Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Dnes na svetlech pod Svinovskym mostem v Ostrave vedle mne zastavil stribrny Foester na LPG s ostravskou znackou a jeho majitel na mne maval. Protoze jsem slusny "kluk" a vim, co se patri a ze na pozdrav se ma odpovedet, tak jsem s usmeven na neho zamaval taky.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
- Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Černej s dírou v kapotě?alky píše:Zde v LBC poctivě mává majitel novýho Levorga, a to jako první. A nefláká to, pěkně tu paži zvedne, to máme u nás v Reichenbergu rádi
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
- martinant
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2217
- Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
- Jméno a příjmení: Martin Antoš
- Bydliště: Rokytnice n. Jiz.
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Vcera me v Desny u "Mozajky" (zelezarstvi) dost vyrazne zdravila nejaka blondyna. Prijela v malym Chevroletu a ja zrovna odjizdel. Jelikoz jsem ji nepoznal tak me napadlo jestli to neni subaristka v pujcenym aute...?
Odesláno z rozežranýho jabka.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
- Omega23
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 788
- Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
- Bydliště: Budweis Kančíkov
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Dnes tmavý Outback mezi Vimperkem a Husincem byl na Švýcarských značkách a přesto řidič vesele zdravil - bylo to osvěžující po předchozích dnech,kdy jsem potkával jen řidiče v Subaru,ale Subaristu žádného.
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20644
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Dneska se někdo s Levorgem málem podíval mladýmu do kufru SGéčka .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Levorg s ES se může někomu kouknout do kufru? To ho chtěl jen pozdravit. Pokud jsi to nebyl sám.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20644
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Ne všechny maj es. Já ho třeba nemám, ale já makám doma. Tohle bylo v Praze .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
ES zkrátí reakční dobu a zvýší intenzitu brždění (málo kdo brzdí v krizi naplno). Ale vždy jde nakonec o adhezi, o které ES nic neví. Auto brzdí furt stejně.
Neboli když jedeš na sněhu "na jednu čárku", tak to ES neubrzdí ani náhodou. Ale na suchém betonu by mohl.
Neboli když jedeš na sněhu "na jednu čárku", tak to ES neubrzdí ani náhodou. Ale na suchém betonu by mohl.
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
No vsadím se, že ES o adhezi něco ví, protože o adhezi něco ví už první systémy řízení VTD z konce 90 let, potažmo VDC určitě. Ono, abychom byli přesní, tak o adhezi něco ví už pokročilejší varianty ABS z 90. let, které mají snímač zrychlení, vstup zapnutých stěračů a podobně.
Ale samozřejmě chápu, kam jsi mířil.
Ale samozřejmě chápu, kam jsi mířil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Myslíš, že ES bere v potaz prokluz kol při kalkulaci kdy má začít brzdit? IMHO ne, ta vzdálenost je pevná (resp ovlivnitelná řidičem).
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
To nevím, ale ty jsi psal, že o adhezi nemá ani páru, tak já psal, že určitě má. Nebo minimálně navázané systémy. Jestli to počítá s adhezí při výpočtech nouzového brzdění netuším, ale celkem bych se o tom odvážil kladně polemizovat. Protože když s adhezí počítá taková "okrajová" věc jako řízení AWD, tak v případě hlavní bezpečnostní fíčury bych o tom skoro nepochyboval.jkotek píše:Myslíš, že ES bere v potaz prokluz kol při kalkulaci kdy má začít brzdit? IMHO ne, ta vzdálenost je pevná (resp ovlivnitelná řidičem).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
No jo, ale AWD a další pracují s adhezí v okamžiku použití - při brždění, zatáčení, akceleraci. Když detekuje prokluz, tak něco udělá. A pod.
Kdežto ES má (mimo jiné) rozhodnout o tom, kdy se má začít brzdit. A tento okamžik se liší podle toho, zda je vozovka suchá nebo mokrá. Tedy podle toho, "jak dobře to bude brzdit". A to IMHO poznat dopředu moc nemůže.
Neboli si myslím, že ES začíná brzdit ve stejné rychlosti vždy X metrů před překázkou. A že na mokru to neubrzdí.
Kdežto ES má (mimo jiné) rozhodnout o tom, kdy se má začít brzdit. A tento okamžik se liší podle toho, zda je vozovka suchá nebo mokrá. Tedy podle toho, "jak dobře to bude brzdit". A to IMHO poznat dopředu moc nemůže.
Neboli si myslím, že ES začíná brzdit ve stejné rychlosti vždy X metrů před překázkou. A že na mokru to neubrzdí.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
Podle mne ale při mokru (zapnutý stěrač,..) může být v ES koeficient, který prodlouží nutnou vzdálenost. Stejně tak připojený vozík by měl mít vliv na tento násobný koeficient.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
To není tak úplně pravda. VTD vyhodnocuje adhezi neustále a v době nějakého incidentu už jí právě ví. Ono na tom je VTD celkem založené - že působí preventivně. Samozřejmě přibližně, ale má představu, co se bude dít a podle toho může aplikovat nějaké korekce. ABS/VDC tohle povědomí mít bude taky.jkotek píše:No jo, ale AWD a další pracují s adhezí v okamžiku použití - při brždění, zatáčení, akceleraci. Když detekuje prokluz, tak něco udělá. A pod.
Tak X metrů určitě ne - musí nějak zohlednit okamžitou rychlost. Každopádně jak jsem psal - je to poměrně sofistikovaný systém a když se dle adheze dokáže adaptovat řízení AWD (VTD) a ABS/VDC, tak proč by neměl ES?jkotek píše:Kdežto ES má (mimo jiné) rozhodnout o tom, kdy se má začít brzdit. A tento okamžik se liší podle toho, zda je vozovka suchá nebo mokrá. Tedy podle toho, "jak dobře to bude brzdit". A to IMHO poznat dopředu moc nemůže.
Neboli si myslím, že ES začíná brzdit ve stejné rychlosti vždy X metrů před překázkou. A že na mokru to neubrzdí.
Samozřejmě, pokud celou dobu pojedu po suchym asfaltu a některý z těchto systémů bude muset zasáhnout zrovna ve chvíli, kdy najedu na ledovou plotnu, tak jsou veškeré korekce k ničemu, ovšem nebál bych se, že by to neměli podchycené. Korekce budou mít nějakou váhu a nejvyšší váhu budou mít data získaná až v průběhu řešení incidentu. Ve výše uvedené modelové situaci s ledem by to ES neubrzdilo tak jako tak, protože by to bylo pravděpodobně fyzikálně nemožné ubrzdit. Ale že by to nedokázalo korigovat základní rozlišení jestli je sucho nebo mokro, případně jestli hrozí led, to bych se nebál.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal
No, já jsem při jizdě za sucha/na mokru nepoznal žádný rozdíl v tom, kdy začal ES jako adaptivní tempomat zpomalovat za náklaďákem.
Přitom je čistá brzdná dráha na mokru o třetinu delší, takže bych čekal, že pokud počítá i se sníženou adhezí, tak zpomalovat začne taky o třetinu dříve. A ta se navíc může projevit až při větší změně rychlosti než při jízdě konstantní rychlostí.
Každopádně to na sobě testovat nehodlám ;=)
Přitom je čistá brzdná dráha na mokru o třetinu delší, takže bych čekal, že pokud počítá i se sníženou adhezí, tak zpomalovat začne taky o třetinu dříve. A ta se navíc může projevit až při větší změně rychlosti než při jízdě konstantní rychlostí.
Každopádně to na sobě testovat nehodlám ;=)