STK 2016 - informace, zkušenosti

Odpovědět
Liion
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 155
Registrován: pon srp 18, 2014 2:37 am

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od Liion »

Protože haldex je hydraulickej. Axialní čerpadlo při rozdílu otáček vytváří tlak který pístem stlačuje lamely spojky. Pak stačí regulační ventil elektronicky ovládaný a spojku lze úplně vyřadit z provozu.
Forester MY 2007 2.0X 116kw MT
ex - Leone kombajn '88 1.8i - FullTime
Uživatelský avatar
PetrC
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 510
Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
Jméno a příjmení: Petr Celnar
Bydliště: Bučovice
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od PetrC »

newli píše:A proc je na tom hladex jinak? Kdyz se zadni kola netoci, tak (aspon si to myslim) se sepne spojka a zacne posilat na zadek vykon. Cekal bych, ze ta spojka bude jeste haklivejsi nez mezinaprava ...
Protoze pri tak malich rychlostech nestihne sepnout, stejne tak jako viskoza.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od cubrd »

Navíc musí proklouznout přední kolo aby haldex sepnul, jelikož to je stále jen předokolka s připojitelnou zadní nápravou.
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od newli »

Pockat, haldex 4. generace neceka na proklouznuti, ne? Navic jak se proklouznuti pozna? Ja myslel, ze praave rozdilem otacek predni a zadni napravy. Takze kdyz dam predni napravu na valce a zadni ne, nevyhodnoti to elektronika jako proklouznuti?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od cubrd »

Počítá to z více senzorů (Abs snímače, zatížení motoru, úhel volantu, snímač podélného a příčného zrychlení atd).Takže vozidlo pozná jaké má podmínky a ta elektronika je tak rychlá, že prodleva už je na setiny sekundy.
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od newli »

No pak by to ale haldexu melo vadit taky, ne?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19076
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od hamoun »

nicemu nic nevadi .. rychlosti testu jsou male ...
... když to zvednes na zvedak a roztocis predni napravu, hladex se spina?
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od cubrd »

Nespíná se nic, dokud nezabere motor ;)
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od yeti »

tak ono se to nespíná ani na zpátečku do kopce. Tzn., stojíš zaparkovanej v řadě aut čumákem z kopce, potřebuješ trošku couvnout a vyjet a je to v prdeli. Viděl jsem takhle vzteklýho majitele nějakýho velkýho BMW jak nemohl vyjet v úplně triviální situaci. Zcela jistě to byl nějakej X-drive (haldex na tom bude asi stejně nebo hůř), protože se mu připojovaly zadní kola až přední začaly fest klouzat. Pozoroval jsem ho docela dlouho a byla to prča ::-DD:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od newli »

Ad STK: ja vubec netusim, jak ten test na valcich probiha. Predpokladam jsem (mozna mylne), ze se autem nejdriv rozjedu a pak brzim.

Ad BMW: nema nahodou vetsina bavoraku (vyjma nejake male x1) primarne nahon na zadni?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od mnov »

Již jsem to tu někde psal. Byl jsem s tím zatím dvakrát na STK. Poprvé válce jen projeto. Po druhé testováno. Obojí STK Soběslav. Pro testování trvalého 4x4 tam umí tu stolici přepnout a testují to v režimu, kdy se kola na nápravě otáčí opačným směrem. Jedno kolo tedy brzdí ve správném směru a druhé v opačném. Připadá mi to jako test k ničemu, ale kupodivu všechna kola brzdila stejně. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od Ladis »

proč test k ničemu? brzdy přece brzdí při jízdě dopředu i dozadu stejnou silou
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od mnov »

Kotoučové brzdy asi ano, ale u bubnů jsem se tomu docela divil, že to brzdí stejně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19076
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od hamoun »

jako ze se ti pakny pri opacnem otaceni kola neroztahnou? ... ono to je navic pri te nizke rychlosti fakt uplne jedno ...
aspon vidis, ze to opravdu funguje ... ze se tak merit da, vsecko prezije a neni treba z mereni brzd na STK delat problem .. :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od Juras »

mnov píše:Již jsem to tu někde psal. Byl jsem s tím zatím dvakrát na STK. Poprvé válce jen projeto. Po druhé testováno. Obojí STK Soběslav. Pro testování trvalého 4x4 tam umí tu stolici přepnout a testují to v režimu, kdy se kola na nápravě otáčí opačným směrem. Jedno kolo tedy brzdí ve správném směru a druhé v opačném. Připadá mi to jako test k ničemu, ale kupodivu všechna kola brzdila stejně.
Tak nevím jak se tenhle test zrovna líbí zadnímu samosvoru.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“