Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22726
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
U Levorga je to nějaká novinka; historicky měly hill holder i hodně starý Subaru, ale s MT, AT je nemívala... Ale jinak zase AT sama o sobě menší svahy udrží v pohodě. Pokud je svah větší, tak předpokládám, že to ten hill holder už chytí. A asi bych to prostě zkusil, auto s AT se v tom kopci nikdy nerozjede tak rychle, že by byl takový problém tu brzdu znova sešlápnout (když vezmu, že se to stane asi v dost minimu případů, že by se to fakt rozjelo). Jinak teda nevím co je dlouho, já na semaforu tu ručku použil asi jenom jednou... na nějakym retardovanym kyvadlovym semaforu, kde se fakt čekalo přes 10 minut na zelenou. V běžnym provozu mi přijde jednodušší držet brzdu, než furt kvedlat ručkou.
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Hillholder u automatu? Doteď jsem žil v domnění, že hillholder je jen u manuálu a ještě jen u některých. Já ho třeba v SF turbo nemám.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Levorg má elektronickýho asistenta rozjezdu do kopce (má elektrickou ručku) , ne klasickej hilholder jako třeba starší Forestery.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Fleggy: Vážně to celkem snadno poznáš. Já jsem ho nikdy v žádném autě neměl, až ve forejsovi s MT, a zvyknul jsem si na něj již po několika rozjetích v kopci. Fungoval fantasticky. U jiných aut to třeba ujede několik desítek cm zpátky, protože to nemají odladěné, ale jak s forejsem, tak teď se stíhačkou, to funguje výborně.
Hillholder nemá suplovat stání na brzdě. Ten má usnadnit rozjezd bez použití ručky. Normálně stojíš na brzdě a u MT máš zařazen neutrál. V tom případě hillholder nefunguje!!!!!! Klidně jsem ke stání po delší dobu používal v kopci ručku, ale pak musíš stisknout brzdu a dát ručku dolů. Bez stisknutí brzdy nic nepozná a nefunguje!!!! Chceš se rozjet, stojíš na té brzdě, zmáčkneš spojku, zařadíš jedničku a v tom okamžiku HH začíná pracovat. V klidu přendáš nohu z brzdy na plyn aniž by se auto pohnulo, přidáváš plyn, pouštíš spojku a plynule se rozjedeš, tak jako bys to udělal s ručkou. Velká výhoda to třeba byla v terénu.
Ten kopec pro fungování HH je potřeba úplně minimální - stupně nevím, ale je to nula nula prd, skoro rovina. V tomto malém kopci to třeba nezafunguje, ale to hned poznáš, když dáváš nohu z té brzdy na plyn, že to někam jede a protože ten kopec je fakt nula nula prd, tak se ti to samozřejmě nerozjede rychle a nemůže se prakticky nic stát. V takovém případě myslím, jestli si dobře vybavuji, funguje, když stiskneš brzdu silněji. On to nějak ten HH pozná co se děje a po tom silnějším stisknutí brzdy začne fungovat i ve stejném místě, kde ti to předtím na tom minimálním sklonu ujelo.
Tak jestli stačí nějak takto?!? Na vozidlech s MT to fungovalo bezvadně. Jak je to s automatem určitě někdo za chvíli doplní nebo již doplnil.
Hillholder nemá suplovat stání na brzdě. Ten má usnadnit rozjezd bez použití ručky. Normálně stojíš na brzdě a u MT máš zařazen neutrál. V tom případě hillholder nefunguje!!!!!! Klidně jsem ke stání po delší dobu používal v kopci ručku, ale pak musíš stisknout brzdu a dát ručku dolů. Bez stisknutí brzdy nic nepozná a nefunguje!!!! Chceš se rozjet, stojíš na té brzdě, zmáčkneš spojku, zařadíš jedničku a v tom okamžiku HH začíná pracovat. V klidu přendáš nohu z brzdy na plyn aniž by se auto pohnulo, přidáváš plyn, pouštíš spojku a plynule se rozjedeš, tak jako bys to udělal s ručkou. Velká výhoda to třeba byla v terénu.
Ten kopec pro fungování HH je potřeba úplně minimální - stupně nevím, ale je to nula nula prd, skoro rovina. V tomto malém kopci to třeba nezafunguje, ale to hned poznáš, když dáváš nohu z té brzdy na plyn, že to někam jede a protože ten kopec je fakt nula nula prd, tak se ti to samozřejmě nerozjede rychle a nemůže se prakticky nic stát. V takovém případě myslím, jestli si dobře vybavuji, funguje, když stiskneš brzdu silněji. On to nějak ten HH pozná co se děje a po tom silnějším stisknutí brzdy začne fungovat i ve stejném místě, kde ti to předtím na tom minimálním sklonu ujelo.
Tak jestli stačí nějak takto?!? Na vozidlech s MT to fungovalo bezvadně. Jak je to s automatem určitě někdo za chvíli doplní nebo již doplnil.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Automaty drží automat, takže by couvat neměl. Naloženej nebo s vozejkem se má u Levorga používat el. asistent rozjezdu do kopce na bázi elektrický ruční brzdy.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
I u automatu je ho potreba. Ve vetsim kopci to auto normalne couvne i pres to, ze tam je Dcko. Urcite uzitecna funkce.Fiba píše:Hillholder u automatu? Doteď jsem žil v domnění, že hillholder je jen u manuálu a ještě jen u některých. Já ho třeba v SF turbo nemám.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
OK, v Levorgu to neni klasicky HH - omlouvam se za mozne zmateni. Ten jsem nikdy nezazil, ale funcknost asistenta rozjezdu do kopce je presne ta sama, ne? Cili funguje jen do kopce, a to jeste ne do kazdeho. A pokud se dobre pamatuju, tak v manualu psali, ze by se nemel opakovane aktivovat behem kratke doby.
EDIT: elektricka rucka mi na ty rozjezdy, at uz do kopce nebo z kopce, prijde dostatecne komfortni, kdyz se po pridani plynu sama odbrzdi. A protoze se odbrzdi, az kdyz se chce auto pohnout dopredu, tak proste nevidim duvod pro pouzivani APRDK (Asistent Pro Rozjizdeni Do Kopce).
EDIT: elektricka rucka mi na ty rozjezdy, at uz do kopce nebo z kopce, prijde dostatecne komfortni, kdyz se po pridani plynu sama odbrzdi. A protoze se odbrzdi, az kdyz se chce auto pohnout dopredu, tak proste nevidim duvod pro pouzivani APRDK (Asistent Pro Rozjizdeni Do Kopce).
Naposledy upravil(a) Fleggy dne čtv srp 09, 2018 2:21 pm, celkem upraveno 1 x.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
No hlavně se ta svahová brzda dá seřizovat. Takže pokud vám auto utíká dozadu, musíte ho nechat seřídit, aby to přestalo brzdit teprve když zabírá spojka, ne dřív. Je tam u spojky lanko který přitáhnete či povolíte. Ve větším kopci tu brzdu zmáčknete pouze vyšší silou. Toť vše. Pak to zpět necuká. A nepotkal jsem takovej kopec, kde by to nefungovalo. Dyk to brzdí normálně celým okruhem všema kolama. Pokud vám to auto normálně brzdí ovšem. U automatu to být nemůže, páč tam spojkový lanko žádný nenajdete. U nových to hlídá elektronika, no a bez ní si prostě v fakt hodně velkým krpálu na brzdu šlápnu levou a pak tradá. Mě se jen prostě blbě couvá do kopce, tam to nefunguje a navíc to má zpátečku zpřevodovanou pro gangstry, strašně do rychla.
A u té elektroniky to couvání zabraňuje brzdama, nebo to jen zvýší otáčky, aby to měničem víc míchalo?
A u té elektroniky to couvání zabraňuje brzdama, nebo to jen zvýší otáčky, aby to měničem víc míchalo?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Fakt? Já žil v tom, že to byl u forestrů standard. I v impreze byl. Nevyndal ho někdo a nebo je tam a je jen nezapojenej? Někdo to neuměl pořádně seřídit, tak ho raději deaktivovali.Fiba píše:Hillholder u automatu? Doteď jsem žil v domnění, že hillholder je jen u manuálu a ještě jen u některých. Já ho třeba v SF turbo nemám.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Je to totožná věc. Takže je úplně jedno jestli zatahuješ ruční brzdu, nebo máš zmačknutýho asistenta kterej ji zatahuje za tebe.Fleggy píše:OK, v Levorgu to neni klasicky HH - omlouvam se za mozne zmateni. Ten jsem nikdy nezazil, ale funcknost asistenta rozjezdu do kopce je presne ta sama, ne? Cili funguje jen do kopce, a to jeste ne do kazdeho. A pokud se dobre pamatuju, tak v manualu psali, ze by se nemel opakovane aktivovat behem kratke doby.
EDIT: elektricka rucka mi na ty rozjezdy, at uz do kopce nebo z kopce, prijde dostatecne komfortni, kdyz se po pridani plynu sama odbrzdi. A protoze se odbrzdi, az kdyz se chce auto pohnout dopredu, tak proste nevidim duvod pro pouzivani APRDK (Asistent …
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Diky za potvrzeni. Tim padem se domnivam, ze ten APRDK se nema pouzivat pri popojizdeni, aby se neprehral motorek od rucni brzy...námořník píše:Je to totožná věc. Takže je úplně jedno jestli zatahuješ ruční brzdu, nebo máš zmačknutýho asistenta kterej ji zatahuje za tebe.
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Jseš si jistej? To by bylo docela primitivní řešení, koncern to má řešený kombinací normálních hydraulických brzd (pomocí ESP?) a elektrické ručky už více než 10 let...ručka je tam jako záloha co to zabrzdí až když hydraulika nemůže.námořník píše:
Je to totožná věc. Takže je úplně jedno jestli zatahuješ ruční brzdu, nebo máš zmačknutýho asistenta kterej ji zatahuje za tebe.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Chlap na parkovišti před sámoškou v oranžovém Fiatojeepu Renegade. Loupe si obarvené vejce, a skořápky hází z okýnka ven na asfalt...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Bzučí to stejně jako když se odbržďuje/zabržďuje ručka.outback píše:
Jseš si jistej? To by bylo docela primitivní řešení, koncern to má řešený kombinací normálních hydraulických brzd (pomocí ESP?) a elektrické ručky už více než 10 let...ručka je tam jako záloha co to zabrzdí až když hydraulika nemůže.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Pochybuju že by to v AWD, kde to bylo servisovaný než jsem to koupil, neuměli seřídit a vyndali ho. Každopádně tam není. Kdysi jsem se ptal Alse, podle čeho poznám jestli tam je nebo není. Už si teda nepamatuju co to bylo, ale nemám to tamMira píše:
Fakt? Já žil v tom, že to byl u forestrů standard. I v impreze byl. Nevyndal ho někdo a nebo je tam a je jen nezapojenej? Někdo to neuměl pořádně seřídit, tak ho raději deaktivovali.