Ale o tom právě mluvím,já nemám důvod řetěz měnit i po těch letech,taky je mě jasné,že by to pak mohlo napáchat škody.Ale i tehdy mě stačilo měnit jen přehazovačku a řetěz,vše ostatní bylo ok-přehazka i předek.Takže když to sčotnu,tak za ty léta,za ty km co bych vyměnil řetěz cirka 10-15 krát,tak bych dal za slušný řetěz 500-700 a více kč,plus ideálně to nechat vyměnit a seřídit vše v servisu,čili další podobná položka a rázem jsem v tom za 10-15000 kč.A to lítám furt okolo kola,efekt pro mě žádný.námořník píše:Problém nastane až ten řetěz zničíš úplně a budeš ho chtít vyměnit. Kvůli tomu že budou převodníky a kazeta vymačkaný to nebude fungovat. Pak zjistíš že ten řetěz je jedinej náhradní díl co se na tvůj model dá koupit a pokud budeš chtít někam jet, tak si budeš muset koupit jiný kolo . Teď vážně. Kdyby si cyklisti jako Ondra a jemu podobní neměnili řetězy, tak si způsobí škody blížící se v současné době hravě 10t Kč a to se kvůli pár stokorunám nevyplatí .
No a 15000 kč to je na mé poměry už luxus kolo tak to mám já,nebo dejme tomu za dvacku,pro mé využití dnes už až moc peněz,jo a to kolo se mě tím,že jsem tohle neřešil vlastně plně zaplatilo,samozřejmě jsem počítal s tím,že jednou nebudou možné dostupné díly,ale furt si myslím,že i na mé retro kolo se to dá vyřešit.
Jinak e-kolo bych se chtěl moc rád vyzkoušet
Roura,právě,právě,navéc jakápak sedmikolka tu má žena a já jí to tak závidím já mám jen šesti a tam je právě ten řetěz logicky určitě silnější,musí být.
Ale abych nevypadal jako úplný diletant,tak párkrát jsem v minulosti nechal měrkou změřit řetěz-sám ji nemám a bylo to příležitostně-a řetěz byl furt ok i po ix ix letech,pak už jsem se vzhledem ke stáří kola na to vysral.
Edit:já vlastně tehdy dal za dvě kola fest peněz,stály 15-20000kč,několik mých tehdejších platů,takže dnes bych si měl koupit pořádný kus,pro mě nepředstavitelné dnes,tehdy jsme ale jezdili nepoměrně víc.