Reklamace - vaše zkušenosti
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Reklamace - vaše zkušenosti
Mám dotaz, zda jste řešili podobnou věc. V Dobřanech mi opravili závadu zapalování. Vada byla v cívce, která po ohřátí nedávala impuls na první a druhý válec. Cívka tam byla dávána loni v únoru v jiném servisu.
Jirka Strejc z Dobřan mi k tomu řekl abych tu cívku tam reklamoval, protože je opravdu špatná a neuplynula záruční doba. Doklad na loňskou práci mám, včetně rozpisu prací. Věřím na rozumnou dohodu, cívka mne stále cca 4.000 Kč.
Jirka Strejc z Dobřan mi k tomu řekl abych tu cívku tam reklamoval, protože je opravdu špatná a neuplynula záruční doba. Doklad na loňskou práci mám, včetně rozpisu prací. Věřím na rozumnou dohodu, cívka mne stále cca 4.000 Kč.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Nevidím nikde otázku...? Nicméně prostě zkus ten předchozí servis kontaktovat a uvidíš, jaká s nimi bude domluva. Vzhledem k tomu, že cívku někde koupili, tak jí stejně jen v podstatě hodí na hlavu dodavateli a bude se čekat, jak to dopadne. Abych byl upřímný, tak netuším, jestli je na autodíly záruka půl roku nebo dva roky klasická. Ale měla by být dvouletá...
Takže už jezdíš? Tak to bylo rychlý, sis tu půjčenou Rézu ani neužil... 8)
Takže už jezdíš? Tak to bylo rychlý, sis tu půjčenou Rézu ani neužil... 8)
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Jezdím, více v SZ, jinak se teď už vlastně můžu za Tebou i zastavit.
Dle Dobřan záruka 24 měsíců. Kvalita firmy se nejlépe pozná právě na těchto nepříjemných věcech. Z toho důvodu třeba u CZC nekoupím ani krytku na USB i kdyby k tomu dávali USB flashku zadarmo a bylo to za 1Kč.
Dle Dobřan záruka 24 měsíců. Kvalita firmy se nejlépe pozná právě na těchto nepříjemných věcech. Z toho důvodu třeba u CZC nekoupím ani krytku na USB i kdyby k tomu dávali USB flashku zadarmo a bylo to za 1Kč.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Copak, nepříjemná zkušenost s CZC? Máme od nich doma dvě PC (ne zrovna nejlevnější) a pohoda, vstřícnost s nejrůznějšími specialitami, co jsme si navymýšleli. Ale nic jsme pravda zatím nereklamovali.
Jinak jak jsem psal... Vzhledem k tomu, že jakýkoli servis/automechanik daný náhradní díl koupí u nějakého dodavatele, u kterého jej pak případně následně reklamuje, není moc co řešit. Kdyby si to vyrobil sám, tak se možná bude cukat (i když nemá nárok). Nicméně takhle prostě jen vadný díl vezme a předá ho dodavateli k reklamaci. Samozřejmě peníze nemusí vrátit hned, k vyřízení reklamace má 30 dnů (kromě některých specifických případů). Což víceméně koresponduje s tím, že díl předá svému dodavateli k vyřízení reklamace. Pokud ten ji uzná, vystaví servisu/mechanikovi dobropis, kterým servisu/mechanikovi vrací částku, za kterou původně daný díl koupil. Není na tom tedy žádným způsobem nijak škodný - částka za odvedenou práci mu samozřejmě zůstane a jediné, co musí "vrátit" je jeho vlastní marže (rozdíl mezi jeho nákupní a prodejní cenou). Takže v nejhorším případě je ohledně dílu na nule (nevydělal ani netratil), ale zase vydělal na práci. Takže z mého pohledu není vůbec co řešit.
Samozřejmě v momentě, kdy dodavatel reklamaci neuzná, začíná kolotoč...
Jinak jak jsem psal... Vzhledem k tomu, že jakýkoli servis/automechanik daný náhradní díl koupí u nějakého dodavatele, u kterého jej pak případně následně reklamuje, není moc co řešit. Kdyby si to vyrobil sám, tak se možná bude cukat (i když nemá nárok). Nicméně takhle prostě jen vadný díl vezme a předá ho dodavateli k reklamaci. Samozřejmě peníze nemusí vrátit hned, k vyřízení reklamace má 30 dnů (kromě některých specifických případů). Což víceméně koresponduje s tím, že díl předá svému dodavateli k vyřízení reklamace. Pokud ten ji uzná, vystaví servisu/mechanikovi dobropis, kterým servisu/mechanikovi vrací částku, za kterou původně daný díl koupil. Není na tom tedy žádným způsobem nijak škodný - částka za odvedenou práci mu samozřejmě zůstane a jediné, co musí "vrátit" je jeho vlastní marže (rozdíl mezi jeho nákupní a prodejní cenou). Takže v nejhorším případě je ohledně dílu na nule (nevydělal ani netratil), ale zase vydělal na práci. Takže z mého pohledu není vůbec co řešit.
Samozřejmě v momentě, kdy dodavatel reklamaci neuzná, začíná kolotoč...
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
CZC - hodím sem příběh jakmile budu mít více času, sestava za 34.000 a ty anabáze co poté nastali.draconis píše:Copak, nepříjemná zkušenost s CZC? Máme od nich doma dvě PC (ne zrovna nejlevnější) a pohoda, vstřícnost s nejrůznějšími specialitami, co jsme si navymýšleli. Ale nic jsme pravda zatím nereklamovali.
Už tam žádnou další nekoupím a vrátím se k Impactcomp. Od nich nám dodnes funguje PC a to bude mít 9 let, jen pravidelně vysávám prach
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Mám takovou obavu, že na servisní práce je záruka 3 měsíce. Aby platila dvouletá záruka na díl, tak by na nákup dílu musela být uzavřena kupní smlouva zvlášť.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
To by bylo naprd, protože kdyby si nechal vyměnit např. katalyzátor a on Ti odešel po necelém půl roce tak znovu platit? On cívku pouze vyměnil, nic nešrouboval atd. V podstatě jako vadný díl v PC. Uvidím co mi napíše...mnov píše:Mám takovou obavu, že na servisní práce je záruka 3 měsíce. Aby platila dvouletá záruka na díl, tak by na nákup dílu musela být uzavřena kupní smlouva zvlášť.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
mnov - měl si pravdu, takže když mne pošle do háje, mohu to samé oplatit i já, to je tak vše...Lepší je si vše kupovat sám a nebo chtít na doklad uvézt záruku..
Citace z internetu:
Podle zákona je na opravy záruka 3 měsíce, pokud předpis nestanoví jinou délku, kdy např. u automobilů platí vyhláška, která stanoví 6měsíční dobu.
Ovšem je také pravda, že v zákoně je uvedeno, že může opravář, nebo firma poskytnout jednostranným prohlášením záruku delší, případně jenom záruku rozdělit na dodání součástky a opravu.
Slušné firmy to dělají tak, že když dodají nějaký drahý náhradní díl, na který se sama o sobě dvouletá záruka na koupi nevztahuje, tak přímo na doklad uvedou, že záruční doba na výrobek je dvouletá a na opravu 3měsíční.
Dobrou radou pro Vás je, abyste si sám zakoupil opravovanou součástku a měl záruku zvlášť na součástku a na opravu (instalaci).
Citace z internetu:
Podle zákona je na opravy záruka 3 měsíce, pokud předpis nestanoví jinou délku, kdy např. u automobilů platí vyhláška, která stanoví 6měsíční dobu.
Ovšem je také pravda, že v zákoně je uvedeno, že může opravář, nebo firma poskytnout jednostranným prohlášením záruku delší, případně jenom záruku rozdělit na dodání součástky a opravu.
Slušné firmy to dělají tak, že když dodají nějaký drahý náhradní díl, na který se sama o sobě dvouletá záruka na koupi nevztahuje, tak přímo na doklad uvedou, že záruční doba na výrobek je dvouletá a na opravu 3měsíční.
Dobrou radou pro Vás je, abyste si sám zakoupil opravovanou součástku a měl záruku zvlášť na součástku a na opravu (instalaci).
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Je vidět, že nejen slušný servis je v Dobřanech, dostal jsem odpověď:
Dobrý večer, prosím zavolejte mi zítra, problém samozřejmě vyřešíme.
Dobrý večer, prosím zavolejte mi zítra, problém samozřejmě vyřešíme.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Dnes krátký telefonát a možnosti - peníze či nová cívka. Záleží jak se k tomu postaví jeho dodavatel. Ani náznak odmítnutí apod. :826: . Potřebuje jen výpis z diagnostiky což mám.
Pokud někoho zajímá o jaký servis se jedná tak Autoservis Květoň, Vitějovice (u Prachatic). Veškeré mechanické práce na Subaru zvládá dobře včetně seřízení ventilů.
Dobřany to nejsou, ale jako zajímavá alternativa ano, jen je občas dost plnej v termínech. Pro mne ač to je jakoby za kopcem to není úplně 100% , protože nemáme doma třetí auto a on už náhradní nemá. Já bych musel den co den co by tam bylo auto chodit cca 4 km k vlaku :655: a to se mi moc nechce...
Pokud někoho zajímá o jaký servis se jedná tak Autoservis Květoň, Vitějovice (u Prachatic). Veškeré mechanické práce na Subaru zvládá dobře včetně seřízení ventilů.
Dobřany to nejsou, ale jako zajímavá alternativa ano, jen je občas dost plnej v termínech. Pro mne ač to je jakoby za kopcem to není úplně 100% , protože nemáme doma třetí auto a on už náhradní nemá. Já bych musel den co den co by tam bylo auto chodit cca 4 km k vlaku :655: a to se mi moc nechce...
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Vždyť jo, jsem to psal, že by neměl být problém to vyreklamovat. Tím spíš, že to ten servis vždy jen přepošle/předá k vyřízení dodavateli, takže s tím žádnou práci nemá. Je to jen o ochotě...
Jinak ta 3-měsíční, resp. 6-měsíční záruka je na provedenou opravu jako takovou. Na díly by měla být až na vyhrazené případy vždy dvouletá.
Jinak ta 3-měsíční, resp. 6-měsíční záruka je na provedenou opravu jako takovou. Na díly by měla být až na vyhrazené případy vždy dvouletá.
- saburafu
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2125
- Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
- Bydliště: Budějce - Vyšák
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Také si myslím, že záruční lhůta na práci by neměla platit na díly jako takové, na ty by se měla vztahovat klasická zákonná záruční lhůta, pokud se nejedná o použité díly, repas apod. Pořád je to zakoupené zboží a to jestli si ho tam člověk dá sám, nebo mu ho tam někdo dobastlí, by na to nemělo mít vliv. Ve faktuře/daňovém dokladu by ostatně to zboží mělo být vypsané položkově.
Přeji, ať do dobře dopadne :826:
Né vždy se dá vadná věc bohužel vyreklamovat a člověk se může stavět na hlavu.
Přeji, ať do dobře dopadne :826:
Né vždy se dá vadná věc bohužel vyreklamovat a člověk se může stavět na hlavu.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Jj, ale jsou výjimky (např. akumulátory apod.), u kterých je záruka kratší. Ta půlroční lhůta je na provedenou opravu - tzn. když mi to někdo opraví a ve zmíněné lhůtě se tam projeví stejná závada opět, lze to reklamovat. Na materiál je záruka zvlášť, většinou dvouletá. Tedy pokud to nebylo na firmu, v naší zemi mimo jiné totiž podnikatele podporují tím, že nemají na zboží dvouletou záruku jako ovčan, ale samozřejmě kratší...
- saburafu
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2125
- Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
- Bydliště: Budějce - Vyšák
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Jo, vybrané zboží, jako akumulátory nebo opotřebovatelné díly nemají takovou záruku.
Z druhé strany jsem s tím bojoval u předešlého zaměstnavatele např. u stavebních míchaček nebo pump na beton, kde jsou prostě díly, které jsou namáhané a při pravidelné a statečné zátěži prostě 2 roky nevydrží a opotřebují se. To ale někteří zákazníci nechtěli pochopit.
To ale předpokládám není příklad cívky Sebastiana.
Každopádně buďme rádi za lhůtu 30 dní na řešení záruky. Němci ji např. nemají a některé reklamace jsem řešil měsíce :666:
Z druhé strany jsem s tím bojoval u předešlého zaměstnavatele např. u stavebních míchaček nebo pump na beton, kde jsou prostě díly, které jsou namáhané a při pravidelné a statečné zátěži prostě 2 roky nevydrží a opotřebují se. To ale někteří zákazníci nechtěli pochopit.
To ale předpokládám není příklad cívky Sebastiana.
Každopádně buďme rádi za lhůtu 30 dní na řešení záruky. Němci ji např. nemají a některé reklamace jsem řešil měsíce :666:
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamace - vaše zkušenosti
Baterky 6 měsíců
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97