Zajímavé téma
Ale shrnul bych ho asi jako Harous, nejde to jen zobecnit na jeden parametr, např. ten počet válců.
Napíšu něco z jiného soudku, pač jsem motorkář, tak z této oblasti. Měl jsem Benelli TNT, objem 1130, jen nějakých cca 140 koní, řadový tříválec a dodnes na něho rád vzpomínám. V té době tříhrnek dělala jen Benellka a Triumph, který je dělá "odjakživa" a dodnes, nikdo jiný. Dneska je už dělá i např. Yamaha. Měl jsem jak čtyřválce od Kawy po Yamahu, tak dvouválce od Aprilie po KTM. Jezdil jsem spoustu motorek silnějších než těch 140 kobyl, ať už ve 2V do V (či L) a nebo 4V v řádu....ale v "zátahu" se té Benellce prakticky nic nevyrovnalo (až teda na třináctistovku Superduka poladěného na 205 koní, což je ovšem jiná písnička o cca 50% výkonu navíc). Při výjezdu ze zatáčky prostě pocit, jak by vás někdo natáhl na bungee jumping gumu a vystřelil vstříc lepším zítřkům, teda další zatáčce. Ano, mám rád 2V do V, ale na tříválec od Benelli prostě rád vzpomínám. Mělo to neskutečně plochou křivku krouťáku, jaký žádný dvouvál ani čtyřhrnek prostě nemá. Čím to, proč zrovna ty tři válce? Toť otázka, myslím, že těch faktorů bude prostě víc a jde o to namíchat ten správný koktejl