Naše malé prohry
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Naše malé prohry
Tak já dnes zničil přední pneu, ostatní 3 mají cca 6.5mm, nová má 8.
Otázka je - koupit pro jistotu všechny 4 pneu nové, nebo koupit jednu, dát jí dozadu a nechat to na diferáku ať si to přebere..
Vím, že by měla být hloubka dezénu stejná, co se může teoreticky stát když bude na jedné nápravě 1,5mm rozdíl?
Jedná se o 4EAT - bude trpět spojka v převodovce, která posílá výkon na zadní nápravu?
Selský rozum mi říká, že si s tím zadní diferák poradí
Zas bych samozřejmě teď nerad ušetřil 6tis. Kč a pak si drbal hlavu
Otázka je - koupit pro jistotu všechny 4 pneu nové, nebo koupit jednu, dát jí dozadu a nechat to na diferáku ať si to přebere..
Vím, že by měla být hloubka dezénu stejná, co se může teoreticky stát když bude na jedné nápravě 1,5mm rozdíl?
Jedná se o 4EAT - bude trpět spojka v převodovce, která posílá výkon na zadní nápravu?
Selský rozum mi říká, že si s tím zadní diferák poradí
Zas bych samozřejmě teď nerad ušetřil 6tis. Kč a pak si drbal hlavu
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Naše malé prohry
Celé kolo má průměr cca 650 mm, 3 mm rozdíl je míň jak půl promile. Když máš jednu nápravu podhuštěnou nebo přehuštěnou, můžeš mít rozdíl mnohem větší.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: Naše malé prohry
To: Levap Zkus karosar.cz Sídlí u Mnichova Hradiště. To je z Prahy po R10 kousek . Pokud není poškozený lak, tak by to mělo jít relativně levně. Majitel je současně majitelem STihačky… Já ho měl prolomený a už to muselo do laku. Naštěstí jsem měl havarijní pojistku, která to pokryla. Však jsem se tu taky vyplakal.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Naše malé prohry
JRJ > to je mi jasné, proto tlaky relativně pravidelně kontroluji
Mě prostě jen zajímá, čistě částečně i ze zvědavosti, co by mohlo tímto rozdílem trpět..
Každý říká určitě vyměnit všechna kola, ale nikdo mi zatím nebyl schopen vysvětlit proč...
Asi nejsem první kdo to řeší, pomalu se prokousavam tématy a hledám, ale zatím odpověď nenacházím..
Mě prostě jen zajímá, čistě částečně i ze zvědavosti, co by mohlo tímto rozdílem trpět..
Každý říká určitě vyměnit všechna kola, ale nikdo mi zatím nebyl schopen vysvětlit proč...
Asi nejsem první kdo to řeší, pomalu se prokousavam tématy a hledám, ale zatím odpověď nenacházím..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Naše malé prohry
dvahrnce: Na Tvém místě bych výšku vzorku neřešil. Koupil bych dvě nové pneu, ať jsou na každé nápravě stejné, aby se chovaly stejně, protože vlastnosti pneu se můžou trochu lišit série od série a dost výrazně lišit stářím. Všechno ostatní je podružné. Pokud možno koupit stejný typ jako stávající a ono se to časem srovná.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20642
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše malé prohry
Já myslím že nejvíc trpí větším rozdílem viskóza. Taky bych dal na nápravu stejný. Hlavně kvůli jízdním vlastnostem.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Naše malé prohry
JRJ > pneu jsou dle DOT dvouleté, odpo jedu do pneuservisu, mají tam 5 ks přesně těch co mám na autě.
Tak mám mnoho variant > koupit jednu, popř. dvě jak radíš a pak jezdit s blbým pocitem.
Nebo koupit 4, mít klid a ty 3 co zbydou zkusit prodat.
Nebo koupit všech 5 a pak prodat celou sadu (3x 6,5mm + 1x novou 8mm).
Tak to nějak vykoumam, mám na to přemýšlení 4h čas
Tak mám mnoho variant > koupit jednu, popř. dvě jak radíš a pak jezdit s blbým pocitem.
Nebo koupit 4, mít klid a ty 3 co zbydou zkusit prodat.
Nebo koupit všech 5 a pak prodat celou sadu (3x 6,5mm + 1x novou 8mm).
Tak to nějak vykoumam, mám na to přemýšlení 4h čas
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20642
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Naše malé prohry
Kup 2 a pro lepší pocit na ně dej o 0,1 baru menší tlak.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Naše malé prohry
Když 4EAT právě viskozu nemá.námořník píše:Já myslím že nejvíc trpí větším rozdílem viskóza. Taky bych dal na nápravu stejný. Hlavně kvůli jízdním vlastnostem.
Nebo má?
Vím jen že na výstupu převodovky je jakási spojka, která dozadu posílá 10% až 90% dle potřeby.
Ale jestli je to klasická viskóza kterou lze najít v autech s manuálem nebo prostě něco na způsob klasické spojky právě netuším.
Zase > selským rozumem dedukuji, že pokud jde dozadu standardně 10%, tak ať je tam co je tam, stejně je to permanentně v prokluzu.
A pokud se na zadní nápravě bude točit jedno kolo o nějaké procento rychleji než druhé, pobere ten rozdíl otáček zadní diff a pak by neměl být problém.
Jízdní vlastnosti nechme stranou, tady bych souhlasil s JRJ že bude mít daleko větší vliv případný rozdíl v nahuštění..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Naše malé prohry
Já to stejně psychicky nedám a koupím 4námořník píše:Kup 2 a pro lepší pocit na ně dej o 0,1 baru menší tlak.
Jinak vlastně jak píšu výše o permanentním prokluzu, tak pokud jedu rovně a kola se točí stejně rychle, je tam prokluz nebo ne?
Kam se ztratí těch 90 % výkonu?
Nějak se do toho zamotavam, za chvilku to přesuneme do nekonečné debaty do vlákna jak funguje 4x4 u Subaru
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
Kup 2 nic se nestane
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Naše malé prohry
Díky předsedo, možná teda vyhraje tahle varianta, přeci jen každá koruna dobrá, ted jsem do toho nasypal 30tis., takže takVDC píše:Kup 2 nic se nestane
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Re: Naše malé prohry
Jo, prosím tě, radši se do toho nezamotávej...dvahrnce píše:
Já to stejně psychicky nedám a koupím 4
Jinak vlastně jak píšu výše o permanentním prokluzu, tak pokud jedu rovně a kola se točí stejně rychle, je tam prokluz nebo ne?
Kam se ztratí těch 90 % výkonu?
Nějak se do toho zamotavam, za chvilku to přesuneme do nekonečné debaty do vlákna jak funguje 4x4 u Subaru
Když jedeš rovně, kola jsou stejná, všechno správně nahuštěné, tak tam je prokluz minimální, ne-li prakticky zanedbatelný.
Výkon se nikam neschovává ani neztrácí, protože výkon je úhlová rychlost × kroutící moment a když tam nejde moment, tak tam nejde ani výkon, i když se to točí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno