Jaké kolo pro vlastní pohyb

Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od spm »

cleo píše:Dotaz pro znalejsi. Chtel jsem zavezt kolo na prvni garancku co delaji zdarma a bylo mi receno, ze tam kolo bude asi tyden, tak nevim, jestli se na to mam vybodnout. Na zaruku by to snad nemelo mit vliv?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
U toho, co jsem kupoval zene (coz bylo jinak nejaky laciny) byla prodlouzena zaruka podminena garancnim servisem; bez nej standardni 2 roky.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1371
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od marzi »

...poridil jsem si novy zadni kolo, tak jsem zvedavej
Přílohy
20190620_174030.jpg
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od roura74 »

Pěkně. DT swiss jsou držáci. Máš to bezdušový?
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1371
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od marzi »

no nemam, porad mi prijde jednodussi v pripade problemu vymenit dusi.
a na silnicce mam asi pet let DT Swiss Tricon a kola se ani nehnuly
Přílohy
20190621_090946.jpg
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od roura74 »

Osobne uz bych nic jinyho nez bezduse nechtel. Nevim, s Conti plastema, co je to defekt uz tak 13000 km. Se schwalbema jsem jednou dal knot. Jezdim tlak 1,8 v terenu a kdyz jedu vic po upravenejch cestach, tak predem fouknu na 2 bary.
Mam teda 2 komplet sady kol, podle toho co jedu. Jinak prehazovat casteji plaste, je u bezdusi opruz.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od draconis »

Tak ono upřímně bezduše nejsou pro každého - prostě to má svoje pro i proti. Já bych třeba taky nic jinýho na MTB už nechtěl, ale jezdím téměř výhradně po nezpevněných cestách v lese, trailech... Kdo nejezdí nějaké technické věci, klopenky a já nevím co, věřím že bude s duší v pohodě taky. Bezduše jsou fajn v tom, že o menších defektech prakticky nevíš, zalepí je mlíko. Dá se foukat na nižší tlaky (já univerzálně na vyjížďky jezdím se svými 86 kg cca 26 PSI předek a 30 PSI zadek a v terénu a na trailech pak upouštím podle toho, jak je potřeba v závislosti na terénu - předek často i klidně až na 20 PSI).

Grip pneu je díky bezduším super a je to vcelku znatelný rozdíl. Oproti tomu "běžný" jezdec si vystačí bez problémů s dušemi taky. Přece jen mlíko si zachová optimální vlastnosti prý cca 3-4 měsíce a pak by se správně mělo vyměnit, musí se občas dolít a taky komu se už povedlo vysvléct gumu třeba v klopence nebo zadefektit např. trefením ostré hrany šutru, ten si rád ještě na duši zavzpomíná... Kámošovi to jednou bouchlo tak, že od mlíka měl zaprskanej celej batoh, oblečení i kolo... Nic moc zážitek :-) A stejně to znamená nutnost vozit s sebou duši na dojetí v případě výše uvedeného. Když pominu, že to je nesrovnatelně dražší (cca 600-800 Kč mlíko, ventilky, ráfky + páska do ráfků + pláště pokud už to není z výroby připravené), ne vždy je to taky v domácích podmínkách bezproblémové - tedy pokud nemáš doma kompresor, CO2 bombičky nebo pumpu s patronou. Některé pláště a kombinace ráfků jdou nahodit bez toho docela blbě - např. v mém případě WTB pláště nechtěly do patek skočit s běžnou pumpou vůbec, ale Maxxis (když jsem WTB prorazil) šel hned normální pumpou a držel tlak i bez mlíka... A třeba po roce je taky těžší ten plášť vůbec jen sundat a mlíko z něj vydrhnout ven, nemluvě o tom, že se taky mlíkem zabordelí ventilky a je potřeba je občas čistit.

Bezduše jsou samozřejmě boom a módní trend, takže ten opravdový "biker" nemůže jinak, ale ruku na srdce není to tak, že by to bez toho nešlo. Je to na každém, jestli máš vše TL ready, klidně si to vyzkoušej. Já bych taky už neměnil, vyhovuje mi to i když vezmu v potaz všechny potenciální trampoty s tím spojené. Ale dá se žít i bez toho.
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od u-geen »

ja ted presel s novejma rafkama (DT Swiss XM 401) na bezduse a spokojenost i pres nejaky pocatecni (no mozna i pokracujici) problemy... priste asi pripadne zvolim jinek konverzni kit, ale to je spis o zkusenosti ... i tenhle by mozna fungoval, jen jsem ho asi prefouk a lehce se proderavela paska. Kazdopadne prvni defekt jsem mel az ted po cce 750km, coz se mi s dusema jeste nikdy nepovedlo :)
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od draconis »

Přefouknout? To bys tam musel dát fakt moc, já když jsem nahazoval teď nedávno Maxxis (po proražení WTB Trail Boss), tak aby to zaskočilo do patek nafučel jsem to na 3,5 baru a nic se nedělo. Dle mě zrovna ta páska musí tlak vydržet, pokud je správně nalepená... Oproti tomu bezdušové ventilky Mitas jsem v afektu hodil hned do koše, byly k ničemu...

Já už bezduše zkoušel udělat i z mého staršího 26" kola, kde nebylo tubeless ready samozřejmě vůbec nic. A jde to. Nedrží to tlak dlouhodobě (ale to skoro žádné bezduše), ale jinak to funguje, akorát se to musí cca každé dva týdny lehce dofouknout. Takže podělat to u tubeless ready je podle mě docela umění...

A pokud jsi sundal plášť a fakt tam byla díra, nevzniklo to podle mě tlakem, ale při montáži (např. montpákou nebo při lepení). Každopádně drží to tlak i když se jako páska použije normálně duct tape, takže to místo jí klidně přelep a bude to ok.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od podvlada »

Doplním, svoje ráfky jsem si konvertoval sám a dostal jsem tip na jednu Tesa pásku která se požívá jako vázací, má podélně vlákna. Je docela záhul ji nalepit (musí se fakt napnout, což kvůli tomu vyztužení moc nejde), ale funguje to spolehlivě.
Zítra mrknu co to je zač.
Nějaká sada se může jít zahrabat ;-)

A pláště - Schwalbe už mi na kolo nesmí, jak jsem je měl na duších rád, bez duše to bylo velký špatný. Co jsem nahodil Maxxis, mám klid. Sice váží trochu víc, ale aspoň nejsou z papíru.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od dethroned »

bezduše jsou základ na těžší ježdění. můžu jezdit střední tlaky kolem 2bar bez defektů. s dušema buď uplně natvrdo, nebo neustálé prorážení.
kdo zná, co se jezdí v Itálii ve Finale, tak letos na bezduších uplně bez defektu. s dušema pro mě nejezditelný... bzch jen furt měnil.

je pravda, že je s tím trochu jebačka, ale základ je nepoužít levný Mitas ventilky :)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od draconis »

Nic jinýho neměli na skladě a já to chtěl předělat samozřejmě hned - měli tohle za cca 350 Kč a pak nevímco za 1200 Kč, což mi zase přišlo už zbytečný... :-) Jinak jsem na ničem nešetřil B-) Nakonec to vyřešily ventilky sundaný z nového kola Giant za cca 500 Kč. Ale teda když jsem viděl tu superspeciál pásku za pětikilo, přišlo mi že duct tape by byl lepší :-)

Jinak ohledně prorážení s dušemi - na trialu se mi dost ověřila kombinace plášťů Continental Der Kaiser (mají fakt pevný bočnice) a těžších, odolnějších duší Maxxis určených pro DH. Tuto kombinaci jsem pak jezdil i na MTB sjezďáku a defekt neznám. Oproti tomu s jinými pneu se to občas při ostřejší jízdě v náročném terénu švihlo, ale nebylo to nijak zvlášť často. Trial neberu, tam je to celkem běžná věc, protože se jezdí nižší tlaky kvůli gripu a v městském prostředí, kde jsou oproti přírodním překážkám převážně ostré hrany (beton, zídky, lavičky atd.), se lepí duše často... :-)

Jinak souhlas, že bezduše jsou fajn, jen jsem chtěl podotknout, že to fakt nemusí být pro každého. Není jen jedna pravda :-)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od námořník »

Ventilky mám od Maviku a žádnej problém. Od tý doby co je mám jsem defekt neřešil. A to jezdím Schwalbe. Uvidím příští týden na Gardě :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od RadekN »

A jaké jezdíte nejnižší tlaky na bezduších? :-)
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od roura74 »

Záleží na rozměru gumy. Já jezdím jeden takovej skalní trail a tam dávám 1,7 na 2,3” pneu. Jinak průměr 1,9 baru. Pohodlný a zároveň rychlý.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb

Příspěvek od RadekN »

No dejme tomu rozměr 26x2,25 a 90kg pilot :-)
Odpovědět

Zpět na „Hobby, sport“