Jaké kolo pro vlastní pohyb
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Nemají
Jinak jsem pražská náplava jak Brno
Jinak jsem pražská náplava jak Brno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 115
- Registrován: pon lis 24, 2014 4:28 pm
- Jméno a příjmení: Jan Pecold
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Tak pokud nebydlíš na Čerňáku, tak neblbni a vem 150/150, protože na jihu je Točná, vltavský hřeben, Cukrák a hřebeny na Berounkou. Sever jsou hrany taky kolem Vltavy a to prostě na nízkým zdvihu jezdit nebudeš chtít Já nato mám 160/160 a jediný omezení jsou gumy. Když nato nedáš drapáky, tak ujedeš sto kilometrů v kuse a nepoznáš rozdíl. Nehledě nato, že geoškou to kolo je spíš do XC než do Endura.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To je jasný. Já od té doby, co mám 3-ply Maxxis Minion vzadu jsem zatím neprorazil na trialu s mými cca 87 kg ani jednou (doplnil jsem to při výměně rovnou o silnější DH duši). A tam to na proražení trpí úplně jinak, páč se skoro pořád skáče po zadním. Navíc jezdíme poslední dobou víc na umělých překážkách, takže ostré hrany a drží to. V běžném terénu to teda musí být v pohodě... Akorát mi tedy přijde, že se docela sjíždí vzhledem k tomu, že na trialovým kole se toho moc nenajezdí... Jinak nejvíc si historicky v tomto ohledu všichni chválili Contíky Der Kaiser, asi nejtužší bočniceKeana píše:já nakonec dopadnul tak, že sem nasadil 2.5 pláště, sundal velkej tác a dal tam rockring a jezdim po lese kolem baráku. od ty doby, nevim co je defekt. a to sem dost 100+.kg
Přesně. Snad jediný potenciální problém mohou být vidle Manitou - míval jsem super vidli na stařičkém Canyonu Freeride 1, ale měla tolik specifik, že ač si jinak jsem schopen udělat sám na kole prakticky cokoli, tahle šla na servis přímo k dovozci, protože po několika konzultacích jsem se rozhodl to radši jinde nedělat a sám už vůbec. Snad jedině Aviďácký brzdy jsou trochu složitější na servis oproti ostatním, ale stejně je používám všude, nějak už jsem si na ně zvykl. I Shimana na sjezďáku teď budu měnit za Elixiry, už je mám koupený...Stingray píše:Na moderní kola, zase těch věcí do dílny tolik nepotřebuješ a pokud jsi zručnej, tak není problém ani ta vidlice, tlumič ani hydraulický brzdy.
Tak to by mě zajímalo, můžeš být konkrétní? Mechanické BB5 a obzvlášť BB7 jsou považovány obecně za jedny z nejlepších, z hydraulických pak Elixiry taky - brzdí super, servis holt horší, stejně tak třeba klasické cinkání desek o kotouč u Elixir5. Ale zrovna třeba Elixir5 byly dlouhá léta populární "DH/FR brzdy pro lid", protože za ty prachy to fakt brzdilo. Juicy jsou pravda v cenách, kde už se dá vybrat něco lepšího. Já třeba nedám dopustit na Hope, ale to už je o jiné ceně.Stingray píše:Brzdy od Avidu stály v minulosti za starou bačkoru, nové si zatím lidi docela chválí.
Jako sorry, ale kolo za řekněme 50-70K není prostě drahý. Jsou to dneska 2-3 platy. Což na stroj, kde se při aktivním používání dá počítat, že 5 let vydrží, není moc. Obzvlášť u FULLu je taková cena prakticky nutnost, protože u levnějších budeš pořád jen řešit problémy. HT už je za to moooc hezký. A sorry, ale třeba oproti Cannondalům s Lefty je to láce a ještě to aspoň není hnusný - dodnes jsem na tom nepochopil, co na tom všichni vidí. A ano, pro případné dotazy, jezdil jsem na tom. Ale nechám tě být, ačkoli by se dalo napsat milión věcí, jak tu cenu ospravedlnit. Pravdu mají všichni. Tenkrát nás v Jizerkách předjel bandu 20 bikerů s docela slušnýma kolama v kopci asi 70-letej děda na 40 let starý hapině (jak se to říká v jiných krajích?). Na řidítkách měl plátěnou tašku s nákupem a bylo vidět, že to jezdí minimálně každej den A ještě nás vesele pozdravil a chvilku pokecal než nás natřel.yeti píše:žádná technologie nemůže ospravedlnit tu cenovku. Dyť je to pořád jen kolo. Furt jsi to ty, co to pohání.
Jasně, že to hlavní udělá vždycky jezdec, ale přece když mě to baví a vím, na co to chci, proč bych si neudělal radost? Jasně, že to přejedu na starým ocelovým Olpranu taky (možná), ale bavit mě to rozhodně nebude. Ten rozdíl je jasně vidět, možná to jen člověku nedochází. A tak sem dám pro demonstraci dvě videa, kde je ten kontrast jasně vidět:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VzZkKE9Z35g[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=96xB1yBzy9Y[/youtube]
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Petře to mi nedělej takovýhle videa. Normálně jsem ten DH z devadesátek nedokoukal, bolí mě to i při koukání.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Ten sjezd..já tu řval smíchy! To je boží video!
Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Náhodou, je to boží. Tak to prostě bylo, éra kdy byly kola ocelový (možná Cr-Mo), jezdci taky a elasťáky hodně křiklavý!
Spíš mi šlo o ten kontrast, kde je krásně vidět pokrok v technice - aneb co se jezdilo na pevňácích v době, kdy byl vrcholem techniky cantilever a co dneska sjede na fullu destiletej kluk.
I když se kouknete na to oldschool video, co se tam jezdí. Vždyť je to normální cestička, kterou dneska v pohodě jede předseda na koloběžce A jaký s tím měli tenkrát problémy. To se Tome právě koukni dál, tam je jak sjíždějí schody (ještě lepší) a pak kousek, kde to rozpálili na asfaltu a páč to samozřejmě tenkrát nebrzdilo, tak to tam různě omotávají o sloupky, ploty...
Spíš mi šlo o ten kontrast, kde je krásně vidět pokrok v technice - aneb co se jezdilo na pevňácích v době, kdy byl vrcholem techniky cantilever a co dneska sjede na fullu destiletej kluk.
I když se kouknete na to oldschool video, co se tam jezdí. Vždyť je to normální cestička, kterou dneska v pohodě jede předseda na koloběžce A jaký s tím měli tenkrát problémy. To se Tome právě koukni dál, tam je jak sjíždějí schody (ještě lepší) a pak kousek, kde to rozpálili na asfaltu a páč to samozřejmě tenkrát nebrzdilo, tak to tam různě omotávají o sloupky, ploty...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Je, já ho mám hrozně rád. Vždycky tak jednou za půl roku si ho musím pustit...filippek píše:Ten sjezd..já tu řval smíchy! To je boží video!
Ale aby to bylo bez nadsázky a seriózní:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Cp9x9tAq8iQ[/youtube]
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Všechny bajkové disciplíny jsou dnes o dost jinde než před 10, 20 a nedejbože 30 lety. Vývoj byl v tomhle překotný a v technice prostě taky. Změnilo se všechno a v době, kdy jsem měl svoji Konu Stinky Deluxe, která stála nějakých 75K, mi to nepřišlo jako drahé kolo (upozorňuji, že průměrný plat byl tenkrát o dost nižší). Ani moje první MTB Winora, první street trial Agang a mohl bych pokračovat donekonečna... Všechno to bylo tenkrát "drahý". A ještě nebyl výběr.
Pokud to má fungovat, tím spíš s dnešní složitostí (řazení, čepy, tlumiče, vidlice), nemůže to být prostě levné. Kdo to chce reálně používat, kolo pod 40K jsou podle mě prostě vyhozené peníze (myšleno HT samozřejmě, na full je to málo). Jasně, jde koupit "fulla" v marketu za osmičku, to je pravda...
Pokud to Yetimu přijde přehnané, já si to nemyslím. Koneckonců ani u trialových kol, která stojí cca 50K a při závodním ježdění vydrží tak 1 sezónu.
Pokud to má fungovat, tím spíš s dnešní složitostí (řazení, čepy, tlumiče, vidlice), nemůže to být prostě levné. Kdo to chce reálně používat, kolo pod 40K jsou podle mě prostě vyhozené peníze (myšleno HT samozřejmě, na full je to málo). Jasně, jde koupit "fulla" v marketu za osmičku, to je pravda...
Pokud to Yetimu přijde přehnané, já si to nemyslím. Koneckonců ani u trialových kol, která stojí cca 50K a při závodním ježdění vydrží tak 1 sezónu.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Se zatnutýma zubama a sevřeným žaludkem jsem to teda dokoukal. Z historického hlediska je to zajímavý, ale směšný mi to teda nepřijde. Já na takovýhle videa nemůžu koukat a smát se. Bolí mě to. Nikdy jsem nekoukal ani na pořady typu Neváhej a toč, prostě mi ty nekoordinovaný pády nepřijdou srandovní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To je masakr,mám vždycky ty samé pocity co předseda,ufff,pak si jen řeknu co jsou to za cvoky,bez pudu sebezáchovy :-)Neváhej a toč,my se taky nikdy nesmáli,ani jiným podobným pořádům,mě to ani nebavilo..
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Pardon..já když vidím že se hned zvedne a chce jet dál, ale když vidí osmičku z předního kola, vzteky mrskne kolo do křoví..tak mi to prostě vtipný přišlo. Je pravda že u některých videí z Neváhej a toč, jsem taky spíš trnul. Mě prostě tady přišli jako šílený terminátoři:-)
Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: Bílovice n. Sv.
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Docela s váma souhlasím, není to mnohdy úplně pěkná podívaná. Ovšem tohle je opravdu extrém a s běžnou cyklistikou to tolik společného nemá. Pohybuju se velmi často v oblasti Rychlebských stezek. Rád je jezdím, snažím se být opatrný, mám přeci děti, že. Ovšem má žena se chová tak, jako by snad ani žádné neměla
Asi to máme fakt hodně rádi.
Jezdíme kola PIVOT http://bikezone.cz/66-pivot-cycles.
Já Mach 429 Carbon
Žena Pivot Mach 5,7.
Umíme si to i užít. Ale je to potřeba trénovat, napoprvé sa každý bojí. Můj dobrý kamarád, co tato kola prodává mi kdysi řekl:
"... když se bojíš, nebo nevíš jak, přivři oči a drž se řídítek, to kolo to zvládne a převeze tě!" Musím říci, že to funguje.
Asi to máme fakt hodně rádi.
Jezdíme kola PIVOT http://bikezone.cz/66-pivot-cycles.
Já Mach 429 Carbon
Žena Pivot Mach 5,7.
Umíme si to i užít. Ale je to potřeba trénovat, napoprvé sa každý bojí. Můj dobrý kamarád, co tato kola prodává mi kdysi řekl:
"... když se bojíš, nebo nevíš jak, přivři oči a drž se řídítek, to kolo to zvládne a převeze tě!" Musím říci, že to funguje.
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
no ty kravo.....nejlevnejsi ram je furt drazsi nez cely moje kolo ale sou to fesaci
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: Bílovice n. Sv.
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
... to máš jako buď ho chceš nebo ne!
Ovšem technologii pružení kola bych opět přirovnal k technologii Subaru podvozku!
Ale on tam má i půjčovnu...
Ovšem technologii pružení kola bych opět přirovnal k technologii Subaru podvozku!
Ale on tam má i půjčovnu...
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
- roura74
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2017
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Horák
- Bydliště: Ruda u Rýmařova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Pivoty jsem obdivoval v Trail House na Rychlebkách. Moc pěkný bajky. Asi bych si ho dokázal představit jako hlavní bike. Sice mladá značka, ale aspoň neokoukaná. Pavel, co provozuje bikezone je úžasnej nadšenec.KarlosOB píše:
Jezdíme kola PIVOT http://bikezone.cz/66-pivot-cycles.
Já Mach 429 Carbon
Žena Pivot Mach 5,7.
Umíme si to i užít. Ale je to potřeba trénovat, napoprvé sa každý bojí. Můj dobrý kamarád, co tato kola prodává mi kdysi řekl:
"... když se bojíš, nebo nevíš jak, přivři oči a drž se řídítek, to kolo to zvládne a převeze tě!" Musím říci, že to funguje.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010