Vákuové čerpadlo - těsnění

Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj,
doufám, že nevadí. Mám dotaz mimo značku subaru.
Mám doma takovej starej verk. Je v tom motor Fiat 2.5TD 70kW.
Začal mi tam kapat olej. Dneska jsem to šel hledat a našel jsem únik oleje na takovém cosi. Co jsem dohledal, tak je to podtlakové čerpadlo pro posilovač brzd. Vůbec jsem netušil, že něco takového je, ale vzhledem k přítomnosti turba to asi dává smysl :-D
Nicméně, nedaří se mi dohledat těsnění pro víčko. Nejspíš se ani už nedělá.
Takže těsnění z něčeho vystříhnout? Nebo to jen napatlat silikonem na motory? Co myslíte?
Přílohy
1623860484766.jpg
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od námořník »

Pokud tam je normální těsnění, tak si ho dokážeš udělat ne?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od VDC »

Jestli vyrobit těsnění, nebo zkusit "silikon" na motory, bych vyhodnotil podle tvaru těsnění. Takhle je to trošku vaření z vody. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2171
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od parabolD »

Já bych se spíš bál, jestli to půjde utáhnout zpátky...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od zhor »

No možná bych pohledal, jestli v té vakuové pumpě má být olej. Pokud se dobře pamatuju, tak když jsem měl na Volvu olej v pumpě, tak se musela vyměnit, protože tam netěsnila membrána a pak dávala menší podtlak, což se projevilo odejitím obtokových lopatek turba (které mám řízené podtlakem). A brzdilo to přitom normálně, i když po výměně to brzdilo líp, byl jakoby tvrdší pedál od začátku.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od dracekvo »

Já to otevřu o víkendu. Zkusím sehnat kus něčeho na to těsnění.
Neznám úplně princip, ale taky je mi divný, že by zrovna v té části, kde se dělá podtlak měl být olej. Chci s tím vyrazit do chorvatska, tak to musí bejt v cajku.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od zhor »

Na Volvu je podtlakem řízené turbo (naklápění lopatek, od 2004 to myslím předělali na elektronicky řízené servomotorem), siletbloky motoru (to taky není všude standard) a posilovač brzd. Na většině dieselů je ta vývěva jenom pro ty brzdy. A auto bez posilovače zastavíš, akorát se dost nadřeš. U toho Volva jsem to zkoušel bez posilovače (z diagnostických důvodů) a po kilometru ve městě jsem to tam musel zapojit zpátky. Jsem si pamatoval, kdysi z dob favorita, ten bez posilovače šel ubrzdit lehce, ale tohle bylo peklo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Vákuové čerpadlo - těsnění

Příspěvek od dracekvo »

Tady je turbo staré. Není nijak řízené. Ten podtlak vede jen do posilovače brzd.
Plašil jsem zbytečně a oprava byla velice jednoduchá. Je tam O-kroužek, kterej se po sundání víčka prostě rozlámal, jak byl vytvrdlej.
Stejný O-kroužek jsem doma neměl. Takže jsem vzal větší, zakrátil a slepil vteřiňákem.
Vypadá to OK, už nic nekape. Lepený spoj jsem dal na nejvyšší místo.
Ale trošku jsem se s tím vyvztekal. Přístup je tam jak k penězům.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“