Moje auto po Subaru
Re: Moje auto po Subaru
O audi jsem psal ja (a6 allroad) a take by me zajimaly realne zkusenosti srivnani A6 - S6 - RS4, pripadne jina rada.
S tou cuprou jsi jel s dsg nebo manualem? Me strasne zklamala prevodovka (DSG)
S tou cuprou jsi jel s dsg nebo manualem? Me strasne zklamala prevodovka (DSG)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Moje auto po Subaru
DSG.
Já měl DSG předtím ve škodovce, tak mě nijak neuráželo, ale přišlo mi teda kultivovanější než to moje tehdejší... I když po přesednutí z CVT cuká všechno...
Najel jsem s tím celkem asi 30 km, takže žádné velké ježdění. Líbilo se mi, jak to jde do otáček a jak to sází meziplyny při podřazování... (Ne)líbilo se mi, jak rychle je člověk na rychlosti, kde mu hned seberou papíry...
Ale zpět k DSG - vzhledem ke konstrukci je jasné, že je ideální pro zrychlování, tam nemá problém. Podřazovat to samo pořádně neumí, čeká to na moc nízké otáčky, to je lepší dát si tam manuál a řadit pádly. DSG předpokládá jaký bude další rychlostni stupeň, jestli nahoru nebo dolů a má ho předřazený. Takže pokud se rozhodne blbě, tak mu pak dlouho trvá, než přeřadí správně. Dá se to naučit ovládat plynem tak, že je DSG vždy připravené tak, jak je potřeba, případně reagovat o chvilku dřív, ať se mu dá čas si promyslet, co má dělat...
Jako manuál to nikdy nebude. Ale žít se s tím dá docela dobře... Hlavně se ta mrcha i trochu učí ze stylu řidiče, takže se to časem zlepšuje...
Mně zatím stačí živit jedno auto, navíc na přepravu rodiny, takže jezdím většinou v poklidu (neptejte se ale ženy ), takže mi vpodstatě vyhovuje jakýkoliv automat, a holt v "extrémních" podmínkách počítám s jeho neduhy a odpouštím mu je za všechny ty pohodové kilometry dříve...
Já měl DSG předtím ve škodovce, tak mě nijak neuráželo, ale přišlo mi teda kultivovanější než to moje tehdejší... I když po přesednutí z CVT cuká všechno...
Najel jsem s tím celkem asi 30 km, takže žádné velké ježdění. Líbilo se mi, jak to jde do otáček a jak to sází meziplyny při podřazování... (Ne)líbilo se mi, jak rychle je člověk na rychlosti, kde mu hned seberou papíry...
Ale zpět k DSG - vzhledem ke konstrukci je jasné, že je ideální pro zrychlování, tam nemá problém. Podřazovat to samo pořádně neumí, čeká to na moc nízké otáčky, to je lepší dát si tam manuál a řadit pádly. DSG předpokládá jaký bude další rychlostni stupeň, jestli nahoru nebo dolů a má ho předřazený. Takže pokud se rozhodne blbě, tak mu pak dlouho trvá, než přeřadí správně. Dá se to naučit ovládat plynem tak, že je DSG vždy připravené tak, jak je potřeba, případně reagovat o chvilku dřív, ať se mu dá čas si promyslet, co má dělat...
Jako manuál to nikdy nebude. Ale žít se s tím dá docela dobře... Hlavně se ta mrcha i trochu učí ze stylu řidiče, takže se to časem zlepšuje...
Mně zatím stačí živit jedno auto, navíc na přepravu rodiny, takže jezdím většinou v poklidu (neptejte se ale ženy ), takže mi vpodstatě vyhovuje jakýkoliv automat, a holt v "extrémních" podmínkách počítám s jeho neduhy a odpouštím mu je za všechny ty pohodové kilometry dříve...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Moje auto po Subaru
Ted jsi mě potěšil, u nás ve firmě je takový malý VW klub, před rokem jsem jel novým Passaretim (Passat 2,0TDI DSG) na letiště do Munchenu tak jsem si řekl že si udělám testík a vidím to stejně.... Řadí to velmi rychle a nedochází k prokluzu-logicky když to má spojku ale to cukání mě v tom docela štvalo . Na druhou stranu, HDM měnič sice necuká ale zase působí velmi líným dojmem....
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Re: Moje auto po Subaru
Ta cupra me vyslovene zklamala - dusi to motor nekde pri 1.400 otacek (uz nevim presne) a ja se trapil spolu s autem. DSG jsem take vyzkousel v audi A5 3.0 TDI 180kw. Tam mi to k tomu motoru sedelo pekne. Ale zase, popojizdeni do mirneho kopce nebo parkovani - hnusne to cukalo. Zlata ZF prevodovka!
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje auto po Subaru
Další otázka do pranice. Otáčky motoru 2.5i v outbacku - jedu 50 ve vesnici po rovině a motor točí třeba 1200 otáček bez plynu z kopce někdy i míň. Když jedu na I, když na S tak samozřejmě víc. Otázka je jednoduchá platí i pro nové motory to, že by u benzínu mělo být 2000 - 2500?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22699
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Moje auto po Subaru
Rekl bych, ze takova poucka obecne neplatila nikdy... je to vzdycky o konstrukci toho danyho motoru. 1200rpm pri 40km/h toci treba i letita H6...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje auto po Subaru
No já to netvrdil, jsem opačného názoru. V debatě jsme skončili u toho, že bych měl vlastně řadit manuálně protože to řadí úplně blbě. Mě se to nezdálo, protože motor je krásnej tichej, nijak nevibruje nic. Vždyť na volno to je pod 1000 a ten zvuk je krasnej.spm píše:Rekl bych, ze takova poucka obecne neplatila nikdy... je to vzdycky o konstrukci toho danyho motoru. 1200rpm pri 40km/h toci treba i letita H6...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje auto po Subaru
To Zed: Jojo, výkon je sakra návyková věc. A když to má ještě o dvě kola míň, tak to potom je ještě jiný level K té Cupře, s Leonem jsem nejel, ale chtěl jsem si vyzkoušet Atecu v 2,0 tsi. Ale neměli ji jako předváděčku, měli jen Cupru Atecu. Tak mi to půjčili s tím, že to je lautr to stejný, jenom to má trošku větší výkon Nejelo to špatně, ale to DSGčku mi úplně nesedělo. Myslím, že to je však spíš síla zvyku. Ony ty DSGčka už jsou taky jinde než bývaly dřív. Koneckonců, stejně jako Lineartronicy....
To Tomix: No mně přijde, mimo dálnice a rychlejší okresky, rozumnější jezdit na eSko. Od cca 90-100 km/h už to je pak na Ičko. Prostě mi ty otáčky přijdou takhle nějak zdravější....Ale každého věc
To Tomix: No mně přijde, mimo dálnice a rychlejší okresky, rozumnější jezdit na eSko. Od cca 90-100 km/h už to je pak na Ičko. Prostě mi ty otáčky přijdou takhle nějak zdravější....Ale každého věc
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje auto po Subaru
No na tohle se ptám, jestli je to tak lepší. A jestli to autu neškodí.PeteBiggy píše:To Zed: Jojo, výkon je sakra návyková věc. A když to má ještě o dvě kola míň, tak to potom je ještě jiný level K té Cupře, s Leonem jsem nejel, ale chtěl jsem si vyzkoušet Atecu v 2,0 tsi. Ale neměli ji jako předváděčku, měli jen Cupru Atecu. Tak mi to půjčili s tím, že to je lautr to stejný, jenom to má trošku větší výkon Nejelo to špatně, ale to DSGčku mi úplně nesedělo. Myslím, že to je však spíš síla zvyku. Ony ty DSGčka už jsou taky jinde než bývaly dřív. Koneckonců, stejně jako Lineartronicy....
To Tomix: …
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 259
- Registrován: stř čer 05, 2019 8:49 am
- Jméno a příjmení: Iva Svobodová
- Bydliště: Praha
Re: Moje auto po Subaru
Jj, taky jsem si myslela, ze to mám rozbitý když jsou otácky při průjezdu vesnicí 1000 - 1500. Ale přede si spokojeně, tak to neřeším.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Moje auto po Subaru
Někde kolem 2t otáček se úplně zavírá egr, takže už mi nejde vejfuk do sání. Což je samozřejmě největší problém pro přímovstřikové motory. Já se snažím jezdit přes 2t otáček. Což se mi ne vždy s automatem daří. Na druhou stranu si říkám že největší produkce sazí bude při přidání plynu na vyšší "prevodovej stupeň" a to si cvt ochotně podřazuje. V plánu bych mel dekarbonizaci, akorát zatím nevím kde .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Moje auto po Subaru
Přesně tak, ten zpětný tok spalin přes ERG mi taky pije krev . Dekarbonizaci sání už jsem dělal a budu ji dělat asi co 80 - 100 tis km. Je blbý, že ten automat ty otáčky pouští tak nízko, klidně i na 1200. Řešit to jde tak, jak to dělá kamarád. Sice má taky AT, ale jede na automatický režim jen když je to studené, to ještě ERG nemaká a jakmile se motor zahřeje, tak přesouvá do manuálu a řadí si sám. Teplé to v automatu nechává jen na dálnici, kde má otáčky pořád přes 2 tis. nebo spíš 3 tis. Je to sice trošku opruz, ale asi to funguje, jen spotřeba je vyšší. Chvilku jsem to taky zkoušel a dělá to přes litr u nafty. To mu prý ale nevadí, jemu už mu jeden motor na karbon umřel a to potom stojí víc .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Moje auto po Subaru
Já si koupil automat abych nemusel řadit tak v manuálu, stále jezdit nebudu . V 60 ti mám servis a nějaký tunění, tak zkusím ať se kouknou jak to vypadá a podle toho se rozhodnu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Moje auto po Subaru
Tak to já taky, manuál už nechci, ale s automatem je to řazení přece úplně jiné. Řadíš pod plynem a když jsou pádla, tak je to dobrý, obě ruce jsou pořád na volantu. Novější auta s AT a více motorovými mapami už při navoleném sportovním režimu odřazují výš a taky dobře podřazují, ale někdy zase až moc vysoko. Kdyby se dalo natvrdo navolit aby to nepustilo třeba pod 2 200 otáček, ale to už by jsme chtěli asi moc .......ale třeba nějakej dobrej tuning by to mohl umět, kdoví ....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Moje auto po Subaru
Já se teď dověděl že Levorg má jenom jednu mapu a tlačítka I a S jenom ovládají plynovej pedál a převodovku. Takže by to mělo bejt teoreticky možný aby to na S nešlo pod nějaký otáčky. O tom kdo čipuje motor vím, ale kdo dělá tohle ne.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat