Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od spm »

U Levorga je to nějaká novinka; historicky měly hill holder i hodně starý Subaru, ale s MT, AT je nemívala... Ale jinak zase AT sama o sobě menší svahy udrží v pohodě. Pokud je svah větší, tak předpokládám, že to ten hill holder už chytí. A asi bych to prostě zkusil, auto s AT se v tom kopci nikdy nerozjede tak rychle, že by byl takový problém tu brzdu znova sešlápnout (když vezmu, že se to stane asi v dost minimu případů, že by se to fakt rozjelo). Jinak teda nevím co je dlouho, já na semaforu tu ručku použil asi jenom jednou... na nějakym retardovanym kyvadlovym semaforu, kde se fakt čekalo přes 10 minut na zelenou. V běžnym provozu mi přijde jednodušší držet brzdu, než furt kvedlat ručkou.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Fiba »

Hillholder u automatu? :-/ Doteď jsem žil v domnění, že hillholder je jen u manuálu a ještě jen u některých. Já ho třeba v SF turbo nemám.
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od námořník »

Levorg má elektronickýho asistenta rozjezdu do kopce (má elektrickou ručku) , ne klasickej hilholder jako třeba starší Forestery.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Traveller »

Fleggy: Vážně to celkem snadno poznáš. Já jsem ho nikdy v žádném autě neměl, až ve forejsovi s MT, a zvyknul jsem si na něj již po několika rozjetích v kopci. Fungoval fantasticky. U jiných aut to třeba ujede několik desítek cm zpátky, protože to nemají odladěné, ale jak s forejsem, tak teď se stíhačkou, to funguje výborně.
Hillholder nemá suplovat stání na brzdě. Ten má usnadnit rozjezd bez použití ručky. Normálně stojíš na brzdě a u MT máš zařazen neutrál. V tom případě hillholder nefunguje!!!!!! Klidně jsem ke stání po delší dobu používal v kopci ručku, ale pak musíš stisknout brzdu a dát ručku dolů. Bez stisknutí brzdy nic nepozná a nefunguje!!!! Chceš se rozjet, stojíš na té brzdě, zmáčkneš spojku, zařadíš jedničku a v tom okamžiku HH začíná pracovat. V klidu přendáš nohu z brzdy na plyn aniž by se auto pohnulo, přidáváš plyn, pouštíš spojku a plynule se rozjedeš, tak jako bys to udělal s ručkou. Velká výhoda to třeba byla v terénu.
Ten kopec pro fungování HH je potřeba úplně minimální - stupně nevím, ale je to nula nula prd, skoro rovina. V tomto malém kopci to třeba nezafunguje, ale to hned poznáš, když dáváš nohu z té brzdy na plyn, že to někam jede a protože ten kopec je fakt nula nula prd, tak se ti to samozřejmě nerozjede rychle a nemůže se prakticky nic stát. V takovém případě myslím, jestli si dobře vybavuji, funguje, když stiskneš brzdu silněji. On to nějak ten HH pozná co se děje a po tom silnějším stisknutí brzdy začne fungovat i ve stejném místě, kde ti to předtím na tom minimálním sklonu ujelo.
Tak jestli stačí nějak takto?!? Na vozidlech s MT to fungovalo bezvadně. Jak je to s automatem určitě někdo za chvíli doplní nebo již doplnil.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od námořník »

Automaty drží automat, takže by couvat neměl. Naloženej nebo s vozejkem se má u Levorga používat el. asistent rozjezdu do kopce na bázi elektrický ruční brzdy.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Kolben »

Fiba píše:Hillholder u automatu? Doteď jsem žil v domnění, že hillholder je jen u manuálu a ještě jen u některých. Já ho třeba v SF turbo nemám.
I u automatu je ho potreba. Ve vetsim kopci to auto normalne couvne i pres to, ze tam je Dcko. Urcite uzitecna funkce.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Fleggy »

OK, v Levorgu to neni klasicky HH - omlouvam se za mozne zmateni. Ten jsem nikdy nezazil, ale funcknost asistenta rozjezdu do kopce je presne ta sama, ne? Cili funguje jen do kopce, a to jeste ne do kazdeho. A pokud se dobre pamatuju, tak v manualu psali, ze by se nemel opakovane aktivovat behem kratke doby.

EDIT: elektricka rucka mi na ty rozjezdy, at uz do kopce nebo z kopce, prijde dostatecne komfortni, kdyz se po pridani plynu sama odbrzdi. A protoze se odbrzdi, az kdyz se chce auto pohnout dopredu, tak proste nevidim duvod pro pouzivani APRDK (Asistent Pro Rozjizdeni Do Kopce).
Naposledy upravil(a) Fleggy dne čtv srp 09, 2018 2:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Mira »

No hlavně se ta svahová brzda dá seřizovat. Takže pokud vám auto utíká dozadu, musíte ho nechat seřídit, aby to přestalo brzdit teprve když zabírá spojka, ne dřív. Je tam u spojky lanko který přitáhnete či povolíte. Ve větším kopci tu brzdu zmáčknete pouze vyšší silou. Toť vše. Pak to zpět necuká. A nepotkal jsem takovej kopec, kde by to nefungovalo. Dyk to brzdí normálně celým okruhem všema kolama. Pokud vám to auto normálně brzdí ovšem. :-) U automatu to být nemůže, páč tam spojkový lanko žádný nenajdete. U nových to hlídá elektronika, no a bez ní si prostě v fakt hodně velkým krpálu na brzdu šlápnu levou a pak tradá. Mě se jen prostě blbě couvá do kopce, tam to nefunguje a navíc to má zpátečku zpřevodovanou pro gangstry, strašně do rychla. =)

A u té elektroniky to couvání zabraňuje brzdama, nebo to jen zvýší otáčky, aby to měničem víc míchalo?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Mira »

Fiba píše:Hillholder u automatu? Doteď jsem žil v domnění, že hillholder je jen u manuálu a ještě jen u některých. Já ho třeba v SF turbo nemám.
Fakt? Já žil v tom, že to byl u forestrů standard. I v impreze byl. Nevyndal ho někdo a nebo je tam a je jen nezapojenej? Někdo to neuměl pořádně seřídit, tak ho raději deaktivovali.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od námořník »

Fleggy píše:OK, v Levorgu to neni klasicky HH - omlouvam se za mozne zmateni. Ten jsem nikdy nezazil, ale funcknost asistenta rozjezdu do kopce je presne ta sama, ne? Cili funguje jen do kopce, a to jeste ne do kazdeho. A pokud se dobre pamatuju, tak v manualu psali, ze by se nemel opakovane aktivovat behem kratke doby.

EDIT: elektricka rucka mi na ty rozjezdy, at uz do kopce nebo z kopce, prijde dostatecne komfortni, kdyz se po pridani plynu sama odbrzdi. A protoze se odbrzdi, az kdyz se chce auto pohnout dopredu, tak proste nevidim duvod pro pouzivani APRDK (Asistent …
Je to totožná věc. Takže je úplně jedno jestli zatahuješ ruční brzdu, nebo máš zmačknutýho asistenta kterej ji zatahuje za tebe.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Fleggy »

námořník píše:Je to totožná věc. Takže je úplně jedno jestli zatahuješ ruční brzdu, nebo máš zmačknutýho asistenta kterej ji zatahuje za tebe.
Diky za potvrzeni. Tim padem se domnivam, ze ten APRDK se nema pouzivat pri popojizdeni, aby se neprehral motorek od rucni brzy...
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od outback »

námořník píše:
Je to totožná věc. Takže je úplně jedno jestli zatahuješ ruční brzdu, nebo máš zmačknutýho asistenta kterej ji zatahuje za tebe.
Jseš si jistej? To by bylo docela primitivní řešení, koncern to má řešený kombinací normálních hydraulických brzd (pomocí ESP?) a elektrické ručky už více než 10 let...ručka je tam jako záloha co to zabrzdí až když hydraulika nemůže.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od outback »

Chlap na parkovišti před sámoškou v oranžovém Fiatojeepu Renegade. Loupe si obarvené vejce, a skořápky hází z okýnka ven na asfalt...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od námořník »

outback píše:
Jseš si jistej? To by bylo docela primitivní řešení, koncern to má řešený kombinací normálních hydraulických brzd (pomocí ESP?) a elektrické ručky už více než 10 let...ručka je tam jako záloha co to zabrzdí až když hydraulika nemůže.
Bzučí to stejně jako když se odbržďuje/zabržďuje ručka.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?

Příspěvek od Fiba »

Mira píše:
Fakt? Já žil v tom, že to byl u forestrů standard. I v impreze byl. Nevyndal ho někdo a nebo je tam a je jen nezapojenej? Někdo to neuměl pořádně seřídit, tak ho raději deaktivovali.
Pochybuju že by to v AWD, kde to bylo servisovaný než jsem to koupil, neuměli seřídit a vyndali ho. Každopádně tam není. Kdysi jsem se ptal Alse, podle čeho poznám jestli tam je nebo není. Už si teda nepamatuju co to bylo, ale nemám to tam :-D
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“