Jaké kolo pro vlastní pohyb

Odpovědět
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od draconis »

No hele, je to hezký, ale když tak na to koukám, nebylo by lepší ji naučit na motorce? :-)

BTW KTM udělalo krosku na elektriku - je to tiché a ekologické, takže vás po lesích nikdo neuslyší a nemůže vám vynadat :-)

Jinak osobně mi FAT provedení u celopéra přijde zbytečné, ale proč ne... 8)
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od RallyCAD »

Motorka by byla moc těžká - tu by asi nepostavila. Lenka má oboustrannou
kyčelní endoprotézu nesmí to namáhat a nesmí to na kole ani drncat...
Chci aby ten stroj měl komfort jak americký koráby silnic - plavmo vpřed,
jen lehký houpání a žádný šlapání.
Nejdražší na tom budou baterie - 1Ah vychází tak 1.000,-Kč a pokud chci udělat
silnou verzi (750W až 1500W) na 36V-48V tak si spočítej kolik si třeba 4h projížďka
po kopcovitém lesnatém terénu sežere...
Přestavbové elektrosady, nebo komponenty se daj koupit už i v ČR nebo na netu.
Přemýšlím, že bych asi pořídil veškeré díly z druhé ruky (rám, přední vidlice, středy, apod)
a zrepasoval je a upravil. Pokud by měl někdo k odprodeji nějaké věci, dejte vědět...
Abych neplatil zbytečně za fatbikové vidlice, upravím si nějaké "normální". Přední i zadní
se daj koupit za rozumný peníz rozumně jeté...
Motor počítám v zadním náboji - nejjednodušší cesta a nejnižší těžiště.

A ohledně elektrické motorky - tohle je pecka. Dělá se až 10kW verze:
Stealth-The-Bomber-Electric-Bicycle-Camo-Grey-cool-product-i-need-this-i-want-this.jpeg
http://www.stealthelectricbikesusa.com/ ... -bike.html
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od thunderace »

Bikeři prosím o radu už se s tím seru,no a do servisů nic nedávám. Žena má na krosovym kole
Řazení: Shimano STM390

Měnič: Shimano Alivio

Přesmykač: Shimano TX 51 a Řetěz: KMC HG 53

kolik tam vydrží řetěz když většinu najede s prckem v sedačce po kopcích? Vím že se nějak měří šuplérou. Teď to začlo zlobit tak že v záběru nejmenší rozeta u pedálu vezme řetěz sebou nahoru a tím se to jasně celý blokne(to se po vrácení opakuje každé 5 šlápnutí) Seřízení dorazů a lanka je mi jasný ale co dělá tohle?
Já mám na přibližovadle 6ti kolečko s širokým řetězem a na oldtimeru favorit 5ti,takže to vůbec neznám...
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od roura74 »

Spis bych to videl na ohlou patku prehazovacky. Nech si to nekde zmerit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od newli »

Nejlepsi je to zmerit. Ja pouzivam merku na retez, ale suplera je snad jeste presnejsi:

http://cykl.cz/item/mereni-opotrebeni-retezu

Me retez vydrzi cca 1.000 az 1.500 km, ale hodne zalezi na stylu slapani. Ti co to rvou silou, tem vydrzi jeste mene a ti co jezdi pouze frekvencne (ja busu neco mezi), tem mozna i neco vic.

Ale jestli mas ten retez vytahany, tak by ti spis pomalu opotreboval kazetu a problem by nastal az pri vymene za novy. Nejak se mi nezda, ze by strileni retezu (pokud jsem spravne pochopil, co to dela), zpusobil vytahany retez (mozna bude, ale on si obrousi kazetu k obrazu svemu :-) ). Nemuze to byt neco jineho?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od newli »

Souhlas, patku rovnat neumim (ani nepoznam, ze je ohnuta), ale to bych tipoval spis ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od VDC »

Řetěz střílí, když se dá novej na vytahaný zuby na kazetě ( zadním vícekolečku) . Když je to společně vytahaný, tak to nestřílí. Máš to všechno čistý a namazaný ?

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od thunderace »

jasně,čisty a namazaný-jako všechno doma :850: ale tohle fakt nevím,prostě se ten řetěz naštosuje zespoda do převodníku(tak se to správně jmenuje). Jakoby se ten řetěz nalepil a nešel volně zpět do kladek a na kazetu ale zmuchlá se za tím převodníkem.
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1056
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od Majer »

Máš klasicky ojeté převodníky mezi zuby je udělaný otrep a ten tahá řetěz.

Buď sundat kliky a jehlovym pilnikem odstranit což pomůže na chvíli nebo a to je ta lepší varianta koupit nový převodník ....podle čísla a typu klik .....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od newli »

Tak s tim jsem se jeste nesetkal :-) To je na vymenu vseho, ne? To jest: prevodniky, retezu i kazety.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od thunderace »

Majer píše:Máš klasicky ojeté převodníky mezi zuby je udělaný otrep a ten tahá řetěz.

Buď sundat kliky a jehlovym pilnikem odstranit což pomůže na chvíli nebo a to je ta lepší varianta koupit nový převodník ....podle čísla a typu klik .....
ten otřep mě napadl,trochu to strhnout... je to takový ostřejší. Může mít na tom kole najeto sotva 1000, ale fakt v zátěži. Borci řikaj že se má řadit tak aby řetěz makal z převodníku na kazetu pořád tak nějak rovně,no doteď to nedělala a mě to nenapadlo a stejně bych si moh řikat co chci...
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od draconis »

Jj, já mám zkušenost, že ženský prostě neumí na kole řadit, vidím to u té mojí... :-)

Proto je třeba se naučit, aby se řadilo rozumně - např. je blbost mít nejmenší tác a nejmenší kolečko nebo naopak největší tác a největší kolečko, protože v konfiguraci s >7-kolečkem (obzvlášť u 9-kola) už jde řetěz dost našikmo, což není zrovna ideální. Taky se naučit řadit nejlépe před kopcem a ne až v kopci, když zjistí, že to na daný převod nevyjede.

Jak už tu psali ostatní, vytahaný řetěz se změří buď měrkou k tomu určenou (mám kdyžtak k dispozici) nebo posuvkou. Je třeba si hlavně uvědomit, jak už tu zaznělo, že jakmile se řetěz vytahá, bude kur*it i kazetu. Takže jestli je "ometená" nebo jsou oběhané náběhy, vyměň ji rovnou taky. Obecně je nevhodné používat novou kazetu se starým řetězem a naopak (je-li oběhaná).

Odkud jsi? Kdyžtak na to můžeme mrknout... To je vidět hned než tady luštit popis v textu :-)
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od thunderace »

Draconis-díky,já sem na sever nahoru až u Německa :-) Kazeta ma zuby dobrý,jen tři placičky od středu trochu ohlazený., ale tady jsem našel diskuzi http://www.nakole.cz/diskuse/18734-namo ... dniky.html ,takže půjdu pořádně prohlídnout převodník,..kurňa už si na tyhle věci musím brát optiku.
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od draconis »

Hm, to je tak trochu úplně na druhém konci republiky... :-)
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od thunderace »

Tak když jsem v tom,udělal jsem údržbu všech kol-takže tady je naše flotila :-) ,to tam nejsou odrážedla,tříkolky,čtyřkolky a minibike ::-DD:
Přílohy
DSCF2475.JPG
DSCF2477.JPG
Odpovědět

Zpět na „Hobby, sport“