Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
A je to tu dvakrát tak to bude pravda
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Taky nic nedpojuju. Nabíjím chytrou nabíječkou ala C-TEC z Lidlu, ovšem pokud je baterka úplně mrtvá, chytrá nabíječka jí prostě nevidí. Pak musím použít "blbou" nabíječku, která to tam prostě hrne hlava nehlava.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Ja mam mxs5 polar a taky nic neodpojuju.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
ja mam chytrou bosch a taky neodpojuju...
vetsina soucasnych baterii uz se ani dolevat neda, neni kudy...
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
vetsina soucasnych baterii uz se ani dolevat neda, neni kudy...
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Já teda vždy aspoň baterku odpojím a to taky není špatně Ale furt nevím co je ten správný spešl postup?Asi není žádný...Dobíjím klasickou starou nabíječkou,je to jednoduché,navíc dokáže jak psal VDC domlátit i téměř mrtvou baterku,která může i dál dlouho sloužit.Měl jsem chytrou nabíječku,ale byla půjčená,jak se to tu už mnohdy rozebíralo a jistě by se posrala .Tak ostala v krabici.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5207
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Podle mě není úplně dobře nechat připojenou veškerou elektroniku auta při dobíjení, ačkoli nedokážu říct konkrétně, co to případně může poškodit. Ale debatoval jsem o tom už s několika lidmi z oboru a doporučovali mi to samé. Ať si to dělá každý jak chce, já budu odpojovat dál, určitě tím nic nepokazím...
Na tomhle nic složitého není, ale divili byste se, kolik lidí připojuje nejdřív nabíječku do elektriky a pak až její svorky na baterii, to je právě ten potenciální průser.
--------------------
Ovšem klíčové je to u startování pomocí kabelů, které jsem měl hlavně na mysli než nabíjení:
Pak nastartovat auto s nabitou baterií a nechat běžet motor v ustálených otáčkách. Následně nstartovat motor auta s vybitou baterií. Během startování nenechat startér běžet déle než cca 10s (ochrana svorek proti poškození - hodně se díky vysokému proudu zahřívají). Je-li tedy nutno startovat víckrát, je dobré dělat mezi jednotlivými pokusy přestávky.
Po nastartování se pak odpojí kabely v obráceném pořadí - jako první mínusový kabel startovaného, pak od druhého auta. Následně plusový kabel od "zdrojového" auta a nakonec od startovaného auta.
Pro kuřáky je taky dobré vědět, že by se neměli během startování motat kolem baterie se zapálenou cigaretou nebo ohněm - z baterie může vlivem rozkladu unikat vodík, který v kombinaci se vzduchem tvoří třaskavou směs.
Samozřejmě nejdřív odpojit kostru - celkem logicky proto, že když si při odpojování mínusového vodiče ťuknu o nějakou kovovou část v motorovém prostoru, nemůže narozdíl od plusového kabelu dojít ke zkratu. A když si pak následně náhodou štrejchnu plusovým kabelem, je to fuk, páč kostra už je odpojená. Pak tedy odpojím plusový kabel. Potom připojím plusový kabel nabíječky, mínusový (ale na pořadí v tomto případě nezáleží). Až potom připojím nabíječku do elektriky.M a r c e l píše:a jakej je ten spravnej postup?
Na tomhle nic složitého není, ale divili byste se, kolik lidí připojuje nejdřív nabíječku do elektriky a pak až její svorky na baterii, to je právě ten potenciální průser.
--------------------
Ovšem klíčové je to u startování pomocí kabelů, které jsem měl hlavně na mysli než nabíjení:
- První konec červeného kabelu připojit na kladný pól (+) vybité baterie
- Druhý konec červeného kabelu připojit na kladný pól (+) nabité baterie
- Druhý konec černého kabelu připojit na záporný pól (-) nabité baterie
- Zbylý konec černého kabelu připojit na dobře ukostřené místo (např. blok motoru) vozidla s vybitou baterií
Pak nastartovat auto s nabitou baterií a nechat běžet motor v ustálených otáčkách. Následně nstartovat motor auta s vybitou baterií. Během startování nenechat startér běžet déle než cca 10s (ochrana svorek proti poškození - hodně se díky vysokému proudu zahřívají). Je-li tedy nutno startovat víckrát, je dobré dělat mezi jednotlivými pokusy přestávky.
Po nastartování se pak odpojí kabely v obráceném pořadí - jako první mínusový kabel startovaného, pak od druhého auta. Následně plusový kabel od "zdrojového" auta a nakonec od startovaného auta.
Pro kuřáky je taky dobré vědět, že by se neměli během startování motat kolem baterie se zapálenou cigaretou nebo ohněm - z baterie může vlivem rozkladu unikat vodík, který v kombinaci se vzduchem tvoří třaskavou směs.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5207
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Že to tak při použití startovacích kabelů prakticky nikdo nedělá je prostě fakt, ale že se ještě nikdy nic nestalo neznamená, že to dělají dobře...
V případě nabíjení se většinou žádné drama neděje, protože se tam jedná o celkem malé proudy (1/10). Ale v případě startování už to může být mazec...
V případě nabíjení se většinou žádné drama neděje, protože se tam jedná o celkem malé proudy (1/10). Ale v případě startování už to může být mazec...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5207
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
To by mě ukrutně s*alo, protože pak ta nabíječka nejde použít, když jí zrovna člověk potřebuje - typicky když třeba nedovře dveře a svítí interiérová světýlka nebo nechá svítit světla, rádio atd...VDC píše:pokud je baterka úplně mrtvá, chytrá nabíječka jí prostě nevidí.
Nechápu, proč u těch "chytrých" nabíječek neudělají nějaký speciální režim pro totál vybitou baterii. Stačilo by jedno tlačítko, kdy bych prostě ručně nabíječce řekl, že akumulátor není vadný, ale jen fakt totál vybitý.
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Nechciti do toho nějak kecat, ale baterka plynuje právě při nabíjení, tam je potřeba dávat pozor na vodík. Při startování kabelama baterka zplynovat nestihne.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Souhlas, to mě u ní opravdu taky děsně sere.
Jinak to startování kabelama... teorie je hezká věc, ale když u všech těch moderních sráčů, s komplet zadeklovaným motorem, je většinou jediná dostupná kostra, záporný pól baterie. Takže pak poučky musí stranou a šup s kostrou na baterku.
Jinak to startování kabelama... teorie je hezká věc, ale když u všech těch moderních sráčů, s komplet zadeklovaným motorem, je většinou jediná dostupná kostra, záporný pól baterie. Takže pak poučky musí stranou a šup s kostrou na baterku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11883
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
V mým moderním sráči není zakrytované prakticky nic. Vše pěkně po ruce. :supeer: Aspoň se k tomu servisáci dobře dostávají při záručních opravách. ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: Kecám..., motor apod. zatím v pohodě. Ťuk, ťuk na dřevo. ::-DD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
V práci máme tuhle nabíječku http://nastartujes.cz/nabijecky-ctek/79 ... 67329.html a nabije i uplně vybitou baterku a má i nějakou funkci regenerace.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
to s tim (-) polem na baterku jsem nevedel, ale jak pise Tomas vetsinou nebyva kam sahnout, kratky kabely, kryty...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5207
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Jak vypadají kryty motoru na Forejsovi XT jsem ještě neměl možnost vidět, páč tam žádný nemám...
U H6 asi jo, tam je to odeklovaný dost.
U H6 asi jo, tam je to odeklovaný dost.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5207
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Kdo nebo co vás opravdu překvapilo?
Aspoň že tak. U nabíječky za cca litr to nebolí tolik, jako kdyby to nešlo u nabíječky za sedm a půl kolíku - to by mě vyloženě s*alo!PetrC píše:nabije i uplně vybitou baterku