STK 2016 - informace, zkušenosti

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od Ladis »

samosvor reaguje pouze když se kola točí stejným směrem ale s rozdílem otáček ... pokud jedno točí dopředu a druhé dozadu tak se samosvor ani nehne
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od cubrd »

To má subaru nějakou volnoběžku nebo jak to má řešené u LSD? Když jsem měl bmw tak tak jsem musel hodně zabrat abych je protočil proti sobě.
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od Mira »

Tak jsem dnes absolvoval STK s níže uvedenými závadami. Ty prachovky moc nevěřim, páč se včera při výměně klaksonu narychlo musela měnit i levá přední tyčka stabiku, páč byla po smrti a sám sem na to koukal a mě se zdály v pohodě. To ostatní jsou pouze trošku osleplý světla, navíc svítící zbytečně moc dolů, takže se přeleští, seřídi a bude pokoj. Dělal to úplně mladej technik a po upozornění, že to je trvalá 4x4 se zadním samosvorem řekl hmmm a šel se zeptat. Pak tvrdil, že na to mají v mašině speciální program, takže žádný problém, nicméně to vzal normálka na válce. Takže v čem tkví ta výhoda toho programu jsem nějak nepobral. Pak nemohl najít VIN na předním okně (bodejť) a po dvojím ujištění, že je fakt jen na tlumiči se tvářil smutně. Ovšem na úplným závěru zaregistroval nefunkční levou přední parkovačku (přisaham, že včera svítila). Povídal ať ji vyměnim, já na to, že to bych potřeboval hromadu nářadí a min. hoďku času, páč musim rozdělat půl auta. Tak jsme se shodli, že jim právě dovezli obědy, tudíž to nebudem hrotit, on rychle spáchá papíry ať mu to nevystydne. Pak s tim vyjížděl ven a teprve tehdy vyzkoušel jen kvůli tomu měněný klakson. Hurá, bylo to k něčemu. Jinak na maličkosti jako je povinná výbava a náhradní serepetičky nebral žádný ohled a naprosto s klidem je přehlížel. Takže zkušenost? Na STK v Černovicích naprostá pohoda, žádnej stres, domluva v pohodě, fotil to jen na mobil. A rychlost, museli jsme čekat v cíli až uběhl potřebný time.
Přílohy
stk.jpg
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
SquirrelLV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: čtv úno 04, 2016 8:34 pm
Jméno a příjmení: Lenka V.

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od SquirrelLV »

Dnes STK Kralupy. . Emise za 10 minut..STK hodina včetně mj i kontroly pedalu, koukani do vyfuku, kontrola kufru!, povinne vybavy..20 minut trvalo dobracke poucovani ohledne prošlého obvazu a chybejici jedne casti sady na dojeti - pan to myslel dobře, Impreza udajne top stav na to co jim tam jezdi prumerne...Tak za mne STK ok, ale jsem veru rada ze mam 2 roky klid...Foceni bylo rychle mj..
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od goha »

Co Ti kontrolovali na pedálech?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od M a r c e l »

kde v Kralupech?
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od Mira »

Jí sem koukal na ten můj letní příspěvek, kde mám v závadách z STK ty prachovky. Dnes jsem byl na rampě a všechny jsou naprosto v cajku. Takže opět tvrdím, že do těch protokolů něco napsat musej. Auta bez vad na STK nejsou, jinak by se mohlo tvrdit, že technici jsou slepý. ;-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
SquirrelLV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: čtv úno 04, 2016 8:34 pm
Jméno a příjmení: Lenka V.

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od SquirrelLV »

STK Kralupy - Premyslova 431. Do dvou let by dle technika mela byt STK v Libeznici...Pedaly - normalne se presvedcovali ze standart. V protokolu , v lehkych zavadach mam ten prosly obvaz mj. Na muj vkus byli detailni ale kdyz 10 minut technik mj. hackem lovil vpadle povoleni vjezdu , ktere krylo VIN - budiz...
Uživatelský avatar
mata
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 814
Registrován: úte zář 25, 2012 11:59 pm
Jméno a příjmení: Martin Štenc
Bydliště: Sezimovo Ústí

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od mata »

STK Sezimovo Ústí.
Na emisích s GT r.v. 99 mi řekli, že jsou hodnoty na hraně a že příště určitě neprojdu a budu muset vyměnit katalyzator. Doma jsem hodil voko na protokol a byl jsem s hodnotami uprostřed. Tak netuším proč mě strašili. Na technické všechno v poho. Na válcích technik věděl a říkal, že když je to permanentní čtyřkolka, že to nebude mučit a šlapat na brzdový pedál naplno. Takže by se na to asi vážně dupat nemělo, když je jedna náprava na válcích a druhá se nehne.
Subaru Baja 2,5 MY04 121kW
Subaru Impreza GT 2.0 5MT MY99 160kW
Subaru XV 2.0i 6MT MY12 110kW - ex
Subaru Forester 2.0i 5MT MY03 92kW - ex
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od spm »

Já ty emise stejně nějak nechápu... Žena byla teď nedávno s ropákem a jediné naměřené číslo, co tam taknějak bylo, byla akorát nějaká kouřivost, jinak nic. Jsem línej hledat svoje protokoly, ale mám pocit, že na těch mých benzinech byly měřeny nějaké koncentrace CO a podobně. Stejně tak u toho ropáka mi přišlo z těch tabulek, co u toho bylo, že to na diagnostiku nepřipojovali, ač tam bylo, že to auto umí.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od mnov »

To je naprosto jednoduché. U vznětových motorů se sleduje jen kouřivost a u zážehových jen obsah CO. :-) Ale neboj, oni to vylepší a budou se sledovat i další hodnoty. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od spm »

Mně by to asi zas tolik nevadilo, protože z těch mých historických zážeháků asi nic jinýho ven nelítá, narozdíl od dieselů a moderních benziňáků s DPF :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od mnov »

mata píše:STK Sezimovo Ústí.
Na válcích technik věděl a říkal, že když je to permanentní čtyřkolka, že to nebude mučit a šlapat na brzdový pedál naplno.
Myslím, že technik moc nevěděl, protože já jezdím na STK kousek vedle do Soběslavi a tam tu stolici umí přepnout pro trvalý pohon. Vůbec nejde o to jakou silou se šlape na brzdu, to je úplně jedno. Jde o to, že pokud se točí obě kola na nápravě jedním směrem, tak začne spínat visko spojka na mezinápravovém diferenciálu. Psal jsem to už o něco výše.
Naposledy upravil(a) mnov dne sob led 21, 2017 7:38 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od spm »

mnov píše: Myslím, že technik moc nevěděl, protože já jezdím na STK kousek vedle do Soběslavi a tam tu stolici umí přepnout pro trvalý pohon. Psal jsem to už o něco výše.
Otázka jestli to jejich stolice umí... selská logika říká, že buď to musí mít 4 válce nebo ty dva válce umět pustit tak, aby se točily proti sobě... Nicméně IMHO největší nebezpečí při umístění AWD auto na obyčejné brzdné válce jsou v tom, že to auto z té rampy samo nechtěně odjede :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: STK 2016 - informace, zkušenosti

Příspěvek od mnov »

Technik na STK by dle mého názoru měl být znalý a nedopustit, aby mu auto odjelo z válců. To znamená nezkoušet to testovat s otáčením kol ve stejném směru bez zvednutí druhé nápravy. Já když se mě ptají zda je to trvalý pohon, tak je zároveň upozorním, že v návodu k obsluze je výslovně uvedeno, testovat brzdy jen při zvednuté druhé nápravě. Oni pak válce jen projedou a nic neměří a pokud tomu rozumí tak tu stolici přepnou a otestují.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“