Objem a Objem
Re: Objem a Objem
Pojďme se tedy bavit o reálných číslech. Jako zdroj použiju tenhle seznam:
http://blogs.youwheel.com/2014/04/14/en ... sive-list/
Pro dobrý srovnání tam vidím motory BMW:
N20 - turbo R4 - 138 kg
N54 - turbo R6 - 178 kg
M54 - atmo R6 - 162 kg
Pokud to dost zjednodušším, tak rozdíl mezi R4T a R6 je 24kg. K tomu hmotnost intercooleru, regulace tlaku turba a reálný rozdíl bude kolik - 15 - 20 kg? To je jak nic.
U šestiválců za problém považuju hlavně rozložení hmotnosti. U H6 je to v pohodě, tam je všechno dole. U R6 je ten motor o dost delší než R4 a v podélném uložení posouvá rozložení hmotnosti o dost dopředu. U V6 napříč je zase problém v tom, že zadní strana válcůnení kam nacpat směrem ke kabině a pak je přední strana válců vykloněná dost dopředu. Výhodou u víceválců je samozřejmě kultivovanost. Měl jsem pětiválec Lancii Kappu 20V Turbo a proti čtyřválcům to běželo sametově. Zvukový projev takovýho V6 Busso v Alfách nebo Ferrarácký V8 v Lancii Thema 8.32 je taky dobrý porno.
Osobně se spíš přikláním k R4T, ale hrozně záleží na autě. Například u Fordu - Focus s RS s nějakou V8 si představit neumím, Mustanga bych si ale s 2.3T určitě neobjednal a šel rovnou po V8. Musí to spolu se zbytkem auta taky nějak ladit a odpovídat účelu.
http://blogs.youwheel.com/2014/04/14/en ... sive-list/
Pro dobrý srovnání tam vidím motory BMW:
N20 - turbo R4 - 138 kg
N54 - turbo R6 - 178 kg
M54 - atmo R6 - 162 kg
Pokud to dost zjednodušším, tak rozdíl mezi R4T a R6 je 24kg. K tomu hmotnost intercooleru, regulace tlaku turba a reálný rozdíl bude kolik - 15 - 20 kg? To je jak nic.
U šestiválců za problém považuju hlavně rozložení hmotnosti. U H6 je to v pohodě, tam je všechno dole. U R6 je ten motor o dost delší než R4 a v podélném uložení posouvá rozložení hmotnosti o dost dopředu. U V6 napříč je zase problém v tom, že zadní strana válcůnení kam nacpat směrem ke kabině a pak je přední strana válců vykloněná dost dopředu. Výhodou u víceválců je samozřejmě kultivovanost. Měl jsem pětiválec Lancii Kappu 20V Turbo a proti čtyřválcům to běželo sametově. Zvukový projev takovýho V6 Busso v Alfách nebo Ferrarácký V8 v Lancii Thema 8.32 je taky dobrý porno.
Osobně se spíš přikláním k R4T, ale hrozně záleží na autě. Například u Fordu - Focus s RS s nějakou V8 si představit neumím, Mustanga bych si ale s 2.3T určitě neobjednal a šel rovnou po V8. Musí to spolu se zbytkem auta taky nějak ladit a odpovídat účelu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Objem a Objem
Pánové, zapomínáte na to, že šestiválec je o polovinu těžší než čtyř válec. To když počítáme hlavní pohyblivé součásti motoru (tj. písty). Ty se nejprve musí rychle roztočit, aby pak přišla řeč na převodová kola nebo osy. Případně i turbo.
A také se nedívejte na jednotlivá čísla výkonu či síly, ale na celou křivku průběhu. Jen tak můžete porovnat dva motory a podle plánovaného využití zvolit ten lepší.
Na co je mi vysoký výkon, když je jen v úzkém rozsahu otáček a před či po je nic. Pokud ale špičku využiji, tak proč ne.
Jezdil jsem jak s atmo, tak s turby. Některá turba se chovala jak mezek - kopala do zad. Jiná měla nástup pozvolnější, ale brzo uvadla. Případně měl motor síly dost, ale výrobce to zmršil převodovkou...
A také se nedívejte na jednotlivá čísla výkonu či síly, ale na celou křivku průběhu. Jen tak můžete porovnat dva motory a podle plánovaného využití zvolit ten lepší.
Na co je mi vysoký výkon, když je jen v úzkém rozsahu otáček a před či po je nic. Pokud ale špičku využiji, tak proč ne.
Jezdil jsem jak s atmo, tak s turby. Některá turba se chovala jak mezek - kopala do zad. Jiná měla nástup pozvolnější, ale brzo uvadla. Případně měl motor síly dost, ale výrobce to zmršil převodovkou...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Objem a Objem
No to je samozřejmě pravda, že to nemusí být nutně pravidlo. Já jsem při tom myslel na agregáty v Subaru... A myslel jsem samozřejmě generačně srovnatelné agregáty.Slavek_xxx píše: Tohle nemusi byt nutne pravda. Zalezi na zatizeni, vyrobcem planovanem najezdu a na konstrukci motoru, s objemem a turbem to zasadne nesouvisi.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Objem a Objem
to pomalejsi roztoceni 6 valce uz jsem, zminoval,pravda ovsem je, ze pak je to jak buldog kopec nekopec. s atmo 6valem lze solichat po meste i na 5ku, s 2litrovym turbem je to i na4ku bylo trapeni motoru
...
je fajn, ze u starsich aut si muze clovek stale vybrat kocepci, jenze ja bych si mit na to penize rad konfiguroval, chci AWD, radovy sestovalec, kvuli bezpecnosti radeji napric, samozrejme mechanicke samosvory zadnou elektroniku, karoserii? hlinik, pozink, karbon...
...
jsem dost stary, abych vedel, ze to nejde a mam proto vic aut ruznych koncepci a nejvetsi uzitek je pro mne atmo 6valec RHD v plynu, ale nejvetsi radost mi dela twinturbo subaru a pred tim jednickovy turbolegacy, fakte se pri rizeni priblble usmivam, ale usmivaji se i lide, kdyz mne vidi vystupovat ze spatne strany vozu, to auto budi kladne emoce.
...
jinak plochy (chcete li boxer) ma jednu zasadni vadu, pokud vas nekdo trosku vic nabori zboku, znici i motor. Zaver radovy motor napric je vcelku nejrozsirenejsi reseni motorizace, proto jsem si naivne myslel, ze 220kW petivalec s AWD od volva bude to prave, nebude, je to haldex, motor kleknul (generalka) a neskutecne se srala elektronika, rejd mizerny, elektronicky podvozek katastrofa, ale to si musi clovek zkusit.
...
Zaver neni lepsi auto na svete, nez je subaru. A na tom se snad shodneme. Jeste bych chtel zkusit bydlibus toyota previa AWD s motorem pod podlahou a americkou verzi jak jinak s R4 a turbem s ramovou karoserii a kapitanskyma sedackama. Pak se ovsem Toyota lekla a dalsi generace jsou nudne koncepce s motorem vepredu napric.
...
je fajn, ze u starsich aut si muze clovek stale vybrat kocepci, jenze ja bych si mit na to penize rad konfiguroval, chci AWD, radovy sestovalec, kvuli bezpecnosti radeji napric, samozrejme mechanicke samosvory zadnou elektroniku, karoserii? hlinik, pozink, karbon...
...
jsem dost stary, abych vedel, ze to nejde a mam proto vic aut ruznych koncepci a nejvetsi uzitek je pro mne atmo 6valec RHD v plynu, ale nejvetsi radost mi dela twinturbo subaru a pred tim jednickovy turbolegacy, fakte se pri rizeni priblble usmivam, ale usmivaji se i lide, kdyz mne vidi vystupovat ze spatne strany vozu, to auto budi kladne emoce.
...
jinak plochy (chcete li boxer) ma jednu zasadni vadu, pokud vas nekdo trosku vic nabori zboku, znici i motor. Zaver radovy motor napric je vcelku nejrozsirenejsi reseni motorizace, proto jsem si naivne myslel, ze 220kW petivalec s AWD od volva bude to prave, nebude, je to haldex, motor kleknul (generalka) a neskutecne se srala elektronika, rejd mizerny, elektronicky podvozek katastrofa, ale to si musi clovek zkusit.
...
Zaver neni lepsi auto na svete, nez je subaru. A na tom se snad shodneme. Jeste bych chtel zkusit bydlibus toyota previa AWD s motorem pod podlahou a americkou verzi jak jinak s R4 a turbem s ramovou karoserii a kapitanskyma sedackama. Pak se ovsem Toyota lekla a dalsi generace jsou nudne koncepce s motorem vepredu napric.
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Objem a Objem
Koukám, že celkem nevinný původní název vlákna rozpoutal technickou diskuzi včetně určité dávky emocí, ale v tuto chvíli již dochází ke zmírnění a hlavní je, že nejlepší auta jsou přeci subárka
Jaromír
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Objem a Objem
S tím bych se chtěl taky svézt... Akorát to asi není turbo ale kompresor. Je vepředu pod kapotou, kde jsou umístěné periferie hnané kardanem od motoru a tam je umístěné to foukadlo. Takže když to neroztáčí výfukové plyny, ale řemen, tak je to kompresor ne ?vrgada píše:Jeste bych chtel zkusit bydlibus toyota previa AWD s motorem pod podlahou a americkou verzi jak jinak s R4 a turbem s ramovou karoserii a kapitanskyma sedackama. Pak se ovsem Toyota lekla a dalsi generace jsou nudne koncepce s motorem vepredu napric.
A převodovka by mě taky zajímala, protože americká verze AWD byla jiná, než evropská 4WD a měla mezinápravovou viskózu, něco podobnýho jako máme u Subaru. To mohlo být zajímavé.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Objem a Objem
aha, to jsem nevedel, ale tim lip ne? kompresor byva lepsi reseni, ty jo kompresorovy porše v dodavce
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Objem a Objem
No určitě to musí jet hezky. Taky bych se s tím chtěl svézt. Těch 35 kobyl navíc musí být znát.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Objem a Objem
35 kobyl je taky fajn, ale hlavně ten nárust kroutícího momentu a jeho dostupnost v širokém rozsahu otáček a prakticky hned od spoda. To jsou hlavní trumfy přeplňování v motoru u auta na každý den. Není potřeba to foukat nesmysly jako u stíhačky nebo Focusu RS, ale lehce a zvolna a ono to jede hned o poznání líp a takhle tím ani životnost nijak neutrpí. Třeba SAAB to uměl..... Zase tomu ale většinou chybí ta výkonová špička, takže k tomu ještě nějakou tu víkendovku s velkou atmosférou
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- artur
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 133
- Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
- Jméno a příjmení: Vit Artusenko
- Bydliště: Budišov nad Budišovkou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Objem a Objem
Z toho co si muzu dovolit je Subaru urcite nejlepsi. A ac nemam rad nemecka auta, tak musim dat ruku na srdce a priznat, ze nejlepsi jizda byla v MB S rady s 8 valci a 4 litrovym motorem. Najezdili jsme s tim autem celkem dost kilometru a ten pocit z jizdy, to pohodli, ten projev 8V, a uzasny podvozek, proste nadhera. Ale pak je tu ta temna strana mince a to ze to auto stalo kolem 4 000 000 Kc a pokud si dobre pamatuji servisni naklady, tak treba vymena brz byla cca 250 000 Kc. Takze ne dekuji, auto pro me proste takovou hodnotu nema.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Objem a Objem
Dělal se vůbec nějaký řadový šestiválec uložený napříč? To by muselo mít rozchod jako tank, ne? ještě kdybys tomu přidal AWD převodovku...vrgada píše:...
je fajn, ze u starsich aut si muze clovek stale vybrat kocepci, jenze ja bych si mit na to penize rad konfiguroval, chci AWD, radovy sestovalec, kvuli bezpecnosti radeji napric, samozrejme mechanicke samosvory zadnou elektroniku, karoserii? hlinik, pozink, karbon...
...
Na druhou stranu je na tom s bezpečnostní právě tank docela dobře, ne?
Otázka soudruzi: Kde parkuje řidič tanku T72?
Odpověď: Kde se mu zachce.
Druhá otázka soudruzi: Kde parkuje řidič BVP?
Odpověď: Tam, kde neparkuje řidič tanku T72.
- Sybokcz
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Petr Šrajb
- Bydliště: Praha
Re: Objem a Objem
Volvo 3.2 I6, ten samý motor je i ve Freelanderu. 3.0 Turbo také od Volva byl napříč.
Možná si vzpomenu i na další.
Možná si vzpomenu i na další.
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Re: Objem a Objem
Tak kompresor je tam vždycky, protože i dmychadlo je určitý typ kompresoru. Teď nevím přesně, jak se tomu typu říká... jeden je objemový (klasickej pístovej, lamelovej, roots, scroll atd.) a to druhý...? (EDIT: dynamický)VDC píše:Takže když to neroztáčí výfukové plyny, ale řemen, tak je to kompresor ne ?
No a turbo (turbína) je, že to roztáčíš tekutinou, konkrétně plyny. Takže vlastně turbodmychadlo v autě je konkrétní případ turbokompresoru. A normální kompresor, roztáčenej řemenem je prostě kompresor, z pravidla objemovej.
EDIT: Tak ten druhej typ jsou dynamické.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Objem a Objem
Jo
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Objem a Objem
Na téma turbo/kompresor (obecně) jsem zrovna nedávno viděl hezký video https://www.youtube.com/watch?v=UUFf4n0MUq8 Akorát je to v angličtině. Myslím, že to Engineering Explained dokáže hezky vysvětlit nejden tohle ale i další věci.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)