Naše malé prohry

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mnov »

petr píše: občas to urve asi i nějká větev sem tam , nevím ...
Já to měl na té Nubiře stejně. Manžeta byla vždy čistě proseklá. Nechápu od čeho. Dával jsem tam různé manžety.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od petr »

nahodou je to fajn ja jsem automechanik amatér z donucení , každá rada dobrá , kdysi mě to i bavilo , ale ted mi přijde co mám subara , že pod něma ležím furt abych je udržel při životě :-D pravda moc je zas nešetřím ...
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od sima »

Jj radí, je to někdy boj, je to přesně jak popisuješ, na střed hlavně a přidávat na průměru vrtáku. Mimochodem nikdy jsem ještě nepoužil vytahovák ztrhlého šroubu, to když se zadaří musí být fajn pocit z práce :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mišus »

Já vám nechci hanět vaše postupy rozebírání, ale když se svěšuje rameno, aby jste vyndali z náboje poloosu, tak se čep povoluje na kuželu a lisuje se ven z ramene (kdo nemá lis jde to i přes dřevo kladivem odrazit přes rameno) tam, kde se vám ty šrouby trhají se povoluje jen při výměně čepu. Všechny tyhle místa který zahnivaji musíte prostrikavat konkorem (když je čep ok a třeba by se měl za rok nebo za dva měnit tak díky pravidelnýmu prostrikavani, alespoň jednou za měsíc po celou tu dobu jednoho roku, tak to prostě povolíte když to bude třeba měnit. Auto se musí mastným neustále zespoda ošetřovat a jednou za rok to nestačí) a ty šrouby bláto nejsou jsou nitridovány, krásně to poznáš když to zacnes vrtat malým vrtákem cca 4mm a postupně zvětšováním průměru vrtáku, to jde hůř a hůř, protože kousek od konečného průměru je ten povrch tvrdej jak svině....
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od podvlada »

Já když potřeboval oddělit rameno od těhlice jsem zkoušel jak čep z ramene, tak čep z těhlice, urval jsem ty šrouby na obou stranách, mlátil do toho jak debil, a stejně to nakonec šlo na jedný straně jen z těhlice a na druhý jen z ramene a naopak ani ťuk. Netěším se až bude potřeba to měnit :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mnov »

mišus píše:Já vám nechci hanět vaše postupy rozebírání, ale když se svěšuje rameno, aby jste vyndali z náboje poloosu, tak se čep povoluje na kuželu a lisuje se ven z ramene
Nevím co myslíš tím lisem? Mám na to stahovák, který se musí narvarvat pod prachovku kloubu a tím ji zničí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mišus »

Ano Marku, je to jak stahovák, tak lis, obojí je správně. Pokud si kurvis prachovky, tak to není stahovakem/lisem, ale rukama, nebo nekvalitním nářadím. Vyndat kužel z ramene a zároveň vrátit pak kužel do díry je asi 150x snazší než ten váleček (domeček s pouzdrem čepu) do tehlice, ale proč to dělat jednoduše, když to jde složitě :D
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mišus »

A podle toho co píšete máte prostě ty káry dohnily a neopecovanavy :( jinak by se tohle nedělo
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od JakubHQV »

Přitom stačí to vše pořádně scákat a pak je radost ty auta rozebírat, ale proč si do budoucna usnadňovat práci.. 8-? ;-D
Přílohy
IMG-20210908-WA0013.jpg
20210712_193707.jpg
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mnov »

mišus píše:A podle toho co píšete máte prostě ty káry dohnily a neopecovanavy :( jinak by se tohle nedělo
To máš pravdu. Už deset let se to snažím udržet v provozu, ale shnilé to bylo už při koupi a to jsem věděl. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od petr »

nevím no, taky už jsem to koupil orezlé, ale co jsem měl v minulosti auta, nebo co mám občas možnost vidět tak většina jich takhle prostě nerezne, at je to peugeot, fiat , škoda , bmw nebo nevím co a taky se tam nic pořád neošetřuje ...ale asi jsem zaujatý už :-D
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od mišus »

To jsou jen řeči, praxe je jiná, hnije to vše téměř stejně v mizernych podmínkách a s mizernou údržbou.....a možná by teda bylo.lepsi koupit jiný auto než Subaru když to tak hnije ne?:D
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od podvlada »

mišus píše:A podle toho co píšete máte prostě ty káry dohnily a neopecovanavy :( jinak by se tohle nedělo
Jak už bylo řečeno, nemůžu za to, jak se to auto mělo prvních 360 000 km, protože jsem ho koupil až pak :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od VDC »

Petře doporučuju si koupit kadmiový vrtáky. Jak píše mnov, trojkou to předvrtat a pak zvětšovat průměr vrtáku.
Jinak má ale pravdu Mišus, že stazit rameno z kužele čepu je jednodušší, než vyndavat domeček z těhlice.
Já stahovák čepů nemám a odjakživa to řeším jednou dobře mířenou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše malé prohry

Příspěvek od petr »

jojo díky , zkusím to odvrtání , mi to právě přišlo celkem jedno , na forynovi to šlo celkem dobře jak vyrazit čep z kuželu tak ho vytahnout z těhlice , ani jedno nebyl problém , časově mi to přišlo stejné, je to rychlovka , to je tím , že tam to dělám dost často a mám to promazané rozhýbané, na outbackovi jsem to na straně řidiče asi ještě nedělal jestli si dobře pamatuju , druhou stranu jo , na otasovi ty manžety asi tolik netrpí, mám tam 3cm podložky na forestrovi 5 cm
je pravda že tu udržbu někdo zanedbal už přede mnou, hlavně co se týká antikorozní ochrany jak kastle tak podvozku , tak je to znát , mi se zas nechce ležet furt pod autem a rozhybávat a mazat preventivně všechny šrouby na podvozku to se přiznám :-D no a taky to chodilo do značkového servisu , tak ti nepotřebujou aby ty auta vydržely dlouho ...
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“