Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Odpovědět
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od lazard »

Dnes na svetlech pod Svinovskym mostem v Ostrave vedle mne zastavil stribrny Foester na LPG s ostravskou znackou a jeho majitel na mne maval. Protoze jsem slusny "kluk" a vim, co se patri a ze na pozdrav se ma odpovedet, tak jsem s usmeven na neho zamaval taky.
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od MartinZ »

alky píše:Zde v LBC poctivě mává majitel novýho Levorga, a to jako první. A nefláká to, pěkně tu paži zvedne, to máme u nás v Reichenbergu rádi
Černej s dírou v kapotě?
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2214
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od martinant »

Vcera me v Desny u "Mozajky" (zelezarstvi) dost vyrazne zdravila nejaka blondyna. Prijela v malym Chevroletu a ja zrovna odjizdel. Jelikoz jsem ji nepoznal tak me napadlo jestli to neni subaristka v pujcenym aute...?
Odesláno z rozežranýho jabka.

Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Uživatelský avatar
Omega23
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 779
Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
Bydliště: Budweis Kančíkov

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od Omega23 »

Dnes tmavý Outback mezi Vimperkem a Husincem byl na Švýcarských značkách a přesto řidič vesele zdravil - bylo to osvěžující po předchozích dnech,kdy jsem potkával jen řidiče v Subaru,ale Subaristu žádného. :-)
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od námořník »

Dneska se někdo s Levorgem málem podíval mladýmu do kufru SGéčka :-D.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od Mira »

Levorg s ES se může někomu kouknout do kufru? :-) To ho chtěl jen pozdravit. Pokud jsi to nebyl sám.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od námořník »

Ne všechny maj es. Já ho třeba nemám, ale já makám doma. Tohle bylo v Praze .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od jkotek »

ES zkrátí reakční dobu a zvýší intenzitu brždění (málo kdo brzdí v krizi naplno). Ale vždy jde nakonec o adhezi, o které ES nic neví. Auto brzdí furt stejně.
Neboli když jedeš na sněhu "na jednu čárku", tak to ES neubrzdí ani náhodou. Ale na suchém betonu by mohl.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od HonzaCZ »

No vsadím se, že ES o adhezi něco ví, protože o adhezi něco ví už první systémy řízení VTD z konce 90 let, potažmo VDC určitě. Ono, abychom byli přesní, tak o adhezi něco ví už pokročilejší varianty ABS z 90. let, které mají snímač zrychlení, vstup zapnutých stěračů a podobně.

Ale samozřejmě chápu, kam jsi mířil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od jkotek »

Myslíš, že ES bere v potaz prokluz kol při kalkulaci kdy má začít brzdit? IMHO ne, ta vzdálenost je pevná (resp ovlivnitelná řidičem).
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od HonzaCZ »

jkotek píše:Myslíš, že ES bere v potaz prokluz kol při kalkulaci kdy má začít brzdit? IMHO ne, ta vzdálenost je pevná (resp ovlivnitelná řidičem).
To nevím, ale ty jsi psal, že o adhezi nemá ani páru, tak já psal, že určitě má. Nebo minimálně navázané systémy. Jestli to počítá s adhezí při výpočtech nouzového brzdění netuším, ale celkem bych se o tom odvážil kladně polemizovat. Protože když s adhezí počítá taková "okrajová" věc jako řízení AWD, tak v případě hlavní bezpečnostní fíčury bych o tom skoro nepochyboval.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od jkotek »

No jo, ale AWD a další pracují s adhezí v okamžiku použití - při brždění, zatáčení, akceleraci. Když detekuje prokluz, tak něco udělá. A pod.
Kdežto ES má (mimo jiné) rozhodnout o tom, kdy se má začít brzdit. A tento okamžik se liší podle toho, zda je vozovka suchá nebo mokrá. Tedy podle toho, "jak dobře to bude brzdit". A to IMHO poznat dopředu moc nemůže.
Neboli si myslím, že ES začíná brzdit ve stejné rychlosti vždy X metrů před překázkou. A že na mokru to neubrzdí.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od quickly »

Podle mne ale při mokru (zapnutý stěrač,..) může být v ES koeficient, který prodlouží nutnou vzdálenost. Stejně tak připojený vozík by měl mít vliv na tento násobný koeficient.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od HonzaCZ »

jkotek píše:No jo, ale AWD a další pracují s adhezí v okamžiku použití - při brždění, zatáčení, akceleraci. Když detekuje prokluz, tak něco udělá. A pod.
To není tak úplně pravda. VTD vyhodnocuje adhezi neustále a v době nějakého incidentu už jí právě ví. Ono na tom je VTD celkem založené - že působí preventivně. Samozřejmě přibližně, ale má představu, co se bude dít a podle toho může aplikovat nějaké korekce. ABS/VDC tohle povědomí mít bude taky.
jkotek píše:Kdežto ES má (mimo jiné) rozhodnout o tom, kdy se má začít brzdit. A tento okamžik se liší podle toho, zda je vozovka suchá nebo mokrá. Tedy podle toho, "jak dobře to bude brzdit". A to IMHO poznat dopředu moc nemůže.
Neboli si myslím, že ES začíná brzdit ve stejné rychlosti vždy X metrů před překázkou. A že na mokru to neubrzdí.
Tak X metrů určitě ne - musí nějak zohlednit okamžitou rychlost. Každopádně jak jsem psal - je to poměrně sofistikovaný systém a když se dle adheze dokáže adaptovat řízení AWD (VTD) a ABS/VDC, tak proč by neměl ES?

Samozřejmě, pokud celou dobu pojedu po suchym asfaltu a některý z těchto systémů bude muset zasáhnout zrovna ve chvíli, kdy najedu na ledovou plotnu, tak jsou veškeré korekce k ničemu, ovšem nebál bych se, že by to neměli podchycené. Korekce budou mít nějakou váhu a nejvyšší váhu budou mít data získaná až v průběhu řešení incidentu. Ve výše uvedené modelové situaci s ledem by to ES neubrzdilo tak jako tak, protože by to bylo pravděpodobně fyzikálně nemožné ubrzdit. Ale že by to nedokázalo korigovat základní rozlišení jestli je sucho nebo mokro, případně jestli hrozí led, to bych se nebál.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Subaristi se zdraví, aneb kohopak jsem to asi potkal

Příspěvek od jkotek »

No, já jsem při jizdě za sucha/na mokru nepoznal žádný rozdíl v tom, kdy začal ES jako adaptivní tempomat zpomalovat za náklaďákem.
Přitom je čistá brzdná dráha na mokru o třetinu delší, takže bych čekal, že pokud počítá i se sníženou adhezí, tak zpomalovat začne taky o třetinu dříve. A ta se navíc může projevit až při větší změně rychlosti než při jízdě konstantní rychlostí.
Každopádně to na sobě testovat nehodlám ;=)
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“