš pak svoje dojmy, recenzi atd.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
no dle dokladu cena 115tkč teď necelá půlka ty ceny jsou šílené , tak snad to vydrží
potřeboval bych ale vědět tlaky kolik nafoukat tlumič vepředu a vzadu aspoň přibližně, teď je to jen tak od oka ať to nejde nadoraz to jim prý dost škodí
potřeboval bych ale vědět tlaky kolik nafoukat tlumič vepředu a vzadu aspoň přibližně, teď je to jen tak od oka ať to nejde nadoraz to jim prý dost škodí
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20644
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To se fouká podle tvoji váhy. Taky bejvá tabulka nalepená na vidlici, nebo na tlumiči.petr píše:no dle dokladu cena 115tkč teď necelá půlka ty ceny jsou šílené , tak snad to vydrží
potřeboval bych ale vědět tlaky kolik nafoukat tlumič vepředu a vzadu aspoň přibližně, teď je to jen tak od oka ať to nejde nadoraz to jim prý dost škodí
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To budeš muset na netu najít u foxů a u šoxů (jestli je vzadu) tabulku podle modelu a hmotnosti pilota. Si myslím.
Edit: Ha, mořeplavec byl rychlejší. Jen pokud ty nálepky na pružení ještě vydržely
Edit: Ha, mořeplavec byl rychlejší. Jen pokud ty nálepky na pružení ještě vydržely
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To ti neřeknu, nenapovím, nehledám, já hledal tabulku taky, ale stejně jsem nakonec taky přifukoval, vidlice byla moc měkká, borec přede mnou měl jen dvě třetiny mé váhy, nedalo se na tom jezdit.
Když ti to už nejde nadoraz, stačí to pak max dofouknout dle tvých pocitů a požadavků, po projetí, první jízdě ne? Ať se to furt nehoupe zbytečně a ať to taky není tvrdé jak šutr, jednoduše ať tam ta vidlice k něčemu je a pracuje
Ty s tím skákat přeci nebudeš, s tímhle ne ani počítám nechceš.
Jinak je dobré setřít po jízdě, či aspoň občas prach z vidlí, mohl by se vetřít pod prachovky, pod těsnění, je to otázka vteřiny a myslím, že vidlice bude ráda, tak mě bylo doporučeno.
Když ti to už nejde nadoraz, stačí to pak max dofouknout dle tvých pocitů a požadavků, po projetí, první jízdě ne? Ať se to furt nehoupe zbytečně a ať to taky není tvrdé jak šutr, jednoduše ať tam ta vidlice k něčemu je a pracuje
Ty s tím skákat přeci nebudeš, s tímhle ne ani počítám nechceš.
Jinak je dobré setřít po jízdě, či aspoň občas prach z vidlí, mohl by se vetřít pod prachovky, pod těsnění, je to otázka vteřiny a myslím, že vidlice bude ráda, tak mě bylo doporučeno.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Pěknej stroj!
Jen...
Vidlici a tlumič nafoukat nejprve podle tabulky, případně tak, aby při normálním posezu za jízdy bylo využito cca 20-25 % zdvihu jak vidlice, tak tlumiče. A pak doladit podle stylu jízdy. Pokud čajíček, klidně ubrat ať využíváš zdvih, pokud jsi agresivní hovado, tak přifouknout ať nechodíš nadoraz
Po jízdě utřít prach a bordel z "pístnic", toho, co zajíždí dovnitř a lehce stříknout silikonovým olejem, třeba GT-85 s PTFE.
A koukám, že to má teleskopickou sedlovku? Pokud jo, tak je zadní blatník upnutej na pístnici, to ne, přece, koukej to přendat
Edit: koneckonců i to světlo je tam takhle nanic, dozadu vidět nebude. A je ta sedlovka vůbec dostatečně zasunutá? Není vidět značka max vysunutí? Aby sis to nerozlomil.
Jen...
Vidlici a tlumič nafoukat nejprve podle tabulky, případně tak, aby při normálním posezu za jízdy bylo využito cca 20-25 % zdvihu jak vidlice, tak tlumiče. A pak doladit podle stylu jízdy. Pokud čajíček, klidně ubrat ať využíváš zdvih, pokud jsi agresivní hovado, tak přifouknout ať nechodíš nadoraz
Po jízdě utřít prach a bordel z "pístnic", toho, co zajíždí dovnitř a lehce stříknout silikonovým olejem, třeba GT-85 s PTFE.
A koukám, že to má teleskopickou sedlovku? Pokud jo, tak je zadní blatník upnutej na pístnici, to ne, přece, koukej to přendat
Edit: koneckonců i to světlo je tam takhle nanic, dozadu vidět nebude. A je ta sedlovka vůbec dostatečně zasunutá? Není vidět značka max vysunutí? Aby sis to nerozlomil.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Na Youtube je plno videí, jak nastavit tlak u tlumiče a vidlice - po nasednutí by se měl zasunout na určitá % a při plném propružení kola by neměl jít nadoraz. Po nastavení tlaku se doladí odskok (rebound).
Otírat prach pravidelně - k prachovce stříknout trochu silikonového oleje (např. Brunox deo), propružit a setřít. Prodlouží se životnost kluzáků.
A podle najetých hodin měnit oleje.
Otírat prach pravidelně - k prachovce stříknout trochu silikonového oleje (např. Brunox deo), propružit a setřít. Prodlouží se životnost kluzáků.
A podle najetých hodin měnit oleje.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Jj stříknout PTFE, to jsem zapomněl napsat, ne že bych byl takový pečlivka, ale tenhle sprej je fakt skvělá věc, nechytá nečistoty, ne tolik teda, je to markantní rozdíl a maže a maže dlouho, používám na víc věcí, kdysi poradil zde Honza,já ten spray pak shodou okolností dostal a je fááákt skvělý, hlavně, když jsou věci vystavené prostředí, prachu, soli čemukoliv, ochrání jej. Značek a směsí je samozřejmě víc.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
jo ten blatník jsem předělal nasazoval mi ho tam syn když měnil sedlo, protože na kole lítal taky s nižším sedlem, ale stejně musí být hodně vysoko aby při pružení nešktal
jinak díky musím pořídit pompu na vidle a přifouknu to jsem holt těžký, kolik je vlastně max. tlak vepředu a vzadu
jinak díky musím pořídit pompu na vidle a přifouknu to jsem holt těžký, kolik je vlastně max. tlak vepředu a vzadu
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20644
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Jestli myslíš pláště, tak to záleží nejvíc na tobě. A pak na tom, jestli máš duše a kde jezdíš.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
na vidli a tlumaku bude tabulka s hmotnosti / tlakem.
popr tam bude gumovej krouzek, nejak to nafoukni, stoupni si na kolo a zanoreni tlumeni by melo bejt 1/3 - odhadnes okem podle toho gumovyho kolecka
popr tam bude gumovej krouzek, nejak to nafoukni, stoupni si na kolo a zanoreni tlumeni by melo bejt 1/3 - odhadnes okem podle toho gumovyho kolecka
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Ten zadní blatník dej co nejníž tak, aby neškrtal. Jestli to kolo má vzadu zdvih kolem 120 mm, asi ti dojde, jak vysoko ho stačí mít
Max tlak by na vidlici i tlumiči měl být uvedený i kdyby tam nebyla nalepená tabulka kolik foukat podle hmotnosti.
Pokud ne, zkus najít na internatu návod ke konkrétní vidlici nebo tlumiči.
Pokud bys ani tak nenašel, max tlak u vidlic bývá tak 130 - 150 psi, u tlumičů 250 - 300 psi.
Já doporučil mít staticky na místě využito 20 - 25 % zdvihu, Ládís radí až 1/3, tedy 33%, ideál si ale stejně musíš najít sám jak už jsem psal.
Kdybys na vidlici nebo tlumiči neměl takový ty gumový o-kroužky podle kterých poznáš kolik zdvihu využíváš, tak tam můžeš provizorně nasadit stahovací pásky, neutahuj ji moc, jen tak, ať drží na místě, ale může se volně posouvat. Posaď se na kolo do pozice jako bys chtěl jet, buď u toho třeba opřenej o zeď abys nespadl, požádej někoho ať ti ty pásky posune dolů (po pístnici k tělu vidlice/tlumiče) a opatrně sesedni, ať to zas neposuneš jinam. A pak si změř kde jsou oproti původnímu stavu, z toho už si to spočteš.
Třeba tady je návod... jen jsem to prolít, asi to popisuje dobře.
https://www.youtube.com/watch?v=1Ze152tm9Ao
Max tlak by na vidlici i tlumiči měl být uvedený i kdyby tam nebyla nalepená tabulka kolik foukat podle hmotnosti.
Pokud ne, zkus najít na internatu návod ke konkrétní vidlici nebo tlumiči.
Pokud bys ani tak nenašel, max tlak u vidlic bývá tak 130 - 150 psi, u tlumičů 250 - 300 psi.
Já doporučil mít staticky na místě využito 20 - 25 % zdvihu, Ládís radí až 1/3, tedy 33%, ideál si ale stejně musíš najít sám jak už jsem psal.
Kdybys na vidlici nebo tlumiči neměl takový ty gumový o-kroužky podle kterých poznáš kolik zdvihu využíváš, tak tam můžeš provizorně nasadit stahovací pásky, neutahuj ji moc, jen tak, ať drží na místě, ale může se volně posouvat. Posaď se na kolo do pozice jako bys chtěl jet, buď u toho třeba opřenej o zeď abys nespadl, požádej někoho ať ti ty pásky posune dolů (po pístnici k tělu vidlice/tlumiče) a opatrně sesedni, ať to zas neposuneš jinam. A pak si změř kde jsou oproti původnímu stavu, z toho už si to spočteš.
Třeba tady je návod... jen jsem to prolít, asi to popisuje dobře.
https://www.youtube.com/watch?v=1Ze152tm9Ao
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Když zadní blatník, tak jedině mudhugger . U nás ho prodává singltrek.
Ať si o tom esteti mysli co chtějí, ale funkčně je to nepřekonatelnej blatník. Kor na celoperu.
A kolo je to moc pěkné. Pak napiš postřehy a pocity
Ať si o tom esteti mysli co chtějí, ale funkčně je to nepřekonatelnej blatník. Kor na celoperu.
A kolo je to moc pěkné. Pak napiš postřehy a pocity
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Taky jsem se dočetl, že po nafuňění by zanoření mohlo být 20% pro tvrďáky až 30% pro "slečinky" u běžných modelů a zdvihů.
U mne je to (možná dobře) dáno konstrukcí, můžu si nastavit jen útlum a předpětí pružiny vzadu. A ono to nějak chodí.... U Vidly jen útlum a zdvih od 80mm do 120mm - 14let stará Merida. Nadoraz jsem nešel, moc neprasím, ale mám 103kg
RadekN: pěkný blatník.
Jo, a na ošetření kluzáků a tlumiče mi doporučili totok (druhé foto) zatím to mám rok.
Petr: dnes jsme si dali s ženou výlet, škoda,že foto nezachytí ten brutální sráz vpravo, asi to tam znáš....
U mne je to (možná dobře) dáno konstrukcí, můžu si nastavit jen útlum a předpětí pružiny vzadu. A ono to nějak chodí.... U Vidly jen útlum a zdvih od 80mm do 120mm - 14let stará Merida. Nadoraz jsem nešel, moc neprasím, ale mám 103kg
RadekN: pěkný blatník.
Jo, a na ošetření kluzáků a tlumiče mi doporučili totok (druhé foto) zatím to mám rok.
Petr: dnes jsme si dali s ženou výlet, škoda,že foto nezachytí ten brutální sráz vpravo, asi to tam znáš....
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)