Stránka 1 z 6

Objem a Objem

Napsal: pon bře 19, 2018 7:06 am
od vrgada
ja bych polemizoval s nadpisem, jde jen o to spalit s primerenou ucinnosti co nejvice paliva, takze objem lze nahradit turbem, coz subaru umi velmi dobre, anebo vysokymi otackami, je s podivem, ze tohle reseni se pouziva jen u motorek, pravdepodobne kvuli zivotnosti motoru, protoze najezd motorek se preci jen predpoklada mensi nez u aut. A nastupuje druhy aspekt a to je hmotnost, protoze je zapotrebi i dobry pomer vykon/hmotnost. Protoze velkoobjemove valce se neosvedcily a ustalilo se to na cca pul litru/valec, tak vetsi objem se sebou prinasi vic valcu, takze vyrazne vetsi hmotnost agregatu, problem se zastavbou, posunem teziste vic nad predni napravu o vetsi slozitosti, vetsim treni a cene porizeni i servisu nemluve. A ac majitel postupne 4 sestivalcu, protoze opravdu je s tim prijemne jezdit, tak hlasuji pro echt subaru reseni a tim je:
...
PLOCHY (pry to neni totez, co boxer) 4 valcovy motor, kvuli nizkemu tezisti a preplnovany JEDNIM turbem
...
ale jinak at slouzi, povazuji to za povedene auto a asi si jej casem taky poridim, reaguji jen na ten hospodsky blabol :-)
...
PS este jsem zapomnel na kompresor, wankel, elektromotor, turbinu apod...

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 11:37 am
od vrgada
Zkušenosti 6 velkobjemovych atmosfer a 3 výkonná turba, já hlasuji pro turbo, ale dle vkusu každého soudruha. Ale připouštím, že s 6 válcem je takové příjemnější ježdění. A kurvitko zatím turbo nebylo, snad to vydrží i nadále. Fakt je, že jízda s turné musí být opatrnejsi, prohrát, dochladit...

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 11:39 am
od vrgada
Oprava turbem a ne turné, neví nekdo,jak na mobilu vypnout opravování textu?

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 11:50 am
od HonzaCZ
vrgada: "objem nahradíš turbem" je pravda jenom v určitý rovině. Musíš tu rovinu, v který to myslíš, definovat. Protože obecně určitě ne. Určitě ne, co se týče spolehlivosti, co se týče projevu motoru, zejména odezvy, průběhu atd. Možná se to dá říct tak jako ve smyslu, že prostě stejný auto s menším objemem a přeplňováním může podávat podobný výkony jako s větším motorem atmosferickým, ale to je tak všechno. Jinak je všechno jinak. Zrovna včera jsem (asi poprvé?) řídil Fabii 1.2TSI (81 kW) a rozhodně bych s tím nejezdil radši, než např. se Sierrou 2.0i (88 kW, DOHC). Ten motor je jak splašená koza. Samozřejmě se na to dá zvyknout, že když šlápneš, tak se nic neděje a děje se to až po kafi, ale mluvím o přímo zprostředkovanym pocitu.

Takže ano, objem nahradíš přeplňováním, ale jenom, pokud za "nahrazení" považuješ podobný výkon a podobný krouťák. Vše ostatní počínaje průběhem těchto veličin je už jiný. Takže vyhlašovat to obecně, bez kontextu, je pěkná blbost.

PS. Pokud budeš brát rozdíl mezi plochým (flat, 180° V atd.) a boxerem, tak věř, že Subaru nepoužívá plochý motory, ale boxery. Protože boxer má na klice pro každej píst ložisko. Plochej motor má ložiska vždy na 2 protilehlé, stejně jako je to u motorů "do V". Ale já to teda rozlišuju na jiný úrovni - pro mě je plochý všechno, co má písty otočený o 180°, tedy včetně boxeru. Pro mě je to prostě množina nad.

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 12:20 pm
od romull
HonzaCZ píše: vrgada : "objem nahradíš turbem" je pravda jenom v určitý rovině. Musíš tu rovinu, v který to myslíš, definovat. Protože obecně určitě ne. Určitě ne, co se týče spolehlivosti, co se týče projevu motoru, zejména odezvy, průběhu atd. Možná se to dá říct tak jako ve smyslu, že prostě stejný auto s menším objemem a přeplňováním může podávat podobný výkony jako s větším motorem atmosferickým, ale to je tak všechno. Jinak je všechno jinak. Zrovna včera jsem (asi poprvé?) řídil Fabii 1.2TSI (81 kW) a rozhodně bych s tím nejezdil radši, než např. se Sierrou 2.0i …
Svatá pravda, ten objem tam být musí, jinak je to k prdu ......ale vhodně ho ještě doplnit třeba jen nízkotlakovým turbem je někdy taky fajn =)

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 2:30 pm
od námořník
vrgada píše:Oprava turbem a ne turné, neví nekdo,jak na mobilu vypnout opravování textu?
V nastavení klávesnice

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 5:23 pm
od jaromir
vrgada píše:ja bych polemizoval s nadpisem
Názvem vlákna jsem pouze odkazoval na variantu motoru se šesti válci, neberu to jako dogma. U Subaru mám řidičské zkušenosti s jízdním projevem 2,0 atmosféry v Impreze MY 2009 (auto dcery), což je dle mého názoru při nepříliš naloženém autě příjemná jízda, která však vyžaduje držet motor ve vyšších otáčkách. Forester 2,5XT je velmi dobrý tahoun a má slušné zrychlení pro předjíždění, což velmi oceňuji. V juniorově STi (420 k, 650 Nm) jsem jel jen jako spolujezdec a je to celkem brutální výkon. No a H6 teprve vyzkouším...
Ještě k tomu označení motoru BOXER - kdysi jsem v nějakém "odborném" článku k některému z modelů Subaru četl, že správně je označení BOXER pro motor s protiběžnými písty a dvěma klikovkami. Nějak si technicky nedokážu představit, že to má hlavu či hlavy uprostřed.
Jaromír

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 6:44 pm
od vrgada
2 Jaromir
ja jsem si taky vzdycky myslel, ze subaru ma boxer, ale je to jen vidlicovy motor s extemne velkym uhlem rozevreni 180 stupnu, boxery s vybuchem uprostred a dvema klikovkami na koncich opravdu existovaly a litali s tim napriklad nemci za druhe svetove valky.
...
Aktualne mam twin turbo, kde kazda strana motoru pohani jeden kousek. Jedno je mensi a ma vylepsovat chod motoru pri nizkych otackach a vetsi turbo se chopi prace pri vyssich. Ale na forech se kritizuje prave prechod mezi obema turbv, dokonce to oznacuji jak udoli smrti a jsou i prestavby ze sekvencniho dvojturba na jedno vetsi single a i subaru tuto koncepci nakonec vzdalo, takze asi to neubde optimalni reseni, mozna by lepe vysla kombinace kompresor/turbo, tezko rici. Kazdopadne je to zbytecne slozite ale zni to dobre twin... turbo...
...
nejsem motorar, jen fanda a proste si myslim, ze motor ma by vykonny a lehky, takze mi vychazi 4valec s turbem jako optimalni reseni a automat s hydromenicem to zehli do sametoveho tahu

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 6:57 pm
od spm
Jste moc velký :-DDD Já si v pohodě lehnu jenom přes kufr + sklopené zadní sedačky.

Jinak tahle generace měla paměť na sedačku? Jsem myslel že ne... nedá se to dodělat do BE/BH? :-DDD

Jinak Subaru Boxer má: https://cs.wikipedia.org/wiki/Boxer_(motor) (a není to V se 180° úhlem). Ten popis s dvěma klikovými hřídeli pak sedí na motor s protiběžnými písty: https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_p ... p%C3%ADsty

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 6:57 pm
od HonzaCZ
vrgada píše:ja jsem si taky vzdycky myslel, ze subaru ma boxer, ale je to jen vidlicovy motor s extemne velkym uhlem rozevreni 180 stupnu, boxery s vybuchem uprostred a dvema klikovkami na koncich opravdu existovaly a litali s tim napriklad nemci za druhe svetove valky.
Ale prdlačky. Vidlicový motor má, jak už jsem psal, na klice ložiska vždy pro 2 ojnice. Tedy např V8 má 5 hlavních ložisek kliky. Kdežto boxer u Subaru má pro každou ojnici svoje ojniční ložisko a klika má N+1 hlavních ložisek (N = počet válců). Proto jsou taky řady válců u motorů Subaru podélně posunutý o půl válce. Tedy ještě jednou: Subaru = klika zalomená pro každý píst zvlášť; 180° vidlicový motor = klika zalomená vždy pro protilehlou dvojici pístů. Si najdi nějaký obrázky. V dnešní době těhlech internetů to není zase tak složitý. ;)

Tady máš nějaký čtení... https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine

To, co je podle tebe boxer, tedy jeden spalovací prostoru uprostřed a písty z obou stran, tomu se říká "motor s protilehlými písty". Tady taky nějaký čtení... https://en.wikipedia.org/wiki/Opposed-piston_engine
vrgada píše:mozna by lepe vysla kombinace kompresor/turbo, tezko rici. Kazdopadne je to zbytecne slozite ale zni to dobre twin... turbo...
To dělal VW a možná další, neosvědčilo se to a upustili od toho.

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 6:59 pm
od HonzaCZ
spm píše:Jinak tahle generace měla paměť na sedačku? Jsem myslel že ne... nedá se to dodělat do BE/BH?
Jj, dokonce 2. :-P
spm píše:Jinak Subaru Boxer má: https://cs.wikipedia.org/wiki/Boxer_(motor) (a není to V se 180° úhlem). Ten popis s dvěma klikovými hřídeli pak sedí na motor s protiběžnými písty: https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_p ... p%C3%ADsty
Kua, než jsem k těm odkazům dopsal vlastní bláboly :-S , tak jsi mě předběhl. :-D

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 7:00 pm
od spm
Vypadáme, jak kdyby nás wikipedie za to linkování platila :-DDD

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 7:04 pm
od HonzaCZ
spm píše:Vypadáme, jak kdyby nás wikipedie za to linkování platila
Jj, akorát tebe platí česká divize a mě anglická. :-DDD

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 7:05 pm
od spm
Jsem ty anglický články měl otevřený a naházený v odpovědi. Pak jsem to přehodnotil, pač tady ne všichni AJ zvládají :-DDD

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Napsal: pon bře 19, 2018 7:14 pm
od HonzaCZ
spm píše:Jsem ty anglický články měl otevřený a naházený v odpovědi. Pak jsem to přehodnotil, pač tady ne všichni AJ zvládají
To jo, ale ty český jsou zase dost často mnohem horší, zjednodušený, míň obsáhlý... :) A kliknout vlevo na "Čeština" snad dokáže každý. :)