No, osvědčil... byl jsem tam před pár lety, kdy už ten zákaz platil. Nedokážu porovnat, jak to tam vypadalo před zákazem, každopádně po mé návštěvě u mě slovo "dopravní zácpa" nabralo naprosto nového rozměru a od té doby, když slyším "ucpaná Praha," tak se tomu můžu jenom smátMira píše: Zpoplatněný vjezd do centra je prototyp Londýna. A prý se osvědčil. Na Prahu je to příliš složitý, tak si zatím vystačí s parkovacíma zónama, protože nač tam jezdit, když tam není kde zastavit.
Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Primarnim ucelem vsech techto omezovacich opatreni neni zklidnit dopravu nebo zlepsit ovzdusi, ale naplnit meststkou (nebo statni) kasu, aby se z ni dukaty mohly po ceste zpet opet ve velkem rizene poztracet
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Ty kouřící a smradlavý diesely jsou ty lepší ze všech dýzlů. Tam je aspoň jasně vidět, co z toho leze. Z moderních dýzlů, dle některých studií lezou karcinogenní mikrosaze, schopné se vstřebávat do těla skrz kůži - čili člověk to nemusí ani vdechnout, aby to do sebe dostal. Za tohle všechno může vysokotlaký přímý vstřikování, filtry pevných částic a podobný věci. Ale hlavně, že to má nálepku EURO7, nebokolik.... Jinak některý tyhle sračky lezou i z moderních benzínů... proto se taky u nich zvažují filtry pevných částic. Jo, zlatý benzínový atmošky se vstřikováním na talířky ventilů a normálním třícestným řízeným katalyzátorem - za provozní teploty prakticky čističky vzduchu...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Dnešní příhoda mi tak nějak úplně mandle nenadzvedla, spíš přivedla do úžasu. Dálnice Praha - Beroun, auto v levém pruhu jede tak 110 km / h. V pravo bylo chvílemi volno, chvílemi kamiony , auto tak trochu driftovalo doprava doleva. Rychlejší auta je většinou dojely, pak se chvíly lepily, pak podjely a scéna se opakuje. Nakonec jsem je podjel taky. Koukám, kdo to tam řídí a vidím dva kluky v kšiltovách s kšilty dozadu. Řidič psal SMS. Vůbec netušil, co se kolem něj děje.
Kéž ti dva přežijou svá telecí léta.
Kéž ti dva přežijou svá telecí léta.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 261
- Registrován: pát čer 10, 2011 4:43 pm
- Jméno a příjmení: Zdenek Vavra
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
SPM - s tím mohu jedině souhlasit a pražské dopravní zácpy a špatné parkování je potom opravdu úsměvné.
Subaru Outback 3.0H6 154kw+LPG 280 000km voňavka
Subaru Legacy 2.5l 121kw 2005 210 000km
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2003+LPG 580 00km část bude jezdit u předsedy
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2001 316 000km ex. na orgány
Legacy Turbo Combi Limited 147kw 1994 236 000km stále v kompletní rekonstrukci
Subaru Legacy 2.5l 121kw 2005 210 000km
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2003+LPG 580 00km část bude jezdit u předsedy
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2001 316 000km ex. na orgány
Legacy Turbo Combi Limited 147kw 1994 236 000km stále v kompletní rekonstrukci
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Honzo, saze jsou jedna věc, oxidy dusíku druhá. dnešní extrémně přeplňované dieselové motory jich s přebytkem kyslíku produkují kvanta, naprosto nesrovnatelně s normami. v běžném provozu při zrychlení je dovoleno (resp. automobilky si to asi nastavily) překračovat normy víc než 8x než je měřící cyklus. toto by se mělo změnit s euro 7 na hodnotu 2x a pak 1x, nikdo neví jak bude euro 7 vypadat. toto bude pravý důvod zániku dieslů v osobních autech - nesplnitelné limity emisí v běžném cyklu, a nebo totální osekání parametrů motoru a chemická továrna pod kapotou (což už je teď). saze to je druhý peklo, vše se hlavně týká městských zástaveb, kde to lidi přímo dýchají.
benzín je na tom nesrovnatelně lépe, protože při plném výkonu, nebo zrychlování je pořád priorita lambda 1 - není kyslík na vytvoření vazby NOx. nejlepší z hlediska emisí je samozřejmě LPG/CNG
vždycky se směju když mě někdo vykládá jak málo třídím odpad a sám jezdí vychrochtanou oktáfkou...
benzín je na tom nesrovnatelně lépe, protože při plném výkonu, nebo zrychlování je pořád priorita lambda 1 - není kyslík na vytvoření vazby NOx. nejlepší z hlediska emisí je samozřejmě LPG/CNG
vždycky se směju když mě někdo vykládá jak málo třídím odpad a sám jezdí vychrochtanou oktáfkou...
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
dethroned, dík za technickou osvětu. Na přebytek NOx trpí ale i benzínový motory s ultrachudým spalováním, ne? Jsou na to nějaké ty absorpční "katalyzátory", kde se NOx ukládají a při běhu motoru ve "stechiometrickém režimu" se vypalují nespálenými uhlovodíky. Nebo to se nepoužívá? Vím, že se o tom mluvilo právě v době boomu ultrachudýho spalování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Honzo to co jsi napsal je dnes už všeobecně známá věc,kdo se teda aspoň trošku zajímá,tak ví.Souhlasím Ale to neomlouvá vyčochtané,vybrakované ropáky,co pouštějí imrvére černé oblaka,při každém sešplápnutí plynu,ne-li už i na volnoběh,tj fakt non-stop horor za tím jet.Tj taky dobré pošušňáníčko.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Co vám na těch cestách vadí? Já si je naopak užívám. Z Kunovic do Kelu a zpět teď jezdím poměrně často, je to pro mne alternativní trasa k přeplněné hlavní silnici Vsetín - ValMez - NJ.Šaman píše:mari75, sima: Já do toho mám nejmíň co kecat, ale asi bych volil tu alternativní cestu (do Kelu) přes Choryňu. Cestu z Loučky do ValMeza znám a NENÁVIDÍM ju. Z Kunovic do Kelu to též není moc hitparáda. To esíčko/(z)vracečka pod letištěm mne taky irituje.
Myšlence srazu jsem nakloněn
Myšlence srazu jsem taky nakloněn, jen nevím, kdo ho vymyslí a svolá.
mari75, můžeš to zkusit.
O víkendech se občas vyskytuju v Kopru, tak se možná potkáme..
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
od spalování chudé směsi se dost upouští, to máš pravdu, tam byly NOx taky problém. jak se to řešilo v katalýzátoru nevím, jak rozbiješ tu vazbu dusík - kyslík...to je čistá chemie.
i tak ale spalování chudé směsi u benzínu není to samé co u dieselu. diesel může mít nekonečně chudou směs, ale u benzínu to je řešené stechiometrickou směsí okolo svíčky (jinak by se směs nezapálila) a extrémně chudou směsí ve zbytku válce. v těchto oblastech samozřejmě vznikají vazby kyslíku a dusíku. směs se musela vrstvit, dělalo se to vířením a řízením vstřiku. stejně se to používalo jen při částečném zatížení. proč se od toho upustilo nevím, pravděpodobně kvůli kouřivosti a NOx...
i tak ale spalování chudé směsi u benzínu není to samé co u dieselu. diesel může mít nekonečně chudou směs, ale u benzínu to je řešené stechiometrickou směsí okolo svíčky (jinak by se směs nezapálila) a extrémně chudou směsí ve zbytku válce. v těchto oblastech samozřejmě vznikají vazby kyslíku a dusíku. směs se musela vrstvit, dělalo se to vířením a řízením vstřiku. stejně se to používalo jen při částečném zatížení. proč se od toho upustilo nevím, pravděpodobně kvůli kouřivosti a NOx...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Járo já tamtudy jezdím taky radši než VM-Vsetín,proto mám i lesáckou dálniční známku Ale ty stejně nejezdíš přes valmez,to je hlavně ten úsek o kterém se pak bavíme...
Jde jen o to,že jsem si vybral pro mě lepší cestu,ale ideální to není,díky tomu jak někteří jezdí.Někde se chybička ztratí,ale tu není moc prostoru...Jinak Kunovice Kelč je mrtvá cesta,provoz téměř nula,tam bych obavy neměl.
Nad srazem jsem začal přemýšlet jakmile jsem nedávno jel pro mě neznámou cestičku,ale tím to zatím skončilo,jsou jiné starosti,včil na to fakt není dobrá chvíle,přimlouvám se za prozatímní odložení,bohužel.Pokud to udělá někdo jiný,snad bych se aspoň zúčastnil.Prostě momentálně jen kecy,ničím víc teď nemůžu přispět.
Jde jen o to,že jsem si vybral pro mě lepší cestu,ale ideální to není,díky tomu jak někteří jezdí.Někde se chybička ztratí,ale tu není moc prostoru...Jinak Kunovice Kelč je mrtvá cesta,provoz téměř nula,tam bych obavy neměl.
Nad srazem jsem začal přemýšlet jakmile jsem nedávno jel pro mě neznámou cestičku,ale tím to zatím skončilo,jsou jiné starosti,včil na to fakt není dobrá chvíle,přimlouvám se za prozatímní odložení,bohužel.Pokud to udělá někdo jiný,snad bych se aspoň zúčastnil.Prostě momentálně jen kecy,ničím víc teď nemůžu přispět.
Naposledy upravil(a) sima dne úte čer 27, 2017 10:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
No pochybuju, že je to všeobecně známá věc. Jinak když už bych si měl vybrat, tak by radši čuchal černý, viditelný, smradlavý saze, než ty do sebe vstřebával všechny ty sračky z moderních dieselů. Ono si ale vybrat nemůžeme a dostáváme oboje...sima píše:Honzo to co jsi napsal je dnes už všeobecně známá věc,kdo se teda aspoň trošku zajímá,tak ví.Souhlasím Ale to neomlouvá vyčochtané,vybrakované ropáky,co pouštějí imrvére černé oblaka,při každém sešplápnutí plynu,ne-li už i na volnoběh,tj fakt non-stop horor za tím jet.Tj taky dobré pošušňáníčko.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Všeobecně známá věc pro lidi,co se o to aspoň trochu zajímají a něco si o tom přečtou,to jsem i psal.Ne pro všechny.
Jj na výběr nemáme.Karcinony(aspoň se to tvrdí a já tomu věřím)nebo černo,vše je špatně.
Jj na výběr nemáme.Karcinony(aspoň se to tvrdí a já tomu věřím)nebo černo,vše je špatně.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
sima> Vím, o kterém úseku se bavíte, jezdívával jsem tama na motorce. Ale už je to nějaký pátek.. Přes ValMez teď jezdívám do Kopru, tak už od Vsetína či spíš z Liptálu trpím.. Jinak se mu snažím vyhnout a radši jedu zapadlýma liduprázdnýma cestama, i když je to o něco delší.
Na uspořádání srazu taky nějak nemám volnou kapacitu.
Možná se to třeba zase upeče ze dne na den, jako posledně s Mírou..
Na uspořádání srazu taky nějak nemám volnou kapacitu.
Možná se to třeba zase upeče ze dne na den, jako posledně s Mírou..
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Psal, ale dle interpunkce to vyznělo jinak.sima píše:Všeobecně známá věc pro lidi,co se o to aspoň trochu zajímají a něco si o tom přečtou,to jsem i psal.Ne pro všechny.
Jj na výběr nemáme.Karcinony(aspoň se to tvrdí a já tomu věřím)nebo černo,vše je špatně.
Právě, že v katalyzátoru nijak. Používá se nějaký zásobník, kde se NOx zadržuje a pak se vypálí spalováním bohaté směsi - něco jako vypalovací filtry pevných částic. Co se tam děje chemicky netuším, ale tak "jednoduché" jako katalýza HC + CO => H2O + CO2 v běžnym katalyzátoru to není. Tady jsou nějaká info o nekatalycké redukci NOx - http://www.odpadoveforum.cz/DVD/dokumen ... ky/117.pdfdethroned píše:od spalování chudé směsi se dost upouští, to máš pravdu, tam byly NOx taky problém. jak se to řešilo v katalýzátoru nevím, jak rozbiješ tu vazbu dusík - kyslík...to je čistá chemie.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno